Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stoelen reserveren in het vliegtuig
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij kun je 2 dagen voor vertrek je stoelen ook meteen kiezen. Dat is ons gezegd in ieder geval.
Wij hebben alleen de vliegreizen via het reisbureau geboekt, en wij hebben dus al plaatsen toegewezen gekregen
Wij hebben alleen de vliegreizen via het reisbureau geboekt, en wij hebben dus al plaatsen toegewezen gekregen
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Allemaal,
ik heb mijn e-ticket binne en mijn stoelen uitgezocht.
We vliegen met Delta. Moet ik nu al online inchecken of kan dat nog niet?
Dit vond ik op de site;
You can check in and print your boarding pass(es) up to 24 hours before your flight if you are traveling within the 50 United States, Puerto Rico, and the
U.S. Virgin Islands. If you have bags to check, be sure you meet the check-in requirements for your airport and then use the kiosk or curb side to check your bags.
Wanneer kan dit dan wel?
Verzeker je je op dit moment dan ook van je uitgezochte stoelen of liggen die nu al vast?
ik heb mijn e-ticket binne en mijn stoelen uitgezocht.
We vliegen met Delta. Moet ik nu al online inchecken of kan dat nog niet?
Dit vond ik op de site;
You can check in and print your boarding pass(es) up to 24 hours before your flight if you are traveling within the 50 United States, Puerto Rico, and the
U.S. Virgin Islands. If you have bags to check, be sure you meet the check-in requirements for your airport and then use the kiosk or curb side to check your bags.
Wanneer kan dit dan wel?
Verzeker je je op dit moment dan ook van je uitgezochte stoelen of liggen die nu al vast?
Dirk Jan
Dirk Jan... je kan je boarding pass uitprinten 24 uur van tevoren. Dit is je ticket. Dit is iets anders dan stoelen uitzoeken. Op het moment dat je een vlucht boekt, kan je stoelen uitzoeken. Ik heb zelf wel al eens vluchten geboekt meer dan 6 maanden van tevoren en tegelijk de zitplaatsen vastgelegt. Deze stoelen zijn dan van jou en liggen vast. Dan 24 uur van tevoren kan je je boarding pass (ticket) uitprinten, waaronder andere ook de al uitgezochte stoelen staan.
Je kan op dit moment ook je stoelen uitkiezen/wijzigen, alleen als het vliegtuig vol zit en 90% van de passagiers al een stoel heeft uitgezocht, heb je weinig keuze.
Je kan op dit moment ook je stoelen uitkiezen/wijzigen, alleen als het vliegtuig vol zit en 90% van de passagiers al een stoel heeft uitgezocht, heb je weinig keuze.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dirk Jan,Dirk Jan schreef:We vliegen met Delta. Moet ik nu al online inchecken of kan dat nog niet?
Dit vond ik op de site;
Wanneer kan dit dan wel?
als jij vanuit Nederland vertrekt, kun je niet online inchecken. Dit dien je gewoon bij de incheckbalie van Delta op Schiphol te doen.
Als je ticket verbonden is aan je Mileage Plus nummer, kan je na inloggen de gegevens zien onder "my itineraries", dan verder klikken op "details" of iets dergelijks en vervolgens "seat assignment". Het is wel zo dat als je geen elite status hebt er maar een deel van de stoelen gekozen kunnen worden (niet economy plus en laatste 5 rijen: deze verschijnen als volledig bezet, maar zijn het in werkelijkheid niet).
José, ik had vorig jaar ook e-tickets via http://www.delta.com besteld. Echter, de desbetreffende vluchten waren tussen boekingsdatum en vertrekdatum een paar keer gewijzigd. Dit is uiteindelijk correct opgelost met het hoofdkantoor van Delta in Atlanta. De dame die ik toen aan de telefoon had zei dat ze op basis van de stoelen die ik in eerste instantie zelf had uitgekozen, op de nieuwe vluchten dezelfde stoelen zou reserveren. Ik adviseer je dan ook om regelmatig te controleren of je vluchtschema niet is veranderd, en zo ja direct contact opnemen met Delta. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je hebt diezelfde stoelen toegewezen te krijgen. Misschien blijft jouw vlucht ongewijzigd, maar je kunt maar beter een paar keer extra controleren nietwaar...José Huntjens schreef:Wij hebben in september 2006 tickets gekocht voor vlucht in juli 2007 bij Delta. We kregen gelijk het e-ticket nummer en hebben toen ook de stoelen uitgezocht en vastgelegd. Dat is dus 10 maanden voor de vlucht!!!
groetjes José
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Boeffie,
Inderdaad, dat is ons ook al eens gebeurt, dat de vlucht veranderd werd. Ook bij een tussenstop werd al eens een ander vliegtuig ingezet om ons door hurricane Dennis heen te loodsen, met speciale (stunt) piloot. We kregen toen ook allemaal andere plaatsen toegewezen omdat het vliegtuig kleiner was. Ze hielden er wel rekening mee dat je met twee personen bij elkaar gezet werd.
Ik denk dat je pas zeker bent van je plaats als je ingecheckt bent. Tot dat het zover is kunt je niet meer als proberen een plaats te krijgen die je wilt!
We houden de vinger aan de pols!!
Groet José.
Inderdaad, dat is ons ook al eens gebeurt, dat de vlucht veranderd werd. Ook bij een tussenstop werd al eens een ander vliegtuig ingezet om ons door hurricane Dennis heen te loodsen, met speciale (stunt) piloot. We kregen toen ook allemaal andere plaatsen toegewezen omdat het vliegtuig kleiner was. Ze hielden er wel rekening mee dat je met twee personen bij elkaar gezet werd.
Ik denk dat je pas zeker bent van je plaats als je ingecheckt bent. Tot dat het zover is kunt je niet meer als proberen een plaats te krijgen die je wilt!
We houden de vinger aan de pols!!
Groet José.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
En ze kunnen het ook zo ongevraagd weer voor je wijzigen
ik vloog deze zomer met airFrance, had een stoel bij de nooduitgang geboekt en dat stond ook op m'n e-ticket
Check ik in op Charles de Gaulle krijg ik een boardingpass geprint met daar op 15C i.p.v 14C (dus 1 rij naar achteren).
Hadden ze me gewoon ergens anders geboekt en zat er dus een andere (veel kleinere!!!) jongen op mijn stoel.
ik was eerst en ben er gewoon gaan zitten, toen kwam die jongen en zei dat hij 14C had. Toen heb ik m'n e-ticket laten zien (boarding pass wijselijk niet) met daarop ook 14C en ontstond er natuurlijk verwarring onder de stewardessen (ja ik geef niet zomaar op
)
Na een half uur kwam die man van de incheck erbij en die zei heel boos tegen me dat hij me toch verteld had dat ik een rij was doorgeschoven etc. etc.
Maar ja...ik vond t echt belachelijk en vroeg me ook af op welke basis die jongen nu meer recht op die stoel had dan ik.
Uiteindelijk ben ik wel verhuisd, maar ik was flink pissig
ik vloog deze zomer met airFrance, had een stoel bij de nooduitgang geboekt en dat stond ook op m'n e-ticket
Check ik in op Charles de Gaulle krijg ik een boardingpass geprint met daar op 15C i.p.v 14C (dus 1 rij naar achteren).
Hadden ze me gewoon ergens anders geboekt en zat er dus een andere (veel kleinere!!!) jongen op mijn stoel.
ik was eerst en ben er gewoon gaan zitten, toen kwam die jongen en zei dat hij 14C had. Toen heb ik m'n e-ticket laten zien (boarding pass wijselijk niet) met daarop ook 14C en ontstond er natuurlijk verwarring onder de stewardessen (ja ik geef niet zomaar op

Na een half uur kwam die man van de incheck erbij en die zei heel boos tegen me dat hij me toch verteld had dat ik een rij was doorgeschoven etc. etc.
Maar ja...ik vond t echt belachelijk en vroeg me ook af op welke basis die jongen nu meer recht op die stoel had dan ik.
Uiteindelijk ben ik wel verhuisd, maar ik was flink pissig
Zelfs als je nu mileage plus aanvraagt zal je bestaande boeking in het systeem niet verbonden worden met je nieuwe mileage plus nummer denk ik. Daar zal je nog voor moeten bellen met United. Dus kan je nu net zo goed bellen om te vragen om de stoel te veranderen...Plex schreef:Ik heb dus geen Mileage Plus. Ik kan wel inloggen met mijn reserveringsnummer maar dan kan ik verder niks doen, behalve wachten tot 24 uur voor vertrekAls je ticket verbonden is aan je Mileage Plus nummer![]()
Heeft het nut om nu nog een mileage plus aan te vragen???
Dit ligt niet aan de Fransen. Elke luchtvaartmaatschappij heeft het recht om stoelreserveringen te wijzigen. Met sommige stoelnummers heb je meer kans dat dat gebeurt dan met andere. Pas als je bent ingecheckt en je hebt je boarding pass met daarop je stoelnummer weet je helemaal zeker dat je ook daadwerkelijk op die stoel zit.Rob schreef:Het zal wel altijd onbetrouwbaar volk blijven die Fransen.Iris_1982 schreef:En ze kunnen het ook zo ongevraagd weer voor je wijzigen
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hallo Iris_1982,
Het ligt er maar helemaal aan wat voor een deelnameniveau je hebt bij in dit geval AirFrance, waarschijnlijk had die meneer een hoger niveau en dat betekend dat hij vanuit Airfrance gezien meer recht had op die stoel. Wij zijn Platinum bij KLM, dat betekend dat je veel omzet genereerd voor een maatschappij, en daar staan dan enkele voordelen tegenover, zoals het uitzoeken van een stoel. Als toevallig die stoel al toegewezen is aan iemand met een lager deelnameniveau dan wordt die meestal verplaatst.
Harry
Het ligt er maar helemaal aan wat voor een deelnameniveau je hebt bij in dit geval AirFrance, waarschijnlijk had die meneer een hoger niveau en dat betekend dat hij vanuit Airfrance gezien meer recht had op die stoel. Wij zijn Platinum bij KLM, dat betekend dat je veel omzet genereerd voor een maatschappij, en daar staan dan enkele voordelen tegenover, zoals het uitzoeken van een stoel. Als toevallig die stoel al toegewezen is aan iemand met een lager deelnameniveau dan wordt die meestal verplaatst.
Harry
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
hmm dat vind ik toch wel slechte service
Als ze namelijk willen dat hun Ivory klanten ooit Elite klanten worden, zullen ze dit soort dingen toch niet te vaak moeten doen want alle zin om met AirFrance te vliegen is me afgelopen zomer vergaan.
ik vind het ook gek dat je zomaar uit je stoel gegooid wordt.
Geef de Elite klanten dan bijv. eerst 2 dagen dat ze mogen reserveren voordat de rest zijn stoel uitzoekt. Op die manier krijgen ze de kans om als eerste de beste plaatsen weg te kapen
Doen ze dat niet, dan is het eigen schuld en hebben ze pech.
Maar ik vind het erg klantonvriendelijk dat ik lekker een stoel bij de nooduitgang denk te hebben, en dan opeens een rij opgeschoven wordt.
Ik betaalde ook 850 euro voor die vlucht
Als ze namelijk willen dat hun Ivory klanten ooit Elite klanten worden, zullen ze dit soort dingen toch niet te vaak moeten doen want alle zin om met AirFrance te vliegen is me afgelopen zomer vergaan.
ik vind het ook gek dat je zomaar uit je stoel gegooid wordt.
Geef de Elite klanten dan bijv. eerst 2 dagen dat ze mogen reserveren voordat de rest zijn stoel uitzoekt. Op die manier krijgen ze de kans om als eerste de beste plaatsen weg te kapen
Doen ze dat niet, dan is het eigen schuld en hebben ze pech.
Maar ik vind het erg klantonvriendelijk dat ik lekker een stoel bij de nooduitgang denk te hebben, en dan opeens een rij opgeschoven wordt.
Ik betaalde ook 850 euro voor die vlucht
Zoals gezegd doet niet alleen Air France dit. Alle airlines doen dit op die manier. Maar je stoelreservering kan ook geannuleerd worden om een andere reden. Als je bijvoorbeeld een bulkhead stoel hebt gereserveerd en iemand reist mee met een baby, dan zal die persoon bij de bulkhead komen te zitten omdat de babywiegjes daaraan bevestigd worden. Jouw stoelreservering zal dan verwijderd worden. Het kan allemaal. Tenzij je elite lid bent van het frequent flyer programma van de airline waarmee je reist ben je van tevoren nooit verzekerd van de stoel die je hebt vastgelegd. Helaas... 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt Ligea. Alle maatschappijen behouden zich dat recht voor. Je bent pas zeker van je stoel als hij je "aan de gate" is toegewezen. Redenen te over die jouw stoelkeuze kunnen beinvloeden/veranderen. (zoals andere samenreizende passagiers, No Shows, passagiers die slecht ter been zijn, transit Frequent-Flyers en vriendjespolitiek incheckpersoneel)
Vooral het inchecken van vriendjes door personeel levert veel ergernis op. Dit gaat vaak ten koste van jouw (eerder) gereserveerde stoel. ook zij weten de beste stoelen te vinden.
Het is ook tamelijk onzinnig om 6 maanden van te voren al een stoel te reserveren. Vaak weet een maatschappij nog niet eens wat voor type vliegtuig er wordt ingezet. Heeft ook weer te maken met "vraag en aanbod".
Nu vliegen bijvoorbeeld veel Amerikaanse carriers met een Boeing 767-300ER tussen Schiphol en de VS. In de zomermaanden (als de vraag groot is) houdt men al rekening met grotere toestellen. Bij de meeste staat dat natuurlijk al vast, maar nooit 100%. Als er dan ineens een veel grotere Boeing 777 wordt ingezet, levert dit een heel ander "Seatplan" op, laat staan als men een Airbus inzet.
Maarrrr, altijd blijven proberen.
Vooral het inchecken van vriendjes door personeel levert veel ergernis op. Dit gaat vaak ten koste van jouw (eerder) gereserveerde stoel. ook zij weten de beste stoelen te vinden.
Het is ook tamelijk onzinnig om 6 maanden van te voren al een stoel te reserveren. Vaak weet een maatschappij nog niet eens wat voor type vliegtuig er wordt ingezet. Heeft ook weer te maken met "vraag en aanbod".
Nu vliegen bijvoorbeeld veel Amerikaanse carriers met een Boeing 767-300ER tussen Schiphol en de VS. In de zomermaanden (als de vraag groot is) houdt men al rekening met grotere toestellen. Bij de meeste staat dat natuurlijk al vast, maar nooit 100%. Als er dan ineens een veel grotere Boeing 777 wordt ingezet, levert dit een heel ander "Seatplan" op, laat staan als men een Airbus inzet.
Maarrrr, altijd blijven proberen.
Wat goed dat ik dit nu lees. Ik heb gister een ticket online gekocht via cheaptickets.nl Daarbij heb ik geen stoel uit kunnen kiezen, maar dat maakt mij eigenlijk niet uit. Als ik er maar kom, dat vind ik het belangrijkst. Direct na het reserveren ontving ik mijn e-ticket. Nu heb ik nog nooit met een e-ticket naar Amerika gereisd, wat is jullie ervaring daarmee? Ik vind het allemaal wat eng, omdat ik normaal de papieren tickets gewend was. Ik vlieg trouwens met US airways.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht