Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extra benzine mee in jerrycan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Daka11
Amerika-ontdekker

Extra benzine mee in jerrycan?

Bericht door Daka11 »

Ik kan het zo snel nergens terugvinden, maar is het ook nodig om bijvoorbeeld een extra jerrycan met benzine mee te nemen als we door Death Valley of een ander niemandsland gaan rijden? :oops:

We gooien de tank uiteraard vol voordat we DV inrijden, maar you never know....

Thanks.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Extra benzine mee in jerrycan?

Bericht door michelly »

Nee, dat hoeft niet. Ook in Death Valley kun je tanken al betaal je dan wel de hoofdprijs.
Gewoon iedere ochtend tanken of anders als de tank half leeg is dan komt het goed :thumbup:
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Bedankt voor de snelle reactie! Zo fijn dat iedereen hier altijd zo met je mee wil denken.

Danielle
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben problemen gehad ivm benzine toen we rondreden op de dirtroads rond de ET highway.
Zijn toen op een gegeven moment speciaal naar tonopah moeten rijden en weer terug (1u enkel) om de tank te vullen.
Dus wij overwegen serieus om de volgende keer als we nog eens zulke plannen hebben, wel degelijk een jerrycan mee te nemen.

Dus ik ben alsnog geinteresseerd of iemand hier ervaring mee heeft.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Oeps, hier is iets verkeerd gegaan waardoor dit bericht is gewist :roll:
Laatst gewijzigd door M Kactus op 17 aug 2016, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Bij ons was het ook op het nippertje als we uit Death Valley kwamen. We hadden onze tank volgegooid net buiten Las Vegas en wilden nog bijtanken net voor Death Valley, maar doordat we een andere weg hadden genomen, hebben we dat tankstation blijkbaar gemist. :roll: Dat was dus effe stressen. Verder altijd ruim op tijd kunnen bijtanken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

M Kactus schreef:Maar of het nodig is? Een tank kan toch zeker zo'n 600km mee. Dat is wel een héle afstand dirtroads om geen tankstation tegen te komen.
Helaas wel, spreek uit ervaring. Maar wij hebben dus gewoon een ommetje gemaakt om te gaan tanken ;-)
Een jerrycan lijkt mij idd enkel een noodoplossing voor 1 dag. Maar wij zouden er twee uur tijd mee hebben uitgespaard.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Over het algemeen hoef je volgens mij hier in de VS niet echt een jerrycan bij je te hebben. Overigens heb ik drie van die ouderwetse van WW2 en een super siphon. :geek2:
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik heb dat ook meegemaakt. Op dag 1 volgetankt vertrekken uit Tonopah. De hele dag rondrijden op de dirtroads. Overnachten in Rachel en de volgende dag weer de dirtroads op. Toen moest ik heel goed in de gaten houden dat ik op tijd vertok naar Alamo om te tanken.

De mensen die ik in Rachel tegenkwam hadden vrijwel allemaal extra benzine mee. Dat waren wel allemaal mensen die met hun eigen Jeep of pick-up truck de bergen in gingen om de dirtroads te rijden.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Aricon -
Eigelijk is dat een standaard ongeschreven regels wanneer je dirt roads / offroad gaat rijden dat je je zelf kan voorzien. Pech onderweg en geen telefoon dekking - er zijn genoeg plekken nog waar geen signaal is. Dirt roads zijn leuk, maar wees een beetje voorbereid!

Overigens is Rachel, NV wel een beetje nomans land al! Helemaal met Area 51 naast de deur :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maar of het nodig is? Een tank kan toch zeker zo'n 600km mee. Dat is wel een héle afstand dirtroads om geen tankstation tegen te komen.
Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee. Ik heb 1 dag zelfs 2x moeten tanken.
Maar bij een normale reis zonder dirtroads heb je echt geen jerrycan nodig inderdaad.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Aricon schreef:Ik heb dat ook meegemaakt. Op dag 1 volgetankt vertrekken uit Tonopah. De hele dag rondrijden op de dirtroads. Overnachten in Rachel en de volgende dag weer de dirtroads op. Toen moest ik heel goed in de gaten houden dat ik op tijd vertok naar Alamo om te tanken.

De mensen die ik in Rachel tegenkwam hadden vrijwel allemaal extra benzine mee. Dat waren wel allemaal mensen die met hun eigen Jeep of pick-up truck de bergen in gingen om de dirtroads te rijden.

wij begrijpen elkaar :wink: :lol:
bij ons dus gelijkaardige situatie maar wij zijn naar tonopah gereden waar we ook sliepen en daarna helemaal terug om de dirt road naar de golden arrow mine te doen
Gast

Bericht door Gast »

Dit was hier een paar weken ook al besproken, misschien kun je daar nog andere nuttige info vinden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=64699
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Tipsy_1 schreef: wij begrijpen elkaar :wink: :lol:
bij ons dus gelijkaardige situatie maar wij zijn naar tonopah gereden waar we ook sliepen en daarna helemaal terug om de dirt road naar de golden arrow mine te doen
Ik snap het wel, wij hebben het ook wel eens meegemaakt, dat het net niet zo goed uitkwam. Even in de stress gezeten omdat we toch geen tankstation zagen waar we er wel eentje hadden verwacht.
Maar dan is het probleem niet dat er niet genoeg in de tank kan, dan is het probleem dat er niet genoeg in zat bij het vertrek ;) Dat bedoel ik. Maar ik geloof best dat het handig kan zijn.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

PSVwally schreef:Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee. Ik heb 1 dag zelfs 2x moeten tanken.
Maar bij een normale reis zonder dirtroads heb je echt geen jerrycan nodig inderdaad.
Was dat een nieuw model? Tenzij het een AWD was dan zuipt het net even iets meer inderdaad. -Edit Niet realiseren dat de Compass met een 2.0l / 2.4 motor komt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

PSVwally schreef:Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee.
Wij konden meer dan 500 km met een volle tank rijden met onze Jeep Compass. Ik heb wel geen flauw benul welke motor erin lag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zo ik heb mijn 5.25 gallon jerrycan vol gegooid, vast op het dak gestrapped! Nog 5 uurtjes op werk door brengen, nach huis en naar Colorado!
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat je ook een jerrycan met koffie nodig hebt, of ga je onderweg stoppen?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dit jaar hebben we besloten om in twee delen te gaan rijden. Vanavond tot aan Omaha of in de buurt van en morgen ochtend rond een uurtje of 9 naar Denver. Als het goed is is het dan nog maar 6 en half uur te gaan. Jerry can is voor zaterdag tussen Jefferson en Breckenridge. Weg nummer 35 naar 54 naar 355, 6.
Een trail vanaf Buena Vista: http://www.traildamage.com/trails/index.php?id=245

En een vanaf Leadville naar Champion Mill: http://www.traildamage.com/trails/index.php?id=42

Zoekt ze maar op op YouTube :thumbup:
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Goeie reis, Maurice.
Btw, leuke site die Dutchmud. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves