Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verzekeringen + America the beautiful pass

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Wimking1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Verzekeringen + America the beautiful pass

Bericht door Wimking1 »

Hallo :thumbup:

Eerst en vooral een goed eindejaar en een mooi begin van het nieuwe jaar!

Onze amerika-reis (zuidwesten) begint stilletjes aan dichterbij te komen, momenteel ben ik dan ook nog bezig om nog een paar praktische zaken te regelen:

America the beautiful Pass
De volgende parken/activiteiten zullen wij gaan doen, is het zinvol om bovengenoemde pass te kopen?
- Yosemite NP
- Whale watching Monterey
- Zion
- Bryce
- death valley
- Grand canyon vlucht...

Verzekering
Het enige waar ik nu nog een beetje mee zit is of we wel goed verzekerd zijn, natuurlijk ga ik dit nog eens goed navragen bij mijn ziekteverzekering + autoverzekering etc...

Onze vlucht is geboekt via AmericanAirlines, onze auto is geboekt via europcar,...
Zijn er echter nog zaken die jullie aanraden? (touring.be biedt dan weer heel specifiek een reisverzekering aan etc)...

Mvg,

Wim
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Verzekeringen + America the beautiful pass

Bericht door Marcopstal »

De pass is niet bruikbaar voor Monterey maar wel voor alle nationale parken en dan is het goedkoper dan elke ingang afzonderlijk te betalen.

Waarom zou je niet goed verzekerd zijn ? Ik ga er vanuit dat je een Europese reisverzekering (al dan niet met annulatie) hebt genomen.
Autoverzekeringen zijn wanneer je hier boekt normaal OK. Europcar is dan we weer een niet gebruikelijke speler voor autohuur in de VS. Zijn die boekingen (auto-vlucht) niet via een reisbureau gegaan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wimking1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wimking1 »

Goed om te horen, dan is die pass zeker welkom!

Schijnbaar dekt CM.be niet de verenigde staten op gebied van hospitalisatie/medische kosten, touring.be biedt echter een volledige verkzekering aan zonder franchise.

Mvg,

Wim
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op reis vertrouw je toch nooit alleen op cm.be ? Een specifieke reisverzekering is uiteraard aangewezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De mutualiteit CM dekt wel de VS. Weliswaar met beperkingen.

Als je zorgen nodig hebt, probeer hun wel al te contacteren als je nog in de VS bent.

Gewone verzorgingen worden zonder problemen terugbetaald. (vb een hechting, gips, ...)
Voor zwaardere verzorgingen/ziekenhuisopnames, ... is de tussenkomst wel gelimiteerd.

Zelf heb ik bijkomend nog een verzekering via mijn bank (Assistance bij Belfius). Deze komt ook heel gemakkelijk tussen.
Ik heb op hun ooit beroep gedaan om medicijnen die ik dagelijks moet nemen naar de VS op te sturen. Ik was een deel van mijn pillen kwijtgespeeld. Ik had een reservevoorraad bij mijn ouders achtergelaten onder het motto van je-weet-maar-nooit. Mijn moeder is met de medicijnen naar de bank gegaan en zij hebben de medicijnen met DHL verstuurd. Ik heb dan doorgegeven waar we 48 u en 72 u later zouden overnachten. De pillen werden netjes in het hotel afgeleverd waar we 48 u later overnachtten.

Afgelopen zomer kwetste ik me erg aan mijn vingers. Gelukkig zelf kunnen verzorgen maar toch behoorlijk wat spullen van bij de apotheek nodig gehad (om infecties te vermijden netjes dagelijks verzorgd tot we 3 weken later terug thuis waren). De CM deed moeilijk over de apotheek kosten omdat ik op eigen initiatief naar de apotheek was gegaan en niet via een dokter. Van mijn Assistance verzekering kreeg ik bijna alle kosten terugbetaald.

Verder is het misschien interessant om ook naar de voorwaarden van je creditcard te kijken. Ik heb een gold kaart en daar zit ook een reisverzekering in begrepen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Even aanvullend over de mutualiteiten. CM, SocMut of OZ maakt niets uit in dit geval. Ze werken allemaal via MUTAS.
Er hebben hier al een paar topics over gelopen, en alle mutualiteiten zijn erg onduidelijk over wat er wel en niet gedekt is in de VS. Er staan verschillende verduidelijkingen in alle documenten, en die spreken elkaar soms regelrecht tegen. Ik heb het nagevraagd aan loketten en telefonisch, en kreeg zelfs daar 2x precies het tegenovergestelde antwoord: Ja, alles is gedekt. Nee, niets is gedekt.

De VS is één van de uitzonderingslanden bij de mutualiteiten, ook al zegt de CM van niet, en SocMut van wel. Echter is het sowieso vaststaand dat de dekking van MUTAS nooit volledig is. Uit sommige bepalingen valt op te maken dat de mutualiteiten gewoon terugbetalen wat een bepaalde ingreep in België zou kosten, en dat is uitermate ontoereikend. In de VS is het heel snel heel veel kostelijker. Dus sowieso zijn extra verzekeringen tegenwoodig aangeraden en bijna verplicht als je geen grote risico's wilt lopen.

America The Beautiful kun je makkelijk uitrekenen. De pas kost 80$, elke inkom in het park staat aangegeven op de desbetreffende website. Hou er ook rekening mee dat als je volgend jaar opnieuw wilt gaan, je de pas nog één maand dubbel kunt gebruiken, en het er dan misschien wel weer uithaalt.

Edit: Ik heb de link van het vorige topic teruggevonden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=57968
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer