Ik heb via iets op Instagram wat heel betrouwbaar leek schoenen geruild. Hij zou zijn schoenen naar desbetreffende persoon opsturen (voor ik dat deed) en daarna ik. Hij zou ze vervolgens naar beide van ons opsturen voor een kleine vergoeding. Alles klonk heel erg betrouwbaar. Toen de schoenen van andere kant binnen waren heb ik veel foto's gehad met een briefje van mijn naam erbij. Uiteindelijk mijne verstuurd (nog wel met dure spoedservice) en deze zijn donderdag op bestemming binnengekomen. Ik heb de verzending kunnen volgen via de UPS track and trace.
Ik zou nog een geldbedrag boven op de schoenen krijgen, omdat mijne meer waard zijn. Dit zou ik via Paypal krijgen als ze binnen waren. Na een berichtje van de 'middleman' dat ze binnen waren en dat hij het geld zou gaan overmaken, niks meer gehoord en ben ik geblokkeerd door hem op instagram. Ik kan zijn account nog wel gewoon openen met bijvoorbeeld mijn zusjes instagram account.
Kan ik nog iets doen qua deze oplichting?
Ik heb dus van beide partijen de instagram accounts, en van de 'middleman' adresgegevens, telefoonnummer, e-mail etc. Dit had ik allemaal nodig voor spoedvezending.
Heeft het zin om naar de politie te gaan in Nederland of de Verenigde Staten? Of UPS?
Graag reacties want ik baal hier super erg van. Het gaat om redelijk veel geld. (En schoenen)
Desbetreffende 'middleman' woont trouwens in Temecula, Californië, in een redelijk groot huis volgens Google Maps.
Alvast bedankt!