Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betaling hotels via creditcard
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Betaling hotels via creditcard
Goedenavond allen,
Een tijdje geleden hebben wij onze reis voor 2016 geboekt, en alle hotels al gereserveerd.
Meerendeel via Booking.com, en een aantal in NP's (maswik lodge, gouldings lodge, curry village, furnace creek)
Een aantal hotels zijn al volledig aanbetaald via creditcard (zowel via booking.com als via site NP zelf), en bij 2 hotels hebben wij een gedeelte
aanbetaald (ARIA Las vegas en Mammoth Lakes).
Ik vroeg me af hoe het tweede gedeelte wordt afgeschreven via creditcard (gebeurd dit via een nieuwe transactie, of wordt de eerste die dus al betaald is herzien), en moet ik betalingsbewijzen uitprinten en meenemen zodat we kunnen laten zien dat alles/gedeelte al betaald is?
Ik neem aan dat de (meeste) hotels hun administratie keurig op orde hebben, of hebben sommige van jullie hier wel problemen mee gehad?
Groetjes en alvast dank
Een tijdje geleden hebben wij onze reis voor 2016 geboekt, en alle hotels al gereserveerd.
Meerendeel via Booking.com, en een aantal in NP's (maswik lodge, gouldings lodge, curry village, furnace creek)
Een aantal hotels zijn al volledig aanbetaald via creditcard (zowel via booking.com als via site NP zelf), en bij 2 hotels hebben wij een gedeelte
aanbetaald (ARIA Las vegas en Mammoth Lakes).
Ik vroeg me af hoe het tweede gedeelte wordt afgeschreven via creditcard (gebeurd dit via een nieuwe transactie, of wordt de eerste die dus al betaald is herzien), en moet ik betalingsbewijzen uitprinten en meenemen zodat we kunnen laten zien dat alles/gedeelte al betaald is?
Ik neem aan dat de (meeste) hotels hun administratie keurig op orde hebben, of hebben sommige van jullie hier wel problemen mee gehad?
Groetjes en alvast dank
Re: Betaling hotels via creditcard
Ik heb alle bevestigingen altijd in een aparte map staan in mijn email.
Daar staat alles wel in. Dus als er problemen zijn laat ik dat gewoon zien.
Verder 1x een probleem gehad met een voorafbetaalde hotel. Maar dit lag aan Expedia. En keurig opgelost hoor.
Ga er maar vanuit dat alles goed gaat.
Daar staat alles wel in. Dus als er problemen zijn laat ik dat gewoon zien.
Verder 1x een probleem gehad met een voorafbetaalde hotel. Maar dit lag aan Expedia. En keurig opgelost hoor.
Ga er maar vanuit dat alles goed gaat.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. De hotels weten precies wat al is betaald en wat nog betaald moet worden.
Al heb heb ik altijd een papieren en digitaal archief bij de hand (in de eerste jaren zelfs met scans van de CC afschriften met de aanbetalingen).
Het restant betaal je ter plekke in het hotel (bij registratie).
Al heb heb ik altijd een papieren en digitaal archief bij de hand (in de eerste jaren zelfs met scans van de CC afschriften met de aanbetalingen).
Het restant betaal je ter plekke in het hotel (bij registratie).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Paperassen zijn zó pre digitale wereld
. Booking.com heeft een mooie app die je kan gebruiken (ook offline). Ik heb het echter nog nooit hoeven te gebruiken, maar het kan handig zijn als er een misverstand ontstaat tussen jou en de accommodatie.
Als je een iPhone hebt is de (verplichte) app Wallet/Passbook handig. Kun je ook je reserveringen die je rechtstreeks bij het hotel hebt geboekt inzetten etc.
Voor het restant bedrag wordt een nieuwe transactie gedaan inderdaad. Kan ook met een andere creditcard dus desgewenst.

Als je een iPhone hebt is de (verplichte) app Wallet/Passbook handig. Kun je ook je reserveringen die je rechtstreeks bij het hotel hebt geboekt inzetten etc.
Voor het restant bedrag wordt een nieuwe transactie gedaan inderdaad. Kan ook met een andere creditcard dus desgewenst.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik neem altijd een bewijs mee van reeds betaalde voorschotten. In Las Vegas hebben wij dit 1 keer moeten voorleggen bij Stratosphere Tower dacht ik. Die deden daar verder niet moeilijk over, maar was blijkbaar niet goed doorgegeven. Verder geen problemen mee gehad.
Ik hou ook bewijzen van reserveringen achter de hand maar heb ze vrijwel nooit nodig gehad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik heb afgelopen zomer alles van te voren geboekt met mijn creditcard. Alle hotels via booking.com . DIt werkte erg goed. Ik heb de app op mijn telefoon gezet. De meeste gegevens kan je offline ook bekijken. Meestal als we wifi hadden keek ik even na of het volgende hotel er goed in stond en het wat het adres was. Ik stapte iedere keer naar de receptie met mijn card en paspoort en dit heeft niet één keer tot problemen geleid. Wij hebben ook bij de Stratophere gezeten in LV. Daar heb ik ter plaatse nog een upgrade geboekt. Had ik zelf niet helemaal goed gelezen. Maar uitermate correct gegaan alles. Ik had trouwens niets uitgeprint. Heel veel plezier!
Ons blog van zomer 2015: https://gabriannemarie.wordpress.com/ rondje Zuidwesten
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada
On the road again: https://annemarienaarwashingtondc2023.wordpress.com/
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada
On the road again: https://annemarienaarwashingtondc2023.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Een erg handige en gratis app om dit soort zaken op te slaan is Tripit. Heb hier de afgelopen vakantie regelmatig gebruik van gemaakt. Ook zonder wifi.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Heb ook altijd digitale en papieren bevestigingen bij me, betaald of niet. Het is me al een paar keer overkomen dat ik dubbel of verkeerd gecharged ben. Afgelopen zomer zelfs twee maal. De een betrof een Red Lion, waar bij uitchecken een heel ander bedrag uit de computer kwam rollen dan waar ik een bevestiging voor had. De ander betrof een Super 8, die ik van tevoren had betaald vanwege de hevige koersstijging op dat moment. Bij uitchecken werd ik nog een keer aangeslagen. Ben altijd blij dat ik á la minute de bewijsstukken bij de hand heb.
Ik heb mij hierna ook afgevraagd, of ik kan weigeren om mijn credit card te overhandigen als ik al van tevoren betaald heb. Want dit was dus niet de eerste keer, het is mij bij een particulier hotel die ik via een boekingssite al had betaald, ook eens overkomen. Gelukkig is het altijd wel weer rechtgetrokken, maar toch. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het vanzelf altijd goed gaat.
Ik heb mij hierna ook afgevraagd, of ik kan weigeren om mijn credit card te overhandigen als ik al van tevoren betaald heb. Want dit was dus niet de eerste keer, het is mij bij een particulier hotel die ik via een boekingssite al had betaald, ook eens overkomen. Gelukkig is het altijd wel weer rechtgetrokken, maar toch. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het vanzelf altijd goed gaat.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Ik heb ook altijd ergens een bevestiging mee. Ofwel uitgeprint, ofwel in de app van Booking of in die Wallet, inderdaad. Allebei heel handige apps om alles in te verzamelen. Maar sommige hotels geven op andere manieren hun bevestiging door. Voor ik incheck, kijk ik altijd even na hoe het ook weer zat, en weet ik wat ik kan eisen.
Het gaat inderdaad zo goed als nooit fout. Eén keer hebben we een queen gekregen en een king geboekt, dat werd ook heel snel opgelost, zelfs zonder de bevestiging te laten zien. Maar het is wel handig als je het kunt laten zien.
We hebben de eindafrekening al op verschillende manieren gehad. Soms rekenen ze gewoon het tweede gedeelte apart aan, en soms boeken ze het eerste gedeelte terug als voorschot, en rekenen ze het totale bedrag aan. Ze vragen dan wel eerst wat jij het liefste hebt.
Weigeren je kredietkaart af te geven kan dan weer niet, want die houden ze bij voor een borg.
Het gaat inderdaad zo goed als nooit fout. Eén keer hebben we een queen gekregen en een king geboekt, dat werd ook heel snel opgelost, zelfs zonder de bevestiging te laten zien. Maar het is wel handig als je het kunt laten zien.
We hebben de eindafrekening al op verschillende manieren gehad. Soms rekenen ze gewoon het tweede gedeelte apart aan, en soms boeken ze het eerste gedeelte terug als voorschot, en rekenen ze het totale bedrag aan. Ze vragen dan wel eerst wat jij het liefste hebt.
Weigeren je kredietkaart af te geven kan dan weer niet, want die houden ze bij voor een borg.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 10195 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 13 Reacties