Stel je hebt een 6GB of 8 GB plan, en je wilt hier gebruik van maken totdat je op de terugreis echt in het vliegtuig zit, ready for take off....
EN je wil voorkomen dat AT&T automatisch een volgende periode laat ingaan.
Hoe zou je dit moeten aanpakken
Zolang je op je AT&T account onvoldoende saldo hebt staan wordt er niet automatisch verlengd. Voor de meeste mensen geldt dus: je hoeft niets te doen. Alleen als je nog minimaal het maandbedrag van je huidige plan als saldo op je account hebt staan zal er automatisch verlengd worden. Alleen als je autopay zou gebruiken is dit anders, maar dat is echt alleen interessant als je maanden achter elkaar hetzelfde plan gebruikt.
Je kunt ook veilig een creditcard invoeren als betaalmiddel om saldo op te hogen. Die gaat AT&T niet zomaar gebruiken. Alleen als je zelf inlogt en aangeeft saldo te willen storten wordt het op dat moment door jou gekozen bedrag afgeschreven van je creditcard en gestort op je AT&T account.
Automatisch verlengen van plans gebeurt op de vervaldatum (middernacht EST). Dus je kunt gewoon na thuiskomst switchen naar het $0.25ct/minute of het $2 plan via att.com/myprepaid. En als je dan weer die kant op gaat switch je net voor vertrek uit Europa weer terug naar het gewenste plan.
Alleen als:
1. je precies 30 dagen in de USA zou zijn
2. dus op de 30e dag van je geactiveerde pakket terugvliegt
3. je pas na middernacht EST weer land (en internet hebt)
en 4. Je nog voldoende saldo op je AT&T account hebt staan voor een nieuwe maand van je huidige plan zodat AT&T automatisch zal verlengen
dan.. moet je zorgen dat je uiterlijk tijdens het taxien even je plan switcht naar het $2 daily of $0.25ct/minute plan. Vanaf dat moment heb je ook direct geen data meer. Ik zou het in zo'n situatie even doen voordat je de slurf inloopt. In een toestel kan de dekking wel eens wegvallen als die buiten al niet heel goed is.
Mocht je het vergeten en er tijdens de vlucht achterkomen: Als je met een airline vliegt die internet toegang aanbiedt, en je dat koopt, kun je het ook onderweg nog doen. Of, als je Delta vliegt, kun je (gratis) via Whatsapp of messenger iemand anders inschakelen om het te doen. Iedereen kan inloggen op att.com/myprepaid met de juiste gegevens (telefoonnummer en pincode).