Ik kan het zo snel nergens terugvinden, maar is het ook nodig om bijvoorbeeld een extra jerrycan met benzine mee te nemen als we door Death Valley of een ander niemandsland gaan rijden?
We gooien de tank uiteraard vol voordat we DV inrijden, maar you never know....
Nee, dat hoeft niet. Ook in Death Valley kun je tanken al betaal je dan wel de hoofdprijs.
Gewoon iedere ochtend tanken of anders als de tank half leeg is dan komt het goed
Wij hebben problemen gehad ivm benzine toen we rondreden op de dirtroads rond de ET highway.
Zijn toen op een gegeven moment speciaal naar tonopah moeten rijden en weer terug (1u enkel) om de tank te vullen.
Dus wij overwegen serieus om de volgende keer als we nog eens zulke plannen hebben, wel degelijk een jerrycan mee te nemen.
Dus ik ben alsnog geinteresseerd of iemand hier ervaring mee heeft.
Bij ons was het ook op het nippertje als we uit Death Valley kwamen. We hadden onze tank volgegooid net buiten Las Vegas en wilden nog bijtanken net voor Death Valley, maar doordat we een andere weg hadden genomen, hebben we dat tankstation blijkbaar gemist. Dat was dus effe stressen. Verder altijd ruim op tijd kunnen bijtanken.
M Kactus schreef:Maar of het nodig is? Een tank kan toch zeker zo'n 600km mee. Dat is wel een héle afstand dirtroads om geen tankstation tegen te komen.
Helaas wel, spreek uit ervaring. Maar wij hebben dus gewoon een ommetje gemaakt om te gaan tanken
Een jerrycan lijkt mij idd enkel een noodoplossing voor 1 dag. Maar wij zouden er twee uur tijd mee hebben uitgespaard.
Over het algemeen hoef je volgens mij hier in de VS niet echt een jerrycan bij je te hebben. Overigens heb ik drie van die ouderwetse van WW2 en een super siphon.
Ik heb dat ook meegemaakt. Op dag 1 volgetankt vertrekken uit Tonopah. De hele dag rondrijden op de dirtroads. Overnachten in Rachel en de volgende dag weer de dirtroads op. Toen moest ik heel goed in de gaten houden dat ik op tijd vertok naar Alamo om te tanken.
De mensen die ik in Rachel tegenkwam hadden vrijwel allemaal extra benzine mee. Dat waren wel allemaal mensen die met hun eigen Jeep of pick-up truck de bergen in gingen om de dirtroads te rijden.
@Aricon -
Eigelijk is dat een standaard ongeschreven regels wanneer je dirt roads / offroad gaat rijden dat je je zelf kan voorzien. Pech onderweg en geen telefoon dekking - er zijn genoeg plekken nog waar geen signaal is. Dirt roads zijn leuk, maar wees een beetje voorbereid!
Overigens is Rachel, NV wel een beetje nomans land al! Helemaal met Area 51 naast de deur
Maar of het nodig is? Een tank kan toch zeker zo'n 600km mee. Dat is wel een héle afstand dirtroads om geen tankstation tegen te komen.
Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee. Ik heb 1 dag zelfs 2x moeten tanken.
Maar bij een normale reis zonder dirtroads heb je echt geen jerrycan nodig inderdaad.
Aricon schreef:Ik heb dat ook meegemaakt. Op dag 1 volgetankt vertrekken uit Tonopah. De hele dag rondrijden op de dirtroads. Overnachten in Rachel en de volgende dag weer de dirtroads op. Toen moest ik heel goed in de gaten houden dat ik op tijd vertok naar Alamo om te tanken.
De mensen die ik in Rachel tegenkwam hadden vrijwel allemaal extra benzine mee. Dat waren wel allemaal mensen die met hun eigen Jeep of pick-up truck de bergen in gingen om de dirtroads te rijden.
wij begrijpen elkaar
bij ons dus gelijkaardige situatie maar wij zijn naar tonopah gereden waar we ook sliepen en daarna helemaal terug om de dirt road naar de golden arrow mine te doen
Tipsy_1 schreef:
wij begrijpen elkaar
bij ons dus gelijkaardige situatie maar wij zijn naar tonopah gereden waar we ook sliepen en daarna helemaal terug om de dirt road naar de golden arrow mine te doen
Ik snap het wel, wij hebben het ook wel eens meegemaakt, dat het net niet zo goed uitkwam. Even in de stress gezeten omdat we toch geen tankstation zagen waar we er wel eentje hadden verwacht.
Maar dan is het probleem niet dat er niet genoeg in de tank kan, dan is het probleem dat er niet genoeg in zat bij het vertrek Dat bedoel ik. Maar ik geloof best dat het handig kan zijn.
PSVwally schreef:Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee. Ik heb 1 dag zelfs 2x moeten tanken.
Maar bij een normale reis zonder dirtroads heb je echt geen jerrycan nodig inderdaad.
Was dat een nieuw model? Tenzij het een AWD was dan zuipt het net even iets meer inderdaad. -Edit Niet realiseren dat de Compass met een 2.0l / 2.4 motor komt.
PSVwally schreef:Ik had de laatste keer een Jeep Compass, maar die tank ging omennabij de 400km mee.
Wij konden meer dan 500 km met een volle tank rijden met onze Jeep Compass. Ik heb wel geen flauw benul welke motor erin lag.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dit jaar hebben we besloten om in twee delen te gaan rijden. Vanavond tot aan Omaha of in de buurt van en morgen ochtend rond een uurtje of 9 naar Denver. Als het goed is is het dan nog maar 6 en half uur te gaan. Jerry can is voor zaterdag tussen Jefferson en Breckenridge. Weg nummer 35 naar 54 naar 355, 6.
Een trail vanaf Buena Vista: http://www.traildamage.com/trails/index.php?id=245
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.