Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse stad met kerst
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Amerikaanse stad met kerst
Wij hebben het plan opgevat om volgend jaar met de kerst weer eens te gaan citytrippen in de VS, voorkeur ergens medio december zodat we kunnen genieten van de kerstsfeer én natuurlijk wat inkopen kunnen doen.
Voor ons blijft New-York natuurlijk dé kerststad, maar daar zijn we nu al een aantal keer geweest en willen eens ergens anders kijken. Welke steden in de VS staan er nog meer om bekend zeer sfeervol te zijn met kerst? Zelf dachten we aan Chicago, maar kan niet echt vinden of dit ook echt een sfeervolle stad is qua kerstversiering en verlichting.
Voor ons blijft New-York natuurlijk dé kerststad, maar daar zijn we nu al een aantal keer geweest en willen eens ergens anders kijken. Welke steden in de VS staan er nog meer om bekend zeer sfeervol te zijn met kerst? Zelf dachten we aan Chicago, maar kan niet echt vinden of dit ook echt een sfeervolle stad is qua kerstversiering en verlichting.

Re: Amerikaanse stad met kerst
Misschien staat hier wat bij: http://www.countryliving.com/life/trave ... ns-in-usa/
Chicago zou ik in de winter overslaan, tenzij je van heel koud en guur weer houdt
Chicago zou ik in de winter overslaan, tenzij je van heel koud en guur weer houdt

- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thx, ziet er leuk uit... maar niet echt steden om te gaan citytrippen!
Overigens is kou geen beletsel
Overigens is kou geen beletsel

Weet je het zeker: http://chicago.suntimes.com/news/bitter ... n-chicago/
Wat is dat eigenlijk, citytrippen?

Wat is dat eigenlijk, citytrippen?
San Antonio, Texas. Leuke stad, en prachtig met de feestdagen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-expert
San Antonio of Austin. En dan misschien een dagtochtje naar Hill Country en wat kleine stadjes? Persoonlijk vind ik kerst hier in ons kleine stadje helemaal super!
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
San Antonio had ik nooit gezocht voor de kerst, ziet er leuk uit. Thanks, ga ik zeker overwegen!
Ook nog tips voor wat koelere (wellicht besneeuwde) steden?
Ook nog tips voor wat koelere (wellicht besneeuwde) steden?

-
- Amerika-expert
New Mexico misschien? Prachtige staat en grote kans op sneeuw met kerst. Een vriend zat vorig jaar ingesneeuwd in het hotel met kerst. Drie dagen lang een flinke sneeuwstorm. Was supergezellig, dat wel.
Op dit moment gevoelsmatig -22 langs de thermometer bij de bank. Klinkt misschien als niet veel, maar alles wat onbedekt is gaat heel erg pijn doen!RNA schreef:Overigens is kou geen beletsel

Wit zal het wellicht zijn. Als je naar sneeuw wilt kijken: mijn achtertuin
Wat betreft feest dagen: Brookfield Zoo Lights. Lichtjes in vorm van dieren. En daarna even opwarmen in de apenkooi
Schaatsen bij Millennium park.
Christkindlmarket, Chicago versie van een kerst markt!
Morton Arboretum Holiday lights.
Michigan Ave. zal volledig met lichtjes zijn.
Ik geloof dat er op Navy Pier ook nog wat dingen gaande zijn maar kan me niet meer herinneren.
Of Chicago aan New York kan tippen qua kerstsfeer vraag ik me af.
Overigens hoe zit het met Salt Lake City tijdens de winter? Lijkt me toch ook wel wat kans voor sneeuw?
Ja, het is nooit zeker dat we een witte Kerst hebben, maar het zit er redelijk goed uit dit jaar, al is het weerbericht voor de komende week wat aan de warme kant. In de bergen (half uurtje rijden) ligt natuurlijk al genoeg - mijn zoon is al dolgelukkig dat hij weer elk weekend kan skiën (hij woonde de afgelopen 3 jaar ergens anders). Wil je niet downhill skiën, dan kan je ook langlaufen of snow shoeing.

SLC weather - Christmas Week by DutchRosie, on Flickr
Nou is SLC natuurlijk geen New York. Maar de lichtjes op Temple Square zijn prachtig. Zo heb je ook Zoo Lights bij de Hogle Zoo, Park City, en bij ons in de buurt heb je Christmas Street - om maar wat voorbeelden van de Kerstsfeer te geven.
Er zijn directe vluchten van AMS-SLC, dus makkelijk te bereiken!

SLC weather - Christmas Week by DutchRosie, on Flickr
Nou is SLC natuurlijk geen New York. Maar de lichtjes op Temple Square zijn prachtig. Zo heb je ook Zoo Lights bij de Hogle Zoo, Park City, en bij ons in de buurt heb je Christmas Street - om maar wat voorbeelden van de Kerstsfeer te geven.
Er zijn directe vluchten van AMS-SLC, dus makkelijk te bereiken!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thanks, leuke tips. Ga er eens rustig voor zitten! 

Er ligt trouwens al 15 cm sneeuw hier, en het blijft nog steeds sneeuwen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Chicago vrijdagavond:
* Note moderator: de hier geplaatste foto's zijn via de host waar ze ondergebracht waren (Google) niet meer zichtbaar (28 april 2018).
Op zich was het best gezellig maar ik denk toch echt dat New York het overtreft!
* Note moderator: de hier geplaatste foto's zijn via de host waar ze ondergebracht waren (Google) niet meer zichtbaar (28 april 2018).
Op zich was het best gezellig maar ik denk toch echt dat New York het overtreft!
Ik ben net voor Thanksgiving in Chicago geweest en ik moet zeggen dat ik het er geweldig vond!
In zekere zin lijkt het op New York, maar een stuk rustiger en relaxter. Heel veel leuke restaurants
en winkels. Een voordeel is, dat je er geen auto nodig hebt. Vanaf het vliegveld kun je zo met
de metro naar het centrum. Ook een taxi was goed betaalbaar.
Toen ik er was, begonnen ze net met het versieren voor kerst. Ik vond het er al schitterend uitzien.
Ik had wel veel geluk met het weer: het was ongewoon warm voor de tijd van het jaar. Ik kan me
voorstellen dat het toch wel anders is, als het er erg koud is.
Ik kan het zeker aanraden. Het is een verrassend leuke stad.
In zekere zin lijkt het op New York, maar een stuk rustiger en relaxter. Heel veel leuke restaurants
en winkels. Een voordeel is, dat je er geen auto nodig hebt. Vanaf het vliegveld kun je zo met
de metro naar het centrum. Ook een taxi was goed betaalbaar.
Toen ik er was, begonnen ze net met het versieren voor kerst. Ik vond het er al schitterend uitzien.
Ik had wel veel geluk met het weer: het was ongewoon warm voor de tijd van het jaar. Ik kan me
voorstellen dat het toch wel anders is, als het er erg koud is.
Ik kan het zeker aanraden. Het is een verrassend leuke stad.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uiteindelijk zijn we naar Washington geweest, vooral het witte huis was erg mooi in kerstsfeer. Dit jaar toch maar (weer) naar NYC voor de kerstsfeer 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht