Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

Jep. Dat is meteen het grote voordeel van een Windows device (telefoon of tablet) als hotspot gebruiken: Andere Windows devices herkennen het automatisch als metered connection. Android herkent het alleen van andere android devices (althans, de laatste keer dat ik dat heb getest).

De meeste van die kant-en-klare hotspots worden sowiezo niet als zodanig herkend, zowel niet onder Android als onder Windows. Dan moet je dus handmatig tegen de device die er gebruik van maakt zeggen dat het hier om een "metered connection" (Windows) gaat of de connectie taggen als "Mobile hotspot" onder Android (Settings > Data usage -> Mobile hotspots).
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Famous schreef:Tot mijn grote frustratie zitten we nu hier in californie maar lukt bellen met de arieli kaart niet. Data lukken wel. Iemand tips?
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Vorig jaar ook gehad en mij niet gelukt ik lees dus even mee.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Famous schreef:Tot mijn grote frustratie zitten we nu hier in californie maar lukt bellen met de arieli kaart niet. Data lukken wel. Iemand tips?
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Uiteraard moet je het volgende typen:

011 31 netnummer abonneenummer.

Zoals jij het nu schrijft vergeet je de 31 (32 voor België).
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik had het al op deze manier opgeslagen, ben benieuwd.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

SuzieQ schreef:
Ing schreef:Ben nu een kleine week onderweg met mijn Arieli onbeperkt 4G internet. Zeer tevreden! Hij had even 2 uurtjes nodig toen ik hem in Atlanta aanzette, maar dat kwam denk ook omdat ik hem te laat had geactiveerd.

Sindsdien werkt het als een zonnetje. Snel, overal bereik (maar ik ben dan ook wel in het Zuiden, bevolkt gebied).

Voor 40 euro vind ik het een top oplossing!
Fijn om te horen!
Lukt het ook om te bellen via whatsapp?
Dat doe ik nooit, dus geen idee. Maar mijn internet is over het algemeen snel, dus dan zou dat gewoon moeten werken.

Alleen rondom de great smoky mountains slecht bereik, maar dat was te verwachten.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Steefsfo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Steefsfo »

Ik had exact hetzelfde, gisteren aangekomen data werkt perfect maar bellen niet. Had Arieli gemaild en kreeg ook een activatiecode, die activatiecode is geen code maar een telefoonnummer, dit kun je wel bellen en krijg je een computer aan de lijn welke vraagt welk nummer je wilt bellen. Ik heb daarna het nummer gebeld met 0031 en dan netnummer zonder 0. Dit werkte bij mij. Rare oplossing en kan niet rechtstreeks bellen, moet altijd via het opgegeven activeringsnummer, ik kreeg ook te horen dat ik nog een account had van 900 minuten niet onbeperkt dus.. lijkt wel een noodoplossing. Bellen via whatsapp werkt wel weer perfect met de databundel.

Ps. Ik heb heel veel aan dit forum gehad wilde uiteraard even iets terugdoen dus een snel eerste bericht tijdens een geweldige reis!
Gast

Bericht door Gast »

@steefsfo: je moet geen 0031 bellen, maar 011.

Stel je belt het Nederlandse nummer 020-1234567

Dan bel je vanuit de US het volgende:

01131201234567

Als je het Belgische nummer 01-23456789 belt bel je dus;

01132123456789

Als het goed is werkt dit gewoon zonder dat je eerst het activation number hoeft te bellen. Bij ons werkt het gewoon zonder problemen, en ook al een aantal jaren.

@suzieq: als je bereik hebt met DATA (4G, 3G of LTE staat dan in je status balk in je telefoon scherm) dan kun je gewoon via whatsapp, telegram, Skype, FaceTime of wat dan ook bellen. voorwaarde is alleen dat je data bereik hebt.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt!
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Steefsfo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Steefsfo »

Terpies schreef:@steefsfo: je moet geen 0031 bellen, maar 011..
Dat zou normaal wel moeten dus, maar werkt niet. Ik krijg met alle mogelijke combinaties geen kiestoon en er wordt niet gebeld; ook als ik met een andere gsm naar mijn usa nummer van arieli bel gaat die oproep meteen naar voicemail, krijg ik wel een melding van op mijn telefoon. Daarop de eerder genoemde oplossing van arieli gekregen waar ik toch echt alleen maar erdoorheen kwam door 0031... te gebruiken.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Even een update hier hoe onze AT&T activatie in Canada verliep. We kregen hier in Canada al snel de benodigde SMS met de pincode. We konden dus inloggen op ons account en roelb, je had gelijk, onze bundel was al expired. Ik heb daarna contact opgenomen via de chat met AT&T. Ze begrepen mijn probleem maar konden dit niet via de chat oplossen. Het zou opgelost worden als ik een door hen doorgegeven telefoonnummer zou bellen. Ik heb even nagevraagd hier in het hotel wat het kost om dat nummer in Amerika te bellen. Daar werd ik niet vrolijk van en dus hebben we besloten om maar gewoon een nieuwe bundel erop te zetten. We hebben onze creditcard toegevoegd en de bundel voor een maand verlengd.
Als conclusie wil ik dus meegeven dat je hier in Canada dus gewoon de SMS met de pincode kunt ontvangen en het is ook mogelijk om met onze gewone Mastercard (dus geen AMEX oid) je saldo op te waarderen. Je moet dus alleen zorgen dat je een SIM card hebt om van het refill plan gebruik te maken als je start in Canada.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Zonde van die $45. Met dank dus aan de "behulpzame" AT&T medewerker toen jullie vrienden dat kaartje kochten. Maar goed, het had erger kunnen zijn: als het kaartje bij aanschaf wel geactiveerd was, maar er geen saldo was gestort. Want dan was de account inmiddels gedeactiveerd geweest (na 26 dagen) en had je er echt niets meer aan gehad.

Jouw conclusie over het activeren kun je overigens niet zo trekken. Dit was immers een kaart die al geactiveerd was en een actief plan heeft gehad. Of je het eerste SMS'je ook kunt ontvangen bij een nieuwe SIM waar nog geen saldo op staat (of ooit heeft gestaan) weten we dus nog steeds niet :-).

Voor anderen is dit dus wel een belangrijke tip: als je iemand anders vraagt om een prepaid AT&T SIM kaart voor je te kopen in de US, zorg er dan voor dat ze altijd een ongeactiveerde kaart meenemen. Die zijn onbeperkt houdbaar en activeren kun je zelf online.

Wil je hem toch al laten activeren, laat ze dan kiezen voor het .25c/min of $2/day plan, niet voor het $45 monthly plan. Die pay per minute of daily plans kosten je niets, zolang je het niet gebruikt. Je kunt dan zelf online van plan switchen zodra je in het vliegtuig stapt (of uitstapt). Houd er in dat geval wel rekening mee dat je binnen 26 dagen na het activeren saldo moet storten om te zorgen dat je kaartje niet vervalt, en dat dat saldo ook een beperkte geldigheid heeft (3 maanden als je $45 stort).
BeBotje
Amerika-newbie

Bericht door BeBotje »

Hallo allemaal,
We gaan vanaf aankomende september 3 maanden door de USA reizen (zullen in NY, SF, LA, West en Florida zijn)
We zijn natuurlijk op zoek naar de beste manier om mobiel internet te hebben onderweg. Het liefst hebben we onbeperkte data.
Als ik alle berichten van roelb goed lees kun je het best een AT&T kaart kopen van 0,99 ct. En deze opwaarderen met 45 dollar kaart.
We willen een kaart voor 1 telefoon en dan de hotspot gebruiken voor de andere telefoon en iPad.
Kunnen we deze kaart op het vliegveld in NY kopen of beter van te voren bestellen?
Zijn er nog andere interessante opties? Ik vond ook nog een T mobile kaart voor ¢65,- via pre-paidzero. (dacht te lezen dat hier geen je hiermee geen hotspot kan maken)
Hoor graag tips & trics.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je kunt inderdaad gewoon AT&T prepaid aanschaffen. De losse SIM heeft verschillende tarieven, beetje afhankelijk van waar je het koopt.

Online bij AT&T kost het inderdaad $0.99, maar het lukt niemand om deze vanuit het buitenland te bestellen, ook niet met een Amerikaans afleveradres. De order gaat wel goed, maar wordt een aantal uur later door AT&T geannuleerd.

Bij een AT&T store was de prijs altijd $4.99, maar kan goed zijn dat het nu ook $0.99 is.

Bij Walmart betaal je op dit moment $5.83 voor een "AT&T Prepaid sim starter kit".

Uiteindelijk allemaal hetzelfde. Als je hem in je handen hebt kun je de SIM online activeren (met het SIM kaart nummer dat op de SIM zelf staat), en na het activeren je online account aanmaken. Voor dat laatste heb je een code nodig die per SMS naar de SIM wordt gestuurd. Hiervoor moet je dus in de US zijn en de SIM in een telefoon stoppen. Voor het activeren moet je een US adres invoeren. Boeit verder niet (hotel, vrienden, willekeurig), maar het kan handig zijn om te kiezen voor een staat zonder tax (OR, MT)). Area code van je telefoonnummer wordt op basis van dit adres toegekend.

Saldo storten kan daarna via die online account, op verschillende manieren:

- Met een refill card (die je in de winkel koopt).
- Met een refill code (die je bijvoorbeeld bij Walmart koopt met e-mail delivery)
- Per credit card

Met een refill card/code kun je ook telefonisch saldo storten. Credit card is het meest eenvoudige en flexibele.

Let op: maximale tijd tussen activeren en storten van eerste saldo is 26 dagen. Activeer je een SIM maar stort je geen saldo dan vervalt hij na 26 dagen en heb je er niets meer aan. Je kunt dan ook niet opnieuw activeren. Prullenbak en een nieuwe kopen is de enige optie. Binnen 26 dagen een plan activeren met auto-pay is equivalent (zie onder) maar alleen interessant als je meerdere maanden achter elkaar in de US bent.

Saldo dat je stort heeft een beperkte houdbaarheid. Tot $25 is dat een maand, daarboven maar tot $100 is het 90 dagen, $100 of meer is een jaar geldig.

Het saldo kun je na het storten gebruiken voor een van de "plans". Dat zijn:

- $0.25ct/minute plan: geen maandelijkse of andere periodieke kosten. Zolang je saldo hebt kun je bellen en gebeld worden tegen 0.25ct/minute. SMS berichten kosten ook .25ct per stuk. Geen data mogelijk.

- $2/day unlimited. Geen maandelijkse of andere periodieke kosten. Elke dag dat je ten minste een keer belt, gebeld wordt of een SMS verzend of ontvangt wordt er $2 van je saldo ingehouden. Data kun je apart aanschaffen voor $1/100MB. Dit moet je online doen, wordt op dat moment van je saldo afgeschreven en die 100MB is dan te gebruiken tot het einde van de volgende dag. Is het op? Dan moet je opnieuw online weer 100MB extra activeren. Hotspot use OK.

- $30/month. Kost 30 dollar van je saldo, is een maand geldig en in die tijd unlimited calls & texts. Data moet je apart bijkopen voor $5 per 250MB. Is geldig zolang het onderliggende plan nog actief is. Als je dus op dag 28 een bundel bijkoopt van $5 heb je nog maar 2 dagen om die 250MB op te maken. Hotspot use OK.

- $35/month. Kost 35 dollar van je saldo, ook een maand geldig en unlimited calls & texts. 1GB data is inbegrepen zonder beperking. Is die 1GB op dan wordt je snelheid geknepen tot 128kbps. Je kunt data add-ons bijkopen, $10 voor 1GB of $20 voor 3GB. Hotspot use OK.

- $45/month. Kost 45 dollar van je saldo, 1 maand geldig en unlimited calls & texts. 6GB data inbegrepen zonder beperking, daarna geknepen tot 128kbps. Add-ons beschikbaar voor $10/1GB of $20/3GB. Hotspot use OK.

- $65/month. Kost 65 dollar van je saldo. 1 maand geldig, unlimited calls & texts. unlimited data inbegrepen, maximale bandbreedte 3Mbps. Na 22GB verbruik behoud AT&T het recht voor om de bandbreedte te beperken. Hotspot niet toegestaan.

Alle monthly plans hernieuwen automatisch zolang je nog voldoende saldo hebt. Je kunt onbeperkt van plan wijzigen, kwestie van een klik online.

Is het saldo op (of verlopen) dan vervalt de kaart 60 dagen daarna. Wil je hem dus actief houden, zorg dan dat er saldo op staat.

Alle plans, behalve het .25ct/minute plan, staan standaard roaming in Canada en Mexico toe voor zowel bellen, texts als data.

De laatste drie plans ($35/$45/$65) kun je ook elke maand laten renewen met een afschrijving van je credit card ("auto-pay"). Je krijgt dan $5 korting. Let op: als je autopay opzet gaat die charge maandelijks direct naar je credit card, ook als je nog positief saldo hebt. Zorg er dus voor dat je geen saldo (meer) op je account hebt als je auto-pay opzet. Auto-pay is elk moment stop te zetten. Voor een verblijf van drie maanden dus interessant als je elke maand hetzelfde plan wilt.

Voor wat betreft het kopen op het vliegveld: ja, er schijnt een AT&T reseller op het vliegveld te zitten, maar deze schijnt extreme toeslagen in rekening te brengen. Niet doen dus. Zie deze post: https://forums.att.com/t5/Wireless-2014 ... -p/4059748

Je gaat in september zeg je. Ik wil best een SIM kaartje voor je meenemen, maar dan wordt het wel supermarkttarief + postzegels hier om het op te sturen. Ik ga er niet speciaal voor naar een AT&T reseller.
BeBotje
Amerika-newbie

Bericht door BeBotje »

Top roelb!! bedankt voor je uitgebreide uitleg.
A
ls we hotspot willen moeten we dus het ¢45,- plan nemen en deze met auto-pay opwaarderen na 1 maand (autopay pas na 1 maand aanzetten)
Of kun je het ook gewoon 2 x zelf up-toppen met je credit card of kaart kopen zonder autopay?

Klopt het inderdaad dat Tmobile kaart van 65,- geen hot-spot toelaat? Net als Arieli?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je hoeft niets met auto-pay te doen. Het is een optie, die je $5 korting geeft op het plan. Gaat helemaal buiten het saldo op je kaart om en je hoeft bij het kopen nergens voor te kiezen. Er is maar een smaak SIM, en dat is gewoon een ongeactiveerde prepaid SIM kaart van AT&T.

Ik citeer uit mijn eigen bericht:
De laatste drie plans ($35/$45/$65) kun je ook elke maand laten renewen met een afschrijving van je credit card ("auto-pay"). Je krijgt dan $5 korting. Let op: als je autopay opzet gaat die charge maandelijks direct naar je credit card, ook als je nog positief saldo hebt. Zorg er dus voor dat je geen saldo (meer) op je account hebt als je auto-pay opzet. Auto-pay is elk moment stop te zetten. Voor een verblijf van drie maanden dus interessant als je elke maand hetzelfde plan wilt.
Als je drie maanden gaat kun je overwegen om auto-pay te gebruiken. Dat scheelt je 3*$5=$15. Je koopt dan _alleen_ een losse SIM en na het activeren stort je dan dus geen saldo maar kies je het $45 plan en stel je auto-pay in met je credit card. Klaar. Het saldo van je AT&T account blijft dan gewoon $0, het plan wordt geactiveerd en elke maand wordt er weer $40 geind op je credit card. Je moet het wel op tijd stopzetten, anders wordt het onherroepelijk ook de 4e maand geincasseerd. Na stopzetten van autopay geldt de regel dat je SIM na 60 dagen vervalt, of je moet binnen die periode saldo storten of opnieuw auto-pay activeren.

Kies je niet voor autopay, dan wordt het plan gewoon betaald uit het saldo dat je op je account stort. Een lopend plan wordt automatisch gerenewed, mits er voldoende saldo is. Heb je het $45 plan actief en staat er op de vervaldatum geen saldo, of minder dan $45 op je kaart, dan kun je na de vervaldatum niet meer bellen/texten of data gebruiken. Zodra je weer voldoende saldo stort gaat het op dat moment geselecteerde plan weer lopen, met dat moment als ingangsdatum. Staat er op de vervaldatum wel voldoende saldo dan wordt daar automatisch $45 vanaf gehaald en is je plan weer 30 dagen geldig. Dus als je geen autopay gebruikt kun je op dag 1 gewoon 3*$45=$135 storten op je account, het $45 plan kiezen en dan heb je 3*30 dagen plezier. Daarna stopt het automatisch.

Tipje van Roel voor die laatste situatie: stort geen $135 maar $136 en activeer na die periode van drie maanden even online het .25ct/min plan. Zolang je hem niet gebruikt heb je dan dus $1 aan saldo over en daarmee blijft je SIM gewoon actief, tot de vervaldatum van dat saldo + 60 dagen. Dat is dus tot precies 1 kalenderjaar + 60 dagen na het storten van die $136. Als je wilt kun je hem na die tijd nog actief houden door weer saldo te storten. Handig voor een volgende trip.
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

T-Mobile simkaart, tourist plan van 30 dollar. Iemand ervaring mee? Doen of is het te mooi om waar te zijn?
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Als je in Nederland zelf ook al T-Mobile GO hebt, kan je ook gewoon unlimited(internet, bellen en smsen) USA aanzetten voor een meerprijs van 40 euro per maand. Deze kan je weer uitzetten als je terug bent.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

1BJK903 schreef:T-Mobile simkaart, tourist plan van 30 dollar. Iemand ervaring mee? Doen of is het te mooi om waar te zijn?
Die vraag heb je hier al eerder gesteld. Naast het feit dat het sowieso nuttig is om dit topic 'even' door te lezen is de vorige vraag van jou ook reeds beantwoord.
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

@Sanook: waar dan? Ik kan het niet vinden, namelijk. Heb zelf geen T-Mobile GO abonnement, dus dat ik geen antwoord op mijn vraag, als je daarop doelt.

Heb het echt over de tourist plan en die is nog niet beantwoord.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

viewtopic.php?f=10&t=59964&p=1113947#p1113947
RoelB heeft in dit topic al zo veel uitgelegd, als je de moeite neemt om dat door te lezen dan zijn een hoop vragen al beantwoord !
Paar puntjes: T-Mobile minder dekking dan AT&T. T-mobile niet als hotspot te gebruiken, AT&T wel.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer