Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mattie112
Amerika-ontdekker

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mattie112 »

tomko schreef:
Mattie112 schreef:
Hoeveel data heb je nodig?
https://www.arielimobile.com/
6gb $39
onbep $48
free shipping naar Nederland!
Duurt een volle week om hier in de brievenbus te glijden, zoals @knaapje al zei daar heb je weinig aan... en dan is t-mobile de makkelijkste.
Een simple sim kopen en een tegoed en dan opwaarderen is al iets moeilijker en daarna de AT&T constructie voor gevorderden :D
Oh "maandag" had ik even over het hoofd gezien, dan is dat inderdaad geen optie :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Annet1992 schreef:Hallo, ik heb hier al een beetje gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.. Dus ik vraag het maar even:
Maandag vliegen wij (voor het eerst) naar de vs(seattle). We willen daar graag internet voor 3,5 week. Hoe kan ik dit het makkelijkst en liefst goedkoop regelen? We hebben 2 telefoons maar opzich is internet op 1 toestel voldoende. Sorry voor deze, voor jullie waarschijnlijk domme, vraag maar hoor het graag!

Arieli stuurt je sim ook op naar je eerste hotel of verblijfadres, heb ik vorig jaar gedaan toen we op korte termijn naar Amerika moesten.Bij aankomst paar dagen kater lag kaartje klaar.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

sanook schreef:Is niks moeilijks aan als je een AT&T winkel binnen stapt, loop je met een werkende oplossing naar buiten.
En als er geen AT&T-winkel in de buurt is koop je die simkaart gewoon bij Walmart ofzo, en heb je hem ook snel aan de praat. Wel even zorgen dat je wifi hebt, zodat je hem kunt activeren/opwaarderen/etc. Eventueel kun je gebruikmaken van het wifi-netwerk van Walmart. :D
Theorganiser
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Theorganiser »

Wij vertrekken eind september voor 3 weken naar Amerika.
Nu heb ik een nieuwe S9 dual sim gekozen zodat ik een 2e simkaart erin kan doen.

In principe wil ik nu een simkaart aanschaffen voor alleen data. Liefst wel onbeperkt of minimaal 20gb.

Maar ik wil hem ook gebruiken als hotspot zodat mijn vriendin zich kan aanmelden op mijn toestel.

Moet ik dan een tmobile nemen of ariel??
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomko »

Ik zou arieli met hotspot nemen. Onbeperkt data en 10 gb hotspot. Bovendien krijg je een us nummer als er wat is dan kan BV je hotel daar naar toe bellen
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

tomko schreef:Ik zou arieli met hotspot nemen. Onbeperkt data en 10 gb hotspot. Bovendien krijg je een us nummer als er wat is dan kan BV je hotel daar naar toe bellen
hebben dit de afgelopen 2,5 week gebruikt. werkte super. Dekking was goed.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

In oktober ga ik 18 dagen naar Amerika, Ik wil graag gewoon af en toe op Facebook/snapchat en het thuisfront een app kunnen sturen.

Via Vodafone kan ik een wereld bundel nemen 5€ per dag voor 5mb.
Nu was mijn idee ik neem die bundel op dagen dat ik geen Wi-Fi tot beschikking heb en de rest heb je toch bijna overal Wi-Fi.

Weten jullie wat ik met mn telefoon instellingen moet doen? Roaming aan of uit? Ik heb geen zin in hoge rekening bij thuis komst en ik heb Vodafone bericht en gebelt en die lezen gewoon voor wat er op de site staat dus kom ik eigenlijk niet verder..
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Waarom zou je zo'n extreem dure databundel willen nemen.

Stel dat je dat 8 dagen doet. Dan kost je dat 40 euro en heb je 40MB data mogen verbruiken. Dat is echt helemaal niets. Leuk voorbeeld: als ik nu facebook.com opvraag levert dat 7.8MB aan dataverkeer op. Voor jouw 5 euro kun je dus nog niet eens facebook.com 1 keer openen.

Dan had je voor datzelfde geld beter een US SIM kaartje kunnen kopen/lenen/overnemen met daarop een dataplan, waar je voor diezelfde 40 euro 6GB data had kunnen verbruiken. Dat is niet 2 keer zoveel, niet 10 keer zoveel, zelfs niet 100 keer zoveel, maar ruim 150 keer meer data voor hetzelfde geld. Je kunt dan ook nog eens onbeperkt bellen in de USA, ook wel heel handig en hebt 0 risico op roaming kosten.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

@roelb
Bedankt voor je reactie!
Uhm ja omdat ik echt door de bomen het bos niet zie, Ik heb het forum al doorgespit en dit onderwerp bijna helemaal al gelezen maar ik begrijp er geen fluit van.

Ik heb een duo sim telefoon dus er kan nog een kaartje bij voor data. Maar hoe weet ik dan dat hij via dat kaartje data pakt en niet mn eigen sim zodat ik alsnog een hoge rekening krijg kan ik dat controleren? kan ik nog wel op mn eigen Whatsapp..
Als ik mn eigen sim eruit haal zodat hij niks kan verbruiken kan ik niet op mn eigen nummer appen..
Ik ben echt een leek met zulke dingen daarom de dure oplossing, die begreep ik '-_-
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Op je telefoon kun je instellen via welke sim de data moet gaan, dus even zoeken bij sim instellingen (kan zijn dat sommige opties niet zichtbaar zijn als je maar 1 sim hebt).
Verder is het zo dat als je je nederlandse sim eruit haalt je nog steeds bereikbaar bent op je whatsapp, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar als je het goed doet hoef je je nederlandse sim er niet uit te halen (zodat je ook telefonisch/sms nog bereikbaar bent op je eigen nederlandse nummer)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Vooropgesteld: het telefoonnummer dat je gebruikt in Whatsapp heeft niets, en dan ook echt niets te maken met het feitelijke telefoonnummer van de SIM kaart(en) die in je telefoon zitten. Eenmaal geverifieerd (en zolang je niet op een andere device je nummer gaat koppelen) kun je gewoon blijven whatsappen. En ook tijdens die verificatie (als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt) hoeft de SIM met dat nummer nog niet eens in die telefoon te zitten. Zolang je het door Whatsapp gestuurde SMS'je met code maar kunt lezen.

Dus ook als je een single-SIM telefoon hebt, je nederlandse SIM kaart eruit haalt en een amerikaanse erin stopt heeft dat geen enkele invloed op Whatsapp. Je kunt dan alleen niet meer "normaal" gebeld worden, SMS ontvangen en verzenden en bellen vanaf je Nederlandse nummer. Een Whatsapp call werkt natuurlijk wel, mits je een dataverbinding hebt die snel genoeg is.

Maar je hebt een dual-sim telefoon, dus helemaal geen noodzaak om die SIM eruit te halen. Hoe je precies instelt welke SIM je voor data gebruikt hangt een beetje af van welke telefoon het is. Op Android telefoons levert de fabrikant de software bij om dat te selecteren, dus dat is bij een Samsung anders dan bij LG bijvoorbeeld.

Maar de meest verkochte dual-sims in Nederland zijn de Samsung Galaxy A8/S8/S9, dus laat ik daar vanuit gaan. Daar werkt het als volgt:

1. Je swiped van bovenaf naar beneden op je scherm en klikt op het "Settings" icon (dat ronde tandwiel helemaal rechtsboven).
2. Je kiest de menuoptie "Connections" (in het Nederlands vast iets met Verbindingen)
3. Je kiest de menuoptie "SIM card manager"
4. Zodra je 2 SIM's in je toestel hebt zitten kun je hier beide SIMs onafhankelijk van elkaar aan of uitschakelen. Zodra beide aan staan kun je bij "Mobile data" kiezen voor SIM2 ipv SIM1. That's it.

Je kunt ook voor uitgaande telefoongesprekken of SMS berichten de standaard SIM kiezen. Wat ook handig is, onderaan het scherm kun je "Confirm SIM card for calls" (of hoe dat dan ook vertaald mag zijn in het Nederlands) aanzetten. Dan krijg je bij elke call niet 1, maar 2 telefoonicons om te bellen en kun je dus bij elk gesprek weer kiezen met welke SIM je wilt bellen.

Switch je data SIM even in het vliegtuig, net voor vertrek en voordat je je telefoon in flight mode zet. Dan weet je 100% zeker dat je geen bit data gaat verbruiken over je NL SIM zodra je geland bent in de USA. Voor alle zekerheid kun je eventueel nog data roaming buiten de EU uitschakelen bij je provider, als ze die optie bieden. Mocht je het dan per ongeluk in je broekzak met een geunlockte telefoon voor elkaar krijgen om precies die instelling weer terug te wijzigen dan gaat het nog steeds niet mis.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Top!! Bedankt zo snap ik het tenminste haha
En inderdaad RoelB een Samsung s9+

Arieli sim card met unlimited data is zover ik nu kan vinden best voordelig dan, ga ik me daar nog even in verdiepen.

Nogmaals dank! :thumbup:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Let op dat de unlimited data varianten vaak geen hotspot functie bieden. En 6GB data ($45 bij AT&T) is over het algemeen ruim voldoende, zolang je niet continu films gaat streamen over je mobiele dataverbinding.
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

deze hadden wij.
incl 10GB aan hotspot

https://www.arielimobile.com/smtxgb/
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef:Let op dat de unlimited data varianten vaak geen hotspot functie bieden. En 6GB data ($45 bij AT&T) is over het algemeen ruim voldoende, zolang je niet continu films gaat streamen over je mobiele dataverbinding.
Volgens mij bestaat dat 6GB/$45 niet meer.
Het is nu 1GB of 8GB die je tevens als hotspot kunt gebruiken.
En 2 umlimited data varianten, waarvan er bij eentje geen hotspot mogelijkheid bestaat en bij de andere hotspot tot 10GB.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Bestaat gewoon nog:
2018-09-03.jpg.png
Ik zie dat ze op att.com in het "marketingdeel" van de website niet meer beschreven zijn. Maar in de management interface kun je hem gewoon selecteren, en ook op de plan configurator, die je krijgt als je een nieuwe SIM zou bestellen op att.com (wat overigens niet lukt met een buitenlandse creditcard) zijn alle plans beschikbaar: https://www.att.com/shop/wireless/plans ... rator.html
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef:Bestaat gewoon nog
Inderdaad.
Dat is toch ook gek?

Andere vraag over AT&T...
Stel je hebt een 6GB of 8 GB plan, en je wilt hier gebruik van maken totdat je op de terugreis echt in het vliegtuig zit, ready for take off....
EN je wil voorkomen dat AT&T automatisch een volgende periode laat ingaan.

Hoe zou je dit moeten aanpakken?

In het vliegtuig nog snel naar je inlogpagina gaan?
Kun je het plan al een paar uur eerder laten stoppen, maar dan nog voor de resterende uren van de dag internet gebruiken?
Wat zou de handigste en meest veilige methode zijn?
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Ik beschik over twee telefoons.
één Huwai P 9 lite en een Huwai P smart.
Deze zouden volgens sommigen niet geschikt zijn om in Amerika te bellen,klopt dit?
Zou het zonde vinden ginds kaartje kopen en dan niet werken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Stel je hebt een 6GB of 8 GB plan, en je wilt hier gebruik van maken totdat je op de terugreis echt in het vliegtuig zit, ready for take off....
EN je wil voorkomen dat AT&T automatisch een volgende periode laat ingaan.

Hoe zou je dit moeten aanpakken
Zolang je op je AT&T account onvoldoende saldo hebt staan wordt er niet automatisch verlengd. Voor de meeste mensen geldt dus: je hoeft niets te doen. Alleen als je nog minimaal het maandbedrag van je huidige plan als saldo op je account hebt staan zal er automatisch verlengd worden. Alleen als je autopay zou gebruiken is dit anders, maar dat is echt alleen interessant als je maanden achter elkaar hetzelfde plan gebruikt.

Je kunt ook veilig een creditcard invoeren als betaalmiddel om saldo op te hogen. Die gaat AT&T niet zomaar gebruiken. Alleen als je zelf inlogt en aangeeft saldo te willen storten wordt het op dat moment door jou gekozen bedrag afgeschreven van je creditcard en gestort op je AT&T account.

Automatisch verlengen van plans gebeurt op de vervaldatum (middernacht EST). Dus je kunt gewoon na thuiskomst switchen naar het $0.25ct/minute of het $2 plan via att.com/myprepaid. En als je dan weer die kant op gaat switch je net voor vertrek uit Europa weer terug naar het gewenste plan.

Alleen als:

1. je precies 30 dagen in de USA zou zijn
2. dus op de 30e dag van je geactiveerde pakket terugvliegt
3. je pas na middernacht EST weer land (en internet hebt)
en 4. Je nog voldoende saldo op je AT&T account hebt staan voor een nieuwe maand van je huidige plan zodat AT&T automatisch zal verlengen

dan.. moet je zorgen dat je uiterlijk tijdens het taxien even je plan switcht naar het $2 daily of $0.25ct/minute plan. Vanaf dat moment heb je ook direct geen data meer. Ik zou het in zo'n situatie even doen voordat je de slurf inloopt. In een toestel kan de dekking wel eens wegvallen als die buiten al niet heel goed is.

Mocht je het vergeten en er tijdens de vlucht achterkomen: Als je met een airline vliegt die internet toegang aanbiedt, en je dat koopt, kun je het ook onderweg nog doen. Of, als je Delta vliegt, kun je (gratis) via Whatsapp of messenger iemand anders inschakelen om het te doen. Iedereen kan inloggen op att.com/myprepaid met de juiste gegevens (telefoonnummer en pincode).
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

roelb schreef:Zolang je op je AT&T account onvoldoende saldo hebt staan wordt er niet automatisch verlengd.
Sleutelwoordén lijken dus te zijn 'onvoeldoende saldo'.

Ik ga 40 dagen en koop pas op dag 2 een AT&T kaart in een AT&T store.
Daar stort ik $ 100 dollar en heb dan een nummer dat 1 jaar geldig blijft.
In de winkel checken of nummer werkt, of de kaart in zowel een Samsung Galaxy S8 en een iPhone 6 werkt.
En online of de expiration date daadwerkelijk 1 jaar is.

De eerste dagen zijn we nog niet echt hardcore aan het reizen, maar alleen wat attracties en strand bezoeken.
Op jouw advies neem ik dan eerst het $2/1 dag plan. We zullen niet snel iemand bellen en gebeld worden ook niet. Dus dan betalen we niets.
Wel zullen we voor $ 1 per dag 100 Mb kopen. Dit is de praktijk 2 dagen geldig omdat het pas de volgende dag rond middernacht vervalt.
We verbruiken dan in 10 dagen maximaal $ 10. Maar kan ook maar $ 5 dollar zijn.
Als we gebeld worden of we gaan bellen, dan komt er natuurlijk nog $ 2 per dag bij.

Na 10 dagen switchen we online naar het 8GB/50 Dollar plan.

Dan de laatste dag (dag 30 van dit plan) vliegen we in de avond.
Dus dan zou ik niets hoeven te doen, want dan staat er nog maar $ 40 of $ 45 dollar of nog iets minder op mijn account.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer