Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlands paspoort: vervaldatum/duur geldigheid.
Nederlands paspoort: vervaldatum/duur geldigheid.
Ik ben al flink opgeschoten met de voorbereiding van ons west coast Amerika reis. Nu heb ik een algemene vraag waar ik heel graag een duidelijk en eenduidig antw op wil: vraag gaat over vervaldatum van onze paspoorten. Wij gaan vertrekken op 13 juli 2018 en 29 juli 2018 hebben we de terugvlucht naar Nederland. Nu is het zo dat zowel Mijn man’s paspoort als de mijne op 2 december 2018 verlopen. Ik ben me er in gaan verdiepen, want veel landen vereisen dat bij terugkeer uit betreffende vakantieland het paspoort nog minstens 6 maanden geldig moet zijn. Voor Amerika is dat blijkbaar niet zo. Dat is wat vele sites zeggen na het googlen van dit onderwerp. Daar zeggen ze, je paspoort moet geldig zijn gedurende je verblijf daar en op de dag vam terugkomst. (Dus als paspoort bij wijze van 5 dagen later verlopen zou zijn, zou dat niks moeten uitmaken)!! Ook vele reisbureau’s leggen dit zo uit. Echter op andere sites, ook op site van Amerikaanse Ambassase zelf, staat OOK dat geldigheid 6 maanden na vertrek moet zijn. En nu ben ik het even kwijt! Want met mijn 2 dec val ik net niet in die 6 maanden geldigheid na vertrek. Is het dan wijs om gewoon paspoort al te verlengen vlak voor vertrek? Maar ook hier zitten haken en ogen aan, want blijkbaar als je een al te nieuw paspoort hebt, dat je recentelijk voor vertrek hebt vernieuwd, doen ze daar ook moeilijk over bij douane en immigratiedienst. Dat zou weer “vragen oproepen” omdat je paspoort zo nieuw is. Komt bij dat wij van origine Marokkaans met Islamitisch achtergrond zijn! (Al zou dat niet moeten uitmaken. En wel gewoon met Nederlands paspoort). Dus nogmaals: wat is wijs om te doen?
Laatst gewijzigd door markro op 10 dec 2017, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Re: Paspoort
Een van de eenduidige antwoorden:
https://www.cbp.gov/sites/default/files ... 2-5-16.pdf
https://www.cbp.gov/sites/default/files ... 2-5-16.pdf
Dat je paspoort na vertrek nog 6 maanden geldig moet zijn is alleen als je een visum hebt. Bij een esta is dat niet het geval.
Dank je Arno. Die was wel eenduidig ja! zo’n lijstje was ik nog nergens tegengekomen. Dan denk dat ik in dit geval niet ga verlengen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht