Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

contactlensvloeistoffen in de handbagage ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
thebes
Amerika-expert

contactlensvloeistoffen in de handbagage ?

Bericht door thebes »

De enige vloeistof die ik altijd bij me heb en waar ik echt niet buiten kan is een klein flesje met ca. 100 cc contactlensvloeistof (gewone natriumchloride) om mijn zachte lenzen tijdens een lange vlucht uit en weer in te kunnen doen.
Dit giet ik dagelijks vanuit een literfles over in een klein plastic druppelflesje zonder etiket.
Zou zo'n klein flesje met NaCl een probleem zijn?
Moet het in zo'n afsluitbare plastic zakje?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Alle vloeistoffen en gels tot 100ml moeten in een afgesloten plastic zak worden meegenomen. Ik weet alleen niet 100% zeker of er een label op moet zitten, maar ik denk bijna van wel.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

En alles wat groter is dan 100cc moet je inleveren :cry:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Je moet er ook rekening houden dat de fysieke verpakking niet groter als 100 ml mag zijn. Als de maximale inhoud 150 ml is (om maar wat te noemen) mag je het ook inleveren, ook al zit er maar 100 ml vloeistof in.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Fiddler
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fiddler »

mirdj schreef:Alle vloeistoffen en gels tot 100ml moeten in een afgesloten plastic zak worden meegenomen.
Dusdanig afgesloten dat je de zak ook niet mag openen tijdens de reis?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Fiddler schreef:
mirdj schreef:Alle vloeistoffen en gels tot 100ml moeten in een afgesloten plastic zak worden meegenomen.
Dusdanig afgesloten dat je de zak ook niet mag openen tijdens de reis?
Nee je moet het in ziplock zakjes doen, die krijg je op schiphol uitgereikt. De maximale inhoud van zo'n zakje is volgens mij ongeveer 1 liter en het is 1 zakje per persoon. Het gaat er om dat ze bij de security check in 1x kunnen zien wat je aan vloeistoffen bij je hebt. In het vliegtuig kan je de zakjes gewoon openen en er uit halen wat je nodig hebt. Zorg er wel voor dat je alles in dat zakje hebt zitten en dat je niets vergeet want als ze iets op de scan zien halen ze letterlijk je hele tas leeg totdat ze hebben gevonden wat ze zoeken.

Overigens wees voorzichtig met taxfree shoppen want ondanks dat ze het verpakken in gesealde zakken accepteren ze deze zakken niet in Amerika. Dus ook bij het taxfree shoppen niet meer als 100 ml inhoud kopen.
Fiddler
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fiddler »

O.K. bedankt! Inmiddels ben ik wat aan het nalezen op de TSA website genoemd in een soortgelijk topic hieronder. Ik vind dat je best veel nog mag meenemen. Een paar jaar geleden ben ik met een vriendin in Dublin geweest en op de terugweg moest mijn vriendin op het vliegveld haar nagelknipper inleveren omdat er een minuscuul vijltje aan zat... Maar dat mag je volgens deze website gewoon meenemen in je handbagage (d.w.z. in ieder geval op de terugweg uit de VS :wink: )
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik zou dat soort dingen gewoon in je koffer stoppen. Het kan je gewoon een hoop tijd schelen bij de security checks. Als ze maar iets zien zullen ze zeker je tas leeghalen en dat kan gewoon een hoop tijd kosten.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Men mag 10x 100ml aan vloeistoffen meenemen in de handbagage, deze vloeistoffen moeten in een special zakje (iets groter dan een boterhamzakje!)
Deze zakje zijn op Schiphol gratis te krijgen, blijft heel 2007 zo.

Voor vloeibare medicijnen geldt een uitzondering, maar lenzenvloeistof valt daar niet onder.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ach, ik maak me dan dus ook niet meer druk om die insuline. Mijn totale hoeveelheid voor die 4 weken is maximaal 75 ml (en dan heb ik nog alles dubbel, voor de zekerheid). Die oogdruppeltjes doe ik wel in het plastic zakje van Albert :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:Overigens wees voorzichtig met taxfree shoppen want ondanks dat ze het verpakken in gesealde zakken accepteren ze deze zakken niet in Amerika. Dus ook bij het taxfree shoppen niet meer als 100 ml inhoud kopen.
Net terug van mijn reis en dus weer wat ervaring opgedaan... :wink:

Je mag flessen drank kopen op Schiphol als je naar Amerika vliegt maar dan moet je eindbestemming ook je eerste stop in Amerika zijn. Heb je bijv. een tussenstop op New York, Washington DC, Chicago of een andere stad omdat je doorvliegt dan mag je dat niet meenemen. De flessen worden overigens pas bij het boarden aan je uitgereikt. In de ruimbagage is het geen probleem. Zo hadden wij een flesje Berenburg voor Rick (Petra's man) meegenomen in de ruimbagage en hoewel deze koffer wel open gemaakt werd (dat zagen we toen we toen we in Washington door de security check gingen) werd het keurig teruggestop in de bagage.

Gisteren bij de security check op Dulles Int'l Airport werd een vrijwel leeg potje gel van mij ingenomen, mocht niet mee. Ze zijn er erg streng in. Alles wat je aan vloeistoffen bij je hebt, moet je in een doorzichtige plastig zak kunnen tonen. Laat je het zitten in je tas dan wordt het resoluut ingenomen.

Ook ik draag lenzen en mijn lenzenvloeistof zit in een verpakking van 120 ml. Ik heb daarom wat vloeistof in het bewaardoosje gedaan en mijn flesje van 120 ml. bij de ruimbagage gedaan. Misschien is dat een oplossing voor thebes? Anders zorgen dat je wat vloeistof in een kleinere verpakking dan 100 ml. doet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer