Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar is het nog mogelijk Cashback te krijgen?
Re: Waar is het nog mogelijk Cash back te krijgen?
Haha ik bedoelde niet zoals hier vroeger dat je het moet vragen van te voren.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Trucje met het swipen werkte ook bij ons vorig jaar.
Ik sloeg telkens het 3 keer proberen over en gebruikte meteen de swipe-functie, nadat ik bij de kassier(ster) had aangegeven dat de chipfunctie met mijn Europese debetkaart sowieso niet lukt.
Ik sloeg telkens het 3 keer proberen over en gebruikte meteen de swipe-functie, nadat ik bij de kassier(ster) had aangegeven dat de chipfunctie met mijn Europese debetkaart sowieso niet lukt.
Memories...
Ik heb nu eens de hele post en ook de andere post zitten lezen en snap werkelijk niet wat er zo belangrijk is aan het wel of niet kunnen krijgen van cashback.
Ik haal 1x bij een bank-Atm met m'n gewone bankpas 200 dollar uit het apparaat en dan houd ik na een 3 a 4 weken USA nog steeds cash over. Die transactie kost me € 2,50 bij m'n eigen bank en een paar dollar die de Amerikaanse bank rekent. Dat is dan hooguit 1 Starbucks die ik "te veel" betaal......
Ik haal 1x bij een bank-Atm met m'n gewone bankpas 200 dollar uit het apparaat en dan houd ik na een 3 a 4 weken USA nog steeds cash over. Die transactie kost me € 2,50 bij m'n eigen bank en een paar dollar die de Amerikaanse bank rekent. Dat is dan hooguit 1 Starbucks die ik "te veel" betaal......
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Dat jij het niet snapt waarom het zo belangrijk is om wel of geen cashback te kunnen krijgen geeft aan dat jij nauwelijks cash gebruikt. Voor degene die wel cash gebruiken was deze manier een perfecte manier om op een voordelige manier aan cash te komen. Het scheelt nog tijd ook omdat je niet naar een ATM hoeft. Wij deden dat ook altijd tot het een paar jaar geleden het niet meer lukte. Sindsdien haal ik cash uit de ATM en accepteer dat dat geld kost. Wij betalen steeds meer via CC of Bankkaart, maar ik vind het hebben van Cash erg prettig, noem het ouderwets.
Hier de link naar het draadje over het niet lukken van cashback met de ING pas.
viewtopic.php?f=3&t=55502&hilit=cashback

Hier de link naar het draadje over het niet lukken van cashback met de ING pas.
viewtopic.php?f=3&t=55502&hilit=cashback
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Heb net bij een Walmart op Big Island Hawaii met m'n ABNAmro pinpas $100 cashback op kunnen nemen. Kon nog meer opnemen ook zag ik.
Dat lukte de afgelopen jaren nergens meer, dus lijkt iets veranderd
Dat lukte de afgelopen jaren nergens meer, dus lijkt iets veranderd

@chippie77 dat klopt, zoals ik al schreef haal ik 1x 200 dollar en houd daar nog van over. De rest betaal ik met cc, die gebruik ik daar alsof het mijn pinpas is.
Je beantwoord wel mijn vermoeden dat er dan blijkbaar best nog wat mensen zijn die cash gebruiken en ja dan gaat 't best hard, zowel met geld als met de kosten, zeker als je steeds kleine bedragen uit de atm haalt.
Als ik dan cash zou gebruiken zou ik in ieder geval per keer het maximale uit de atm halen, omgerekend meestal iets van 500 euro.
Je beantwoord wel mijn vermoeden dat er dan blijkbaar best nog wat mensen zijn die cash gebruiken en ja dan gaat 't best hard, zowel met geld als met de kosten, zeker als je steeds kleine bedragen uit de atm haalt.
Als ik dan cash zou gebruiken zou ik in ieder geval per keer het maximale uit de atm halen, omgerekend meestal iets van 500 euro.
-
- Amerika-expert
Ik wil niet met $500 cash rondlopen, daarom gebruik ik cashback graag want dan heb je die extra kosten niet voor kleine bedragen 

Bij de walmart kun je gewoon met de EMV (chip) een debitcard betaling doen. Je krijgt dan ook cashback.
Wel kreeg ik soms de melding met mijn rabo kaart dat de autorisatie is afgekeurd. Nog een keer geprobeerd en toen deed ie het wel, gewoon met de chip. Cash back kwam er ook gewoon uit.
Het heeft dus niet zozeer te maken met een cash back, meer of de autorisatie gelukt is. Als deze van jouw bank niet op tijd ontvangen is bij de automaat waar je pint, kun je het beste het nog een keer (of twee
) proberen
Wel kreeg ik soms de melding met mijn rabo kaart dat de autorisatie is afgekeurd. Nog een keer geprobeerd en toen deed ie het wel, gewoon met de chip. Cash back kwam er ook gewoon uit.
Het heeft dus niet zozeer te maken met een cash back, meer of de autorisatie gelukt is. Als deze van jouw bank niet op tijd ontvangen is bij de automaat waar je pint, kun je het beste het nog een keer (of twee

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
-
- Amerika-expert
Dat snap ik
Alleen werkte dat de afgelopen jaren niet meer, ook niet met opnieuw proberen, en nu weer wel, goed nieuws voor iedereen die cashback wil gebruiken.

Re: Waar is het nog mogelijk Cashback te krijgen?
Gewoon je bankaart (abn bv) gebruiken?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ja, met het maestro logo erop.
Er zijn nu ook vrijwel overal dezelfde betaal automaten in de winkels. Die kan denk ik beter overweg met de EMV-chip.
Dat vinden de banken in NL dan weer prettig. Die hebben het niet zo op de magneet strip door alle fraude de afgelopen jaren
Er zijn nu ook vrijwel overal dezelfde betaal automaten in de winkels. Die kan denk ik beter overweg met de EMV-chip.
Dat vinden de banken in NL dan weer prettig. Die hebben het niet zo op de magneet strip door alle fraude de afgelopen jaren
Laatst gewijzigd door Lampie op 06 aug 2017, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Ja, dat was ook nog een dingetje 2 jaar geleden: toen had ik een nieuwe SNS kaart gekregen met het VPay logo erop ipv. het vertrouwde Maestro logo. Werkte echt nergens. Zit je mooi in de USA!Lampie schreef:Ja, met het maestro logo erop.
Met de bank gebeld, en die maar volhouden dat het echt aan de winkels moest liggen terwijl we al in zeker 10 verschillende winkels geprobeerd hadden. Gelukkig had mijn vrouw nog haar oude kaart bij, waar wel het Maestro log op stond, die dus wel probleemloos werkte.
Bij thuiskomst gelijk weer een kaart met het Maestro logo gevraagd en gekregen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Cashback bij Safeway met de ING bankpas tot $ 200 mogelijk. Tot nu toe bij 3 Safeway's gezien en 1x gedaan. 

- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
We zijn net terug van een rondreis.
Ca. 15x bij de walmart proberen te pinnen met cash back met een ABN/AMRO kaart en het is 3x gelukt.
Geen idee waarom het 12x niet goed ging. Het betaalsysteem met chiplezer leek exact gelijk.
De locatie was telkens een andere. Blijft raar. Dus ook pinnen zonder cashback lukte 12x niet.
Ca. 15x bij de walmart proberen te pinnen met cash back met een ABN/AMRO kaart en het is 3x gelukt.
Geen idee waarom het 12x niet goed ging. Het betaalsysteem met chiplezer leek exact gelijk.
De locatie was telkens een andere. Blijft raar. Dus ook pinnen zonder cashback lukte 12x niet.
-
- Amerika-expert
Dat lijkt me dan een ander probleem als je helemaal niet kunt pinnen. In het verleden kon ik altijd pinnen bij Walmart maar geen cashback meer opnemen, dit jaar weer wel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Lelici,lelici schreef:Wij hadden vorig jaar hetzelfde probleem met cashback dat niet wilde werken omdat Walmart zijn Terminal software vernieuwd had.
Hier heb ik deze ietwat omslachtige maar goed werkende oplossing voor gevonden:
je moet je Pin kaart 3 x VERKEERD om onder in het apparaat steken, dan swipen, en dan krijg je wel de optie te zien om te cashbacken en doe je gewoon wat je altijd deed.
Hoe heb je dit uitgevonden? Weet je ook waarom het werkt en heb je dit al vaker gedaan of maar bij 1 winkel?
Ik wil namelijk volgend jaar graag in supermarkten en bij het tanken met mijn gewone Rabo-bankkaart betalen als dat kan. Ik vind bovenstaande wel heel apart en snap niet helemaal hoe dit kan werken. Misschien kun je dat uitleggen. Bedankt!
Dit trucje was naar aanleiding van een tip van een K-Mart cassiere die al vaker dit soort problemen was tegen gekomen.
We hebben het in diverse winkels geprobeerd, en heeft overal gewerkt tot op 1 winkel na, maar ik kan me niet meer herinneren welke.
Gewoon op je gemak proberen, en verder niets van andere klanten die staan te wachten aantrekken. Succes!
We hebben het in diverse winkels geprobeerd, en heeft overal gewerkt tot op 1 winkel na, maar ik kan me niet meer herinneren welke.
Gewoon op je gemak proberen, en verder niets van andere klanten die staan te wachten aantrekken. Succes!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is er geen verschil tussen gewoon betalen met een pinpas - wat meestal wel gewoon kan - en cashback krijgen?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Als ik de berichten op dit forum goed heb gelezen dan is ook betalen met een pinpas bij bijvoorbeeld walmart een probleem.
Ik ga die truc zeker uitproberen maar begrijp niet (met mijn beperkte technische brein) hoe dit kan werken. Iemand wel een technisch inzicht die mij dit uit kan leggen?
Ik ga die truc zeker uitproberen maar begrijp niet (met mijn beperkte technische brein) hoe dit kan werken. Iemand wel een technisch inzicht die mij dit uit kan leggen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1814 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 9 Reacties