Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gescheiden ouder met kind naar USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
wiepster
Amerika-expert

Re: Gescheiden ouder met kind naar USA

Bericht door wiepster »

Essepes schreef:
donker kind met blonde moeder
Nu snap ik waarom wij altijd zoveel vragen krijgen :wink:
Ik had dat ook altijd........
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Old Faithful schreef:
wiepster schreef:Beter er om verlegen, dan er mee verlegen is toch een gezegde?
Ik denk dat je dit andersom bedoelt. Je kunt ook zeggen "baat het niet, dan schaadt het niet." Zoiets krijg je als je een tijdje uit Nederland weg bent. Het zij je vergeven. :wink:
En het wordt steeds erger..... :mrgreen:
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Mijn 2 kinderen hebben een andere achternaam. In 2011 nam ik de oudste - toen 8 - mee naar NY en er werd op Schiphol nergens naar gevraagd, in de US ook niet. Eerder dit jaar nam ik de jongste - toen ook 8 - mee naar Engeland en werd ik bij de marechaussee gevraagd of ik toestemming van de vader had. Ja, maar niet op papier. Ik moest naam en telefoonnnummer opschrijven en hij werd gebeld en alles was in orde. Beetje wassen neus want je zou ook iemand telefoon instructies kunnen geven. Maar het kan dus gevraagd en gecheckt worden.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

CHRISTEL10 schreef: "Disney Golf", het engelstalig document dat jij opgemaakt en getekend hebt om met je ex-vrouw mee te geven, waar heb je dat laten wettigen en er stempels op laten plaatsen ? Gemeente, notaris ? Ook ga ik mijn ex vragen een dergelijk document op te stellen... ik kan beter die documenten bijhebben en ze misschien niet nodig hebben dan het omgekeerde !!
Sorry voor de late reply! ik was een beetje "under the weather"..Sjonge, sjonge, Griep is ook niet meer wat het geweest is hoor...3 dagen compleet van de kaart! :offtopic:

Het Engelstalig document heb ik laten wettigen op het gemeente huis waar ik woon.
Ik had wel een Nederlandse vertaling bij, wij hebben al 3 officiële talen maar Engels is er niet bij.. :wink:
En goed dat je het laat opmaken door je ex.
Hij is namelijk degene die toestemming moet verlenen, wel oppassen dat je zijn handtekening laat wettigen in de gemeente waar HIJ woont en niet waar jij en of je kind woont.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Even aan TS; heeft de vader niet moeten tekenen voor het paspoort van kindlief? Want als beide ouders het ouderlijk gezag (nog) hebben dan moeten beide ouders tekenen als een minderjarige een paspoort aanvraagt. Ouderlijk gezag is juridisch gezien iets anders als erkenning of het voeren van de achternaam van de vader. Als de vader geen ouderlijk gezag (meer) heeft, hoeft hij in principe geen toestemming te geven voor de reis, immers daar heeft hij geen gezag (meer) voor. Het kan nooit kwaad om een akkoord van hem bij je te hebben, zeker als kindlief de achternaam van de vader heeft. Al is het maar om het gedoe bij de immigratie te verkorten, mochten ze besloten hebben moeilijk te gaan doen. Al denk ik dat ze dat eerder zullen doen bij een kleuter als bij een tiener.
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

Bericht door CHRISTEL10 »

Bedankt Cloggie68 en Disney-Golf ! Hopelijk en ben je ondertussen van je griep verlost !Uit jullie reactie blijkt duidelijk dat het absoluut het beste is om toch die verklaring van de vader mee te nemen. Je kan geluk hebben bij immigrations dat er niet naar gevraagd wordt maar je kan ook dikke pech hebben natuurlijk!
sunshinesuuske
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door sunshinesuuske »

Ik ga met mijn Amerikaans vriend trouwen en in de USA wonen, mijn dochter van 15 verhuisd mee....weet iemand hoe die procedure is?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het lijkt me dat de eerste stap toestemming van de vader van jouw dochter verkrijgen is. En een NL advocaat inschakelen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zie in je voorsteltopic dat je over 2 tot 3 jaar wilt verhuizen naar de USA. Is je dochter tegen die tijd misschien al meerderjarig? Dan zou er geen toestemming van de vader meer nodig zijn .
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

vana schreef:Ik zie in je voorsteltopic dat je over 2 tot 3 jaar wilt verhuizen naar de USA. Is je dochter tegen die tijd misschien al meerderjarig? Dan zou er geen toestemming van de vader meer nodig zijn .
Maar het lijkt me dat er tegen die tijd ook geen recht op een visum meer voor haar is.
Nic1968
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nic1968 »

Dan heb ik hier nog een leuke. Ik ben lesbisch en heb een zoon van 13. Hij is verwekt via een anonieme donor. Ten tijde van zijn geboorte was ik getrouwd met een vrouw. Toen hij 1.5 was zijn we gescheiden. Een aantal jaren daarna heb ik via de rechtbank de volledige voogdij gekregen. Hij heeft haar daarna ook nooit meer gezien. Hij heeft dus maar 1 biologische ouder. Hoe moet ik dit aanpakken om een Esta vergunning voor hem te krijgen?
Groetjes Nicole
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Je hebt "sole custody", dus je kan gewoon de normale procedure volgen.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer