Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
London Heathrow - London Gatwick
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: London Heathrow - London Gatwick
Tijd zal in deze in principe geen probleem zijn. Normaal zou de bagage op Heathrow ook vrij vlot moeten komen. De vluchten naar Heathrow zijn ook vluchten waarop het aantal koffers meestal beperkt is (veel zakenmensen).
Het is iets wat vaak terugkomt en waar je op bedacht moet zijn als je plots "goedkope" vluchten via Londen vindt. In principe als je naar de details gaat kijken zal het er wel op staan. Een les voor de volgende keer, want handig is dit uiteraard niet.
Het is iets wat vaak terugkomt en waar je op bedacht moet zijn als je plots "goedkope" vluchten via Londen vindt. In principe als je naar de details gaat kijken zal het er wel op staan. Een les voor de volgende keer, want handig is dit uiteraard niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Je kan altijd de route zien voordat je boekt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb nog eens wat opzoekwerk gedaan, en een taxi of privé shuttle is natuurlijk iets duurder, maar doet er ook minder lang over;
We hebben ook de chance dat we op een zondag vertrekken, wat volgens mij normaal toch voor iets minder file zou moeten zorgen.
We hebben ook de chance dat we op een zondag vertrekken, wat volgens mij normaal toch voor iets minder file zou moeten zorgen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoals je zelf zegt, zondag, minder druk, je komt rond 9:00 toe en je bent ten laatste om 10:30 uit het vliegveld, vergeet niet dat je paar uur voor je vlucht op het vliegveld moet zijn, dus rond 11:30. Je hebt maar 1 uur. Ik zou toch zien wat het ter plekke geeft, als je rond 9:30 al buiten bent kun je gewoon trein/tram nemen en als je wat later bent gewoon taxi. Ik geef liever 50 euro meer dan telaat te komen.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik geef liever ook iets meer geld uit voor de zekerheid om wat beter op tijd te komen.
Een vriendin van me melde ook dat ik eens naar british airways moet bellen om te vragen of ik mijn bagage niet rechtstreeks kan laten doorvliegen naar orlando.
hopelijk is dat een oplossing dan moeten we al niet wachten op onze bagage wat ook een hoop tijd bespaard.
Een vriendin van me melde ook dat ik eens naar british airways moet bellen om te vragen of ik mijn bagage niet rechtstreeks kan laten doorvliegen naar orlando.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik weet niet of dat gaat werken. Je bagage volgt jouw reis. Anders is het volgens mij niet jouw bagage, maar vracht. En daar gelden andere regels voor.
Maar maak je wat dat betreft geen zorgen. De pickup van de bagage kost wel wat tijd, maar minder dan omrijden met ov. Op zondagochtend de snelweg op lijkt mij inderdaad redelijk kansvrij om filevrij te doen.
Maar maak je wat dat betreft geen zorgen. De pickup van de bagage kost wel wat tijd, maar minder dan omrijden met ov. Op zondagochtend de snelweg op lijkt mij inderdaad redelijk kansvrij om filevrij te doen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Ik denk niet dat British Airways busjes gaat huren om bagage tussen luchthavens te vervoeren. Je zult het dus zelf mee moeten nemen.
Daar is echt geen kans op inderdaad. Tussen luchthavens is niet eens fatsoenlijk vervoer voor passagiers geregeld, laat staan voor bagage.
Dat gezegd hebbende: wij bespaarden een paar jaar geleden een enorme berg geld (ik denk iets van 300 euro per ticket) door een overstap te hebben tussen London City en Heathrow (we zouden gezien onze eindbestemming sowieso vanuit Heathrow moeten vertrekken).
Daar gingen we, met onze kampeerspullen, vier weken bagage, een peuter en een autozitje
Gewoon goed van te voren uitgezocht wat de ov-route met de minste overstappen was (en een plan B en een plan C uitgeprint, voor het geval dat) en toen waren we voor een paar pond binnen anderhalf uur met de metro op Heathrow. Was een leuk avontuur 
Dat gezegd hebbende: wij bespaarden een paar jaar geleden een enorme berg geld (ik denk iets van 300 euro per ticket) door een overstap te hebben tussen London City en Heathrow (we zouden gezien onze eindbestemming sowieso vanuit Heathrow moeten vertrekken).
Daar gingen we, met onze kampeerspullen, vier weken bagage, een peuter en een autozitje

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ja ik herken het bij het boeken, je stinkt er zo in als je niet oppast.
Echter ik was er niet ingestonken en netjes een vlucht uitgezocht van amsterdam > gatwick > orlando met 3 uur overstap tijd.
Terug landen we op gatwick om 06.55 en zouden dan om 11,00 vanaf gatwick naar amsterdam vliegen, een overstap tijd van 4 uur dus.
tot mijn verbazing zag ik gisteren dat men de vlucht van 11.00 naar amsterdam gecancelled is door BA, deze is omgeboekt naar een vlucht van 07.20, een mooie overstaptijd van 25 minuten dus......
Duidelijk niet haalbaar, waarom men dit dan toch zo doet ? geen idee.
We hebben ook geen enkele melding ontvangen van BA ( een eerdere vluchtwijziging kwam wel aan) en het is dat ik toevallig keek anders hadden we het pas veel later geweten.
Wat ik begrepen heb dat is dat er verder geen vluchten meer gaan naar amsterdam
Mooi prut dus ......
Echter ik was er niet ingestonken en netjes een vlucht uitgezocht van amsterdam > gatwick > orlando met 3 uur overstap tijd.
Terug landen we op gatwick om 06.55 en zouden dan om 11,00 vanaf gatwick naar amsterdam vliegen, een overstap tijd van 4 uur dus.
tot mijn verbazing zag ik gisteren dat men de vlucht van 11.00 naar amsterdam gecancelled is door BA, deze is omgeboekt naar een vlucht van 07.20, een mooie overstaptijd van 25 minuten dus......

We hebben ook geen enkele melding ontvangen van BA ( een eerdere vluchtwijziging kwam wel aan) en het is dat ik toevallig keek anders hadden we het pas veel later geweten.
Wat ik begrepen heb dat is dat er verder geen vluchten meer gaan naar amsterdam

Mooi prut dus ......
Dit hoef jij niet te accepteren. Neem contact op met waar je de vliegticket hebt geboekt.
-
- Amerika-ontdekker
Alle vluchten zijn geboekt bij BA zelf, en deze worden ook geheel uitgevoerd door BA.
Ze hebben de keuze gegeven om op de terugreis Orlando > Phili > Amsterdam ervan te maken uitgevoerd door american airlines,
Zelf zie ik op Heatrow een vlucht naar Amsterdam vertrekken om 13.00 uur dat zou een overstaptijd betekenen van 6 uurtjes,
met een gereserveerde taxi (70 pond) van gatwick naar heatrow is dat volgens mij zeer goed haalbaar.
Uiteraard kunnen we kosteloos alles annuleren maar ja..... waar ga ik nog een vliegreis voor 4 personen vinden inclusief minivan
huurauto voor 19 dagen voor de prijs van 2814,- Met prima vertrektijden etc etc
Dezelfde reis nu opnieuw boeken bij BA kost al meer als 3300.
Vind het toch wel heel gemakkelijk en bij het arrogante af zoals men de boel maar even omzet naar een onmogelijke oplossing, daar heb ik uren voor internet afgestruind. grrrrr
Dus dan denk je alles goed voor elkaar te hebben krijg je zoiets.
Ze hebben de keuze gegeven om op de terugreis Orlando > Phili > Amsterdam ervan te maken uitgevoerd door american airlines,
Zelf zie ik op Heatrow een vlucht naar Amsterdam vertrekken om 13.00 uur dat zou een overstaptijd betekenen van 6 uurtjes,
met een gereserveerde taxi (70 pond) van gatwick naar heatrow is dat volgens mij zeer goed haalbaar.
Uiteraard kunnen we kosteloos alles annuleren maar ja..... waar ga ik nog een vliegreis voor 4 personen vinden inclusief minivan
huurauto voor 19 dagen voor de prijs van 2814,- Met prima vertrektijden etc etc
Dezelfde reis nu opnieuw boeken bij BA kost al meer als 3300.
Vind het toch wel heel gemakkelijk en bij het arrogante af zoals men de boel maar even omzet naar een onmogelijke oplossing, daar heb ik uren voor internet afgestruind. grrrrr
Dus dan denk je alles goed voor elkaar te hebben krijg je zoiets.
Laatst gewijzigd door gasmond op 12 dec 2016, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zich is de oplossing via Philadelphia toch ook prima te doen, of moet je zo lang wachten daar?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Akllereerst zou je contact kunnen opnemen met BA in Schiphol.
Verder als de tijden via de AA (Phili vlucht) ook in orde zijn, is dat toch geen probleem.
De prijs staat vast.
Zelf is mij dit een keer met United overkomen. Gebeld en mijn wensen op tafel gelegd.
Alles werd keurig geregeld en we kregen een nog snellere vlucht.
Verder als de tijden via de AA (Phili vlucht) ook in orde zijn, is dat toch geen probleem.
De prijs staat vast.
Zelf is mij dit een keer met United overkomen. Gebeld en mijn wensen op tafel gelegd.
Alles werd keurig geregeld en we kregen een nog snellere vlucht.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je moet dan wel vele uren in een aloude 757 doorbrengen, ik zou er niet blij van worden.vimo schreef:Op zich is de oplossing via Philadelphia toch ook prima te doen, of moet je zo lang wachten daar?
-
- Amerika-ontdekker
Ik stond ook niet te springen toen ik het toesteltype zag.
Maar ik heb een vlucht gevonden met een airbus 330-200 (ba uitgevoerd door air lingus) via Dublin naar Amsterdam ,
deze gaat wel een dag later maar die 70 pond
die ik aan een taxi moest uitgeven daar word nu de villa een dagje langer voor gehuurd.
En we kunnen een paar uur later weg uit Orlando op de vertrekdag.
Dus eigenlijk moeten we genoodzaakt een dag langer op vakantie. he wat vervelend
Maar ik heb een vlucht gevonden met een airbus 330-200 (ba uitgevoerd door air lingus) via Dublin naar Amsterdam ,
deze gaat wel een dag later maar die 70 pond
die ik aan een taxi moest uitgeven daar word nu de villa een dagje langer voor gehuurd.
En we kunnen een paar uur later weg uit Orlando op de vertrekdag.
Dus eigenlijk moeten we genoodzaakt een dag langer op vakantie. he wat vervelend

@gasmond; Wij hebben het in 2013 mee gemaakt met BA. De vlucht van Gatwick naar Amsterdam geannuleerd door BA en omgeboekt naar een hele vroege ochtendvlucht. Natuurlijk niet haalbaar, maar wat doe je er aan als je op dat moment in Orlando zit?
Aangekomen, met vertraging op Gatwick, had BA ons al omgeboekt naar een vlucht vanaf Heathrow. Het vervoer van Gatwick naar Heathrow was geregeld en de creditcard met GBP 844,00 tegoed lag al klaar voor ons.
BA flikt dit geintje dus nog steeds. Het is blijkbaar economisch aantrekkelijker om mensen te compenseren dan een extra vliegtuig het kanaal over te laten vliegen. Mijn advies..... let it go. BA boekt jullie om naar een niet haalbare vlucht en is daar verantwoordelijk voor. Onze ervaring is dat BA daarin zijn verantwoording neemt.
Aangekomen, met vertraging op Gatwick, had BA ons al omgeboekt naar een vlucht vanaf Heathrow. Het vervoer van Gatwick naar Heathrow was geregeld en de creditcard met GBP 844,00 tegoed lag al klaar voor ons.
BA flikt dit geintje dus nog steeds. Het is blijkbaar economisch aantrekkelijker om mensen te compenseren dan een extra vliegtuig het kanaal over te laten vliegen. Mijn advies..... let it go. BA boekt jullie om naar een niet haalbare vlucht en is daar verantwoordelijk voor. Onze ervaring is dat BA daarin zijn verantwoording neemt.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb idd even met de gedachte gespeeld, en maar zien hoe men dat gaat oplossen als we er werkelijk staan.
Alleen we vliegen pas over 4 maanden. (23 apr tot 12 mei) We hebben de tickets dus nog niet.
BA heeft nu zelfs de vlucht van orlando naar gatwick uit het de boeking gehaald en deze
komt niet terug zolang er geen oplossing is.
En ik kan wel heel hard gaan roepen van hoog tot laag maar ze bieden tenslotte wel een oplossing aan
ook al is deze niet naar mijn zin. (orl > phili > amst)
Als we al in het bezit waren geweest van de tickets enzo dan was het een ander verhaal geweest.
Dus ze zullen dan ook geen enkele vorm van compensatie geven voor wat dan ook. (tot nu toe)
Als we inderdaad een dag later terug gaan dan bedenk ik me opeens dat het esta formulier ook niet meer klopt.
Misschien kunnen ze dat dan compenseren, maar dat zou meer iets van goede wil zijn van BA omdat ik nergens recht op heb
ze zijn ruim op tijd met de veranderingen.
Wat wel tegen valt dat is dat ik zelf contact heb moeten opnemen met ze, misschien was het vanuit hun nog gebeurd de komende
tijd maar ze zien eerder dan ik dat er wat veranderd is.
Alleen we vliegen pas over 4 maanden. (23 apr tot 12 mei) We hebben de tickets dus nog niet.
BA heeft nu zelfs de vlucht van orlando naar gatwick uit het de boeking gehaald en deze
komt niet terug zolang er geen oplossing is.
En ik kan wel heel hard gaan roepen van hoog tot laag maar ze bieden tenslotte wel een oplossing aan
ook al is deze niet naar mijn zin. (orl > phili > amst)
Als we al in het bezit waren geweest van de tickets enzo dan was het een ander verhaal geweest.
Dus ze zullen dan ook geen enkele vorm van compensatie geven voor wat dan ook. (tot nu toe)
Als we inderdaad een dag later terug gaan dan bedenk ik me opeens dat het esta formulier ook niet meer klopt.
Misschien kunnen ze dat dan compenseren, maar dat zou meer iets van goede wil zijn van BA omdat ik nergens recht op heb
ze zijn ruim op tijd met de veranderingen.
Wat wel tegen valt dat is dat ik zelf contact heb moeten opnemen met ze, misschien was het vanuit hun nog gebeurd de komende
tijd maar ze zien eerder dan ik dat er wat veranderd is.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vergoeding om je ESTA aan te passen? die pas je zelf zo aan.
Je hebt vast wel gelezen dat je "rechten" minimaal zijn als (zoals in jullie geval) ruim van te voren (2 weken
) een gehele vlucht gecanceld wordt. Normaliter wordt de passagier een alternatief aangeboden, wat je wel of niet accepteert. Het draait in dit geval echt op de service van de maatschappij. Indien niet geaccepteerd, volgt volledige terugbetaling van de tickets. Of je nu wel of niet (waarom niet?) al in bezit bent van tickets maakt niet uit.
Wij hebben dit met Martinair meegemaakt. Maatschappij werd toen volledig overgenomen door de KLM en passagiersvluchten (in ons geval Toronto) vervielen. Ik kwam er met hun niet uit v.w.b. het aangeboden alternatief. Tickets werden geannuleerd en terugbetaald. Viel toen niet nadelig uit, BA vloog ons toen voor aanzienlijk minder geld naar Toronto.
Voor jullie dus het dilemma of de Philly vlucht (met lange overstap) accepteren of tickets laten annuleren en nog even verder zoeken.
Suc6 met jullie keuze!
Ps: Weet niet of het voor jullie mogelijk is, maar heb je ook LGW-Tampa als alternatief bekeken?
Je hebt vast wel gelezen dat je "rechten" minimaal zijn als (zoals in jullie geval) ruim van te voren (2 weken

Wij hebben dit met Martinair meegemaakt. Maatschappij werd toen volledig overgenomen door de KLM en passagiersvluchten (in ons geval Toronto) vervielen. Ik kwam er met hun niet uit v.w.b. het aangeboden alternatief. Tickets werden geannuleerd en terugbetaald. Viel toen niet nadelig uit, BA vloog ons toen voor aanzienlijk minder geld naar Toronto.
Voor jullie dus het dilemma of de Philly vlucht (met lange overstap) accepteren of tickets laten annuleren en nog even verder zoeken.
Suc6 met jullie keuze!
Ps: Weet niet of het voor jullie mogelijk is, maar heb je ook LGW-Tampa als alternatief bekeken?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij moet je een nieuwe aanvraag doen als er iets niet klopt aan je esta, zolang er niet betaald is kun je nog wel dingen veranderen.
Maar het doet niet meer ter zake.
Ondanks dat de aer lingus vlucht een ba nummer heeft en in hun opdracht word uitgevoerd is het niet mogelijk
daar naar om te boeken. (zeggen ze) Dit kan wel met American airlines.
Zal ook wel iets met prijzen te maken hebben want als ik de vlucht nu opnieuw invul en dan aer lingus kies is de reis ineens 1760 duurder.
We hebben er maar voor gekozen om 2 uur later weg te gaan vanuit orlando en de volgende dag op eigen gelegenheid
van Gatwick naar Heatrow te reizen, we hebben 4 uur ruimte, wat genoeg moet zijn.
daarna bewaar ik de taxi bonnetje wel, maar we hebben nergens recht op daar was ik al achter.
En ach nog maar 18 weken en drie dagen
dus we laten dit gedoe maar achter ons en gaan ons weer richten op de vakantie zelf.
Maar het doet niet meer ter zake.
Ondanks dat de aer lingus vlucht een ba nummer heeft en in hun opdracht word uitgevoerd is het niet mogelijk
daar naar om te boeken. (zeggen ze) Dit kan wel met American airlines.
Zal ook wel iets met prijzen te maken hebben want als ik de vlucht nu opnieuw invul en dan aer lingus kies is de reis ineens 1760 duurder.
We hebben er maar voor gekozen om 2 uur later weg te gaan vanuit orlando en de volgende dag op eigen gelegenheid
van Gatwick naar Heatrow te reizen, we hebben 4 uur ruimte, wat genoeg moet zijn.
daarna bewaar ik de taxi bonnetje wel, maar we hebben nergens recht op daar was ik al achter.
En ach nog maar 18 weken en drie dagen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht