Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opgelicht met pakket

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Amerikafan00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Opgelicht met pakket

Bericht door Amerikafan00 »

Hoi allemaal,
Ik heb via iets op Instagram wat heel betrouwbaar leek schoenen geruild. Hij zou zijn schoenen naar desbetreffende persoon opsturen (voor ik dat deed) en daarna ik. Hij zou ze vervolgens naar beide van ons opsturen voor een kleine vergoeding. Alles klonk heel erg betrouwbaar. Toen de schoenen van andere kant binnen waren heb ik veel foto's gehad met een briefje van mijn naam erbij. Uiteindelijk mijne verstuurd (nog wel met dure spoedservice) en deze zijn donderdag op bestemming binnengekomen. Ik heb de verzending kunnen volgen via de UPS track and trace.
Ik zou nog een geldbedrag boven op de schoenen krijgen, omdat mijne meer waard zijn. Dit zou ik via Paypal krijgen als ze binnen waren. Na een berichtje van de 'middleman' dat ze binnen waren en dat hij het geld zou gaan overmaken, niks meer gehoord en ben ik geblokkeerd door hem op instagram. Ik kan zijn account nog wel gewoon openen met bijvoorbeeld mijn zusjes instagram account.
Kan ik nog iets doen qua deze oplichting?
Ik heb dus van beide partijen de instagram accounts, en van de 'middleman' adresgegevens, telefoonnummer, e-mail etc. Dit had ik allemaal nodig voor spoedvezending.
Heeft het zin om naar de politie te gaan in Nederland of de Verenigde Staten? Of UPS?
Graag reacties want ik baal hier super erg van. Het gaat om redelijk veel geld. (En schoenen)
Desbetreffende 'middleman' woont trouwens in Temecula, Californië, in een redelijk groot huis volgens Google Maps.
Alvast bedankt! :(
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Opgelicht met pakket

Bericht door Big_Mo »

UPS gaat niets voor je doen.
Politie in Nederland - waarschijnlijk geen tijd voor :lol:
Je zou hooguit de politie department kunnen contacteren waar het des betreffende persoon woont. Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen. Zo niet zie het als een wijze les.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En het kan zomaar zijn dat die adresgegevens vals zijn. Of dat de bewoner(s) er niks mee te maken hebben. Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Bedankt voor reactie. Zijn schoenen van 220 euro en verzendkosten 60 euro. Maar schoenen zijn veel meer waard. Zijn redelijk zeldzame van Kanye West.
Politie in Nederland gaat niks doen inderdaad :(
Hoe kan ik het politie department bereiken?
Ik denk trouwens wel dat desbetreffende persoon op adres woont, heeft het ook in ontvangst genomen etc heb het met track and trace laten verzenden.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Schoenen gedragen door Kanye West of schoenen waar Kanye zich als merk aan verbonden heeft?

En de politie van Temacula heeft Facebook: https://www.facebook.com/temeculapolice/ . Stuur ze eens een berichtje zou ik zeggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

De schoenen van Kayne's merk gaan voor goud geld!

Police department : http://temeculaca.gov/196/Police

Physical Address
30755-A Auld Road
Murrieta, CA 92563

Phone: 951-696-3000

Ik lees net de Google reviews over de police department. Denk dat je naar je centjes kan fluiten!
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie hulp! Ik heb net een berichtje op Facebook gestuurd. Ik denk dat ik inderdaad mijn geld kwijt ben, maar nooit geschoten is altijd mis.
Het waren Yeezy's, dus schoenen van de Adidas-Kanye lijn. Ze kosten nieuw 220 euro, en de resale waarde is ongeveer 550 euro hier, dus inderdaad zonde. Gelukkig had ik twee paren, dus nog steeds heel gelukkig met mijn eigen paar maar dit is natuurlijk heel erg zuur.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Politie bellen ??
Of UPS ?
Wat een onzinnigheid allemaal ; wat hebben die er mee te maken.?
Op geen enkele wijze partij in het verhaal
Als je er iets mee wilt zul je toch bij je betalingsvorm moeten beginnen ,
Via de bank betalen betekent dat je kunt fluiten naar je centen
Paypal heeft "Aankoopbescherming "
En creditcards hebben dat onder een andere titel ook.

Daar ligt een basis voor actie
Succes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Amerikafan00 schreef: Desbetreffende 'middleman' woont trouwens in Temecula, Californië, in een redelijk groot huis volgens Google Maps.
Alvast bedankt! :(
Hmm, da's vlakbij (half uurtje rijden). Zal ik ff langs gaan met wat maten van de sportschool?
--
I route, therefore you are.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ thenextdtrump ;
Weet je het zeker ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

WWTD: What would Trump do? :lol:
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Hoi,
Het ergste is nog dat ze weer contact hebben gezocht en hebben toegegeven dat ze me opgelicht hebben. Ze zeggen ook dat iets doen nutteloos is, omdat ik het naar een vakantiehuis gestuurd zou hebben.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou zo maar kunnen. Je huurt voor een periode een huis, laat er allerlei spullen bezorgen en gaat daarna weer verder.
Maar kan ook bluf zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Amerikafan00
Amerika-ontdekker

Inderdaad.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen is om via een of andere manier aan zijn echte gegevens te komen door me voor te doen als een serieuze koper, die in Amerika leeft.
Of met een iemand anders weer net doen of we iets willen ruilen, en dan kijken wat voor adres hij dan opgeeft en dat dan doorgeven aan de politie met de dag dat het bezorgd gaat worden, om hem op heterdaad te betrappen.
Die middleman heeft een best wel groot/bekend Instagram account als sneakerverkoper.
Aan de andere kant wil ik het ook wel weer gewoon laten rusten en het proberen te vergeten.
Maarja, het blijft veel geld...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

bedeve schreef: Als je er iets mee wilt zul je toch bij je betalingsvorm moeten beginnen ,
Via de bank betalen betekent dat je kunt fluiten naar je centen
Paypal heeft "Aankoopbescherming "
Heb je dit al bekeken als optie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Let er vooral op dat dit vaak meerplegende oplichters zijn. Die je dan later een berichtje sturen dat ze alles goed kunnen maken MITS je maar wat meer betaalt. Doen "Nigeriaanse bankmensen" ook. Alleen die doen dat dan via de "VN" Of het "ministerie van financien van Nigeria" omdat ze zogenaamd de slechte naam van hun land willen verbeteren.

Ik zie dat soort brieven regelmatig voorbij komen in mijn spammap.

PayPal is waarschijnlijk de beste mogelijkheid.

Overigens, hier in de VS wil de "belastingdienst" vaak dat je openstaande schulden betaald met iTunes kaarten. Altijd een reden om argwaan te krijgen, ZO vrolijk zijn ze bij de belastingen nou ook weer niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

bedeve schreef: Paypal heeft "Aankoopbescherming "
Maar als ik het goed begrijp heeft hij niks betaald of gekocht, hij heeft z'n eigen spullen opgestuurd in de verwachting geld toegestuurd te krijgen via Paypal (plus de ruilschoenen). Aangezien hij zelf geen Paypal transactie heeft gedaan om deze oplichter te betalen, kan hij met die aankoopbescherming ook niks beginnen.

Beroerd voor je, Amerikanfan00. Een zure levensles.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

bedeve schreef:@ thenextdtrump ;
Weet je het zeker ?
Sure, even aanbellen en vragen kan geen kwaad. En het laat de oplichter zien dat de andere kant van de wereld heeeeeel dichtbij is.
--
I route, therefore you are.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Dutchess schreef: Maar als ik het goed begrijp heeft hij niks betaald of gekocht, hij heeft z'n eigen spullen opgestuurd in de verwachting geld toegestuurd te krijgen via Paypal (plus de ruilschoenen). Aangezien hij zelf geen Paypal transactie heeft gedaan om deze oplichter te betalen, kan hij met die aankoopbescherming ook niks beginnen.

Beroerd voor je, Amerikanfan00. Een zure levensles.
Inderdaad. PayPal is zowat de beste manier van betaling die je kunt hebben. Dus als dat het geval was, had bedeve helemaal gelijk.
Je zegt dat het niet klopt, en PayPal blokkeert meteen alles. Het is aan de verkoper om te bewijzen, anders krijgt hij geen geld. In de zeldzame gevallen dat PayPal tekortschiet, is die account vaak gekoppeld aan je CC, en kun je het via die kant verhalen.

Maar je hebt alleen je verzending betaalt, voor schoenen die ook daadwerkelijk zijn opgestuurd. Dus die kun je niet terugeisen. Voor de rest is er geen geld gestolen van hem. Ik vrees eigenlijk dat er helemaal niks aan te doen is.

De bedoeling van zo'n middle man, is dat het iemand is die jij ook kent en vertrouwt. Je mag nooit een middle man nemen die hij alleen kent. Dan is het gewoon een handlanger. Bijzonder zuur wel!

@thenextdtrump: Lijkt me niet. Als je er iemand aantreft, is het vast iemand die er niks mee te maken heeft. En in een land met geweren, zou ik niet zomaar ergens op hun eigendom stoer gaan doen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Een land met geweren in een staat met meer restricties dan Illinois op vuurwapens :lol: Just saying!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer