Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

API vraagje.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

API vraagje.

Bericht door JezzaUSA »

Beste Amerikaliefhebbers,

Ik heb een vraagje over het invullen van je API.

Wij gaan binnenkort voor een prachtige rondreis naar de States en hebben onze vliegtickets vorig jaar geboekt bij Gate1.
We vliegen heen met Delta en terug met KLM.

Dit staat bij onze tickets:

• Inchecken op de luchthaven kan vaak vanaf 4 uur tot 2 uur voor vertrek bij de balie van KLM.
• De informatieborden op de luchthaven tonen bij welke incheckbalie je dient te zijn.
• Je boarding pass ontvang je bij de incheckbalie.
• Eventuele ruimbagage geef je bij de incheckbalie af.

Moeten wij de API-gegevens invullen op de website van KLM of Delta? :roll:

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door JezzaUSA op 05 mei 2019, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: API Vraagje

Bericht door mtl »

Je gegevens moeten correct zijn. Als op een APIS (Ik denk dat je dat bedoelt) gegevens staan van een verlopen paspoort dan dien je dit te wijzigen. En als op dit verlopen paspoort een esta aangevraagd is dan dient er ook een nieuwe esta aangevraagd te worden.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Ja de esta is aangevraagd met nieuw paspoort dus dat is in orde.
Alleen ik weet nu niet of ik de APIS moet invullen op de website van Delta of KLM en of je bij het invullen daarvan je volledige doopnamen als voornaam moet invullen of alleen je EERSTE voornaam :roll:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

APIS is niet ESTA; Bij Delta APIS vul je alleen je eerste voornaam en achternaam zoals op paspoort. Als je heenvlucht met Delta is, dan invullen op de Delta site, daar word je tijdens check-in toch heen gestuurd als je het op klm.nl probeert.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: API vraagje.

Bericht door markro »

Ik neem aan dat het hier de Advance Passenger Information betreft.
Zo ja, dan is API toch de juiste afkorting?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Advance Passenger Information Systems :wink:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

https://pro.delta.com/content/agency/nl ... gram.html#: Advanced Passenger Information System (APIS) Program
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

harryh schreef:
05 mei 2019, 15:12
APIS is niet ESTA; Bij Delta APIS vul je alleen je eerste voornaam en achternaam zoals op paspoort. Als je heenvlucht met Delta is, dan invullen op de Delta site, daar word je tijdens check-in toch heen gestuurd als je het op klm.nl probeert.
Ja ik weet dat Esta geen API is :lol:

thanks dus alleen eerste voornaam en niet alle voornamen :thumbup:
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Zojuist contact gehad met Delta via twitter.
Deze persoon vertelde mij dat ik AL mijn voornamen moest invullen bij API gegevens.
Prima dus ik gaf mijn voornaam en doopnamen wat onder voornamen valt in mijn paspoort. Nu heeft ie dus een heel nieuw eticket gemaakt en ook de naam op de vliegtickets veranderd in mijn volledige naam met doopnamen :shock:

Is dit een probleem? :?: :?: :?:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat het een probleem is, maar het is wel vreemd dat ze al je voornamen willen vermelden. Op de KLM-site staat dit:
Advance Passenger Information
Als u naar de Verenigde Staten reist, zijn we verplicht bepaalde persoonsgegevens te verzamelen. We adviseren u deze zogenoemde Advance Passenger Information (API) zo vroeg mogelijk door te geven, op een van de volgende manieren:

Door contact op te nemen met uw reisagent
Via Mijn Reis
Bij het online inchecken, van 24 uur tot uiterlijk 1 uur voor vertrek.
Via de kiosk op de luchthaven. Als u vertrekt van een luchthaven waar u alleen bij de balie kunt inchecken, dan zullen onze medewerkers uw paspoortgegevens registreren.

U kunt het API-formulier ook voorafgaand aan uw reis downloaden. De API-gegevens omvatten:

Achternaam en eerste voornaam
Geboortedatum en geslacht
Paspoortnummer
Land waar het paspoort is uitgegeven
Vervaldatum paspoort
Nationaliteit
Land waar de paspoorthouder woonachtig is
Eerste verblijfadres in de Verenigde Staten. Dit adres moet bestaan uit het huisnummer, straat, plaats en postcode, inclusief de afkorting van de staat.
Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm

Marianne
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik heb even mijn recente tickets bij Delta (zijn net weer terug) erbij gepakt. Mijn vrouw heeft meerdere voornamen maar op het ticket staat alleen haar eerste plus haar meisjes achternaam. En de KLM tickets voor de zomer idem.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Oke dank voor de reactie Marianne en Harry.

Dus het moet geen probleem geven als wij nu onze tickets hebben met alle voornamen erop?

En nu staan op de site van Delta en KLM ook 2 verschillende ticket nummers terwijl dat eerst dezelfde waren :?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Als het nog kosteloos kan, zou ik het laten aanpassen in één voornaam, overeenkomstig hun eigen instructie: Achternaam en eerste voornaam.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Voor wat het waard is: ik heb in het verleden wel vaker vliegtickets gehad waarop al mijn voornamen staan. Of althans: in totaliteit waren dat vaak te veel karakters, waardoor de laatste voornaam ergens halverwege afgebroken werd. Het heeft me nog nooit enig probleem opgeleverd. Tegenwoordig let ik er op dat ik altijd enkel mijn eerste voornaam invul.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

JezzaUSA schreef:
05 mei 2019, 12:31
vorig jaar geboekt bij Gate1.
Ik weet niet of de vlieger als je bij Gate1 hebt geboekt dan ook opgaat. Even de Delta en KLM app op je telefoon zetten. Inchecken met je bevestigingsnummer en waarschijnlijk vraagt de app vanzelf om je paspoort in te scannen. Delta weet ik niet meer, want dat is al zo lang geleden. Maar de KLM daar heb ik het pas voor mijn vrouw en dochter nog voor gedaan. Staat alles er zeker meteen goed in!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij vliegen ook met KLM komende zomer en bij hun moet je 1e voornaam en achternaam doorgeven bij API, zo staat het ook op ticket.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Wat is het verschil dan tussen API en het SECURE FLIGHT PASSENGER DATA van Delta? Want bij Delta willen ze namelijk wel al je voornamen hebben voor TSA. Dat is mij gezegd door Delta zelf. :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt beide terugvinden in de link die ik hierboven gegeven heb.

Marianne
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik reis vaak met Delta, in april voor het laatst, altijd alleen maar 1e voornaam en achternaam ingevuld.
Gast

Bericht door Gast »

Hetzelfde hier, nog nooit mijn doopnamen opgegeven, alleen mijn voornaam en nog nooit problemen gehad. Met verschillende maatschappijen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer