Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf organiseren of via reisorganisatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sandy40
Amerika-ontdekker

Re: Zelf organiseren of via reisorganisatie

Bericht door Sandy40 »

Tipsy_1 schreef:@Sandy40: dat snap ik niet goed. Je hebt alles (inclusief hotel keuze) zelf uitgezocht (dat is het moeilijke tijdrovende gedeelte (hoewel bij velen een hobby, hihi) en het makkelijke - het boeken dus op de knopjes duwen - heb je uitbesteed? Boeken is toch minder werk dan alles oplijsten naar het reisbureau toe lijkt me?
Voor alle duidelijkheid, we hebben alleen onze wensen van de hotels doorgegeven aan het reisbureau, dus zoals het aantal sterren, locaties, wel of geen ontbijt etc. Ik heb niet urenlang/wekenlang op internet gezocht en vervolgens een lijst van hotels doorgemaild naar het reisbureau dat zij de opgesomde hotels moesten boeken. Ja inderdaad, dan had ik het net zo goed zelf kunnen doen! :!:

Dus ja, ik blijf het zeker wel een voordeel vinden als je er zelf geen zin in hebt of geen tijd hebt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het allerbelangrijkste, doen waar je jezelf het fijnst bij voelt.
Leendert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Leendert1987 »

Onze eerste reis afgelopen jaar hebben we de hulp gezocht van een reisorganisatie. Ondanks dat ik geloof dat als ik het zelf zou hebben gedaan het minimaal net zo mooie vakantie had geweest wil ik toch (als een van de weinige) ook een tegen geluid laten horen;
Met het goede Reisbureau heb je de vrijheid om zelf alles te bepalen. Zij hebben daarnaast ook de ervaring over bepaalde gedeeltes van een reis. Wij hadden tip gekregen om bepaald hotel aan te doen omdat dit zo bijzonder was en dit was het 1000% waard. Hier hadden we waarschijnlijk niet zelf opgekomen omdat het ook niet direct op de route lag.
Daarbij kregen we bij elk hotel te horen, oh jullie zijn via die organisatie dan is het goed. We hadden 1 hotel op onze keuze die niet via die organisatie liep en juist daar hadden we een probleem. Het reisbureau heeft dit voor ons opgelost.

Hierboven is puur ook het geluid van de andere kant, want ik denk dat volgende keer ook grotendeels zelf geregeld gaat worden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met het goede Reisbureau heb je de vrijheid om zelf alles te bepalen. Zij hebben daarnaast ook de ervaring over bepaalde gedeeltes van een r
Een goed reisbureau inderdaad wel. De meeste verkopen helaas alleen standaardroutes met hotels die niet altijd op goede plekken liggen. Waar ik het niet mee eens ben is de ervaring die ze met delen van routes hebben. Veel routes zijn zo opgebouwd (bv sequoia en yosemite op dezelfde dag/zion niet en bryce 1 nacht/moab 1 nacht) dat ik niet geloof dat er zelf iemand van de organisatie geweest is.
Sandy40
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandy40 »

PSVwally schreef:Een goed reisbureau inderdaad wel. De meeste verkopen helaas alleen standaardroutes met hotels die niet altijd op goede plekken liggen.
Die standaard routes zijn de reizen die je kan boeken uit de reisgidsen, niet doen dus! Als je aangeeft dat je niet uit een gids wilt boeken en zelf je route wilt bepalen, dan regelen ze dat met alle plezier en inderdaad denken ook met je mee. Ben blij dat Leendert een tegengeluid laat horen, want ik denk dat de reisbureaus echt zo slecht niet zijn mits je zelf duidelijk aan hun laat weten wat je wel en wat je niet wilt.

Maar het belangrijkste is inderdaad doe wat je zelf het fijnst vindt
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het ene reisbureau zal het andere niet zijn. Ik denk dat je op moet letten iemand te treffen die (al dan niet eigen) ervaring heeft met reizen naar Amerika. Ik zie op het forum echter ook voorbeelden van voorstellen door een reisbureau, waarbij mijn tenen krom gaan staan. Grootste nadeel naar mijn mening is dat hotelreserveringen meestal niet meer zonder kosten geannuleerd kunnen worden en dat je gebonden bent aan het hotelaanbod van het reisbureau.
Wat het meedenken betreft, durf ik met een gerust hart te stellen dat geen enkel reisbureau op kan tegen de gebundelde ervaring hier op het forum. :wink:
Verder ben ik het met Paul en Sandy40 eens: iedereen moet beslist doen wat hem of haar goeddunkt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer