Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dodge Magnum

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gerard moll
Amerika-ontdekker

Dodge Magnum

Bericht door gerard moll »

Hallo,

Wij, Gerard en Hennie, zijn van plan eind september, begin oktober naar het zuidwesten af te reizen. En van mijn kant nu al een bedankje voor de vele info op deze site. Voor onze maiden trip naar de overkant van de plas veel waardevolle tips.

Maar , je voelt 'm aankomen, toch nog een vraag.
Ons idee is om een mix te maken van motel/hotel overnachtingen en slapen in de auto op kampeerplaatsen. Vandaar de Dodge Magnum. Achterbank opklappen, inflatable en slaapzak uitrollen en slapen maar. Ik heb snel even een prijs berekend voor 21 dagen en dat viel mij mee, 712 dollar bij Alamo.

Zijn er onder jullie die hier ervaring mee hebben en hou houdt de Dodge Magnum zich op de wat mindere (mogelijk onverharde) wegen?

Alvast bedankt,
Gerard.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hou er in je planning rekening mee dat je op papier een magnum kan huren,maar in de praktijk vaak wat anders mee krijgt!

Ik zou voor de zekerheid voor een 4x4/suv gaan,dan weet je zeker dat je erin kan slapen,en ook het wegenprobleem is dan opgelost.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ja hoor die houdt dat wel vol hoor.
Misschien zijn een bandenplugsetje en kompressortje wel handig.
Ook makkelijk voor het luchtbed?
Het is echter geen off road vehicle en heeft street tires
Als je vaak onverhard rijdt (en dat mag niet van de verhuurder) kan je beter een suv huren :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

oh ja suv betekent niet altijd 4x4. Ze worden ook met 2wd geleverd.
Je moet het alleen wel vrij bont maken als je het niet meer in 2wd aankan
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Re: Dodge Magnum

Bericht door Stefandb »

gerard moll schreef: Vandaar de Dodge Magnum. Achterbank opklappen, inflatable en slaapzak uitrollen en slapen maar.
Waar ga je dan je bagage zetten? :D
JansenS
Amerika-ontdekker

Bericht door JansenS »

als kussen :)
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

:dance:
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik heb toevallig ook ene Dodge magnum gehuurd. Mocht ik nou geen hotel meer kunnen vinden voor een bepaalde datum is het natuurlijk geen gek idee om er een nachtje in te slapen met zijn 2e. Mits het haalbaar is. Is er iemand hier al een keer zo gek geweest om dit te doen? :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ben ik nou een beetje maf als ik dit een heel raar idee vind???

Een Dodge Magnum is toch wat we hier een Chyrsler 300C Touring noemen? Ik rijd in het dagelijkse leven zo'n auto, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt erin te slapen. Hij is groot hoor, zeker weten, maar slapen doe ik in een bed. Als ik de achterbank van de Chrysler plat leg, is hij niet volledig vlak trouwens, moet er niet aan denken er in te slapen.

Bovendien is de Dodge/Chysler een behoorlijk lage auto en hij lijkt me daarom al niet geschikt om off road mee te rijden. Ik moet zelfs al uitkijken bij stevige verkeersdrempels, zo'n laag chassis heeft de auto. Ik zou mijn tentje maar meenemen of af en toe ene cabin huren.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

nieuwenoord schreef:Ben ik nou een beetje maf als ik dit een heel raar idee vind???

Een Dodge Magnum is toch wat we hier een Chyrsler 300C Touring noemen? Ik rijd in het dagelijkse leven zo'n auto, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt erin te slapen. Hij is groot hoor, zeker weten, maar slapen doe ik in een bed. Als ik de achterbank van de Chrysler plat leg, is hij niet volledig vlak trouwens, moet er niet aan denken er in te slapen.

Bovendien is de Dodge/Chysler een behoorlijk lage auto en hij lijkt me daarom al niet geschikt om off road mee te rijden. Ik moet zelfs al uitkijken bij stevige verkeersdrempels, zo'n laag chassis heeft de auto. Ik zou mijn tentje maar meenemen of af en toe ene cabin huren.
:blink: :blink: :hilarious: :hilarious: :hilarious:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou eens even moeten graven maar ik heb vroeger vaak in de auto geslapen op vakantie, maar dat was dan ook in een chevy caprice station wagon (maatje lijkwagen) en dus vrij fors.
waarom huur je niet en minivan?
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik heb tijdens mijn vakantie in 2006 2 keer in de auto geslapen ,dit was meer uit noodzaak dan een keuze.

De eerste keer was in Pacifica vlak bij San Francisco, er was een of ander congres in San Francisco en de prijzen van hotelkamers schoten de lucht in.
Een hotel die eerst adverteerde met een prijs van $70 was nu plotseling $160, en het was ook al redelijk laat dus ik besloot om het buiten de stad te proberen in Pacifica.
Daar aangekomen waren er ook geen kamers meer vrij of ik vond ze veel te duur, vandaar dat ik besloot om in de auto te slapen op een parkeerplaats van een StateBeach.
Het was wel een beetje behelpen maar het slapen lukte wel totdat ik om een uur of 4 s`nachts ruw werd gewekt, er stond iemand van de Sherrif`s Department op mijn raampje te tikken !
Na een paar lastige vragen zoals: wat doe je hier, heb je gedronken, heb je drugs gebruikt ( You have got very red eyes son, have you been smoking marihuana ? No, Officer thats because i am tired and i have contactlenses ) mocht ik weer verder slapen en werd ik vriendelijk verzocht de volgende keer eenn hotel op te zoeken.

Tijdens diezelfde vakantie ( ja, ik ben hardleers) heb ik vlak bij Tuscon ook in de auto geslapen, dat was op een parkeerplaats van een afgraving/steengroeve een paar honderd meter van de Interstate.
Daar verscheen rond een uur of half zes s`morgens ook iemand van het Sherrif`s Department, het enige wat die deed was met zijn lamp door de ramen schijnen om te kijken of er nog enig leven in mij zat.
Daarna reed hij weer weg zonder iets te zeggen.

Mijn conclusie is dus dat het niet echt aan te raden is om in de auto te slapen, ten eerste is het niet echt comfortabel en van een ongestoorde nachtrust is dus ook al geen sprake.
Ook al schijnen complete volksstammen Amerikanen noodgedwongen door armoede in een auto of Van de nacht door te brengen.
Laatst gewijzigd door bluemoon op 12 apr 2008, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Crisis ? What Crisis ?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

gerard moll schreef:Maar , je voelt 'm aankomen, toch nog een vraag.
Ons idee is om een mix te maken van motel/hotel overnachtingen en slapen in de auto op kampeerplaatsen. Vandaar de Dodge Magnum. Achterbank opklappen, inflatable en slaapzak uitrollen en slapen maar. Ik heb snel even een prijs berekend voor 21 dagen en dat viel mij mee, 712 dollar bij Alamo.

Alvast bedankt,
Gerard.
Waarom niet eerst even naar de wal-mart daar koop je een goed tentje voor een kleine 50 dollar.
Al je spullen kunnen dan in de auto blijven.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer