Ik ben zelf 2 keer in de VS geweest. 1 keer 3 weken New York (2005) en afgelopen zomer 2 weken Miami en omstreken. Beide keren had ik 1 vast 'thuishonk'. Een gehuurd studio appartement.
Nu ga ik deze zomer in juli en augustus weer die kant op, 22 dagen met nog iemand anders. Nu is vooral het overnachten nog even een vraag. Hier heb ik een vraag over, alle adviezen zijn welkom.
Eerst even over de reis, in het kort gaat het dit worden:
Vliegen: Amsterdam- Chicago (2 overnachtingen)
Vliegen: Chicago- San Francisco (+/- 2 overnachtingen)
Auto: San Francisco- Los Angeles (+/- 2 overnachtingen)- door naar Las Vegas, Grand Canyon en dan naar Dallas.
Vliegen: Dallas- Atlanta (Daar verblijven we vervolgens 2/3 dagen)
En tot slot vliegen we van Atlanta weer naar Chicago om dan het retourticket naar Amsterdam vanuit Chicago af te maken (scheelde enorm in de vliegkosten).
Qua 'nu al boeken' zijn dus vooral de overnachtingen in Chicago, San Francisco en Los Angeles belangrijk. De rest moet via een hostel/motel (en eventueel een Wallmart als noodoplossing

Wat is het handigste om toch een beetje de kosten te drukken in Chicago/SF/Los Angeles? Airbnb? Hotel? Motel? Is Trivago een aanrader? Wat zijn kosten waar je op mag rekenen voor 2 personen bij de overnachtingen?
Ik reken nu zelf op een 60/70 euro pp voor een motel/hotel/Airbnb in de buitenste regionen van de steden en voor 25/35 euro pp voor een motel/hostel in de buitengebieden, langs de highway's.
Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik deze graag. Alvast hartelijk dank voor alle reacties!