Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Ik kan met Arieli het ene vaste nl nummer wel bellen en het andere niet(krijg ik een stemmetje dat ik een internationale kaart moet kopen). Blijft raar systeem.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hier hetzelfde, het ene vaste Nederlandse nummer gaat probleemloos (met 011 ervoor) en bij het andere nummer kregen we een onbekend arabisch sprekend persoon aan de lijn? Terwijl het nummer 100% klopt.
Verder vinden we de internetdekking niet altijd denderend. Komt niet helemaal overeen met dedekkingskaart die Arieli weergeeft.
Verder vinden we de internetdekking niet altijd denderend. Komt niet helemaal overeen met dedekkingskaart die Arieli weergeeft.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Vorige week de simkaart van http://www.wifiboxx.com besteld en de volgende dag in huis. Activeren is een fluitje van een cent en de apn op de mifi instellen ook. Het voordeel van deze kaart is dat het een wereldkaart is en dus ook te activeren in NL.
Geen gedoe met activatie in de VS.
Als ik volgende maand uit het vliegtuig stap dan kan ik de mifi aanzetten en heb ik internet. Volgens wifiboxx zitten ze op het netwerk van AT&T.
Ik ben nog wel van plan om in de VS een AT&T kaart te halen aangezien dit hogere snelheden mogelijk maakt (voorkeursnetwerk).
Het voordeel vind ik dat ik direct bij aankomst de mifi kan gebruiken. Misschien niet de goedkoopste aanbieder, maar als overbrugging naar de aanschaf van een At&T kaart ter plaatse lijkt het mij prima.
Geen gedoe met activatie in de VS.
Als ik volgende maand uit het vliegtuig stap dan kan ik de mifi aanzetten en heb ik internet. Volgens wifiboxx zitten ze op het netwerk van AT&T.
Ik ben nog wel van plan om in de VS een AT&T kaart te halen aangezien dit hogere snelheden mogelijk maakt (voorkeursnetwerk).
Het voordeel vind ik dat ik direct bij aankomst de mifi kan gebruiken. Misschien niet de goedkoopste aanbieder, maar als overbrugging naar de aanschaf van een At&T kaart ter plaatse lijkt het mij prima.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Iemand nog tips wat betreft het bellen voor een 9-daagse reis vanuit (New York) naar Nederland? Ik heb nu een Nokia Lumina 520 prepaid toestel van Vodafone. Heb al gekeken op hun website voor dekking/kosten, maar krijg telkens de melding dat er geen informatie beschikbaar is wanneer ik op de VS zoek...
Anders koop ik gewoon een nieuw (simlock vrij) toestel om een internationale simkaart te kunnen gebruiken indien nodig. Het toestel dat ik nu gebruik heeft inmiddels toch zijn beste tijd gehad...
Anders koop ik gewoon een nieuw (simlock vrij) toestel om een internationale simkaart te kunnen gebruiken indien nodig. Het toestel dat ik nu gebruik heeft inmiddels toch zijn beste tijd gehad...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ehm even met Vodafone bellen om te vragen hoe het zit met de kosten???
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
We zijn nu zo'n 2 werken onderweg en zijn zeer te spreken over de at&t kaart. In Canada in de parken op veel plaatsen dekking. In Glacier Amerika zijn we alleen in het Many Glacier gedeelte offline geweest. Als we over een paar weken terug zijn kan iemand mijn kaartje wel overnemen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hai!
Ik ben net terug van mn maand Amerika met een T-mobile kaart die ik van eBay had gehaald met zo een 30 dagen plan voor ik denk 30-45 euro ofzo. En wilde even laten weten dat alles prachtig en perfect ging van SF tot en met DC! Maar toen ik naar New York en Boston ging was mn internet gigantisch traag (E snelheid) en zelfs zo traag dat ik op mn Nederlandse dure bundel ben overgegaan. Geen idee of dit iets specifiek met mijn sim/telefoon was of dat het een bekend probleem was maar wilde het jullie wel even laten weten mocht je twijfelen!
Groetjes,
Iman
Ik ben net terug van mn maand Amerika met een T-mobile kaart die ik van eBay had gehaald met zo een 30 dagen plan voor ik denk 30-45 euro ofzo. En wilde even laten weten dat alles prachtig en perfect ging van SF tot en met DC! Maar toen ik naar New York en Boston ging was mn internet gigantisch traag (E snelheid) en zelfs zo traag dat ik op mn Nederlandse dure bundel ben overgegaan. Geen idee of dit iets specifiek met mijn sim/telefoon was of dat het een bekend probleem was maar wilde het jullie wel even laten weten mocht je twijfelen!
Groetjes,
Iman
Was je data misschien op?
Even een semi off-topic vraagje: mocht iemand deze of volgende week, na zijn of haar reis, nog een US SIM kaart hebben waar zo tussen 18-28 augustus (of een deel van die periode) nog een actief plan op staat, dan weet ik iemand die daar heel graag gebruik van maakt. In dat geval graag even een prive berichtje.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Iemand ervaring met Arieli in Nebraska, Wyoming en South Dakota?
Volgens de coveragemap heb je daar geen data?
https://www.arielimobile.com/coverage-2/
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
In Nebraska en Wyoming vorig jaar ervaren dat daar inderdaad geen netwerkdekking was.matthijst schreef:Iemand ervaring met Arieli in Nebraska, Wyoming en South Dakota?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo allemaal,
Over 3 weken op stap naar de westkust van de USA! Zin in!!!
Voor wat betreft telefonie heb ik van RoelB al begrepen dat het 't 45 USD plan van AT&T moet worden.
Ik heb twee opties:
1) IPad Mini 1 meenemen en daar een kaartje in laten stoppen in een plaatselijke AT&T winkel (we starten in Phoenix, daar zitten er zat) en vervolgens die IPad Mini als hotspot gebruiken.
Nadeel: met een IPad kan je niet bellen/gebeld worden en de vraag is of die IPad1(gekocht in NL) door AT&T ondersteunt wordt.
2) In diezelfde AT&T winkel een telefoontje kopen met hetzelfde 45 USD plan en die als HotSpot gebruiken voor de IPad Mini (ook in gebruik voor navigatie) en de overige IPhones. Voor ~ 40 USD koop je een ZTE Maven 2. De vraag is alleen: ondersteunt dat ding dan weer thetering?
Die telefoon kan dan ook gebruikt worden voor bellen naar NL, want als ik het goed begrijp koop je voor 10 USD 1000 internationale belminuten naar NL vast lijnen. Toch?
Als iemand met vestand van zaken mijn vragen zou kunnen beantwoorden dan geef ik eeuwige dankbaarheid in retour!
Groet,
Patrick
Over 3 weken op stap naar de westkust van de USA! Zin in!!!
Voor wat betreft telefonie heb ik van RoelB al begrepen dat het 't 45 USD plan van AT&T moet worden.
Ik heb twee opties:
1) IPad Mini 1 meenemen en daar een kaartje in laten stoppen in een plaatselijke AT&T winkel (we starten in Phoenix, daar zitten er zat) en vervolgens die IPad Mini als hotspot gebruiken.
Nadeel: met een IPad kan je niet bellen/gebeld worden en de vraag is of die IPad1(gekocht in NL) door AT&T ondersteunt wordt.
2) In diezelfde AT&T winkel een telefoontje kopen met hetzelfde 45 USD plan en die als HotSpot gebruiken voor de IPad Mini (ook in gebruik voor navigatie) en de overige IPhones. Voor ~ 40 USD koop je een ZTE Maven 2. De vraag is alleen: ondersteunt dat ding dan weer thetering?
Die telefoon kan dan ook gebruikt worden voor bellen naar NL, want als ik het goed begrijp koop je voor 10 USD 1000 internationale belminuten naar NL vast lijnen. Toch?
Als iemand met vestand van zaken mijn vragen zou kunnen beantwoorden dan geef ik eeuwige dankbaarheid in retour!

Groet,
Patrick
Heb he geen oude telefoon of kun je er geen lenen? Ik leen de laatste tijd bijvoorbeeld regelmatig mijn oude Lumia 925 uit aan vrienden en familie, precies voor dit doel. Of Marktplaats gewoon een telefoon voordat je gaat. Voor weinig (50 euro of minder) heb je een prima Windows toestel met 4G op alle banden voor zowel europa als de us (en de rest van de wereld). Die zijn hier ideaal voor, hotspot is standaard functionaliteit in het OS, en heb je ook direct een reserve toestel voor van alles en nog wat in de toekomst 
Je kunt inderdaad een add-on activeren voor bellen naar Nederland. $5 voor 250 minuten, $10 voor 1000 minuten. Nog voordeliger: als je thuis een vaste lijn hebt via VOIP, installeer dan een sip client op je telefoon en stel de logingegevens van je vaste lijn in. Dan kun je, overal waar je data hebt, gewoon bellen en gebeld worden vanaf je vaste nummer, zonder verdere kosten. Sowieso is ook bellen via whatsapp, skype, facetime of google hangouts altijd een gratis optie.

Je kunt inderdaad een add-on activeren voor bellen naar Nederland. $5 voor 250 minuten, $10 voor 1000 minuten. Nog voordeliger: als je thuis een vaste lijn hebt via VOIP, installeer dan een sip client op je telefoon en stel de logingegevens van je vaste lijn in. Dan kun je, overal waar je data hebt, gewoon bellen en gebeld worden vanaf je vaste nummer, zonder verdere kosten. Sowieso is ook bellen via whatsapp, skype, facetime of google hangouts altijd een gratis optie.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi Roel,
Jij bent snel:)
Dank voor je antwoord en hierbij de eeuwige dank zoals beloofd.
Ik ga eens kijken of ik aan zo'n Windows telefoon kan komen die nog een beetje werkt (had zelf tot een jaar geleden een 930, maar die is overleden).
Belangrijkste vraag waar ik mee zat is of die verschillende telefoons werken op US netwerken. Die heb je voor de Lumia's bevestigd.
Dank!
Groet,
Patrick
Jij bent snel:)
Dank voor je antwoord en hierbij de eeuwige dank zoals beloofd.
Ik ga eens kijken of ik aan zo'n Windows telefoon kan komen die nog een beetje werkt (had zelf tot een jaar geleden een 930, maar die is overleden).
Belangrijkste vraag waar ik mee zat is of die verschillende telefoons werken op US netwerken. Die heb je voor de Lumia's bevestigd.
Dank!
Groet,
Patrick
Zodanig overleden dat 'ie het echt niet.meer doet? Want anders heb je al een perfecte hotspot namelijk ..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ga binnenkort naar LA en ik zal de volgende route maken: LA - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Grand Canyon - LA. Ik zou graag in Amerika zelf mijn smartphone gebruiken om wat te internetten.
Ik heb een iPhone 6, hier gekocht in België. Ik veronderstel dat ik een Amerikaanse SIM kan gebruiken?
Ik weet niet goed welke sim ik het beste neem. Er zijn zoveel mogelijkheden en providers. Ik zou graag een plan hebben met genoeg mobiele data, bellen en sms'en doe ik niet (enkel via internet). Ik zou mijn telefoon gebruiken als navigatie, en ook om af en toe eens te Facebooken, Instagram, mailen voor het werk en WhatsApp. Ik denk dat een 5-tal GB wel genoeg zal zijn. Iemand een idee welke soort SIM ik het beste neem?
Ik heb een iPhone 6, hier gekocht in België. Ik veronderstel dat ik een Amerikaanse SIM kan gebruiken?
Ik weet niet goed welke sim ik het beste neem. Er zijn zoveel mogelijkheden en providers. Ik zou graag een plan hebben met genoeg mobiele data, bellen en sms'en doe ik niet (enkel via internet). Ik zou mijn telefoon gebruiken als navigatie, en ook om af en toe eens te Facebooken, Instagram, mailen voor het werk en WhatsApp. Ik denk dat een 5-tal GB wel genoeg zal zijn. Iemand een idee welke soort SIM ik het beste neem?
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wie is er toevallig net terug uit de VS en heeft een T-mobile sim + website account? ik ga namelijk in Oct naar de VS en om nu 20 euro
te betalen voor een sim...
ik hoor je graag.

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Voor in Boston zou ik het niet verwachten. Maar in NY kan de snelheid lager vallen omdat je daar zit met hoge gebouwen, masten die net niet lekker staan. "overbelaste masten". maar om de 50 meter zitten daar Starbucksen dus er is wifi genoegIman schreef:Hai!
Groetjes,
Iman

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Arieli? Misschien helpt je dat?Daniel82 schreef:Wie is er toevallig net terug uit de VS en heeft een T-mobile sim + website account? ik ga namelijk in Oct naar de VS en om nu 20 eurote betalen voor een sim...
ik hoor je graag.
Daniel82 schreef:Wie is er toevallig net terug uit de VS en heeft een T-mobile sim + website account? ik ga namelijk in Oct naar de VS en om nu 20 eurote betalen voor een sim...
ik hoor je graag.
Haha je gaat naar Amerika en je gaat lopen mierenneuken over een simkaart van 20 euro....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht