Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe vermoeiend is rondreizen / steden bezoeken
Hoe vermoeiend is rondreizen / steden bezoeken
Hoi allemaal,
Ik vroeg mij af hoe jullie het rondreizen en steden bezoeken ervaren.
Hoe vermoeiend vinden jullie dit?
En hebben jullie nog tips?
Ik vroeg mij af hoe jullie het rondreizen en steden bezoeken ervaren.
Hoe vermoeiend vinden jullie dit?
En hebben jullie nog tips?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Hoe vermoeiend is rondreizen / steden bezoeken
Hangt er een beetje vanaf wat je doet natuurlijk. Maar voor mij persoonlijk is het vaak wel vermoeiend. Zeker als het een nieuwe stad is, zo veel nieuwe dingen en geluiden de hele dag en dan een beetje slenteren.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Met 4th of July een lang weekend in Vegas geweest. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo goed geslapen heb! Ondanks het feit dat er flink wat lawaai om en in het hotel was. Of te wel het was vermoeiend.
Buiten dat om, ik denk dat je het zo vermoeiend als je maar wilt kan maken. Afgelopen zomer een weekje Colorado gedaan. In een dag heen gereden (15 uur) en in een dag terug gereden vanuit Chicago. Maar alles gedaan wat we wilde doen met overvloed aan tijd om te onspannen en herladen. Ik denk dat dat een belangrijk element in reizen is. Balans vinden tussen alles doen en rusten, maakt je reis een heel stuk aangenamer.
Buiten dat om, ik denk dat je het zo vermoeiend als je maar wilt kan maken. Afgelopen zomer een weekje Colorado gedaan. In een dag heen gereden (15 uur) en in een dag terug gereden vanuit Chicago. Maar alles gedaan wat we wilde doen met overvloed aan tijd om te onspannen en herladen. Ik denk dat dat een belangrijk element in reizen is. Balans vinden tussen alles doen en rusten, maakt je reis een heel stuk aangenamer.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Wij reizen ´aangepast´, mijn man is chronisch ziek en is snel moe en heeft ook vaak pijn. We kiezen voor wat luxere hotels met een woonkamertje of in elk geval een bankstel. Daarnaast doen we in steden vaak Hop On Hop Off-bussen, zodat hij niet de hele dag hoeft te lopen en we toch veel zien. We blijven ook vaak meerdere dagen op een plaats in plaats van elke dag te verkassen. Wij maken liever één lange autorit (max. 6 uur op vakantie) dan dat we elke dag in moeten pakken en verder moeten.
En plannen, zodat je niet op zoek hoeft naar hotels en je dagen rustig kan indelen omdat je al weet wat er te zien en te doen is. Ik schreef er toevallig gisteren een blog over: http://casadospalmeras.com/2015/11/08/w ... ngrijk-is/
En plannen, zodat je niet op zoek hoeft naar hotels en je dagen rustig kan indelen omdat je al weet wat er te zien en te doen is. Ik schreef er toevallig gisteren een blog over: http://casadospalmeras.com/2015/11/08/w ... ngrijk-is/
Vermoeiend? Nee vind ik niet.
Dit jaar voor de 3e keer in 4 jaar een rondreis gemaakt en alle drie de rondreizen kan ik niet als vermoeiend omschrijven.
Juist de vele verschillende ervaringen en omgevingen maakt het voor mij de ideale vakantie.
Is denk het voor iedere persoon anders maar daar kan je dan weer je reistempo op aanpassen en bijvoorbeeld langer op 1 plek blijven.
Dit jaar voor de 3e keer in 4 jaar een rondreis gemaakt en alle drie de rondreizen kan ik niet als vermoeiend omschrijven.
Juist de vele verschillende ervaringen en omgevingen maakt het voor mij de ideale vakantie.
Is denk het voor iedere persoon anders maar daar kan je dan weer je reistempo op aanpassen en bijvoorbeeld langer op 1 plek blijven.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
Eigenlijk is het rondreizen alleen vermoeiend in steden als Los Angeles(veel fileleed) en San Francisco! Voor de rest vond ik het rondreizen over de nagenoeg lege wegen zelfs heerlijk en beschouwde dit ook echt als vakantie, omdat we er intens van genoten. Zo maakte wij in 2014 6840 km en dit jaar 6460 km in ong 20 dagen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien dat TS iets meer achtergrondinfo wil geven wat ze zelf kan/niet kan en of ze zelf (of reisgenoten) door bepaalde oorzaak snel vermoeid zijn. Ik vind het in steden of parken niet echt vermoeiend omdat ik niet gejaagd door een park of stad ga. Er is toch nooit tijd genoeg om alles te betalen. Wat ik wel merk is dat ik op het einde vd reis wel wat meer moeite heb met de soms lange ritten
Ik heb chronische nekklachten en ben redelijk snel moe.
Wij zitten te denken aan LA-SF-LV Met misschien NY erbij.
Het is vooral niet de bedoeling om alle dagen vol te plannen of om elke dag een heel eind te rijden.
Vooral elke dag een andere omgeving is voor mij erg vermoeiend.
Wij zitten te denken aan LA-SF-LV Met misschien NY erbij.
Het is vooral niet de bedoeling om alle dagen vol te plannen of om elke dag een heel eind te rijden.
Vooral elke dag een andere omgeving is voor mij erg vermoeiend.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gewoon je programma er aan passen. Als het teveel wordt dan rustig aan doen. Het gaat vermoeiend worden als je te veel wil zien en doen.
Ook al zijn de afstanden groot in de USA, wat wel fijn is is dat buiten de steden het een kwestie is van de cruise control aan en sturen.
Het rijden vind ik dan ook niet te vergelijken met BV een ritje van Nederland naar Oostenrijk. Er is meestal minder verkeer en ook al ligt het tempo meestal wat lager, er valt onderweg genoeg te zien.
Ik vind het rijden deel van de vakantie en het rijden in de USA valt qua vermoeidheid erg mee, maar je moet wel van autorijden houden. Juist omdat de afstanden groter zijn breng je (afhankelijk van je route) toch een groot deel van de tijd in de auto door om te reizen.
Wij proberen zoveel mogelijk de Interstates te mijden en rijden het liefst de byways en scenic routes, tenzij we echt haast hebben....maar wie heeft er nou haast in zijn vakantie......

Het rijden vind ik dan ook niet te vergelijken met BV een ritje van Nederland naar Oostenrijk. Er is meestal minder verkeer en ook al ligt het tempo meestal wat lager, er valt onderweg genoeg te zien.
Ik vind het rijden deel van de vakantie en het rijden in de USA valt qua vermoeidheid erg mee, maar je moet wel van autorijden houden. Juist omdat de afstanden groter zijn breng je (afhankelijk van je route) toch een groot deel van de tijd in de auto door om te reizen.
Wij proberen zoveel mogelijk de Interstates te mijden en rijden het liefst de byways en scenic routes, tenzij we echt haast hebben....maar wie heeft er nou haast in zijn vakantie......

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat ik persoonlijk wel vind is dat de steden vermoeiender zijn dan de parken. Toch vaak wat meer drukte onderweg of op bepaalde bezienswaardigheden. In een park kan je zo eens een paar 100m weglopen vd drukte als het erg druk is.
Als ik in je andere topic (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6#p1014896) je route lees dan denk ik aan de ene kant dat het goed te doen is. Er zitten een paar rijdagen in. Kustroute 2 dagen redelijk veel rijden en naar de Grand Canyon/van de Grand Canyon zijn ook aardige ritten. Maar verder best rustig.
Aan de andere kant zit er erg veel stad in. Als je dan Disney en Universal wilt bezoeken, wat hele drukke parken zijn zou ik daar misschien toch een keuze tussen maken ipv beide doen.
Als ik in je andere topic (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6#p1014896) je route lees dan denk ik aan de ene kant dat het goed te doen is. Er zitten een paar rijdagen in. Kustroute 2 dagen redelijk veel rijden en naar de Grand Canyon/van de Grand Canyon zijn ook aardige ritten. Maar verder best rustig.
Aan de andere kant zit er erg veel stad in. Als je dan Disney en Universal wilt bezoeken, wat hele drukke parken zijn zou ik daar misschien toch een keuze tussen maken ipv beide doen.
Wij vinden het erg vermoeiend. Het reizen an sich, wennen aan het andere verkeer, alle indrukken, vaak de warme temperatuur.
Als we na een lange rit in ons hotel komen gaan we vaak even relaxen, slapen of lezen. Dat vinden we niet zonde van de tijd, maar zo laden we de batterij weer op.
We zeggen altijd dat we na een rondreis eigenlijk nog een strandvakantie zouden moeten boeken om uit te rusten
Nog nooit gedaan overigens.
Plan dus af en toe gewoon wat minder, zodat je ook even tijd hebt voor een boek, of het zwembad
Als we na een lange rit in ons hotel komen gaan we vaak even relaxen, slapen of lezen. Dat vinden we niet zonde van de tijd, maar zo laden we de batterij weer op.
We zeggen altijd dat we na een rondreis eigenlijk nog een strandvakantie zouden moeten boeken om uit te rusten

Nog nooit gedaan overigens.
Plan dus af en toe gewoon wat minder, zodat je ook even tijd hebt voor een boek, of het zwembad
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo plannen wij dus altijd. Op rijdagen (rit van 4 of 5 uur meestal) moet er de rest van de dag helemaal niks meer. Gewoon wat lezen, blog schrijven, foto´s bekijken, ergens een hapje eten of een boodschapje doen en verder klaar. Tijdens die rijdagen nemen we vaak wel een scenic drive in onze route op.
De actievere dingen, een nationaal park bezoeken, een stad bekijken, bezienswaardigheden, dat doen we op de dagen dat we ergens langer blijven. Veel reizen zitten gewoon heel erg vol en dan heb je inderdaad vakantie nodig om bij te komen van de vakantie.
Wij gaan ook graag vroeg of laat in het seizoen, zodat het niet meer zo warm is. En we zijn best wat gewend, maar hebben ook geleerd dat je op het heetst van de dag gewoon je gemak moet houden. Siësta is zo gek nog niet
De actievere dingen, een nationaal park bezoeken, een stad bekijken, bezienswaardigheden, dat doen we op de dagen dat we ergens langer blijven. Veel reizen zitten gewoon heel erg vol en dan heb je inderdaad vakantie nodig om bij te komen van de vakantie.
Wij gaan ook graag vroeg of laat in het seizoen, zodat het niet meer zo warm is. En we zijn best wat gewend, maar hebben ook geleerd dat je op het heetst van de dag gewoon je gemak moet houden. Siësta is zo gek nog niet

Nieuwenoord, interessant om je blog te lezen!
Ik vind rondreizen best vermoeiend, en daarom reizen wij wat rustiger dan de meeste mensen (ivm mijn spierziekte).
Alle overnachtingen zijn van tevoren geboekt. Geeft rust en zo kun je kijken wat het meest geschikt is voor je. We maken lijstjes van dingen die we graag willen zien, bijvoorbeeld in een stad. En dan kijken we op de dag zelf of hetgeen we het liefste willen doen ook gaat, of dat we bijvoorbeeld een rustigere activiteit moeten doen. We weten van tevoren al wel dat we niet alles zullen kunnen doen. 's middags even terug naar het hotel als dat mogelijk is. En zo nemen wij voor universal orlando 3 dagen de tijd met een express pass, duur maar dan kunnen we tenminste rustig aan doen. En de laatste paar dagen doen we het liefst een paar dagen strand om nog even bij te komen
Ik vind rondreizen best vermoeiend, en daarom reizen wij wat rustiger dan de meeste mensen (ivm mijn spierziekte).
Alle overnachtingen zijn van tevoren geboekt. Geeft rust en zo kun je kijken wat het meest geschikt is voor je. We maken lijstjes van dingen die we graag willen zien, bijvoorbeeld in een stad. En dan kijken we op de dag zelf of hetgeen we het liefste willen doen ook gaat, of dat we bijvoorbeeld een rustigere activiteit moeten doen. We weten van tevoren al wel dat we niet alles zullen kunnen doen. 's middags even terug naar het hotel als dat mogelijk is. En zo nemen wij voor universal orlando 3 dagen de tijd met een express pass, duur maar dan kunnen we tenminste rustig aan doen. En de laatste paar dagen doen we het liefst een paar dagen strand om nog even bij te komen

Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je AnneRobin. Herkenbaar, wij weten ook van tevoren al dat niet alles lukt, maar dat geeft niet.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het ligt ook wel een beetje aan de periode dat je gaat. Vooral de hitte kan vermoeiend zijn. De steden vind ik vermoeiender, omdat je daar vaak veel loopt. Vooral New York, Las Vegas en SF. Wij gaan in de schoolvakantie dus dan is het ook het heetst. We proberen wel de mooiste wandelingen te doen in de natuurparken, met veel water mee en daarna lekker afkoelen in de auto tijdens het rijden en een duik in het zwembad bij het hotel. Toch verveelt het nooit 

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
SuzieQ, ik zou in jouw geval waarschijnlijk toch New York laten vallen, hoe graag je er ook heen wilt. Ik vind zelf dat hangen op vliegvelden en weer slepen met koffers vaak erg vermoeiend. Als we eenmaal een auto/camper hebben, dan gaat het prima.
Het geeft je bovendien de kans om toch nog wat meer te zien en te doen in het Zuidwesten, wat echt onwijs mooi is!!
Het geeft je bovendien de kans om toch nog wat meer te zien en te doen in het Zuidwesten, wat echt onwijs mooi is!!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb ook een beperkt energiegehalte per dag, en ja, ik vind steden bezoeken best vermoeiend .... ik beschouw mijn tripjes naar New York zeker niet als 'oplaad' vakanties. En meerdere steden in 1 trip maakt het niet lichter.
Zelf zou ik liever langere tijd in 1 stad blijven met misschien een korte overstop ergens niet zo heel ver er vandaan ... (en dan bedoel ik natuurlijk: in New York City
)
Zelf zou ik liever langere tijd in 1 stad blijven met misschien een korte overstop ergens niet zo heel ver er vandaan ... (en dan bedoel ik natuurlijk: in New York City

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben beiden gelukkig geen ziektes maar toch vinden wij rondreizen behoorlijk vermoeiend. Je doet zoveel (nieuwe) indrukken op, maakt veel meer wandelingen dan thuis (althans wij wel) en rijdt ook nog eens veel kilometers. Ondanks dat ik zelf vond dat wij afgelopen jaar een redelijk relaxed schema hadden, vond de wederhelft het veel te druk en gehaast. Dus ja, het is vermoeiend. Ook wij proberen minimaal 2 nachten ergens te verblijven maar dit lukt niet altijd.
Hoewel we best wat gewandeld en gereden en gezien hebben, vond ik onze reis over het algemeen niet vermoeiend. Eigenlijk integendeel. Ik denk omdat ik er zo van genoot. Ik werd er helemaal blij van en de reis gaf me energie. Wat ik wel vermoeiend vind, is een nachtvlucht. Goed slapen doe je dan toch nooit. En lang genoeg slapen is er al zeker niet bij.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht