Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Postal Money Order
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Postal Money Order
Forumleden,
Ik heb online een verblijf op een camping in New Hampshire geboekt. Nu zijn er twee betaalmogelijkheden, of ik geef telefonisch mijn creditcardgegevens door of ik stuur een postal money order naar hen op.
Wat is een postal money order en heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb online een verblijf op een camping in New Hampshire geboekt. Nu zijn er twee betaalmogelijkheden, of ik geef telefonisch mijn creditcardgegevens door of ik stuur een postal money order naar hen op.
Wat is een postal money order en heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerikafan
Re: Postal Money Order
Een money order is een soort tegoedbon. Je gaat naar een USPS office en koopt een money order voor het specifieke bedrag, stuurt de money order op naar de persoon, en die gaat ermee naar de bank of USPS office.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor je snelle reactie.
Is er in Nederland een office van USPS?
Ik heb zelf al op de site gekeken maar kan er in Nederland niets over vinden
Is er in Nederland een office van USPS?
Ik heb zelf al op de site gekeken maar kan er in Nederland niets over vinden
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Even op internet zoeken, er zijn verschillende bedrijven in NL die dit kunnen verzorgen. Niet USPS, zit niet in NL.
Maar ik adviseer je er niet aan te beginnen, de kosten zijn hoog maar belangrijker, postal money order is niet verzekerd. Dus als die camping zegt het nooit ontvangen te hebben, failliet gaat enz dan is het jouw risico.
Credit card tel doorgeven is veel minder risico en verzekerd. Maar denk dat ik een andere camping zou boeken als je alleen maar deze keuzes hebt.
Maar ik adviseer je er niet aan te beginnen, de kosten zijn hoog maar belangrijker, postal money order is niet verzekerd. Dus als die camping zegt het nooit ontvangen te hebben, failliet gaat enz dan is het jouw risico.
Credit card tel doorgeven is veel minder risico en verzekerd. Maar denk dat ik een andere camping zou boeken als je alleen maar deze keuzes hebt.
Ik betwijfel of creditcard doorgeven via telefoon veilig is en ook verzekerd is. Volgens mij wordt dat afgeraden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Telefonisch cc doorgeven kan als je zeker weet wie je aan de andere kant hebt zitten, zie bv hier https://www.rabobank.nl/bedrijven/betal ... creditcard/ maar ik zou het zelf niet zou gauw doen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij wilden een camping boeken en ik kon alleen telefonisch m'n credit kaart gegevens doorgeven, werd er gezegd of eventueel per mail, met de securecode.
Niet gedaan, gezegd dat we dat niet wilden, met als resultaat dat de camping toch voor ons werd vastgelegd en we tzt ter plaatse kunnen betalen.
Een nu maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is.....
Maar ik heb toch wel een beetje vertrouwen in de mensheid
Niet gedaan, gezegd dat we dat niet wilden, met als resultaat dat de camping toch voor ons werd vastgelegd en we tzt ter plaatse kunnen betalen.
Een nu maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is.....

Maar ik heb toch wel een beetje vertrouwen in de mensheid

In Nederland noemt/noemde men dat een postwissel.Bluebonnet schreef: ↑03 mar 2019, 20:41Een money order is een soort tegoedbon. Je gaat naar een USPS office en koopt een money order voor het specifieke bedrag, stuurt de money order op naar de persoon, en die gaat ermee naar de bank of USPS office.
Hier totaal verouderd.
-
- Amerika-ontdekker
Iedereen bedankt voor de reacties.
Inmiddels heb ik de campingreservering geannuleerd en misschien dat we tzt toch langsrijden om te kijken of er nog plek is. Ze gaven zelf al aan dat er meerdere reizigers zijn die niet op deze manier kunnen of willen betalen.
Ik heb de vraag ook voorgelegd aan VISA en kreeg dit antwoord;
Bij de acceptatie van creditcards moeten bedrijven aan strenge eisen van Visa voldoen. We gaan er daardoor vanuit dat bedrijven geen andere bedragen dan afgesproken in rekening brengen. Mocht dit gebeuren en u komt met het hotel niet tot een oplossing, dan kunt u de transactie altijd via ICS betwisten.
Als het bedrijf geen andere opties heeft om de betaling te voldoen, dan zit er niets anders op dan uw Card-gegevens handmatig door te geven. Uiteraard kunt u ook een ander hotel boeken, waarbij u wel via het internet direct uw betaling kan doen.
Bij ICS houden we dag en nacht de betalingen bij die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te verifiëren.
groet,
Hanneke
Inmiddels heb ik de campingreservering geannuleerd en misschien dat we tzt toch langsrijden om te kijken of er nog plek is. Ze gaven zelf al aan dat er meerdere reizigers zijn die niet op deze manier kunnen of willen betalen.
Ik heb de vraag ook voorgelegd aan VISA en kreeg dit antwoord;
Bij de acceptatie van creditcards moeten bedrijven aan strenge eisen van Visa voldoen. We gaan er daardoor vanuit dat bedrijven geen andere bedragen dan afgesproken in rekening brengen. Mocht dit gebeuren en u komt met het hotel niet tot een oplossing, dan kunt u de transactie altijd via ICS betwisten.
Als het bedrijf geen andere opties heeft om de betaling te voldoen, dan zit er niets anders op dan uw Card-gegevens handmatig door te geven. Uiteraard kunt u ook een ander hotel boeken, waarbij u wel via het internet direct uw betaling kan doen.
Bij ICS houden we dag en nacht de betalingen bij die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te verifiëren.
groet,
Hanneke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6317 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne