Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@Janena ik denk dat at&t een iets betere dekking heeft. Inderdaad 1AT&T en 2x t-mobile lijkt me dan de beste keus.. Dat je niet overal youtube hebt is een voordeel, nl je ziet dan wat van de on geving..
De Zulu's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door De Zulu's »

Ik wou eigenlijk gaan voor deze:
https://www.arielimobile.com/attxgb
en dan voor $10 de tethering/hotspot optie er bij kopen. M'n vraag is nu:

Als ik dat kaartje in mijn telefoon stop (Android - Motorola G6 Plus XT1925-3) kan ik dan met mijn telefoon:
- Onbeperkt internetten
- 200 Minuten bellen naar Nederland
- Onbeperkt bellen in Amerika

en als ik dan op mijn telefoon de 'hotspot'-functie aan zet, kan ik dan op de telefoons van mijn vrouw en 2 dochters:
- 10 Gigabyte data internetten/whatsapp-bellen

Heb deze vraag al een keer gesteld, maar helaas nog geen antwoord op gekregen.
Kan iemand aub bevestigen of ik het goed heb begrepen hoe zo'n kaartje werkt?
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@De Zulu's klopt, alleen zag ik in de specs van je toestel geen ondersteuning voor 700 en 1700 MHz, dat is de b2 en b12 band waardoor je bereik niet optimaal zal zijn.
De Zulu's
Amerika-ontdekker

Bericht door De Zulu's »

Zjeezus,....ze maken het iemand die er geen verstand van heeft ook niet erg makkelijk ;-)

@tomko , is er een alternatief wat wel werkt op mijn toestel, of kan ik dan beter het toestel van mijn vrouw gebruiken, die heeft een Nokia 8.
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@De Zulu's hoi, nee, maakt niet uit helaas
https://www.androidplanet.nl/nokia/8-sirocco/specs/

Kijk maar naar de specs. In stedelijke gebieden heb je wel de 1900 en 2600 MHz, de 850 is bruikbaar om te bellen (2g) Voor 4g internet adviseer ik een mifi hotspot. In vorige posts vind je deze. Vanaf 3 tot 4 tientjes te koop op AliExpress.
De Zulu's
Amerika-ontdekker

Bericht door De Zulu's »

In stedelijke gebieden heb je wel de 1900 en 2600 MHz
Okay, dus als we in de steden zijn zouden we wel kunnen internetten met onze huidige telefoons met zo'n Arieli kaartje?
de 850 is bruikbaar om te bellen (2g)
En dus kunnen we met dat kaartje ook gewoon bellen in Amerika en ook naar Nederland? En vanuit Nederland kunnen ze ons dan ook bereiken (zij het op een Amerikaans nummer wat aan zo'n kaartje gekoppeld is).

Voor 4g internet adviseer ik een mifi hotspot. In vorige posts vind je deze. Vanaf 3 tot 4 tientjes te koop op AliExpress.
Dank je voor de tip, maar we (de ouders, dus niet onze dochters) zijn nog een beetje ouderwets, dus we vinden het niet echt nodig dat we kunnen internetten op het moment dat we in een nationaal park zijn, of wanneer we ons in de auto bevinden op weg naar een volgende lokatie. We willen graag internetten als we op onze hotelkamer zijn (en daar zal bijna altijd wel gratis WIFI zijn) of wanneer we in de stad iets willen opzoeken (openingstijden, adressen, informatie) en dat kan dus wel met onze telefoons?
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

zonder b2 en b12 heb je beperkt ontvangst. De lage frequentie banden hebben namelijk het grootste bereik. In de stad zal het met 3g wel gaan maar in landelijker gebieden ben je beperkt.je hebt ontvangst maar beperkt dus
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Ik kan met mijn Samsung Galaxy J7 (2017) nog best aardig internetten in de steden. Onderweg vaak geen ontvangst, maar dan helemaal niet (dus ook niet bellen). Vind het arieli mobile kaartje tot nu toe prima werken. Heb ook de versie met hotspot. 4g snelheid haal ik niet met de ontvangst, maar h+ doet het snel zat.
De Zulu's
Amerika-ontdekker

Bericht door De Zulu's »

@@tomko Ga het toch nog een keer proberen ;-)

Onze jongste dochter heeft een Iphone 7 (typenummer MN8Y2QN/A).

Als ik hier kijk: https://www.iphoned.nl/iphone-7/specs/
staat daar bij frequentiebereik ook: 700 en 1700

Zou het daarmee dan wel lukken?
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@De Zulu's Die iPhone gaat het gewoon doen!
De Zulu's
Amerika-ontdekker

Bericht door De Zulu's »

Da's mooi en ook weer niet, het is juist de jongste die dag en nacht met dat ding in haar hand zit :D

Zullen dus heel goed moeten opletten dat die 10Gig aan data niet al op de eerste dag op is.
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@De Zulu's Dat is het mooie, als je de no limits data neemt dan kan de iphone onbeperkt internetten. Alleen voor tethering geldt de 10 gb! :thumbup:
De Zulu's
Amerika-ontdekker

Bericht door De Zulu's »

Die unlimited werkt via Simple en niet via TMobile of AT&T. Hoewel Simple werkt via het TMobile netwerk lees ik toch veel negatieve reviews over de unlimited data via Simple. Schijnt veel onduidelijkheid te zijn over de dekking en snelheid.
tomko
Amerikafan

Bericht door tomko »

@De Zulu's wij hadden deze vorig jaar. Heel veel gebeld en geinternet zonder troubles. maar da's natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De Zulu's schreef:
01 jun 2019, 21:03
Dank je voor de tip, maar we (de ouders, dus niet onze dochters) zijn nog een beetje ouderwets, dus we vinden het niet echt nodig dat we kunnen internetten op het moment dat we in een nationaal park zijn
Vergeet dat sowieso maar, wat je er ook van vind. Over het algemeen zal er binnen de grenzen van een NP geen dekking zijn, behalve wanneer je nog ontvangst hebt van buiten het park.
Japijo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Japijo »

Hallo,

Van de zomer gaan wij 3 weken naar Amerika. Wij gaan na een paar dagen in New York te zijn geweest het volgende rondje maken LV-Yosemite-SF-Highway 1-Santa Barbara-Grand canyon-LV.

Wij willen voor onderweg mobiele data data hebben om te kunnen navigeren, iets over de omgeving op te kunnen zoeken e.d.
Bij het lezen van dit topic kom ik zoveel dingen tegen waar je op moet letten dat ik het overzicht kwijt ben.
Waar ik naar op zoek ben is een SIM kaart met een data bundel van rond de 10GB zodat dat ruimschoots voldoende is om onderweg iets op internet op te zoeken.
Het mooiste zou zijn als we onderweg een 4G verbinding zou hebben want ook dara lees ik van alles over (van 3G tot alleen bellen) .
Optioneel een hotspot zodat de kinderen af en toe een berichtje via hun eigen telefoon kunnen versturen of (kort) kunnen internetten.
De SIM kaart gaat gebruikt worden in een S8 met 800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600 band.

Kan er iemand een advies geven wat bij ons zou passen of waar we allemaal rekening mee moeten houden?

Ik dacht zelf aan deze van Arieli (not traveling in rural areas);
Afbeelding

Of toch deze (traveling cross country):
Afbeelding
Maurice147
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Maurice147 »

Heeft er iemand ervaring met de Prepaid Sim USA van Airport Telecom?

12Gb voor 36 euro.Deze is niet ideaal om te bellen maar het gaat mij toch alleen om de data
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

24 GB voor 50 euro.

Code: Selecteer alles

https://www.amazon.co.uk/Three-Mobile-Pay-Broadband-Data-Black/dp/B01M3VJ2B2/ref=sr_1_3?crid=2KM640VWOZVM8&keywords=three+data+sim&qid=1555792526&s=gateway&sprefix=three+%2Caps%2C152&sr=8-3
Binnen 1 week binnen alleen data.
Three uit UK ook in de USA maakt gebruik van T-Mobile en at&t.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Ik had vorige zomer een Arieli kaartje met tethering tijdens ons rondje langs Vegas en de Nationale Parken. Helaas werkte de simkaart een groot deel van de reis niet en dus met name niet op de NP. Nu gaan we dit jaar naar Florida en zal het ontvangst vast beter zijn van een Arieli kaartje, maar ik vroeg me af of er in Orlando (in en om Disney) niet ook gewoon genoeg AT&T winkels zijn waar een goedkoop prepaid SIM kaartje incl tethering te vinden is. Weet iemand dat? En waar moet je dan op letten bij de aanschaf of is dat altijd goed? Het kaartje moet in een IPhone6
Gast

Bericht door Gast »

De AT&T kaart van Arieli gebruik ik op dit moment in een iphone7 en mijn vrouw in een 6s. Ook tethering werkt prima. Alleen bellen via WiFi is niet mogelijk (heb al geprobeerd dit met AT&T te regelen maar is (met deze kaartjes?) onmogelijk om in te stellen.

Voor de rest werkt het kaartje prima en dekking is goed. Ben de afgelopen week al in een aantal staten (FL, AL, MS, LA, TX) geweest en heb geen klagen over de dekking (had ik overigens ook niet met de simple kaartjes van arieli, en die heb ik ook meerdere jaren naar volle tevredenheid gebruikt).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer