Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tweedehands auto kopen en verzekeren
Tweedehands auto kopen en verzekeren
Hi allemaal,
Wij gaan dit jaar voor 6 maanden door Amerika reizen en willen daar graag een tweedehands auto kopen. Veel op dit forum bekeken, maar we komen er nog niet helemaal uit. We begrijpen dat de regels per staat verschillen, misschien kan iemand aangeven wat de makkelijkste staat is om een tweedehands auto te kopen en hem ook te verzekeren?
Zijn er al dingen die je vanuit Nederland kan regelen?
Door de vele verschillende verhalen zijn we een beetje onzeker geworden of het wel lukt. Dus kan het altijd(mits je moeite doet) of zijn er ook mensen waarbij het niet gelukt is? Of is het alleen ‘gedoe’?
Misschien is er zelfs iemand die in Amerika woont die ons hiermee kan helpen? Uiteraard tegen vergoeding!
Super bedankt alvast voor jullie reactie!
Groet,
Amber
Wij gaan dit jaar voor 6 maanden door Amerika reizen en willen daar graag een tweedehands auto kopen. Veel op dit forum bekeken, maar we komen er nog niet helemaal uit. We begrijpen dat de regels per staat verschillen, misschien kan iemand aangeven wat de makkelijkste staat is om een tweedehands auto te kopen en hem ook te verzekeren?
Zijn er al dingen die je vanuit Nederland kan regelen?
Door de vele verschillende verhalen zijn we een beetje onzeker geworden of het wel lukt. Dus kan het altijd(mits je moeite doet) of zijn er ook mensen waarbij het niet gelukt is? Of is het alleen ‘gedoe’?
Misschien is er zelfs iemand die in Amerika woont die ons hiermee kan helpen? Uiteraard tegen vergoeding!
Super bedankt alvast voor jullie reactie!
Groet,
Amber
Re: Tweedehands auto kopen en verzekeren
Ga je cash betalen? Anders moet je kredietwaardig zijn om een lening af te sluiten. Misschien kun je via AAA een verzekering afsluiten, dat is een zusterorganisatie van de ANWB, dus je zou daar kunnen informeren. En je hebt een visum voor 6 maanden?
Dank je wel voor je reactie. Ja, we gaan cash betalen en hebben een visum voor 6 maanden.
Ik zie op de website van AAA dat je een zip-code moet invullen. Kan ik daarvoor ook een van een airbnb opgeven?
Ik zie op de website van AAA dat je een zip-code moet invullen. Kan ik daarvoor ook een van een airbnb opgeven?
Laatst gewijzigd door markro op 14 apr 2019, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Je zult op zoek moeten naar een verzekeraar die je wil verzekeren zonder SSN en adres, volgens mij verschilt het per staat wat of dat lukt. Ik denk dat je gewoon veel verzekeraars zult moeten vragen (en dan hopen dat ze niet zeggen dat het kan, maar als het er op aan komt toch niet). Daarnaast heb je volgens mij voor de registratie een adres nodig. Je krijgt nl. eerst een tijdelijk "nummerbord", dat beperkt geldig is, en dan per post je definitieve nummerbord. Je moet dus zorgen dat je dat definitieve nummerbord kunt krijgen.
Terug in Texas!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon in Colorado, en liep een tijdje geleden tegen dit probleem aan. Wij hadden ons huis verkocht, en woonden nog 6 maanden in een AirBnB tot onze huidige woning klaar zou zijn. De AirBnB waar we bleven stond niet toe dat we hun adres gebruikten voor officiële post, dus hadden we ook een USPS postbus gehuurd. Ons huis en autos waren dus al verzekerd via Travellers (AAA) maar ik legde de situatie uit en liet de homeowners insurance verwijderen. Eerst zeiden ze bij AAA dat onze autoverzekering alleen duurder zou worden, maar uiteindelijk wilden ze niet meer voortzetten, met als reden: "you do not have a permanent address in Colorado". Vervolgens veel gezocht en met veel moeite uiteindelijk een vrij dure autoverzekering weten af te sluiten bij American Family; de enige die wilde afsluiten met alleen een postbus als adres, en dan alleen omdat we de verzekeringsagent kenden. We moesten zelfs de USPS postbus omzetten naar een commerciele postbus die een fysiek adres heeft (dat hadden we eerder moeten weten). Overigens was het niet hebben van een vast fysiek adres een steeds terugkerend struikelblok gedurende onze "dakloze" periode: we konden bijvoorbeeld niet stemmen in November, het verlengen van de tags op de auto(belasting) leverde problemen op, en meer van dat soort zaken. We waren blij toen we in onze nieuwe stek introkken en we een normaal postadres hadden.
Hoi Amber
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ken wel mensen die me de trucs leerde om 'gemakkelijk' een auto aan te kopen en nadien te verzekeren.
Enigste nadeel is dat je dan eerst naar Britisch Columbia in Canada moet gaan om dit in orde maken, nadien kan je gewoon de USA binnen rijden zolang je VISA geldig is.
Op het einde van de reis keer je terug naar BC, waar je de wagen direct opnieuw kan doorverkopen.
Meer info :
https://www.phenomenalglobe.com/canada- ... a-tourist/
Hopelijk heb je er wat aan.
Groeten
MR.B
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ken wel mensen die me de trucs leerde om 'gemakkelijk' een auto aan te kopen en nadien te verzekeren.
Enigste nadeel is dat je dan eerst naar Britisch Columbia in Canada moet gaan om dit in orde maken, nadien kan je gewoon de USA binnen rijden zolang je VISA geldig is.
Op het einde van de reis keer je terug naar BC, waar je de wagen direct opnieuw kan doorverkopen.
Meer info :
https://www.phenomenalglobe.com/canada- ... a-tourist/
Hopelijk heb je er wat aan.
Groeten
MR.B
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de info al wat ouder is. Tenzij de verzekerde bedragen in BC veel lager zijn dan wat je in Ontario nodig hebt, en de premiums ook veel lager zijn.
Ook zeggen ze dat de verzekeringsmaatschappij niets naar het adres stuurt dat je gebruikt. Maar waar sturen ze dan de polis naartoe? Ik dacht dat je initieel een papiertje meekrijgt, een soort van tijdelijk document, en dat ze dan de echte polis een week of zo later opsturen naar je adres.
In Ontario ben je trouwens niet in orde met je verzekering als je niet woont op het adres dat je op de verzekering doorgegeven hebt.
Ook zeggen ze dat de verzekeringsmaatschappij niets naar het adres stuurt dat je gebruikt. Maar waar sturen ze dan de polis naartoe? Ik dacht dat je initieel een papiertje meekrijgt, een soort van tijdelijk document, en dat ze dan de echte polis een week of zo later opsturen naar je adres.
In Ontario ben je trouwens niet in orde met je verzekering als je niet woont op het adres dat je op de verzekering doorgegeven hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht