Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Als je een Dokter nodig hebt in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Als je een Dokter nodig hebt in Amerika

Bericht door martin484 »

Hoi Allemaal,

Over 13 dagen is het zo ver, een mooie 1e rondreis in het Zuidwesten, erg veel zin in :-)

Ik ben bezig met de laatste dingetjes (Roadbook afmaken, spullen kopen) en natuurlijk nog wat vraagjes aan het bedenken ;-)

één daarvan is, stel je hebt een dokter nodig in de USA, waar kan je het beste dan terecht? (Ik las iets op internet over Urgent Care en de Emergency Room (voor spoed). Klopt dit? Ik heb in het verleden ooit eens hier op dit forum gelezen dat je het één moet doen en het ander juist niet vanwege mogelijk zeer hoog oplopende kosten.

En kan je kleine/lichte "medicijnen" zoals Aspirine meenemen in het vliegtuig vanuit Nederland?

We hopen het natuurlijk niet nodig te hebben maar je kan beter op alles voorbereid zijn.
Martin
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Als je een Dokter nodig hebt in Amerika

Bericht door babarage »

een urgent care is over het algemeen de betere oplossing, in ieder geval kwa prijs. met een hartaanval zou ik ff de meest dichtstbijzijnde optie pakken ;). Vraag bv bij je hotel even na of er een dokter in de omgeving is waar je heen kan maar als ze je naar de ER verwijzen dan zou ik even doorvragen voor een urgent care of family practice. Hou er ook rekening mee dat je reisverzekering graag wil weten als je naar de dokter gaat. Dus ik zou dat melden als daar de tijd voor is.

Medicijnen zoals paracetamol (acetimophen in de VS) en aspirine kunnen probleemloos mee in het vliegtuig. ZOiezo kunnen je medicijnen mee, heb daar nog nooit vragen over gekregen. Ook niet als we ze in die pilverdeeldozen hebben en niet in de originele verpakking. Heb trouwens ook altijd een medicijnpaspoort bij me.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik zou vooral goed nagaan wat de adviezen zijn van je reisverzekering en wat zij dekken. Voor 'kleiner ongemak' zoals een blaasontsteking kun je op sommige plaatsen terecht bij bijv. de CVS bij een nurse practitioner.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

martin484 schreef:Hoi Allemaal,

één daarvan is, stel je hebt een dokter nodig in de USA, waar kan je het beste dan terecht? (Ik las iets op internet over Urgent Care en de Emergency Room (voor spoed). Klopt dit? Ik heb in het verleden ooit eens hier op dit forum gelezen dat je het één moet doen en het ander juist niet vanwege mogelijk zeer hoog oplopende kosten.

En kan je kleine/lichte "medicijnen" zoals Aspirine meenemen in het vliegtuig vanuit Nederland?
Urgent Care kan je heen gaan en moet je een fee van $30 dollar of zo betalen voor zij uberhoud je in behandeling nemen.
Emergency Room is wat ik zo veel mogelijk zou vermijden. DIt is waar de hoge kosten komen. Of te wel, als je iets gebroken hebt of een flinke snee hebt opgelopen of flink onderkoeling, iets wat hoge nood is (nee niet een nummer 2 voor de WC).

Asprine kan je gewoon in je handbagage mee nemen. Of hier bij een van de pharmacists kopen zoals CVS, Walgreens, WalMart Pharmacy of dergelijke.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Wij hebben 5 jaar geleden 911 gebeld vanuit het hotel in Baltimore waar we toen zaten.
Ons kind was zo ziek toen dat we geen andere optie wisten.
Jammer dat we niet in de stemming waren foto's te maken :wink:
want in no time stonden er brandweermannen compleet in tenue met hakbijlen in de aanslag
voor t geval we de deur niet meer open konden doen en ambulance-personeel
's avonds laat aan de hotelkamerdeur.

We zijn naar t John Hopkins ziekenhuis gebracht
waar we de volle wachtkamers zagen :shock:
en zo door mochten lopen naar een behandelkamer.

Onze zoon bleek de Mexicaanse griep te hebben en na een nachtje ER met vernevelmedicijnen
mochten we terug naar t hotel.
Gelukkig knapte ie snel weer op want 2 dagen later vlogen we weer verder.

Het hotel stond erop, vanwege de schrik enzo
de taxi van t ziekenhuis naar t hotel terug te betalen.
Iedereen was zo behulpzaam!

En verder hebben wij, of onze verzekering nooit een rekening gehad.
Ik hoorde dat de ambulance bij nood altijd vergoed wordt?
Ik weet geeneens zeker of het klopt,
maar wij of onze verzekeringsmaatschappij hebben nooit een rekening gehad,
we waren nl wel benieuwd wat zo'n ritje kostte
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

weet geeneens zeker of het klopt,
maar wij of onze verzekeringsmaatschappij hebben nooit een rekening gehad,
we waren nl wel benieuwd wat zo'n ritje kostte
Gewoon ff navragen jôh! :)
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

terralinda schreef:we waren nl wel benieuwd wat zo'n ritje kostte
Onze laatste rekening van mijn vrouw was een ritje in de ambulance $3000 geloof ik
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Algemene richtlijnen:

Emergency Room: voor levensbedreigende zaken (trauma, hartaanvallen, beroertes, hevig bloedverlies) en b.v. ernstige gecompliceerde botbreuken. Kosten kunnen enorm oplopen.

Urgent Care: voor spoedgevallen die niet onder emergency care vallen - dingen die hechtingen nodig hebben, eenvoudige botbreuken, koorts, etc. Kost meestal tussen de $50 - $150.

Convenience Care (in CVS, Walgreens, Kroger, etc; soms ook Walk-In of Retail Clinics genoemd omdat ze meestal in supermarkten, drogisten, of Walmart-achtige winkels zitten): gevallen die niet urgent of emergent zijn, maar waar je niet mee kan wachten tot je weer thuis bent. Thuis zou je voor dit soort gevallen met een gerust hart wachten tot morgen voor je bij de huisarts aanklopt, maar op vakantie wil je wat sneller terecht zodat je weer door kan reizen. Kost meestal $25 - $75.

De emergency room wil je inderdaad zoveel mogelijk vermijden, maar soms heb je geen keus, want er zijn niet overal urgent en convenience care clinics. Maar probeer waar mogelijk van te voren even te googlen wat er in de buurt is in de vorm van urgent care of retail clinics.

Edit: en als je 911 belt, word je automatisch naar de emergency room vervoerd, met alle kosten die daar aan verbonden zijn, zoals de verhalen hierboven illustreren.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 26 mei 2016, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Bericht door Gast »

Big_Mo schreef:
terralinda schreef:we waren nl wel benieuwd wat zo'n ritje kostte
Onze laatste rekening van mijn vrouw was een ritje in de ambulance $3000 geloof ik
:shock: :shock: :shock:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn vorig jaar naar een medical center geweest. Gewoon daar binnen gewandeld.
350 dollar, een grote spuit, heel goede service en uitleg en die heeft onze reis gered.
Voor een knie probleem waarvoor Roel al een paar keer naar de huisarts geweest was in Belgie maar eigenlijk niet van af raakte. Die spuit in Amerika heeft het probleem volledig opgelost!
We hebben het geld trouwens bijna volledig terug gekregen van de mutualiteit en het restantje van de touring reisverzekering.
Maar ik had het desnoods met veel plezier zelf betaald :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@eoms: een ritje van 10 km in een Nederlandse ambulance kost je ook al een slordige € 1000,-. Ok, nog geen $ 3000,- maar goedkoop is anders. :wink:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@eom was gelukkig gedekt door de verzekering daar niet van. Maar goedkoop is anders. Wij zitten nog steeds een ziekenhuis rekening van ..... te groot bedrag af te betalen. Wat mis ik Nederlandse ziekte kosten verzekering
Dennisvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennisvd »

Interessante info waar ik niet had bij stilgestaan!

Wat met een bezoek aan de tandarts? Stel ik krijg plotseling out of the blue enorme kiespijn?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Moet je gewoon uit je eigen portomonee betalen. Wellicht datje verzekering uit Nederland het vergoed.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Ik zou zeggen dat je het beste als eerste met je reisverzekering kunt bellen, over het algemeen hebben die daar toch een speciaal 'noodnummer' voor. Zij vertellen je dan wel waar je naartoe moet gaan, en door te bellen pak je de zaken ook aan op zo'n manier dat je de minste moeilijkheden zou moeten hebben om kosten vergoed te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer