Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Urgent! Advies gevraagd ivm doktersbezoek/medical clinic of ziekenhuis

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Urgent! Advies gevraagd ivm doktersbezoek/medical clinic of ziekenhuis

Bericht door Angelique67 »

Hallo, wij zitten nu in San Francisco en onze dochter heeft de hele week al een ontstoken teen. In soda geweekt en betadine werkt niet en het wordt erger. Ik vertrouw het niet (en ze kan geen schoen meer aan). iemand een advies voor ons? Ik denk zelf aan een huisarts zoeken via het hotel omdat het ziekenhuis waarschijnlijk meteen qua kosten enorm wordt, met risico op niet vergoeden misschien? Verder ben ik bang dat ze in het ziekenhuis meteen een ingreep doen... Of is dat nu juist wel verstandig om te doen :sadcry:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Urgent! Advies gevraagd ivm doktersbezoek/medical clinic of ziekenhuis

Bericht door Vito »

Kun je niet overleggen met je reisverzekering, wat zij ook liever hebben?
Van wat ik hier gelezen heb op het forum kun je idd beter eerst naar een medical clinic gaan ipv het ziekenhuis.
Maar ik ben geen arts en weet ook niet hoe het er uit ziet, dus advies via internet blijft toch tricky.
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Het klinkt als wat ik in alaska had, wat me 2 doosjes antibiotica en zalf opleverde. En een businesclass stoel voor de terugweg;)
Maar goed; er van uitgaande dat je Nederlands bent: bel de alarmcentrale van je zorgverzekering. Zij kunnen meedenken en meezoeken naar de juiste plek voor hulp en ze weten dan meteen dat de kosten eraan komen. Voor mij was de juiste plek voor hulp toen een medical Center.
Over die kosten en vergoeding; Als je gaat, neem je creditcard mee. In Alaska kreeg ik 3 keer korting omdat ik niet in een medical plan zat en meteen betaalde. Die rekening diende ik meteen in bij de zorgverzekering en voordat de creditcard afgeschreven werd stond het geld al op mijn rekening. Mij werd toen uitgelegd dat, als de kosten te hoog waren, het restant vergoed werd door de reisverzekering.

En wat meer off topic;
Overigens deden ze ook aan follow-up; ik heb het medisch rapport aan de arts van de alarmcentrale gestuurd en die heeft toen beoordeeld of ik wel kon/mocht vliegen. (We vlogen een dag later terug naar huis) Hij vond dat dat alleen in de businessclass mocht en heeft toen de melding doorgezet naar de reisverzekering die een ander ticket hebben geregeld. En dat allemaal terwijl wij lagen te slapen;)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Google even naar "urgent care clinic" en zoek er eentje in de buurt van waar je nu zit. Voor zoiets zou ik niet naar een ziekenhuis emergency room gaan. Bij een urgent care kunnen ze dit hoogstwaarschijnlijk wel behandelen, en veel goedkoper en met kortere wachttijden dan bij een ER.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Aangezien het zondag is, zou je ook kunnen zoeken naar een Walk-In Clinic. Deze zijn 24 uur open en een goede vervanging voor een huisarts (GP).
Wel even je verzekering inlichten, veelal kunnen die ook nog aanwijzingen geven wat te doen. Ook ivm vergoeding van de kosten, is het raadzaam dat je hun aanwijzingen opvolgt.
Ik ben zelf reisleider geweest en regelmatig met dit soort dingen te maken gehad icm een alarmcentrale. Als je tegen de belkosten opziet, bel je het noodnummer en geef je het telefoonnummer van het hotel en kamernummer door. Dan bellen ze je op hun kosten terug.
Veel succes met de kleine meid en laat nog even weten hoe het verder verlopen is.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Angelique67
Amerikafan

Heel erg bedankt voor jullie snelle adviezen! We zijn net wakker, zondagochtend en gaan zo eerst de zorgverzekering bellen. Er zit een walk-in/urgent care vlakbij. Hopen dat het meevalt, ik laat wat horen nog.
Angelique67
Amerikafan

Update: na overleg met de alarmlijn vd zorgverzekeraar zijn we inderdaad naar een walk-in urgent care center gegaan. Het ging om een ingegroeide teennagel (hoe stom). De arts heeft bij dochter na een paar flinke injecties in de teen een deel vd nagel verwijderd. Het was een fikse ontsteking. Doktersadvies was met de voet omhoog maar hij gaf toe dat hij ook gewoon op stap zou gaan. Ze kon direct haar schoen weer aan en heeft de hele dag gewoon kunnen lopen. Gelukkig! Wat betreft de rekening, we konden als starttarief 357 dollar afrekenen en in totaal meer dan 700 dollar. Voldaan per cc. Met een specificatie te declareren bij onze zorgverzekering.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Wat vervelend zo onder je vakantie! Hoop dat t is meegevallen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Goed opgelost. Ik heb eens de fout gemaakt naar een ziekenhuis te gaan ipv urgent care center. De (ook al) hoge prijs die jij moest betalen verbleekt bij het bedrag dat ik mocht ophoesten!

Gelukkig is alles goed afgelopen, hopelijk herstelt je dochter snel en kan ze alles doen de rest van de vakantie!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer