Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(low budget) Reis met vier kinderen
(low budget) Reis met vier kinderen
Hallo Allemaal, We zijn een aantal jaren geleden naar de westkust geweest met de camper met 2 kinderen inmiddels hebben we 4 kinderen en zijn aan het kijken of in 2018 weer een trip kunnen maken.
Onze kinderen zijn in 2018 8 13 en 15 jaar oud. We willen natuurlijk niet de hoofdprijs kwijt zijn.
Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen
Is het goedkoper om een kamper te huren ?
Zijn vluchten naar de oostkust goedkoper?
Bedankt voor jullie hulp alle tips zijn welkom
Onze kinderen zijn in 2018 8 13 en 15 jaar oud. We willen natuurlijk niet de hoofdprijs kwijt zijn.
Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen
Is het goedkoper om een kamper te huren ?
Zijn vluchten naar de oostkust goedkoper?
Bedankt voor jullie hulp alle tips zijn welkom
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: (low budget) Reis met vier kinderen
6 vliegtickets, is altijd een behoorlijke uitgave. Echter elke kleine korting loopt dan ook op. Ik zou dus heel goed gaan zoeken naar goede ticketprijzen. Naar de oost kust vliegen is minder ver weg dus over het algemeen goedkoper dan naar de west kust. Maar alles is ook weer afhankelijk van van vraag en aanbod.
Met 6 personen zit je al snel aan minimaal 2 hotelkamers vast dat loopt dan ook in de papieren. Een camper is een goed alternatief in dit geval maar je zult wel met een grote camper op stap moeten gaan. Het huren van een camper is niet echt goedkoop in het hoogseizoen en het verbruik is vele male groter dan een gewone auto. Maar in jullie geval zul je ook een grote auto huren voor 6 personen.
Door met een camper op reis te gaan ben je niet afhankelijk van restaurants en kun je zelf je eten klaar maken, hierdoor heb je toch een grote koste post in eigen beheer.
Met 6 personen zit je al snel aan minimaal 2 hotelkamers vast dat loopt dan ook in de papieren. Een camper is een goed alternatief in dit geval maar je zult wel met een grote camper op stap moeten gaan. Het huren van een camper is niet echt goedkoop in het hoogseizoen en het verbruik is vele male groter dan een gewone auto. Maar in jullie geval zul je ook een grote auto huren voor 6 personen.
Door met een camper op reis te gaan ben je niet afhankelijk van restaurants en kun je zelf je eten klaar maken, hierdoor heb je toch een grote koste post in eigen beheer.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Wij kunnen eigenlijk altijd hotelkamers voor 5 personen vinden, vaak kan 6 dan ook, dus 2 kamers zal meestal niet nodig zijn. Maar, die kamers zijn dunner gezaaid, dus nog belangrijker om vroeg te boeken. Een grote camper zal, als je overal 1 kamer neemt, niet echt goedkoper uitvallen denk ik, maar een paar nachten tentkamperen wel. Je zou dat kunnen overwegen. De matjes en slaapzakken die je daarvoor koopt of meeneemt kun je dan ook gebruiken in hotels die wel 6 personen op een kamer toelaten, maar niet 6 slaappplaatsen hebben (zo slaapt 1 van onze kinderen ook regelmatig).
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is altijd lastig om voorspellingen te doen voor volgende jaren. Maar in het hoogseizoen zal Florida of het oosten grote kans goedkoper zijn dan de westkust. Buiten het hoogseizoen kan je dit jaar ook erg goedkoop (tussen de 290 en 350 euro heb ik al gezien) naar LA of Vegas.Zijn vluchten naar de oostkust goedkoper?
De vraag is meer wat je zelf als (low) budget ziet. Grote kans dat je gebonden bent aan de schoolvakantie en dan denk ik dat low budget echt uitgesloten is, ook als je gaat kamperen zal het geen goedkope vakantie worden met 6 personen. Zoals Hemmie en chippie aangeven zal tentkamperen en zelf koken waarschijnlijk wel een hap uit de uitgaven kunnen besparen.
Die vraag had ik ook.
Nog ter aanvulling: campers zijn over het algemeen gewoon echt duur. Niet alleen betaal je de huur, je betaalt ook nog:
- per gereden mijl (al dan niet met een vooraf aangeschaft pakket of achteraf)
- per uur dat je de generator gebruikt
- brandstof, en zo'n ding slurpt brandstof
- vaak een eenmalige toeslag voor de aansprakelijkheidsverzekering
- per persoon voor beddegoed, borden, bestek, etc een eenmalig bedrag
- staplaatsen voor overnachtingen
Het is absoluut een unieke manier van op vakantie gaan, maar zeker geen voordelige. Nadelen zijn er ook, je rijdt immers altijd in die camper rond, kunt daardoor niet over onverharde wegen en het kost allemaal wat meer tijd om van a naar b te komen.
Bij low budget denk ik al snel aan veel kamperen, soms een eenvoudig hotel. Dat moet je wel liggen, maar dan kun je ook echt op enorm mooie plekjes overnachten voor heel weinig geld. Als je met z'n vijven reist heb je voldoende baggage allowance op je vluchten om gewoon het kampeermateriaal mee te nemen. Kwestie van goedkope vluchten zoeken, auto huren en gaan. Het zuidwesten is dan wel de meest voor de hand liggende optie. Naar LAX en SFO vlieg je tot en met juni volgend jaar al voor EUR 340pp. Maar voor juli en augustus zal het wel duurder worden vrees ik.
Nog ter aanvulling: campers zijn over het algemeen gewoon echt duur. Niet alleen betaal je de huur, je betaalt ook nog:
- per gereden mijl (al dan niet met een vooraf aangeschaft pakket of achteraf)
- per uur dat je de generator gebruikt
- brandstof, en zo'n ding slurpt brandstof
- vaak een eenmalige toeslag voor de aansprakelijkheidsverzekering
- per persoon voor beddegoed, borden, bestek, etc een eenmalig bedrag
- staplaatsen voor overnachtingen
Het is absoluut een unieke manier van op vakantie gaan, maar zeker geen voordelige. Nadelen zijn er ook, je rijdt immers altijd in die camper rond, kunt daardoor niet over onverharde wegen en het kost allemaal wat meer tijd om van a naar b te komen.
Bij low budget denk ik al snel aan veel kamperen, soms een eenvoudig hotel. Dat moet je wel liggen, maar dan kun je ook echt op enorm mooie plekjes overnachten voor heel weinig geld. Als je met z'n vijven reist heb je voldoende baggage allowance op je vluchten om gewoon het kampeermateriaal mee te nemen. Kwestie van goedkope vluchten zoeken, auto huren en gaan. Het zuidwesten is dan wel de meest voor de hand liggende optie. Naar LAX en SFO vlieg je tot en met juni volgend jaar al voor EUR 340pp. Maar voor juli en augustus zal het wel duurder worden vrees ik.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik denk ook dat Florida een stuk goedkoper zal uitpakken dan de westkust.
In Florida kun je bv een villa huren op 1 of meerdere plaatsen.
In Florida kun je bv een villa huren op 1 of meerdere plaatsen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
True. Je zou ook eens kunnen kijken naar de diverse house swap sites voor een voordelige vakantie. Nadeel is wel dat je op een plek zit.
Super bedank al voor de snelle tips Ik ga er eens in duiken de komende maanden.
Ik wil kijken of ik uit kan komen op een budget van €4000,- voor reis en verblijf (2 volwassen en 4 kids
)
Ik wil kijken of ik uit kan komen op een budget van €4000,- voor reis en verblijf (2 volwassen en 4 kids

Hoe lang ben je van plan te gaan? €4000 voor 6 personen lijkt mij een hele uitdaging als je langer dan een week wil gaan 

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Dat lijkt me heel knap!
Oostkust als je denkt aan NO kom je al snel op veel steden in je reis, hotels daar zijn behoorlijk ad prijs.
Mss is de meivakantie een optie? Mochten de kids 2 weken hebben. Zeker als je Florida of ZW iverweegt ook qua temperatuur een mooie periode. En Florida is het dan qua prijzen laagseizoen.
Oostkust als je denkt aan NO kom je al snel op veel steden in je reis, hotels daar zijn behoorlijk ad prijs.
Mss is de meivakantie een optie? Mochten de kids 2 weken hebben. Zeker als je Florida of ZW iverweegt ook qua temperatuur een mooie periode. En Florida is het dan qua prijzen laagseizoen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Je haalt de woorden uit m'n mond. Maar zelfs voor een week kan je hiermee al niets anders doen dan alleen accommodatie en eten. Geen ruimte voor zelfs maar minimaal entreegeld om ergens heen te gaan.SanFran schreef:Hoe lang ben je van plan te gaan? €4000 voor 6 personen lijkt mij een hele uitdaging als je langer dan een week wil gaan
Ik ben in m'n uppie doorgaans al zo'n 3k kwijt en dan doe ik geen gek dure dingen en ga niet in het hoogseizoen. Accommodatie en huurauto tikken natuurlijk wel heel hard aan als je het niet over meerdere personen kan verdelen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Even heel realistisch:
2 weken naar Florida, en ik ga er vanuit dat je overal de beste deals en aanbiedingen kunt scoren:
Tickets: EUR 310pp = EUR 1860
Parkeren luchthaven: EUR 140
Auto 2 weken MVAR (6 personen, dus van): EUR 550
Huur "villa" $1000/wk: $2000 = EUR 1700 + EUR 300 cleaning fee, pool heating, etc = EUR 2000
Brandstof 2000 miles = 120 gallons = $270 = EUR 250
Dan zou je dus voor EUR 3800 twee weken weg kunnen en vanuit een huis ergens in zuid Florida dagtrips kunnen maken. Maar dan moet je dus wel echt de beste deals overal zien te regelen. Dan heb je nog geen eten, geen tickets voor pretparken, geen toegang tot andere attracties, geen tol, niets.
2 weken naar Florida, en ik ga er vanuit dat je overal de beste deals en aanbiedingen kunt scoren:
Huur "villa" $1000/wk: $2000 = EUR 1700 + EUR 300 cleaning fee, pool heating, etc = EUR 2000
Dan zou je dus voor EUR 3800 twee weken weg kunnen en vanuit een huis ergens in zuid Florida dagtrips kunnen maken. Maar dan moet je dus wel echt de beste deals overal zien te regelen. Dan heb je nog geen eten, geen tickets voor pretparken, geen toegang tot andere attracties, geen tol, niets.
Laatst gewijzigd door roelb op 26 jul 2017, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Cleaning fee zit er rondom orlando meestal bij in vanaf 1 week villa huur.
Aan de van de kant golf van Mexico is het in de zomer laagseizoen. Dus daar kun je dan voordeliger een villa huren.
En als ze in de zomer gaan is poolheat niet nodig.
Alle kleine beetjes helpen
Aan de van de kant golf van Mexico is het in de zomer laagseizoen. Dus daar kun je dan voordeliger een villa huren.
En als ze in de zomer gaan is poolheat niet nodig.
Alle kleine beetjes helpen

Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Het gaat mij idd even over de vlucht auto en slaapplek. €4.000,00 incl eten drinken dagtrips etc lijkt mij ook een onhaalbare kaartroelb schreef:Even heel realistisch:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Tickets voor 310,- in het hoogseizoen lijkt mij behoorlijk onrealistisch eerlijk gezegd. Ik denk dat je met 600,- pp al in je handjes mag knijpen.
Ik denk dat tickets echthet grootste struikelblok zullen zijn. Hoogseizoen tickets naar de westkust voor 6 personen zul je denk ik al €4500 moeten budgeteren. Je kunt mazzel hebben en een leuke deal vinden, maar dat weet je niet vooraf. Met autohuur erbij (grote auto voor 6 personen) is je budget al ruim op. Hotelkamers voor 6 personen in toeritische gebieden in het hoogseizoen zul je denk ik ook minimaal €100 per nacht moeten rekenen, en dan moet je nog eten, tanken en entrees betalen. Wij reizen ook altijd redelijk low budget, maar dit lijkt me met een groot gezin niet meer realistisch.
Terug in Texas!
Klopt. Voor een tweeweekse meivakantie daarintegen kan het wel: https://goo.gl/flights/yq3k - EUR 1939 voor 6 personen met een prima route voor DUS-MIA, bij American direct.Vito schreef:Tickets voor 310,- in het hoogseizoen lijkt mij behoorlijk onrealistisch eerlijk gezegd. Ik denk dat je met 600,- pp al in je handjes mag knijpen.
Minivan bij Hertz voor die periode vanaf MIA, postpaid: $578.
En voor $1000/week kun je ook wel een "villa" vinden met voldoende slaapkamers.
edit: sorry, het waren er 6, geen 5

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 18316 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-