Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen op vakantie, NY en?
Alleen op vakantie, NY en?
Hallo,
Mijn plan was eerst om voor de eerste keer US naar NY, Orlando en Miami te gaan met vrienden. Ze haken af, waardoor ik in m'n eentje overblijf.
Ik weet van het forum (waar ik al 3/4 weken naar heb lopen kijken) dat NY helemaal prima alleen is te doen.
Nu ik toch de Atlantische Oceaan overvlieg, kan ik net zo goed nog een plek/staat bezoeken.
Side info:
Ik kan uren lang lopen zonder enkel probleem (ben ook van plan gewoon verdwaald te raken in NY en m'n weg terug te vinden)
Mijn engels is uitstekend, dus mocht ik onderweg ergens tegen aanlopen dan is het geen probleem.
Ik heb een CC en rijbewijs
Budget rond de 2-3K voor vlucht + hotel + eventueel auto. Mocht het een geweldig idee zijn, dan is paar honderd euro eroverheen geen probleem.
Liefst Juli, begin AUG
21 jaar
Zie graag bekende steden die ik altijd op TV zag en nu en keer in het echt kan zien (NY, Vegas, LA etc)
Uitgaan/barretjes
Welke plek is prima nog meer te doen in je eentje?
Ik zat te kijken naar Vegas en/of Los Angeles
Wellicht Miami, maar dat is eerder een stad die je met vrienden bezoekt.
Iemand nog en idee?
- Pava
Mijn plan was eerst om voor de eerste keer US naar NY, Orlando en Miami te gaan met vrienden. Ze haken af, waardoor ik in m'n eentje overblijf.
Ik weet van het forum (waar ik al 3/4 weken naar heb lopen kijken) dat NY helemaal prima alleen is te doen.
Nu ik toch de Atlantische Oceaan overvlieg, kan ik net zo goed nog een plek/staat bezoeken.
Side info:
Ik kan uren lang lopen zonder enkel probleem (ben ook van plan gewoon verdwaald te raken in NY en m'n weg terug te vinden)
Mijn engels is uitstekend, dus mocht ik onderweg ergens tegen aanlopen dan is het geen probleem.
Ik heb een CC en rijbewijs
Budget rond de 2-3K voor vlucht + hotel + eventueel auto. Mocht het een geweldig idee zijn, dan is paar honderd euro eroverheen geen probleem.
Liefst Juli, begin AUG
21 jaar
Zie graag bekende steden die ik altijd op TV zag en nu en keer in het echt kan zien (NY, Vegas, LA etc)
Uitgaan/barretjes
Welke plek is prima nog meer te doen in je eentje?
Ik zat te kijken naar Vegas en/of Los Angeles
Wellicht Miami, maar dat is eerder een stad die je met vrienden bezoekt.
Iemand nog en idee?
- Pava
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Alleen op vakantie, NY en?
Je kan overal alleen heen gaan, dat is op zich geen probleem.
Alleen, met 21 jaar is een auto huren een probleem, het kost je meestal een pak meer. Je beperkt je dan ook beter tot steden die je te voet en met het openbaar vervoer kan bezoeken: New York, Washington DC, San Francisco en Chicago zijn wat mij betreft de mooiste voorbeelden. Misschien kan je met de trein van stad naar stad trekken ?
Alleen, met 21 jaar is een auto huren een probleem, het kost je meestal een pak meer. Je beperkt je dan ook beter tot steden die je te voet en met het openbaar vervoer kan bezoeken: New York, Washington DC, San Francisco en Chicago zijn wat mij betreft de mooiste voorbeelden. Misschien kan je met de trein van stad naar stad trekken ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dat een auto wat duurder kost is geen probleem (Alamo Underage pakket), ik zoek meer naar een plek die met NY goed te combineren is als alleengaande reiziger. Ik ben nog nooit in de VS geweest, wil symbolisch in NY starten (de stad die ik het meest heb gezien overal op TV)
Ik zat te denken aan
AMS -> JFK
NY 5/6 Dagen
JFK -> Las Vegas
2 dagen
LV -> Amsterdam
Of ipv LV meteen door naar LA
Ik zat te denken aan
AMS -> JFK
NY 5/6 Dagen
JFK -> Las Vegas
2 dagen
LV -> Amsterdam
Of ipv LV meteen door naar LA
Laatst gewijzigd door PSVwally op 25 mei 2016, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig en ongewenst om een compleet direct bovenstaand bericht te quoten.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig en ongewenst om een compleet direct bovenstaand bericht te quoten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom zou je een combinatie oost en west doen ? Ga gewoon eerst naar New York en dan naar Washington DC. Beide goed te voet te bezoeken en met het OV. Van de ene naar de andere kan je met bus of trein.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik sluit me aan bij Marcopstal. NYC combineren met Washington. En bij genoeg tijd wellivjt nog Philly.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op zich kan je ook makkelijk de oost en westkust combineren als je dat wilt. Het is jouw vakantie, maar voor slechts 2 dagen Las Vegas of LA is het misschien niet echt handig. Dan zou ik eerder 4 of 5 nachten NY doen en ook minimaal 4 nachten Vegas of LA. Voor slechts 2 dagen westkust ben je zoveel aan het vliegen dat je inderdaad beter aan de oostkant kan blijven.
LA is met zo weinig tijd wel echt een stad om per auto te doen, maar alleen kan je ook gewoon een kleine auto huren. Zolang het rijdt val je in LA niet op. Ik was daar ook remi en heb nog voldoende niet gezien, dus moet ook nog eens terug. Vegas kan je te voet en met het OV wel prima doen, al blijft een auto ook daar gewoon handig. San Francisco is qua auto, of je moet echt buiten de stad ook willen rondkijken, weer niet echt handig.
LA is met zo weinig tijd wel echt een stad om per auto te doen, maar alleen kan je ook gewoon een kleine auto huren. Zolang het rijdt val je in LA niet op. Ik was daar ook remi en heb nog voldoende niet gezien, dus moet ook nog eens terug. Vegas kan je te voet en met het OV wel prima doen, al blijft een auto ook daar gewoon handig. San Francisco is qua auto, of je moet echt buiten de stad ook willen rondkijken, weer niet echt handig.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik ben nog niet echt veel verder geweest dan NYC (op korte trips naar Chicago, Boston en Charleston SC na) ... en ik zit ook wel eens over een combi met de westkust de denken ....
het doel blijft uiteraard heel persoonlijk ... (Las Vegas boeit mij helemaal niet), ... voor mij zou het San Fran worden .... ik heb nog nooit van mensen gehoord dat ze er niets aan vonden ...
Als ik het goed heb, vind je daar bijvoorbeeld ook Alcatraz ... (ik krijg de indruk dat je geen vrouw bent?), en de Golden Gate Bridge ...
het doel blijft uiteraard heel persoonlijk ... (Las Vegas boeit mij helemaal niet), ... voor mij zou het San Fran worden .... ik heb nog nooit van mensen gehoord dat ze er niets aan vonden ...
Als ik het goed heb, vind je daar bijvoorbeeld ook Alcatraz ... (ik krijg de indruk dat je geen vrouw bent?), en de Golden Gate Bridge ...
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als ik jou was zou ik als je maar twee extra dagen kan missen niet helemaal naar de westkust gaan. Dan gewoon een dag minder New York en dan Washington erbij nemen bijvoorbeeld. Wij gaan toevallig volgende week 12 dagen naar NY en Washington. 6 dagen in elke stad. Ik kan Los Angeles en San Francisco allebei enorm aanraden (LA vonden wij persoonlijk net wat leuker, door de vele TV studio's en het hele Hollywood gebeuren) maar je wil er wel een weekje de tijd hebben.
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Washington is prima te doen en budgetvriendelijk omdat alle staatsmusea gratis toegankelijk zijn. Boston is ook een prima combi met New York, en je zou zelfs nog kunnen overwegen NYC - Washington - Philadelphia te doen en in Philly de geschiedenismusea te bezoeken. Vervoer tussen de steden is prima te doen met de Greyhound.
Ik ben naar NYC, Philly en Boston in mijn eentje geweest (DC met z'n twee) en heb veel gehad aan de lokale couchsurfing communities, daar kun je vaak een maatje vandaan plukken om mee op stap te gaan.
Ik ben naar NYC, Philly en Boston in mijn eentje geweest (DC met z'n twee) en heb veel gehad aan de lokale couchsurfing communities, daar kun je vaak een maatje vandaan plukken om mee op stap te gaan.
Goeie tip, kan dit trouwens ook gewoon als je zelf geen couchsurfer bent?Ik ben naar NYC, Philly en Boston in mijn eentje geweest (DC met z'n twee) en heb veel gehad aan de lokale couchsurfing communities, daar kun je vaak een maatje vandaan plukken om mee op stap te gaan.
De reden dat ik Washington niet in mijn lijst heb staan, komt omdat het eigenlijk een van de weinige steden is waar ik niet veel van af weet of eigenlijk nooit naar gekeken heb

Ik zit er momenteel aan te denken, gezien de kosten van het late boeken, dat het misschien gewoon een goed idee is 9 dagen NY (eigenlijk 7 dan door vluchten) te doen. Dan volgend jaar LV, LA en/of Miami
Ik zit trouwens nog een datum te pikken.
Is er veel te doen in NY op 4th of July?
Of is het echt een dag dat ik gewoon gezien moet hebben? Anders kan ik namelijk een dag later vertrekken voor 100 euro minder
Is er veel te doen in NY op 4th of July?
Of is het echt een dag dat ik gewoon gezien moet hebben? Anders kan ik namelijk een dag later vertrekken voor 100 euro minder
Voor die 100 euro zou ik 4 juli best wel overslaan.
Je moet jezelf wel aanmelden op couchsurfen om de threads te kunnen zien maar hoeft verder niet actief te zijn. Misschien hebben xe inmiddels wel een Facebook, dat weet ik niet. En nogmaals, Greyhound is heel betaalbaar als je toch twee steden wilt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8806 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 18 Reacties