Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eclips 2017 VS
Re: Eclips 2017 VS
Ik zou niks inplannen. Wij zitten (waarschijnlijk) heel ergens anders, in Kansas, maar afhankelijk van de weersverwachting gaan we die dag nog een eind rijden. Zou toch zonde zijn als je het mist omdat je jezelf hebt vastgelegd aan 1 locatie.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties alweer. Dat lijkt mij inderdaad de beste optie om mobiel te zijn. We zullen die dag volledig vrij houden voor de eclipse en zullen wellicht al vroeg op pad gaan om vóór de grootste trafic ter plaatse te zijn. Nu duimen dat er geen wolken boven Jackson hangen die dag 

- Helmkes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi!
Wij zijn nieuw op dit forum en ook wij gaan naar deze streek om de eclips van 2017 te zien. Wij reizen met een camper en hopen in de buurt van Jackson nog een camping te kunnen reserveren. Mocht dat niet lukken dan willen we verder naar het oosten iets zoeken. Wat verder van de bergen vandaan zou de kans op onbewolkt weer wat groter moeten zijn. Op de kaart heb ik gezien dat je Highway 26 het beste kan volgen. Deze Highway volgt mooi het eclipspad richting Riverton.
Grt. de Helmkes
Wij zijn nieuw op dit forum en ook wij gaan naar deze streek om de eclips van 2017 te zien. Wij reizen met een camper en hopen in de buurt van Jackson nog een camping te kunnen reserveren. Mocht dat niet lukken dan willen we verder naar het oosten iets zoeken. Wat verder van de bergen vandaan zou de kans op onbewolkt weer wat groter moeten zijn. Op de kaart heb ik gezien dat je Highway 26 het beste kan volgen. Deze Highway volgt mooi het eclipspad richting Riverton.
Grt. de Helmkes
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik heb een overnachting in Bend gereserveerd en zal de 21e naar het noorden rijden richting/naar Madras, Oregon. Een kilometer of was noordelijk van Bend is de verduistering al zichtbaar, maar in Madras zal de verduistering het langste duren.
Wat heb je betaald voor een kamer in Bend?
Ik ben vandaag eens aan het zoeken gegaan naar opties. Wij komen de 18e aan in LA. Optie 1 is ook richting Oregon te gaan, gewoon de 5 af te rijden en dan de OR93 richting Klamath falls. Daar kon ik ook nog tegen een normaal tarief een kamer boeken in de nacht van 20-21. En dan dus 's ochtends de 93 verder naar het noorden. Maar dat is nog 180 mijl, redelijk fors met enig filerisico op de 93 als er eclipsdrukte ontstaat.
Andere optie is dat we naar de midwest gaan en 20-21 overnachten langs de 80 in Rawlins. Vanaf daar is het nog 120 mijl tot Casper over de 220, maar met 70 mijl zitten we al ruim in de totality zone. En dat zijn kaarsrechte wegen in de middle of nowwhere met weinig kans op enige vertraging.
Ik hou beide opties open. Cancellen kan altijd nog.
Dichter bij de totality zone heb ik iig nog geen hotelkamers gevonden tegen normale prijzen. Misschien dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt en dat veel kamers nu gewoon aangehouden worden voor de zekerheid. Verder naar het oosten heb ik niet meer gezocht.
Ik ben vandaag eens aan het zoeken gegaan naar opties. Wij komen de 18e aan in LA. Optie 1 is ook richting Oregon te gaan, gewoon de 5 af te rijden en dan de OR93 richting Klamath falls. Daar kon ik ook nog tegen een normaal tarief een kamer boeken in de nacht van 20-21. En dan dus 's ochtends de 93 verder naar het noorden. Maar dat is nog 180 mijl, redelijk fors met enig filerisico op de 93 als er eclipsdrukte ontstaat.
Andere optie is dat we naar de midwest gaan en 20-21 overnachten langs de 80 in Rawlins. Vanaf daar is het nog 120 mijl tot Casper over de 220, maar met 70 mijl zitten we al ruim in de totality zone. En dat zijn kaarsrechte wegen in de middle of nowwhere met weinig kans op enige vertraging.
Ik hou beide opties open. Cancellen kan altijd nog.
Dichter bij de totality zone heb ik iig nog geen hotelkamers gevonden tegen normale prijzen. Misschien dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt en dat veel kamers nu gewoon aangehouden worden voor de zekerheid. Verder naar het oosten heb ik niet meer gezocht.
Ik denk toch dat het erg lastig wordt om nog hotelkamers te krijgen binnen de zone. Wij gaan zelf naar een veel minder toeristisch gebied, het grensgebied van Kansas en Missouri, en ik ben in die (ruime) omgeving al sinds augustus aan het kijken. Had eerst een kamer aan de noordkant van Kansas City geboekt, maar omdat ik eigenlijk liever dichter bij het midden van de zone zou zitten later nog een kamer in Hiawatha geboekt. Die eerst moest ik nog annuleren, maar nu blijkt het hotel zijn deuren deze maand te sluiten, dus blij dat ik ook wat anders had geboekt! In de tussentijd steeds regelmatig blijven kijken, maar er komt niet echt meer wat vrij.
Terug in Texas!
Ik denk dat het op het laatste moment misschien wat makkelijker gaat worden.
Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb nu 4 reserveringen voor die nacht. Daarrvan worden er zeker 3 gecancelled. Maar dat doe ik pas ergens op 18 of 19 augustus, als ik zeker weet waar we naar toe gaan (afhankelijk van de weersverwachting).
Ik zal niet de enige zijn die dat doen, dus vandaar mijn verwachting dat er nog wel een hoop vrij gaat komen. Maar het is natuurlijk wel een risico om daarop te rekenen.
Voor de mensen die richting oregon gaan: rond Creswell (aan de I5 net onder Eugene) zijn de prijzen normaal en op dit moment genoeg kamers vrij. Ca 60 mijl I5 tot aan Salem, in het midden van de zone. Bij problemen op de I5 kun je uitwijken naar de 99W (of de 99E en dan bij Albany weer de I5 op).
Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb nu 4 reserveringen voor die nacht. Daarrvan worden er zeker 3 gecancelled. Maar dat doe ik pas ergens op 18 of 19 augustus, als ik zeker weet waar we naar toe gaan (afhankelijk van de weersverwachting).
Ik zal niet de enige zijn die dat doen, dus vandaar mijn verwachting dat er nog wel een hoop vrij gaat komen. Maar het is natuurlijk wel een risico om daarop te rekenen.
Voor de mensen die richting oregon gaan: rond Creswell (aan de I5 net onder Eugene) zijn de prijzen normaal en op dit moment genoeg kamers vrij. Ca 60 mijl I5 tot aan Salem, in het midden van de zone. Bij problemen op de I5 kun je uitwijken naar de 99W (of de 99E en dan bij Albany weer de I5 op).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu wij de tickets hebben geboekt zullen we onze route verder gaan uitwerken; we zullen dan ook wel iets gaan annuleren, bijvoorbeeld die 3 (minimumverblijf) dure nachten in Colter Bay. In Casper hebben we nu meerdere kamers in de Motel6 (het is nog onduidelijk wie er allemaal mee gaan); daar zullen we ook wel iets gaan annuleren denk ik. Bij die Motel6 hebben ze trouwens zitten slapen; we hebben die voor de normale prijs kunnen boeken.
Marianne

Marianne
@Martin/Marianne:
Ik zou zeer geinteresseerd zijn in zo'n kamer in Casper als jullie iets gaan annuleren daar..
Ik zou zeer geinteresseerd zijn in zo'n kamer in Casper als jullie iets gaan annuleren daar..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@roelb: Het kan nog even duren voor we uitsluitsel hebben; de vriend van de oudste dochter weet pas op het allerlaatst of hij meegaat, maar tegen die tijd zullen we wel even een pb-tje sturen.
Marianne
Marianne
Perfect, ik hoor het tegen die tijd wel! Ik heb iig al een kamer op 120 mijl afstand, in Rawlins (kruising I80/WY220), maar in Casper is natuurlijk helemaal top 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik heb voor één overnachting $210 betaald. Ik heb dit in oktober 2016 geboekt bij Sunriver Resort.roelb schreef:Wat heb je betaald voor een kamer in Bend?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Dat is bij ons ook nog een openstaande optie, maar bij helder weer ben ik toch geneigd om een leuke plek in het park op te zoeken.Helmkes schreef:Op de kaart heb ik gezien dat je Highway 26 het beste kan volgen. Deze Highway volgt mooi het eclipspad richting Riverton.
Grt. de Helmkes
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden het plan om eventueel de eclips vanuit Alliance Nebraska (Carhenge) te gaan bekijken, maar blijkbaar zijn zelfs in dit gat alle hotels/motels gedurende die korte periode uitverkocht. Geen probleem want Alliance ligt hier "maar" 3,5 uur rijden vandaan...
...bij nader inzien ga ik toch maar vanuit mijn luie stoel in de achtertuin genieten van een 94% eclips. Deze link toont een animatie van de eclipse gezien vanuit Denver. Je kunt op deze website ook vergelijkbare animaties op deze site zien van andere plaatsen in de US, en ook van toekomstige eclipsen over de hele wereld.
...bij nader inzien ga ik toch maar vanuit mijn luie stoel in de achtertuin genieten van een 94% eclips. Deze link toont een animatie van de eclipse gezien vanuit Denver. Je kunt op deze website ook vergelijkbare animaties op deze site zien van andere plaatsen in de US, en ook van toekomstige eclipsen over de hele wereld.