Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is "digit"?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
paula58
Amerika-expert

Wat is "digit"?

Bericht door paula58 »

Ik probeer online wat te bestellen en volgens mij alles goed gedaan (zoals ik het altijd doe) maar als ik op submit druk krijg ik het volgende te zien:
"please enter your 5 digit or 5 digit +4 zipcode.
Ik neem aan dat het met het adres te maken heeft, heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
Iemand enig idee? :idea: :idea: :idea:

Paula
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Volgens mij houdt dat in dat je een Amerikaanse postcode moet invoeren. Die bestaat nl. uit 5 cijfers en wordt soms ook wel met 5 + 4 cijfers genoteerd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

5 cijferige postcode of 5 + 4 cijferige postcode
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lol,sneller kan het toch niet? :lol:
texasdutch
Amerika-ontdekker

Re: Wat is "digit"?

Bericht door texasdutch »

paula58 schreef:Ik probeer online wat te bestellen en volgens mij alles goed gedaan (zoals ik het altijd doe) maar als ik op submit druk krijg ik het volgende te zien:
"please enter your 5 digit or 5 digit +4 zipcode.
Ik neem aan dat het met het adres te maken heeft, heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
Iemand enig idee? :idea: :idea: :idea:

Paula
5 digit betekent een nummer met 5 cijfers. In dit geval de Amerikaanse postcode. Ik weet niet hoe dat gaat met een Hollands nummer.

Ed, Spring, Texas
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Lol,sneller kan het toch niet? :lol:
Nope! :lol: :wink:

@ paula58: kun je niet ergens een land (Nederland) invoeren zodat hij niet vraagt om het 5 cijferige nummer?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik had al Nederland ingevoerd maar bleef toch met die postcode knoeien wat niet lukte.
Ik heb nu bij zipcode de 4 cijfers ingevoerd (de letters weggelaten) er een 0 achtergezet, streepje en nog 4 nullen erachter.
Achter de straatnaam heb ik dus maar ook nog een keer mijn complete postcode gezet, moet nu wel goedkomen.
Dank jullie wel allemaal. :doublethumb:
paula
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien heeft het ding ook niet door dat je met Nederland dat land in Europa wilt bedoelen, maar denkt hij dat het over Nederland in Texas of Colorado gaat? Ben je er dus zeker van dat je internationaal kan bestellen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

kastelke schreef:Misschien heeft het ding ook niet door dat je met Nederland dat land in Europa wilt bedoelen, maar denkt hij dat het over Nederland in Texas of Colorado gaat? Ben je er dus zeker van dat je internationaal kan bestellen?
Ik heb Netherlands, Europe voor de zekerheid ingevult en het was bij de San Diego Zoo, daar stond op de site dat je de kaartjes ook van "overseas" kon bestellen dus neem aan dat het wel goed komt.
Paula
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Als zoiets weer gebeurt dat men een 5 digit zipcode vraagt, gebeurt ook weleens bij benzine pompen als je met een credit card betaalt....een nul voor de NL postcode.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

wiepster schreef:Als zoiets weer gebeurt dat men een 5 digit zipcode vraagt, gebeurt ook weleens bij benzine pompen als je met een credit card betaalt....een nul voor de NL postcode.
Ok. En die 4 nummers erna, kan je daar dan ook het beste 4 nullen invullen of maakt dat niet veel uit?
Paula
Patrick_NH
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Patrick_NH »

De laatste 4 nummer zijn optioneel. Vaak kan je dat veld leeg laten. Zo niet dan 4 nullen invullen.
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer