Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Via welke site weblog?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Via welke site weblog?

Bericht door Mirav5410 »

Ik gebruik reismee.nl

Word press ook gebruikt maar kom ik nu niet meer op. Weet niet waarom. Daarom Reismee gebruikt en is heel simpel in gebruik.
Zie die van ons hamerslagreismee.nl

Mira
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

babarage schreef:@vinceG hoe plaats jij de routekaartjes? heb geen lekkere plug-in gevonden daarvoor. althans niet gratis. en ik ben wat dat betreft el cheapo, ik heb er geen 40-50 dollar voor over :).

je kunt wel een Google map maken en dan met embed er in zetten maar dat kwam niet mooi uit vond ik en kan ik niet on the fly op de tablet doen. aangezien wij geen route van te voren bedacht hebben is dat wel nodig.
Ik betaal er ook niet voor hoor. Maar ik gebruik wel google maps!
Over het algemeen maak ik via google maps een kaart aan en dan versleep ik de route soms nog wel eens naar de juiste route. Vervolgens maak ik er dan een printscreen van of maak er een jpg van via Snagit of Movavi.
Deze afbeeldingen gaan dan op de website en in het roadbook.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik gebruik reismee.nl ... simpel in gebruik ... alleen kunnen de foto's niet groot gemaakt worden, vroeger kon dat wel ...

Advies: typ eerst in Word en copypaste het dan in je blog ... je zou niet de eerste zijn die een heel verhaal kwijt raakt door op een verkeerde knop te drukken ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de tips!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

Martin & Marianne schreef:Hoewel ik ook wordpress heb gebruikt vind ik blogger toch prettiger werken. Maar de keuze is heel persoonlijk.
Ik zie bij veel verslagen in WP dat de navigatie moeizaam gaat: er wordt dan met week1, week2 etc gewerkt. Ik vind het zelf prettiger als ik in een reisverslag in een oogopslag de route kan zien en naar een bepaalde dag kan.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welk doel en voor wie je het blog schrijft. Voor een dagelijks verslag voor mensen die je volgen is elk blog prima: je ziet altijd de laatste post. Maar als je het ook als naslagwerk gebruikt is een goede navigatie belangrijk.
Ik heb bij ons 2015-verslag van te voren de dagen klaargezet. Wij hadden en laptop mee en schreven bijna dagelijks een verslag (off line). Als we dan verbinding hadden werd het in het blog geplaatst.

Kijk ook hoeveel foto's je kunt uploaden; bij sites als waarbenje.nu etc is dat beperkter dan bij blogger en wordpress.

Marianne
Nou moet ik zeggen dat ik dat niet heb. Ik heb gewoon een categorie aangemaakt waar ik al mijn verhalen onder zet.
Ik vind hem veel overzichtelijker als bijvoorbeeld mijn oude http://iriis.waarbenjij.nu

De app van Wordpress heb ik offline geprobeerd en dat werkt ook. Natuurlijk voor het plaatsen moet er verbinding zijn.
Ga het nog eens testen hier thuis en dan weet ik zeker dat het werkt.
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

Ik ben ooit begonnen met Blogger en daar bij blijven hangen. Vroeger maakte ik voor iedere reis een apart blog (zie ook de ondertekening; die Amerikablogs bestaan nog steeds). Tegenwoordig ga ik voor al onze reizen steeds door op hetzelfde blog: http://www.slakopreis.nl . Net als anderen verander ik na afloop van de reis de datum van de berichten, zodat ze in chronologische volgorde komen te staan. Tijdens de reis komt steeds het laatste bericht bovenaan.
Ik weet dat de meeste bloggers inmiddels zweren bij Wordpress, omdat dat meer mogelijkheden zou geven. Zelf kan ik inmiddels lezen en schrijven met Blogger. Ik vind dat duidelijk en intuitief. Overigens verklein in foto's altijd (gewoon met resize). Onderweg schrijf ik het verhaal in Word en als we verbinding hebben plak ik het in het blog. Overigens wel eerst in de HTML-mode, omdat de codes invan Word nog wel eens conflicteren met de posts van Blogger. Of dat in Wordpress ook zo is, weet ik niet.
Ik zou gewoon het systeem nemen waar je zelf het prettigst mee werkt.
MarjoleinW
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

Ik gebruik travelpod. Ik ben daar erg tevreden over. Al mijn reizen staan bij elkaar en wat ik heel vervelend vind bij veel van de reisverhalen die ik lees, ik steeds terug moet naar een overzicht voor ik naar een volgende dag kan. Of het loopt van nieuw naar oud, dat vind ik ook irritant.
Bij Travelpod klik je gewoon onderdaan op volgende of vorige en rechts of bovenaan heb je een overzicht waardoor je makkelijk naar een andere dag kan. Ook kun je er veel foto's kwijt en meteen en recensie geven van een hotel omdat het is gekoppeld aan tripadvisor.

Zie mijn handtekening :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan bij wordpress onderin ook gewoon een button maken naar de vorige en volgende pagina. Ik ben het wel met je eens dat veel reisverhalen in de verkeerde volgorde staan. Ik draai dat, als ik de pagina's niet vooraf al klaar zet, na de reis om.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ja doe ik dus ook met wordpress, zolang we onderweg zijn staat het nieuwste bericht bovenaan, en als we thuiskomen draai ik het om.
En bij ieder bericht kan je bij mij zowel boven als onderaan al kiezen om naar de volgende dag te gaan. Of via de widget met overzicht van
de berichten naar de bewuste dag te klikken.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik vind vooral de offline optie en een app de doorslag geven om voor wordpress te kiezen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat betreft het omdraaien van de reisdagen, dat doe ik niet. Ik heb 1 site voor al m'n reisverslagen. Als ik de dagen schik in opklimmende volgorde, zou dag 1 van 2009 tot in de oneindigheid bovenaan blijven staan :) Ik heb dan toch liever de recentste bovenaan op de homepage.
Per reis heb ik dan een overzichtspagina met de route op en links naar de individuele dagen + een samenvatting van de bezochte plaatsen per dag. Vanop die individuele dagen kan je dan ook makkelijk "previous/next" klikken onderaan.

Ik zie dat veel mensen nog eens alles groeperen per week, maar daar zie ik de meerwaarde niet van in.
babarage schreef:@vinceG hoe plaats jij de routekaartjes? heb geen lekkere plug-in gevonden daarvoor. althans niet gratis. en ik ben wat dat betreft el cheapo, ik heb er geen 40-50 dollar voor over :).

je kunt wel een Google map maken en dan met embed er in zetten maar dat kwam niet mooi uit vond ik en kan ik niet on the fly op de tablet doen. aangezien wij geen route van te voren bedacht hebben is dat wel nodig.
Ik raad je aan om gewoon een screenshot van je google maps route te nemen en de route niet te embedden. Binnen x-aantal jaar komt google weer met een nieuwe API over de vloer en werkt je route niet meer. Screenshots veranderen niet...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Tijdens de vakantie plaats ik alles op reismee.nl want dat vind ik makkelijk werken. Na de vakantie zet ik alles over op Blogger.
Ik heb net nog eens gekeken en ik moet mijn vakantie van 4 jaar geleden nog overzetten op Blogger :roll:
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Mijn gestoei met Wordpress heeft uiteindelijk dan toch geleid tot een blog, die zojuist online is gegaan.
Het is de bedoeling dat ik deze tijdens de reis bij ga houden, maar ik heb het idee dat er wel meer mensen zijn die dat plan hebben, maar dat het er dan toch niet van komt. Toch ga ik een poging wagen :P

http://www.coxvanson.wordpress.com
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Je blog ziet er leuk uit! Ben benieuwd hoor. Wij gaan in september naar Amerika en willen daar ook een blog gaan bijhouden. Wil van te voren alles al wel zo makkelijk mogelijk maken, dus nu de hele tijd een beetje mee aan het prutsen.

Heel veel plezier met jullie reis!
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Dank je!

Jullie blog ziet er ook leuk uit! Weer heel anders. Fijn dat je zo veel stijlen hebt in Wordpress. Zo te zien zijn jullie meer van de korte, snelle updates. Als ik eenmaal begin met typen wordt het bij mij vaak een lang stuk. Zal me in moeten houden in het begin, denk ik. :lol:

Jullie hadden dezelfde route, zie ik, als wij. Ook met San Diego erbij. Maar jullie hebben hem inmiddels nog uitgebreid. Ik heb dat stukje expres overgeslagen: dat zou, denk ik, iets te veel rotsen worden voor de kinderen en dan hebben we nog iets om voor terug te komen. :P

Ben zelf ook nog met WordPress aan het stoeien. Oorspronkelijk heeft mijn vriend de eerste opzet gedaan waarmee hij dus automatisch site-owner /administrator is. Met als gevolg dat alle reacties nu binnen blijken te komen bij hem. Dat was niet de bedoeling. Dus een van deze dagen nog even kijken of we dat recht kunnen trekken voor vertrek :roll:

Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Ik ga jullie reis zeker volgen: zie ik alle punten weer terug waar we een maand eerder geweest zijn...
Anita

Zuid-West 2016
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Ik heb ook een wordpress aangemaakt & ben ook al wat dingen aan het klaarzetten.
Zoek alleen nog een leuk(er) thema. Maar ik kan daarin ook doorslaan en het 2398129x vervangen, dus misschien moet ik het maar zo laten :lol:

Iemand een goede tip voor kaartje?
Waar hebben jullie dat gedaan Kasper en Daniëlle?
Laatst gewijzigd door Purk87 op 04 aug 2016, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Hey Sunsina,

Ja dat is het fijne aan wordpress, je kunt zelf gewoon het thema selecteren dat jij het beste bij je vindt passen. Denk dat als ik begin met schrijven het ook wel redelijke verhalen worden, maar met de lees meer knop kan iemand dan lekker zelf bepalen of ze het hele verhaal willen lezen of niet. En héé, je moet je zeker niet inhouden. Het is jullie blog, dus jullie bepalen.

Op advies van wijze mensen van het forum hebben we capitol reef en monument valley wel aan onze route toegevoegd, gaan we vast geen spijt van krijgen! Heb er zoveel zin in!

Je kunt gebruikers toevoegen aan wordpress, dat hebben mijn vriend en ik ook gedaan. Je gaat dan naar gebruikers en zegt: nieuwe gebruiker uitnodigen. We zijn nu allebei beheerder, maar mijn vriend krijg nog geen mailtjes. Dat heeft denk ik nog met zijn persoonlijke instellingen te maken.

Ga jullie blog in de gaten houden. Leuk, omdat jullie er dan al zijn geweest en wij nog gaan!

Groetjes,
Danielle
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

@Purk87: Ja, klopt: ik heb ook eerst een aantal thema's uitgeprobeerd. Maar ik had nog de specifieke eis dat het thema responsive moet zijn, zodat deze op een mobiele telefoon ook goed leesbaar is. Het is namelijk de bedoeling dat de kinderen via hun telefoon af en toe ook een (kleine) bijdrage leveren... En het lettertype mocht niet te klein, zodat ik het met mijn bril voor veraf ook nog kan lezen (nu moet ik die af zetten) en mijn vriend moet juist weer zonder leesbril op wel kunnen lezen. Waar je allemaal niet rekening mee moet houden :lol: .

@Daka11: Volgens mij is 1 mysterie al opgelost: er waren mensen die gereageerd hadden, maar niet via de reacties maar via de contactknop, wat gewoon een email is. En die emails verschijnen natuurlijk niet als reactie op de site. En die kreeg ik ook niet binnen omdat ik geen site-owner ben.

Ben overigens al wel beheerder, maar blijkbaar krijg je alleen als owner reacties voor goedkeuring binnen en niet als medebeheerder...

Ik krijg ook geen WP-adminknop in mijn aanpasscherm te zien en mijn vriend wel. Voordat ik er achter was dat er ook zoiets bestond als een Dasboard waar je nog meer dingen in kunt stellen ... Dat heeft even geduurd! Maar we komen er wel!
Anita

Zuid-West 2016
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Purk87: zie nu pas dat je hier ook gevraagd had naar het kaartje. Je weet het inmiddels via een PB :clap:

@Sunsina: gewoon een beetje oefenen, dan kom je er inderdaad vanzelf wel. Ik heb het geluk dat ik dagelijks met wordpress werk voor mijn eigen werk en er dus best veel van weet. Dus als je wel een vraag hebt, stel hem gerust. :idea:
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

Voor ons blog heb ik Blogger gebruikt. Werkte voor mij erg handig met de app op telefoon en iPad en het offline werken.
De berichten staan nog van nieuw naar oud. Dit wil ik graag aanpassen, maar ik begrijp niet precies hoe jullie dat doen. Kan iemand me even op weg helpen?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer