Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalingen Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Denise131
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Betalingen Amerika

Bericht door Denise131 »

Goedemorgen kon via de zoekfunctie hier geen topic over vinden maar heb er wel wat vragen over.

In maart gaan mijn vriend en ik voor het eerste naar Amerika toe, afgelopen 3 jaar naar verschillende landen in Azie geweest
dus een credit card hebben we al. Maar nu vroeg ik me af, we hebben er 1 (via de Rabobank, een mastercard) maar nu lees ik
online slechte verhalen over dat zulke 'europese' credit cards niet overal geaccepteerd worden? dat het aangeraden word een
Amerikaanse credit card te hebben (bijvoorbeeld een van American Express)

Wat is jullie ervaringen hiermee?

En je kan dus echt nergens met je gewone bankpas terrecht?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Betalingen Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Denise131 schreef:En je kan dus echt nergens met je gewone bankpas terecht?
Hoezo "dus"? Waar haal je dat vandaan?

Wij doen redelijk veel met een debet card; vooral in winkels waar je dan cash back kunt vragen. zet je kaart wel op "wereld" voordat je vertrekt.

Verder goede ervaringen met een Visa card.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nonsens.

Mastercard wordt gewoon overal geaccepteerd. Enige issue zijn soms betaalterminals bij benzinepompen die om een zip code vragen ter verificatie. Bij sommige card issuers werkt het dan om de nederlandse cijfers van je postcode te gebruiken, met een 0 er voor of achter, maar dat is hit and miss.

Je bankpas werkt over het algemeen gewoon bij betaalautomaten in winkels. In ieder geval bij vrijwel alle supermarkten. Maar meestal is het qua wisselkoersopslag en fees gunstiger om met je credit card te betalen.

Het kan overigens geen kwaad om twee kaarten bij je te hebben.. Overweeg eens om een Visa er bij te nemen.
Denise131
Amerika-ontdekker

Bericht door Denise131 »

"dus"? Waar haal je dat vandaan?
Ik las dat in andere reisverslagen, maar dat klopt dus niet :oops:

Bedankt voor beide reacties, ben ik weer beetje gerust gesteld.
En dan ga ik ook maar even kijken naar een Visa kaart voor erbij, of dat mogelijk is
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

De VISA kaart van de ANWB vind ik heel prettig! Goedkope kaart op jaarbasis, makkelijk te gebruiken website en gelijk ANWB lid (best toch wel wat voordeeltjes her en der, zoals kortingen op hotels en pretparken).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@"Denise131 de laatste twee jaar zie je ineens een snelle opkomst van betalen met onze bankpas
Daarin hadden de supermarkets een voorsprong, maar de benzinestations lopen snel in.
Het probleem met buitenlandse creditcards speelt vooral in California.
Daar gaan ze heel ver in de fraudebestrijding en worden ze voor ons soms klantonvriendelijk.
Maar goed; daar kun je dus wel weer met de bankpas....
American Express wordt geaccepteerd als een Amerikaanse credit card.
Over andere eigenscghappen heet RoelB al wat geschreven.
Een ding in de herhaling neem meer dan 1 creditcard mee !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je bankpas werkt over het algemeen gewoon bij betaalautomaten in winkels. In ieder geval bij vrijwel alle supermarkten
Mijn normale bankpas (rabo) wordt bij veel supermarkten niet geaccepteerd hoor. Maargoed, ik vind met mastercard of visa werkt t prima
B & G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door B & G »

Wij nemen altijd meerdere credit kaarten mee. Niet zozeer omdat het niet zou werken, maar eerder om de miserie wat te beperken in geval van fraude. Ze blokkeren dan wel snel je kaart en sturen je een nieuwe op, maar daar ben je op die moment natuurlijk niets mee. Een ramp is het natuurlijk nooit want je kan altijd je normale bankkaart gebruiken om cash op te halen, maar daar verlies ik liever geen tijd aan.
Het enige is dat je de bankkaarten (en bij sommige banken ook de creditkaarten), moet laten open zetten voor gebruik buiten europa.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Eventuele problemen vallen in elk geval in het niet bij voorgaande reizen/vakanties naar Myanmar en Iran. Die landen waren toentertijd niet eens aangesloten op het internationale betalingsverkeer (Iran nog steeds niet). Daar begin je dus helemaal niets met welke bankpas of credit card dan ook.
:offtopic:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je naar Iran geweest bent heb je sowieso een probleem met toekomstige entry in de US..
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Nee hoor, gewoon visum aanvragen en gaan met die banaan. Was geen enkel probleem :thumbup:.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep, maar geen VWP meer..
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wij gebruiken al jaren onze MasterCard (idd ook via de Rabo). No problemo :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

roelb schreef:Jep, maar geen VWP meer..
Off topic: wat als je nog een geldige ESTA hebt, maar intussen in Iran bent geweest? Er is een kans dat ik voor werk ga/moet/mag en voor de komende zomervakantie in de VS heb ik nog een geldige ESTA...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je ESTA is na een bezoek aan Iran niet meer geldig. Althans, als ze bij immigrations zien dat je in Iran bent geweest zul je ongetwijfeld een probleem hebben. Je kunt wel een visum aanvragen, dat is doorgaans tien jaar geldig. Bij mij ging dat vrij soepel, en bij andere forumbezoekers die in Iran waren geweest geloof ik ook. Zie bijvoorbeeld dit draadje. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust of stuur een pb'tje. Iran bezoeken is een geweldige ervaring overigens. :thumbup:

Back on topic: de mastercards van mijn vriendin (ABN Amro) en mijzelf (ING) werkten vorig jaar prima in Amerika, overal waar we kwamen.
Denise131
Amerika-ontdekker

Bericht door Denise131 »

Wat fijn al die reacties! Bedankt allemaal, ben weer stuk wijzer en kan dit puntje van mijn lijstje afstrepen!
(Op naar de volgende tig punten :roll: )
Frank1967
Amerikafan

Bericht door Frank1967 »

Ik heb een Visa creditcard van de ANWB. Gebruik die hier in NL bijna nooit maar in de USA is die natuurlijk onmisbaar.
Nu heb ik die Visa wel eens in Oostenrijk gebruikt bij een geldautomaat om geld te pinnen, en zag toen achteraf dat Visa daar vrij veel kosten voor berekend. Hoe zit dat in de USA? Wat zijn de kosten van de VISA als je daar geld gaat pinnen bij een ATM?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat kun je navragen bij de ANWB. Vermoedelijk alleen maar méér kosten. Namelijk niet alleen de kosten voor de geldopname, maar tevens een koersopslag omdat je in USD geld opneemt en niet in EUR.

Daarnaast kan het zo zijn dat de bank van wie het geldautomaat is, ook nog kosten berekent. Ik weet niet of dat gebruikelijk is in Amerika, maar ik kom dat voornamelijk in Aziatische landen vaak tegen.

Edit: zie https://www.icscards.nl/anwb/faq/rente- ... enland-252
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Frank1967 schreef:Ik heb een Visa creditcard van de ANWB. Gebruik die hier in NL bijna nooit maar in de USA is die natuurlijk onmisbaar.
Nu heb ik die Visa wel eens in Oostenrijk gebruikt bij een geldautomaat om geld te pinnen, en zag toen achteraf dat Visa daar vrij veel kosten voor berekend. Hoe zit dat in de USA? Wat zijn de kosten van de VISA als je daar geld gaat pinnen bij een ATM?
Je moet ook geen geld pinnen met een credit card...: daar heb je je Maestro bankpas (debitcard) voor.
Elke geldopname met een credit-card kost geld, buiten de EU zone nog meer. Gebruik de CC voor betalingen en de pinpas (Maestro) voor geldopnames.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De goedkoopste manier om aan contant geld te komen is in een supermarkt met je pinpas (debit card) extra geld opnemen (cash back). Je hebt bijvoorbeeld voor $50 boodschappen gedaan en je pint $100, waardoor je dus $50 contant krijgt.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer