Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?
- recidivist
- Amerikafan
Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?
De Dollar is in 1 jaar tijd meer dan 20% duurder geworden t.o.v. de euro. Op vakantie gaan naar de Verenigde Staten is daarmee ook duurder geworden. Daarom een polletje...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?
Ik zal sowieso naar de US blijven gaan. Ik pas mijn uitgaven er op aan en onthoud dat ik ooit in 2010 een koers van bijna 1.50 had. Soms zit het mee en soms zit het tegen maar het land is te mooi om links te laten liggen. 

Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik pas mijn uitgaven aan. Voorheen kocht ik mij blauw aan kleding en schoenen, nu veel minder. Ik blijf dus gewoon gaan.
Ik vermoed dat je op een forum over reizen naar Amerika overwegend 1 antwoord zal krijgen 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Daar lijkt het echt wel op.
ja inderdaad, je kijkt qua spullen gewoon of dingen nog steeds een goede deal zijn, en zo niet, dan koop je ze gewoon niet.Souraia schreef:Ik pas mijn uitgaven aan. Voorheen kocht ik mij blauw aan kleding en schoenen, nu veel minder. Ik blijf dus gewoon gaan.
Qua normale vakantie uitgaven kun je eventueel wat beter opletten (bv lunch en drankjes tussendoor in supermarkt halen ipv "uit eten" of op een terras).
Vakantie (reizen in het algemeen) is gewoon super gaaf en als je daar geld voor over hebt, dan moet je andere dingen in je level maar eventueel wat minder doen als dat nodig is.
Enkele weken terug een ticket geboekt naar de VS, ik heb er echter geen moment aan gedacht dat de wisselkoers wel eens ongunstig zou kunnen zijn
Met nog enkele maanden voor vertrek, hoop ik maar dat het nog wat herstelt.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die koers is al een hele tijd ongunstig. Ik zou me er niet te druk over maken, maar zoals hierboven ook aangegeven wordt evt. op sommige zaken als bv kleding wat besparen. In een supermarkt brood en beleg kopen voor tussen de middag ipv een subway op te zoeken...mocht je daarop willen besparen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Toen we zo'n 15 jaar geleden 90 dollar cent voor elke euro kregen gingen we ook, de reis voor volgend jaar is al geplant, of we nu 1,50 of 90 cent voor elke euro krijgen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zolang we het kunnen betalen zullen we nog gaan. Klein probleem is dat Ko volgend jaar met pensioen is en we daardoor minder inkomen zullen hebben. Wij gaan dus volgend jaar voor het eerst niet meer met de camper. De huurprijzen zijn met de huidige dollarkoers, zelfs met vroegboekkorting, echt niet leuk meer. Ook niet in het hoogseizoen.
Het plan nu is om dus volgend jaar een auto te huren en dan afwisselend in de tent en hotels te slapen. Eens kijken of dat de kosten wat kan drukken
Het plan nu is om dus volgend jaar een auto te huren en dan afwisselend in de tent en hotels te slapen. Eens kijken of dat de kosten wat kan drukken

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Vanaf welke sigarettenprijs stopt een rookverslaafde met roken
?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toch ken ik mensen die echt gestopt zijn omdat ze het te duur vonden worden...En die hebben dat geld wat normaal aan sigaretten opging opgespaard en zijn naar Amerika op vakantie gegaan 

Een Amerikaverslaving is heviger dan een nicotineverslaving! 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
Bij ons ligt de grens wel rond de euro.
Maar wij zijn ook niet zo USA verslaafd als de rest hier
Op onze manier reizen is gewoon vrij prijzig en dat hebben we er niet ieder jaar voor over. Griekenland is ook prachtig
Maar wij zijn ook niet zo USA verslaafd als de rest hier

Op onze manier reizen is gewoon vrij prijzig en dat hebben we er niet ieder jaar voor over. Griekenland is ook prachtig

De euro is pas in 2002 ingevoerd?Harry schreef:Toen we zo'n 15 jaar geleden 90 dollar cent voor elke euro kregen gingen we ook, de reis voor volgend jaar is al geplant, of we nu 1,50 of 90 cent voor elke euro krijgen.
Ik heb me er zelf ook niet door laten tegen houden, maar ik moet zeggen dat ik een paar jaar geleden toen de koers wat gunstiger was toch met een wat fijner gevoel ging shoppen.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Op 1 januari 1999 werd de euro als rekeneenheid ingevoerd. In tegenstelling tot de meeste mensen rekende ik de gulden vanaf toen al om naar euro. 

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het scheelt dat de olieprijs en dus de prijs voor benzine aan de pomp in de USA ook flink gedaald is in dezelfde periode. Dat drukt dan nog enigszins de kosten
.
In september voor de eerste keer naar de VS (Florida). Dus we hebben ook geen ervaring met de luxe die je had toen de wisselkoers op 1/1.30 stond.

In september voor de eerste keer naar de VS (Florida). Dus we hebben ook geen ervaring met de luxe die je had toen de wisselkoers op 1/1.30 stond.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De echte luxe wa in de zomer van 2008: toen stond hij op 1,60 

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
Wij waren voorjaar 2008 in the States op 1,56. We hebben ons echt suf geshopt. Je mocht toen ook nog standaard 2 koffers pp meenemen. Dat waren nog eens tijden 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 5822 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 6 Reacties