Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Slecht ter been en rondreis in Zuid Westen
Slecht ter been en rondreis in Zuid Westen
Zoals de titel al aangeeft, is een rondreis (3 weken) realistisch als je slecht loopt? Ik wil al jaren het rondje maken maar mijn man loopt nogal slecht en ziet het daarom niet echt zitten om te gaan. Is het de moeite waard om te gaan of mis je teveel omdat je niet echt kan hiken en allerlei trails kunt lopen? Fietsen gaat wel redelijk trouwens. Reizen met 2 pubers. Ik heb al ontzettend veel reisverslagen gelezen maar daarin lees ik toch wel veel wandelen. Hoor het graag en anders moet ik mijn droom misschien laten varen. Alvast bedankt!
Re: Slecht ter been en rondreis in Zuid Westen
Ik heb vorig jaar een rondreis door de VS gemaakt met mijn 80+ jarige oma. Ze is niet per se slecht ter been, maar kan ook geen lange wandelingen maken. Toch kun je een hele hoop zien en doen, zonder al te veel energie te verspillen. Ik zou parken als Zion etc overslaan, maar parken als Yosemite, Grand Canyon en Bryce zijn prima te bezoeken. Ze heeft er enorm van genoten.
Je zult altijd wel iets moeten lopen, van de parking naar een uitzichtpunt of iets dergelijks. Als zelfs dat niet gaat weet ik niet of het veel zin heeft die kant op te gaan. Al heb ik tijdens reizen door de VS ook mensen in een rolstoel zien zitten die toch nog wel het een en ander konden zien hoor.
Je zult altijd wel iets moeten lopen, van de parking naar een uitzichtpunt of iets dergelijks. Als zelfs dat niet gaat weet ik niet of het veel zin heeft die kant op te gaan. Al heb ik tijdens reizen door de VS ook mensen in een rolstoel zien zitten die toch nog wel het een en ander konden zien hoor.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Dank voor je snelle reactie. Gelukkig kan hij wel, hoewel langzaam, korte stukken lopen. En je rijdt vanwege de lange afstanden sowieso veel met de auto natuurlijk.
Heb je tips genoteerd, hopelijk volgen er meer
.
Heb je tips genoteerd, hopelijk volgen er meer

- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Amerika is hét land voor mensen in een rolstoel. Zo goed als alles in de stad is te doen met een rolstoel.
Uiteraard zit er niet altijd een hike in. Maar bij de standaard uitzicht punten die met de auto te bereiken zijn is altijd ruimte voor rolstoelen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht is er een manier om ter plekke een rolstoel te huren, of er een mee te nemen uiteraard. Dan kun je die gebruiken indien nodig en ben je wellicht iets minder beperkt in bewegings ruimte.
Uiteraard zit er niet altijd een hike in. Maar bij de standaard uitzicht punten die met de auto te bereiken zijn is altijd ruimte voor rolstoelen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht is er een manier om ter plekke een rolstoel te huren, of er een mee te nemen uiteraard. Dan kun je die gebruiken indien nodig en ben je wellicht iets minder beperkt in bewegings ruimte.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of een rolstoel nu een oplossing ik weet ik niet. Veel paden zijn ook niet rolstoeltoegankelijk (zie voor een overzicht per park mijn wandelsite) en je kunt met de auto al heel erg veel zien. Focus je dan vooral op mooie routes.
Zion is een wandelpark, maar ik zou dat niet per definitie overslaan. Je kunt daar met de shuttlebus de canyon in. Voor de kinderen is de wandeling door de Narrows een aanrader je man zou dan bij de lodge kunnen blijven, dat is een prachtige plek waar je uren kunt zitten. Het is ook goed om te weten of zoiets een optie is; wil je man wel eens een uurtje of meer alleen zijn of willen jullie alles met z'n vieren doen?
In Zion kun je ook fietsen, bijvoorbeeld door de canyon of op de Pa'rus Trail.
In Yosemite kun je zoals gezegd al heel veel met de auto doen. Het is ook mogelijk om fietsen te huren. En als je vroeg in de zomer bent kun je ook raften op de Merced River.
Er zijn heel veel mensen die het rondje doen zonder te wandelen. Het standaardrondje blijft dan een prima uitgangspunt.
Marianne
Zion is een wandelpark, maar ik zou dat niet per definitie overslaan. Je kunt daar met de shuttlebus de canyon in. Voor de kinderen is de wandeling door de Narrows een aanrader je man zou dan bij de lodge kunnen blijven, dat is een prachtige plek waar je uren kunt zitten. Het is ook goed om te weten of zoiets een optie is; wil je man wel eens een uurtje of meer alleen zijn of willen jullie alles met z'n vieren doen?
In Zion kun je ook fietsen, bijvoorbeeld door de canyon of op de Pa'rus Trail.
In Yosemite kun je zoals gezegd al heel veel met de auto doen. Het is ook mogelijk om fietsen te huren. En als je vroeg in de zomer bent kun je ook raften op de Merced River.
Er zijn heel veel mensen die het rondje doen zonder te wandelen. Het standaardrondje blijft dan een prima uitgangspunt.
Marianne
Een rolstoel is niet nodig want zo slecht is het nou ook weer niet, gelukkig. Het gaat alleen wat moeizamer dan dat kinderen en ik gaan.
Supertips, dank. Mijn man vindt het zeker niet erg dat wij dingen doen zonder hem. (ter illustratie: hij skiet niet meer, wij wel en dan zit hij rustig een paar uur de omgeving en mensen te bekijken op een bergtop).
Steeds meer argumenten om hem mee te slepen hoewel Mexico ook nog een optie is maar dat terzijde.
Supertips, dank. Mijn man vindt het zeker niet erg dat wij dingen doen zonder hem. (ter illustratie: hij skiet niet meer, wij wel en dan zit hij rustig een paar uur de omgeving en mensen te bekijken op een bergtop).
Steeds meer argumenten om hem mee te slepen hoewel Mexico ook nog een optie is maar dat terzijde.
Zes jaar geelden zijn we ook naar ZW geweest met onze kinderen van toen 12 en 14. Mijn man is heeft een spierziekte en loopt moeizaam (wankel en weinig kracht, met stokken). We hebben een tijd getwijfeld of we zouden gaan maar geen tel spijt van gehad dat we hebben doorgezet! Het is net als thuis - steeds keuzes maken. Ik weet niet wat de (on)mogelijkheden zijn van jou man maar mss heb je iets aan onderstaande. Het lukt me niet ons verslag als bijlage mee te sturen, ik haal er wat items uit:
Onze route:
Phoenix - Montezuma Castle - Slide Rock State Park - Grand Canyon - horseshoebend - upper antelope canyon - lake powell - monument valley - gooseneck state park - natural bridges - capitol reef - bryce canyon - zion (springdale) - valley of fire state park - las vegas - death valley - Alabama hills - monolake - lee vining - bodie - yosemite - mariposa grove - san simeon - elephant seals - pfeifer beach - monterey - whale watching - san Francisco (fietsen, Alcatraz)
Bijv
* Montezuma castle - er is maar één loop, die was redelijk vlak en goed te doen.
* slide rock - ik ben met mijn kk het water in gegaan, man maakte foto's
* gc - helicoptervlucht gedaan. Verder hier de vele uitzichtpunten bekeken. Terwijl wij nog sliepen ging mijn man bijv de zonsopgang bekijken, prima te doen , je rijdt er met je auto een stukje heen en stapt bijna voor één van de uitzichtpunten uit.
* horseshoebend - was te ver/hoog voor mijn man, liep een klein stukje mee, wij de 1,2 km verder met z'n drieën. Hij klokte bijv hoe lang we over de terugweg deden (kinderen hielden toen erg van wedstrijdjes en wie de snelste was om tot de conclusie te komen dat ik altijd de laatste was
)
* antelope canyon - prima te doen, met bus heen en weer, in de canyon is het vlak
* lake powell - Het was even zoeken waar we naar beneden konden. Hier hebben we met 'stut en steun' man omlaag en weer omhoog gekregen. Eenmaal aan het water was het enorm genieten.
* mv - uitzicht vanaf het restaurant is magnifiek. Met de auto kun je de 17 miles drive (gedeeltelijk) rijden (als je durft, ik geloof dat het officieel niet mag met een huurauto. Ik weet ook niet hoe de weg er nu 6 jaar later bij ligt), wij vonden het goed te doen. Bij MV hebben we ook de Wild Cat Trail gelopen om de West Mitten Butte heen (3,2 km). Dit was de max voor mijn man, ik denk dat we er 2 x zo lang als normaal gesproken over hebben gedaan maar het was heel bijzonder en wij vonden het een geweldige ervaring. Bij het begin en einde een klim.
* Bryce - met de kinderen heb ik de Queens garden/Navajo loop gelopen, dit was voor mijn man niet te doen ivm het hoogteverschil. Ook in
* Zion - hebben wij Angels Landing gelopen, mijn man bleef beneden bij een picknickbank wachten. Andere wandelingen (meer vlak) gingen daar goed, of hij liep een stukje mee. Wij zijn in het water gegaan, dat was voor mijn man ook niet te doen ivm glibberigheid en lastig erin/uit komen.
Het wordt een beetje veel geloof ik zo, ik weet je route niet eens...
Voor ons was het dus goed te doen, met hier en daar een aanpassing. Als ik het zo lees lijkt het of hij veel niet heeft kunnen doen echter dit had zeker niet de overhand. Alle andere dingen zoals whalewatching, bodie, monolake, death valley, las vegas etc was prima te doen. In San Francisco een juweel van een elektrische fiets gehuurd.
Heb je vragen specifiek over een park waar we geweest zijn, laat gerust weten.
Het is ons zo goed bevallen dat we komende zomer weer gaan (nu naar Canada). Hoewel mijn man nu veel slechter loopt dan 6 jaar geleden gaan we toch, er valt nog zo veel moois te zien!
Marijke
Onze route:
Phoenix - Montezuma Castle - Slide Rock State Park - Grand Canyon - horseshoebend - upper antelope canyon - lake powell - monument valley - gooseneck state park - natural bridges - capitol reef - bryce canyon - zion (springdale) - valley of fire state park - las vegas - death valley - Alabama hills - monolake - lee vining - bodie - yosemite - mariposa grove - san simeon - elephant seals - pfeifer beach - monterey - whale watching - san Francisco (fietsen, Alcatraz)
Bijv
* Montezuma castle - er is maar één loop, die was redelijk vlak en goed te doen.
* slide rock - ik ben met mijn kk het water in gegaan, man maakte foto's
* gc - helicoptervlucht gedaan. Verder hier de vele uitzichtpunten bekeken. Terwijl wij nog sliepen ging mijn man bijv de zonsopgang bekijken, prima te doen , je rijdt er met je auto een stukje heen en stapt bijna voor één van de uitzichtpunten uit.
* horseshoebend - was te ver/hoog voor mijn man, liep een klein stukje mee, wij de 1,2 km verder met z'n drieën. Hij klokte bijv hoe lang we over de terugweg deden (kinderen hielden toen erg van wedstrijdjes en wie de snelste was om tot de conclusie te komen dat ik altijd de laatste was

* antelope canyon - prima te doen, met bus heen en weer, in de canyon is het vlak
* lake powell - Het was even zoeken waar we naar beneden konden. Hier hebben we met 'stut en steun' man omlaag en weer omhoog gekregen. Eenmaal aan het water was het enorm genieten.
* mv - uitzicht vanaf het restaurant is magnifiek. Met de auto kun je de 17 miles drive (gedeeltelijk) rijden (als je durft, ik geloof dat het officieel niet mag met een huurauto. Ik weet ook niet hoe de weg er nu 6 jaar later bij ligt), wij vonden het goed te doen. Bij MV hebben we ook de Wild Cat Trail gelopen om de West Mitten Butte heen (3,2 km). Dit was de max voor mijn man, ik denk dat we er 2 x zo lang als normaal gesproken over hebben gedaan maar het was heel bijzonder en wij vonden het een geweldige ervaring. Bij het begin en einde een klim.
* Bryce - met de kinderen heb ik de Queens garden/Navajo loop gelopen, dit was voor mijn man niet te doen ivm het hoogteverschil. Ook in
* Zion - hebben wij Angels Landing gelopen, mijn man bleef beneden bij een picknickbank wachten. Andere wandelingen (meer vlak) gingen daar goed, of hij liep een stukje mee. Wij zijn in het water gegaan, dat was voor mijn man ook niet te doen ivm glibberigheid en lastig erin/uit komen.
Het wordt een beetje veel geloof ik zo, ik weet je route niet eens...
Voor ons was het dus goed te doen, met hier en daar een aanpassing. Als ik het zo lees lijkt het of hij veel niet heeft kunnen doen echter dit had zeker niet de overhand. Alle andere dingen zoals whalewatching, bodie, monolake, death valley, las vegas etc was prima te doen. In San Francisco een juweel van een elektrische fiets gehuurd.
Heb je vragen specifiek over een park waar we geweest zijn, laat gerust weten.
Het is ons zo goed bevallen dat we komende zomer weer gaan (nu naar Canada). Hoewel mijn man nu veel slechter loopt dan 6 jaar geleden gaan we toch, er valt nog zo veel moois te zien!
Marijke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mocht je man hier toevallig een invalidekaart hebben dan zou ik de zoekfunctie eens gebruiken. Volgens mij kan de er dan nl in Amerika ook een krijgen of gebruiken waardoor je vaak al betere parkeerplaatsen hebt. Verder heeft elke officiele parkpagina (de .gov sites) ook een apart deel voor mensen met een handicap
@marijke, dank voor de vele tips. Hoeveel weken duurde jouw reis? Ziet er uit alsof het veel langer is? Ik ga alles in mijn schema zetten. Ik heb een aantal jaren mbv het forum al een route samengesteld maar toen zijn we niet gegaan. (Wist alleen mij inloggegevens niet meer en geen van mijn mailadressen werd herkend.)
1NL/Dui/Bel naar SF
2 SF
3 SF
4 SF-Monterey (whale watching + 17 mile drive + aquarium) Misschien vervangen we de walvissen want die hebben we van de zomer in Zuid-Afrika gezien.
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach-LA
7 LA
8 LA- Kingman (+ route 66 van Topoc naar Oatman en dan naar Kingman)
9 Kingman - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley ('s middags naar MV vertrekken)
11 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
12 Page (Antelope Canyon, dagje Lake Powell)
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 LV
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21Yosemite
22 Yosemite - SF
23 SF - Amsterdam
@Paul dat is een goeie tip. Hij heeft nog geen invalide kaart maar het lopen wordt steeds een beetje slechter. (2xherseninfarct) We moeten er maar eens 1 aanvragen. Dank
1NL/Dui/Bel naar SF
2 SF
3 SF
4 SF-Monterey (whale watching + 17 mile drive + aquarium) Misschien vervangen we de walvissen want die hebben we van de zomer in Zuid-Afrika gezien.
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach-LA
7 LA
8 LA- Kingman (+ route 66 van Topoc naar Oatman en dan naar Kingman)
9 Kingman - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley ('s middags naar MV vertrekken)
11 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
12 Page (Antelope Canyon, dagje Lake Powell)
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 LV
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21Yosemite
22 Yosemite - SF
23 SF - Amsterdam
@Paul dat is een goeie tip. Hij heeft nog geen invalide kaart maar het lopen wordt steeds een beetje slechter. (2xherseninfarct) We moeten er maar eens 1 aanvragen. Dank
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
het is goed te doen ook met iemand die slecht ter been is. in de meeste parken zijn er trails die toegankelijker zijn en ook vanuit de auto en met alleen uitstappen bij parkeerplaatsen krijg je veel mee. als je een gehandicaptenparkeerkaart hebt wordt het eenvoudiger. makkelijker plekkie vinden of soms kun je daarmee ergens komen waar anderen niet mogen rijden. je kunt de kaart gewoon gebruiken in de VS. en vergeet niet rolstoelassistentie op de luchthaven aan te vragen.dan wordt hij van en naar het vliegtuig gebracht in een rolstoel of golfkarretje.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Onze rondreis zag er als volgt uit:
1 Brussel – Phoenix
2 Phoenix (Montezuma Castle – Slide Rock State Park - Grand Canyon)
3, 4 Page (Grand Canyon - Horseshoebend overlook – upper antelope canyon – Lake Powell)
5 Mexican Hat (Monument Valley)
6 Torrey (Gooseneck State Park – Natural Bridges National Monument – Capitol Reef)
7 Tropic (Bryce Canyon)
8, 9 Springdale (Zion)
10, 11 Las Vegas (Valley of Fire Sate Park)
12 Death Valley
13 Lee Vining (Alabama Hills, Monolake)
14, 15, 16, 17 Yosemite (Bodie)
18 San Simeon (Mariposa Grove)
19 Montery (elephant seals – pfeiffer beach – Montery)
20, 21, 22 San Francisco
23, 24 San Francisco - Brussel
Marijke
1 Brussel – Phoenix
2 Phoenix (Montezuma Castle – Slide Rock State Park - Grand Canyon)
3, 4 Page (Grand Canyon - Horseshoebend overlook – upper antelope canyon – Lake Powell)
5 Mexican Hat (Monument Valley)
6 Torrey (Gooseneck State Park – Natural Bridges National Monument – Capitol Reef)
7 Tropic (Bryce Canyon)
8, 9 Springdale (Zion)
10, 11 Las Vegas (Valley of Fire Sate Park)
12 Death Valley
13 Lee Vining (Alabama Hills, Monolake)
14, 15, 16, 17 Yosemite (Bodie)
18 San Simeon (Mariposa Grove)
19 Montery (elephant seals – pfeiffer beach – Montery)
20, 21, 22 San Francisco
23, 24 San Francisco - Brussel
Marijke
2 jaar geleden heb ik na lang nadenken toch besloten om onze geplande reis naar zuidwesten te maken ondanks dat ik enkele weken daarvoor mijn heup gebroken had en met 2 krukken liep . Ik heb er geen spijt van gekregen . Inderdaad ,de lange wandelingen heb ik niet kunnen maken ,maar heb zoveel moois gezien vanuit de auto . Goed kijken welke wandelingen wel mogelijk zijn( korte ,tijd en moeilijkheidsgraad staat meestal aangegeven) Indien het een rolstoelroute of kinderwagen route was ,kan je dit zonder problemen maken .
In San Francisco ,hebben we de toeristenbus genomen ( stopt bij alle bezienswaardigheden) met een minimum aan lopen kan je heel veel zien .
In Yosemite zijn we ook met de hikersbus naar Glacier Point gegaan : kwestie dat mijn man ook kon genieten van het uitzicht.
Zion : kleine wandeling gemaakt . Bryce ; alle uitzichtpunten bekeken met de auto/ het sneeuwde toen ook .
Misschien kan je zon wandelstok aanschaffen/dat loopt wat makkelijker . Te koop in alle parken .
Gewoon doen dus. die reis .
In het vliegtuig kan je ook assistentie aanvragen/ voordeel is dat je op de luchthavens die ellenlange stukken niet hoeft te lopen dan, maar met een golfkarretje of rolstoel wordt vervoerd . .
In San Francisco ,hebben we de toeristenbus genomen ( stopt bij alle bezienswaardigheden) met een minimum aan lopen kan je heel veel zien .
In Yosemite zijn we ook met de hikersbus naar Glacier Point gegaan : kwestie dat mijn man ook kon genieten van het uitzicht.
Zion : kleine wandeling gemaakt . Bryce ; alle uitzichtpunten bekeken met de auto/ het sneeuwde toen ook .
Misschien kan je zon wandelstok aanschaffen/dat loopt wat makkelijker . Te koop in alle parken .
Gewoon doen dus. die reis .
In het vliegtuig kan je ook assistentie aanvragen/ voordeel is dat je op de luchthavens die ellenlange stukken niet hoeft te lopen dan, maar met een golfkarretje of rolstoel wordt vervoerd . .
Bedankt voor alle input. Kan ik zeker wat mee. Ik ga mijn man overhalen
.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht