Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Limiet creditcard
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Limiet creditcard
Beste forumleden,
Ik kan het niet terugvinden op het forum (misschien heb ik niet goed gezocht..) maar ik twijfel of een creditcard limiet van 5000 euro voldoende is voor 3 weken Amerika. We hebben een camper gehuurd bij Cruise Amerika dus er wordt zeker een borg ingehouden. Hebben we dan nog voldoende ruimte voor de rest van de vakantie of raden jullie meer limiet aan of een extra creditcard mee te nemen?
Groetjes Linda
Ik kan het niet terugvinden op het forum (misschien heb ik niet goed gezocht..) maar ik twijfel of een creditcard limiet van 5000 euro voldoende is voor 3 weken Amerika. We hebben een camper gehuurd bij Cruise Amerika dus er wordt zeker een borg ingehouden. Hebben we dan nog voldoende ruimte voor de rest van de vakantie of raden jullie meer limiet aan of een extra creditcard mee te nemen?
Groetjes Linda
Re: Limiet creditcard
Ik durf niks te zeggen over dat limiet en borg bij een camper, maar ik zou sowieso altijd zorgen voor 2 creditcards.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
op zich moet je met die limiet een heel eind komen ook met de borg van de camper er bij (weet even niet hoe hoog die is maar zo giga hoog ligt die volgens mij niet___edit. ff gezocht ik vond op internet dat dat 500 dollar zou zijn dus dat valt heel erg mee. dan heb je nog 4500 euro te gaan zeg even. moet je toch best je best doen wil je dat uitgeven in 3 weken lijkt me zo) en er ook van uitgaand dat je bij winkels ook regelmatig met je bankpasjes afrekent. daarnaast kun je over het algemeen ook alvast een extra bedrag op je kaart storten zodat je als het ware met een plus bedrag begint en zo feitelijk een hoger bedrag hebt om uit te geven. ik heb pal voor onze vakantie op de kaart waar ik de hotels mee betaal 2000 euro gestort zodat die hotels feitelijk al gedekt waren op die kaart. en dan had ik nog m'n 5000 euro limiet op de kaart. maar goed. d'r moesten ook twee huurauto's mee betaald worden
.
echter het advies is wel om niet met 1 creditcard op stap te gaan. mocht er iets gebeuren waardoor je kaart geblokt wordt (fraude / vermoeden van fraude) of in geval van kwijt raken / diefstal dan zit je met de gebakken peren. Je kunt dit oplossen door een partnerkaart op dezelfde creditcard rekening aantevragen, vaak geen extra of weinig extra kosten. of een tweede creditcard van een andere maatschappij. dat maakt niet veel uit. kijk ff wat het handigste en snelste geregeld is.

echter het advies is wel om niet met 1 creditcard op stap te gaan. mocht er iets gebeuren waardoor je kaart geblokt wordt (fraude / vermoeden van fraude) of in geval van kwijt raken / diefstal dan zit je met de gebakken peren. Je kunt dit oplossen door een partnerkaart op dezelfde creditcard rekening aantevragen, vaak geen extra of weinig extra kosten. of een tweede creditcard van een andere maatschappij. dat maakt niet veel uit. kijk ff wat het handigste en snelste geregeld is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Een aantal jaar geleden was het zo dat het storten van een tegoed op jouw CC, dit niet altijd verzekerd was bij fraude.
In ieder geval goed om dat even voor jouw kaart te checken.
Ik kreeg overigens afgelopen vakantie een melding dat ik op 80% van de limiet zat (ook een paar hotel reserveringen die dubbel waren).
Via de app toen extra geld gestort en dat was direct beschikbaar op de kaart.
Ondanks dat de incasso van dat geld pas een paar dagen later werd uitgevoerd. Ik kon het daarmee direct in orde maken, zonder veel gedoe.
In ieder geval goed om dat even voor jouw kaart te checken.
Ik kreeg overigens afgelopen vakantie een melding dat ik op 80% van de limiet zat (ook een paar hotel reserveringen die dubbel waren).
Via de app toen extra geld gestort en dat was direct beschikbaar op de kaart.
Ondanks dat de incasso van dat geld pas een paar dagen later werd uitgevoerd. Ik kon het daarmee direct in orde maken, zonder veel gedoe.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
5000 euro lijkt mij voldoende, althans voor ons zou dat voldoende zijn. Een extra CC van een andere cc-maatschappij is wel aan te raden.
Bij problemen met de een heb je dan die ander nog.
Bij problemen met de een heb je dan die ander nog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
En die hoeft niets te kosten. Je hebt nu een jaar lang een Amex gold, kostenloos, met zelfs nog wat extra's zoals 22000 punten kado (is equivalent aan ca 80 euro cash), een travel voucher van 75 euro en twee keer gratis lounge toegang. Zie het kortingsbonnen topic voor een link naar dit aanbod, geen verdere verplichtingen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
5000 moet in principe voldoende zijn. Ik heb kaarten met lagere bestedingslimiet, maar heb er daarentegen wel meerdere. Ook heb ik een AMEX kaart en hier zit in principe geen limiet aan.
Het is wel te adviseren om niet met 1 cc op pad te gaan en er nog minimaal 1 bij te nemen. En dan ook het beste om dit bij een andere aanbieder te doen. Hier op het forum is een recent verhaal te vinden waarbij de partnerkaart op dezelfde rekening tegelijkertijd werd geblokkeerd als de kaart van de hoofdkaarthouder. Dus als je een 2e cc bij een andere aanbieder hebt dan ondervang je deze mogelijkheid.
Het is wel te adviseren om niet met 1 cc op pad te gaan en er nog minimaal 1 bij te nemen. En dan ook het beste om dit bij een andere aanbieder te doen. Hier op het forum is een recent verhaal te vinden waarbij de partnerkaart op dezelfde rekening tegelijkertijd werd geblokkeerd als de kaart van de hoofdkaarthouder. Dus als je een 2e cc bij een andere aanbieder hebt dan ondervang je deze mogelijkheid.
Vooraf, neem aub het advies ter harte om een back-up CC te hebben..er zijn meerdere verhalen op het forum bekend waarin een geblokkeerde CC een hoop ellende teweeg heeft gebracht.
Wat wij altijd doen is idd een bedrag extra op de CC rekening zetten EN de maatschappij op de hoogte brengen van het feit dat we op vakantie zijn in de USA en het gebruik (de bedragen en de frequentie) van de CC wel wat hoger zullen liggen dan doorgaans in NL.
Hoewel ik zelf nog geen revolut-card heb aangeschaft, maar dat wel binnenkort ga doen, zou dat ook een aanvulling kunnen zijn op je betaal mogelijkheden.
En mocht je merken dat het krap wordt kan je via internet toch altijd de CC rekening tussentijds betalen?
Op zich moet het lukken om die €5000,= "er door te jagen" in die 3 weken
Wat wij altijd doen is idd een bedrag extra op de CC rekening zetten EN de maatschappij op de hoogte brengen van het feit dat we op vakantie zijn in de USA en het gebruik (de bedragen en de frequentie) van de CC wel wat hoger zullen liggen dan doorgaans in NL.
Hoewel ik zelf nog geen revolut-card heb aangeschaft, maar dat wel binnenkort ga doen, zou dat ook een aanvulling kunnen zijn op je betaal mogelijkheden.
En mocht je merken dat het krap wordt kan je via internet toch altijd de CC rekening tussentijds betalen?
Op zich moet het lukken om die €5000,= "er door te jagen" in die 3 weken

Grote Amerika fan
Ik weet niet welke kaart je hebt en via wie maar bij de ANWB Visa kun je geld storten. Als je €1000 stort is je bestedingslimiet €6000.
Daarnaast krijg je nog rente over je saldo wat over het algemeen beter is dan bij een spaarrekening.
Als ik naar onze reis kijk zal het met een bestedingslimiet van €5000 krap worden. Nu gaan wij gaan 4 weken en moeten de meeste hotels ter plekke betalen ook doen we de autohuur postpaid. Daar komen dan het eten, de uitjes en de onvoorziene uitgave nog bij.
Maar dat lossen we dus op door een positief saldo op de Visa en we hebben nog een mastercard en de Amex is onderweg
Daarnaast krijg je nog rente over je saldo wat over het algemeen beter is dan bij een spaarrekening.
Als ik naar onze reis kijk zal het met een bestedingslimiet van €5000 krap worden. Nu gaan wij gaan 4 weken en moeten de meeste hotels ter plekke betalen ook doen we de autohuur postpaid. Daar komen dan het eten, de uitjes en de onvoorziene uitgave nog bij.
Maar dat lossen we dus op door een positief saldo op de Visa en we hebben nog een mastercard en de Amex is onderweg
Je kan toch ook gewoon als je 1000 uitgegeven hebt dit zelf op je kaart storten? Je hoeft hem dan niet positief op te laden.
Maar dan moet je dat tijdens je vakantie, op je niet beveiligde hotel wifi doen.
Kan je 't toch net zo goed voor je vakantie storten?
Kan je 't toch net zo goed voor je vakantie storten?
Dat kan ook. Het één sluit het ander niet uit. Meestal wil ik dat soort zaken van te voren hebben geregeld.dirkmuis schreef:Je kan toch ook gewoon als je 1000 uitgegeven hebt dit zelf op je kaart storten? Je hoeft hem dan niet positief op te laden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dankjewel voor de snelle reacties.
We hebben een 2e creditcard aangevraagd.
We hebben een 2e creditcard aangevraagd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zit net het topic hierboven te lezen, iemand met een ingegroeide teennagel. toch 700 dollar af kunnen tikken bij de eerste hulp.
Je krijgt het wel terug van de verzekering, maar toch... Stel je voor dat je valt of een ander klein ongelukje en je moet een hechting of 2, 3..
We doen op vakantie toch hele andere dingen als thuis die we niet gewend zijn, Kanoen, jetski, snorkelen (Koraal is erg scherp).. kan zomaar 1000 tot 2000 dollar van je CC gebruiken, daarom neem ik en limiet van 10.000 en een extra kaart mee voor het geval verlies, fraude...
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en een klein ongelukje kan je budget voor de rest van de vakantie flink om zeep helpen..
Je krijgt het wel terug van de verzekering, maar toch... Stel je voor dat je valt of een ander klein ongelukje en je moet een hechting of 2, 3..
We doen op vakantie toch hele andere dingen als thuis die we niet gewend zijn, Kanoen, jetski, snorkelen (Koraal is erg scherp).. kan zomaar 1000 tot 2000 dollar van je CC gebruiken, daarom neem ik en limiet van 10.000 en een extra kaart mee voor het geval verlies, fraude...
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en een klein ongelukje kan je budget voor de rest van de vakantie flink om zeep helpen..
...............daarom neem ik en limiet van 10.000 ...................
Neem?? dat bepaalt de creditcardmaatschappij wel.
Ik schat dat je dan toch minimaal wel meer dan EUR 100.000 mag verdienen en geen verdere verplichtingen als hypotheek, roodstand e.d.
Neem?? dat bepaalt de creditcardmaatschappij wel.
Ik schat dat je dan toch minimaal wel meer dan EUR 100.000 mag verdienen en geen verdere verplichtingen als hypotheek, roodstand e.d.
-
- Amerikakenner
Nou nou niet zo pessimistisch!Whitestreet schreef:Ik zit net het topic hierboven te lezen, iemand met een ingegroeide teennagel. toch 700 dollar af kunnen tikken bij de eerste hulp.
Als er iets gebeurt en je kan het niet betalen wordt je echt niet zomaar op straat gegooid. Daarnaast kan je ook contact opnemen met je verzekering en aangeven dat je het niet direct kan betalen als het echt uit de hand loopt qua kosten. Zij zullen dan wel contact opnemen met het ziekenhuis en evt garant staan voor een betaling. Ook kan je evt een rekening op laten sturen. Er is altijd wel uit te komen.
Een limiet van 10.000 neem je niet zomaar hoor. De creditcardmaatschappij zal dan eerst kijken of je wel in aanmerking komt. Je zal een flink salaris zonder andere schulden binnen moeten brengen om zo'n limiet te krijgen.
Maar om zo'n limiet te nemen vanwege een evt ongelukje.....nee dat zou ik ook weer niet doen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat valt wel mee hoor, ik heb een Amex zonder limiet en verdien welliswaar veel meer dan 100.000 euro, maar krijg dat bij lange na niet van mijn werkgever. 

-
- Amerikakenner
Ik heb ook een amex zonder limiet, maar dat houdt niet in dat ik zomaar 10.000 ermee uit kan geven. In de voorwaarden staat duidelijk dat excessieve uitgaven in overleg via de amex kaart kan. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd met de kaart, maar kan me zo voorstellen dat als ik 10.000 wil aftikken dat de kaart ook nee zegt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Amex maakt in de loop van jaren een profiel, als je netjes betaald heb je echt nooit een probleem met een limiet. De Amex wordt ook zakelijk heel veel gebruikt en ook € 10.000 is geen probleem, net als heel veel kleine bedragen nog nooit voor een probleem heeft gezorgd. Maar dat is wel opgebouwd in minimaal 10 jaar gebruik.
Ik zat met m'n platinum amex in de eerste maand tegen een limiet van 4200 (waar al 800 bij zat na telefoontje) aan, daarna moest ik een screenshot van saldo sturen en werd het direct aanzienlijk verhoogd totdat het systeem het automatisch zou doen n.a.v. uitgavepatroon, volgens de dame aan de telefoon kon het tot wel 3-4 maanden duren voor je op de 10-15k zat mits je alles netjes afbetaalde. Er werd me nog wel even nadrukkelijk verteld dat een stornering einde verhaal zou zijn, toen ik aangaf dat ik dat een vreemde opmerking vond, gaf ze na excuses (sier) aan dat het blijkbaar een enorme kostenpost voor ze was dat mensen binnen de eerste maand de kaart leegtrokken en nooit meer betaalden. Ik vraag me dan af hoe je dat in godsnaam voor elkaar krijgt met deurwaarders en beslaglegging etc., maar goed ik heb dan ook geen schulden.
Verhaal heeft OP verder absoluut niets aan, maar het advies van meerdere kaarten nogmaals geven was ook zo zinloos!
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de amex service fenomenaal vind t.o.v. ongeveer alle 'service' die ik heb ontvangen in Nederland, zeker als ik het vergelijk met m'n ervaringen met ICS / ABN AMRO wat een verschil zeg. Andere ook deze ervaringen of heb ik tot nu toe geluk (met amex) en pech (ics/abn) gehad?
Verhaal heeft OP verder absoluut niets aan, maar het advies van meerdere kaarten nogmaals geven was ook zo zinloos!
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de amex service fenomenaal vind t.o.v. ongeveer alle 'service' die ik heb ontvangen in Nederland, zeker als ik het vergelijk met m'n ervaringen met ICS / ABN AMRO wat een verschil zeg. Andere ook deze ervaringen of heb ik tot nu toe geluk (met amex) en pech (ics/abn) gehad?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4903 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 36 Reacties