Wij hebben afgelopen jaar (september 2018) een camperreis gemaakt met onze dochter van 17 maanden (iets ouder dus). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een roadtrip per auto (althans niet met kinderen én niet in de USA), maar ons is deze reis uitstekend bevallen. Je moet je plannen en verwachtingspatroon (en wellicht reisafstanden) hier wel op aanpassen uiteraard. Zo had het mij heel leuk geleken om Angels Landing te doen, maar dat zat er (nog) niet in
Het is heel goed te doen en bij ons scheelt het ook dat we een makkelijk kind hebben dat weinig zeurt/huilt en zich overal kan vermaken. Ik durf te zeggen dat we het allemaal erg naar ons zin hebben gehad. Dochterlief heeft het nu nog over ''vekansie, vekansie''. Zelfs de vliegreis (heen én terug) verliep zalig. Ze heeft geen moment gehuild (heen vermaakte ze zich met boekjes en de entertainmentset van KLM en terug veel geslapen). Wij kozen voor een rechtstreekse vlucht en eigen stoel (iets duurder, maar geeft ook een stukje rust).
Wij gaven de voorkeur aan het reizen met een camper, zodat je niet iedere keer dat je verplaatst met koffers moet lopen sjouwen én zodat de kleine kan wennen aan zijn/haar 'eigen' slaapplaats. Bijkomend voordeel is dat je in de nationale parken kunt kamperen. Als je met een auto reist, verblijf je doorgaans in hotels (die niet altijd in de parken zelf liggen ; dus meer afstanden afleggen).
Laatste tip : less is more (beter goed gejat dan slecht bedacht ; zag dit terugkomen als advies van meerdere forumleden en kan achteraf alleen maar beamen dat het -althans voor ons- inderdaad het geval was, wat hebben we genoten)