Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mag ik een Playstation meenemen naar Amerika?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Mag ik een Playstation meenemen naar Amerika?
Mijn zoon zou graag zijn Playstation meenemen naar de VS. Doen ze hier moeilijk over aan de douane? Ps: zijn de hdmi aansluitingen daar hetzelfde als bij ons of heb je een ander (omvorm) kabeltje nodig?
Alvast bedankt!
Frouke
Alvast bedankt!
Frouke
Re: Mag ik een Playstation meenemen naar Amerika?
Vast wel, maar het zal niet werken in Amerika.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even kijken of hij op 110 volt werkt, maar beste kans dat het alleen 220 is, die dingen worden per regio gemaakt volgens mij.
HDMI is wereldwijd hetzelfde natuurlijk, net als USB en andere universele aansluitingen.
HDMI is wereldwijd hetzelfde natuurlijk, net als USB en andere universele aansluitingen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
De Playstation 4 is regiovrij, tot zover geen probleem. Of zie ik dan nog iets over het hoofd? De stekker?
Niet alleen de stekker, de voeding moet ook 110V aankunnen ipv 220V.
Zo'n ding heeft gewoon een geschakelde voeding, geen enkel probleem.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Kan de refresh rate geen roet in het eten gooien ? 60 htz ipv 50 htz
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wat je jn een geschakelde voeding stopt maakt niet uit, zolang het binnen de marge is van de gebruikte electronica aan de ac kant, meestal zo tussen de 80 en 300v. Frequentie maakt al helemaal niet uit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik heb het wel over de refresh rate van het beeldscherm waarop je aansluit. Niet van de stroomvoorziening.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Hdmi is overal hetzelfde. De frequentie (pixel clock) is afhankelijk van de resolutie en heeft niets te maken met het land, de netfrequentie, in de vorige eeuw gebruikte analige videostandaarden of iets anders.
Je kunt dus ook gerust je laptop gebruiken in combinatie met een hdmi kabel naar de hotel tv om een filmpje te kijken, waar ook ter wereld.
Je kunt dus ook gerust je laptop gebruiken in combinatie met een hdmi kabel naar de hotel tv om een filmpje te kijken, waar ook ter wereld.
Haha, sorry ik moest even 2 keer lezen! Waarom zou je een PS4(waarschijnlijk?) mee willen nemen op vakantie
In dit prachtige land en gebied waar je zit is van alles te beleven, voor jong en oud!
Kan ik ken de situatie niet, maar hoe zit jullie planning eruit? Is het de bedoeling dat je langere tijd in 1 hotel blijft of ben je continue op pad van hotel naar hotel?
Hoe oud is de zoon? Als die graag met zijn PS4 wil spelen en daardoor geen zin heeft om mee te gaan naar de dingen die jullie willen bezichtigen zou ik mij afvragen of het slim is?!

Kan ik ken de situatie niet, maar hoe zit jullie planning eruit? Is het de bedoeling dat je langere tijd in 1 hotel blijft of ben je continue op pad van hotel naar hotel?
Hoe oud is de zoon? Als die graag met zijn PS4 wil spelen en daardoor geen zin heeft om mee te gaan naar de dingen die jullie willen bezichtigen zou ik mij afvragen of het slim is?!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat gaat jou dat aan ? De vraag is of een Playstation meegenomen mag worden naar Amerika, er wordt geen opvoedkundig advies o.i.d. gevraagd.
Je mag gerust een Playstation invoeren (staat niet op een lijst met verboden middelen).
HDMI is een wereldwijde standaard, dus dat is overal gelijk.
Ik neem aan dat het gaat om een PS4, deze kan voltages aan van 115-240v en een frequentie van 50Hz (europese tv's) en 60Hz (VS Tv's).
Misschien heb je nog problemen dat HDMI is uitgezet in het hotelmenu van de TV of dat het geen al te nieuwe TV is (hoge input lag).
HDMI is een wereldwijde standaard, dus dat is overal gelijk.
Ik neem aan dat het gaat om een PS4, deze kan voltages aan van 115-240v en een frequentie van 50Hz (europese tv's) en 60Hz (VS Tv's).
Misschien heb je nog problemen dat HDMI is uitgezet in het hotelmenu van de TV of dat het geen al te nieuwe TV is (hoge input lag).
Ik kan me heel goed voorstellen dat een kind zijn playstation mee wil nemen. In het hotel is best wel tijd om te spelen. Niks vreemd aan.
Voor het geval de PlayStation het om welke reden dan ook niet zou doen in Amerika kan je ook even checken of het spel dat je zoon graag speelt eventueel op een iPad of tablet te downloaden is. Onze zoontjes spelen graag Fortnite op de PlayStation en deze is ook op de IPad te downloaden. Dan kunnen ze af en toe in een hotel toch nog dit spel spelen op de IPad.
sanook schreef:Wat gaat jou dat aan ? De vraag is of een Playstation meegenomen mag worden naar Amerika, er wordt geen opvoedkundig advies o.i.d. gevraagd.

- Almere vak V
- Amerika-expert
Mijn dochter "sjouwt" haar Nintendo Switch steeds op en neer tussen hier en Amerika. Geen enkel probleem. Zowel hier als daar. Heeft dat ding meestal al aan de tv hangen voordat ik de koffer open heb.
Of een Switch hetzelfde is als een PS4 laat ik hier maar aan de experts over.
Of een Switch hetzelfde is als een PS4 laat ik hier maar aan de experts over.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
staat het niet in de handleiding van de PS4 welke spanning ? Volgens mijn zoon kan het overigens omdat die PS4 regio vrij is ? Geen verstand van iig.
Verder is het niet interessant voor ons waarom die PS4 meegaat.. Mijn zoon neemt zijn nintendo mee naar Canada.. Domweg omdat we niet iedere avond spelletje gaan doen met zijn 2-en, ik een boekje lees, hij met zijn nintendo dan gaat zitten.. Dus.. why not.. Moeten de mensen die commentaar hebben dat ding meeslepen ? Nee.. dus.. leef en laten leven
Verder is het niet interessant voor ons waarom die PS4 meegaat.. Mijn zoon neemt zijn nintendo mee naar Canada.. Domweg omdat we niet iedere avond spelletje gaan doen met zijn 2-en, ik een boekje lees, hij met zijn nintendo dan gaat zitten.. Dus.. why not.. Moeten de mensen die commentaar hebben dat ding meeslepen ? Nee.. dus.. leef en laten leven
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
het meest cruciale gaat misschien nog zijn of de hdmi poort wel openstaat voor andere apparatuur.
ik heb onze apple TV al eens meegenomen op vakantie, maar deze kreeg ik niet aan de praat.
Maar dat kon mss ook liggen aan een te zwak wifi signaal
ik heb onze apple TV al eens meegenomen op vakantie, maar deze kreeg ik niet aan de praat.
Maar dat kon mss ook liggen aan een te zwak wifi signaal
In duurdere hotels wordt er soms gebruik gemaakt van TV's die speciaal gemaakt zijn voor de hospitality branche of waar een aparte module aan gekoppeld is die met de TV communiceert. Vaak is er dan ook een speciale afstandsbediening. Bij dat soort systemen is het niet altijd mogelijk om gewoon iets in te pluggen op de HDMI poort van de TV. Soms is simpelweg het knopje om te switchen tussen input sources niet aanwezig op de speciale afstandsbediening en is de bediening op de TV zelf geblokkeerd.
Meestal kan het gelukkig wel gewoon. Vaak zit er ergens ook een apart paneel, vaak bij het bureau of aan de zijkant van het TV meubel, waar gewoon de HDMI input op zit. Je hoeft dan ook niets achterop de TV in te prikken, maar kunt je HDMI kabel gewoon op dat media panel inprikken. Vaak switcht het hotel TV systeem dan automatisch om zodra er iets gedetecteerd wordt. Zoek dus altijd eerst naar zo'n paneel, zoiets als dit:

Zit zoiets er niet en is er ook geen mogelijkheid om input sources te switchen. Kijk dan eens goed hoe het hotelsysteem aan de TV hangt. Vaak is dat met HDMI. Als je die er uit trekt en daarvoor in de plaats je laptop/playstation/etc aansluit dan ben je er vaak ook al. Wat ook kan helpen bij sommige systemen is het kabeltje tussen de TV en het hotelsysteem er uit halen en dan de TV uit en aan zetten. Bij sommige merken vervallen dan de blokkades die het hotelsysteem oplegt en kun je gewoon het source select knopje op de TV gebruiken.
Bij goedkopere hotels is dit allemaal niet van toepassing, daar staat een gewone standaard TV met de standaard afstandsbediening. HDMI inprikken, source knopje zoeken op afstandsbediening of op de TV zelf en klaar.
Meestal kan het gelukkig wel gewoon. Vaak zit er ergens ook een apart paneel, vaak bij het bureau of aan de zijkant van het TV meubel, waar gewoon de HDMI input op zit. Je hoeft dan ook niets achterop de TV in te prikken, maar kunt je HDMI kabel gewoon op dat media panel inprikken. Vaak switcht het hotel TV systeem dan automatisch om zodra er iets gedetecteerd wordt. Zoek dus altijd eerst naar zo'n paneel, zoiets als dit:

Zit zoiets er niet en is er ook geen mogelijkheid om input sources te switchen. Kijk dan eens goed hoe het hotelsysteem aan de TV hangt. Vaak is dat met HDMI. Als je die er uit trekt en daarvoor in de plaats je laptop/playstation/etc aansluit dan ben je er vaak ook al. Wat ook kan helpen bij sommige systemen is het kabeltje tussen de TV en het hotelsysteem er uit halen en dan de TV uit en aan zetten. Bij sommige merken vervallen dan de blokkades die het hotelsysteem oplegt en kun je gewoon het source select knopje op de TV gebruiken.
Bij goedkopere hotels is dit allemaal niet van toepassing, daar staat een gewone standaard TV met de standaard afstandsbediening. HDMI inprikken, source knopje zoeken op afstandsbediening of op de TV zelf en klaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 904 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties