Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cultural appropriation
Cultural appropriation
Misschien een rare vraag:
Ik draag met enige regelmaat synthetische dreads die lijken op natuurlijke dreadlocks , ben blank en reis met 3 kinderen van gemengde komaf. Vooral tijdens rondreizen is dit kapsel gewoon makkelijk (hoef dan weinig aan mijn haar te doen) en het heeft me in Afrika en Azië nooit problemen opgeleverd, ook thuis (plattelandstadje) is het geen issue.
Gaat dit in de Verenigde Staten problemen opleveren of negatieve reacties uitlokken? Ik denk er over om ze uit te halen om gedoe te voorkomen. We verblijven een week in Downtown Chicago, gaan dan op rondreis langs natuurgebieden, doen onderweg o.a. LA, Las Vegas en Salt Lake City aan en blijven aan het eind nog een paar dagen in San Francisco.... Ik zal geen spannende wijken gaan bezoeken gok ik
Ik draag met enige regelmaat synthetische dreads die lijken op natuurlijke dreadlocks , ben blank en reis met 3 kinderen van gemengde komaf. Vooral tijdens rondreizen is dit kapsel gewoon makkelijk (hoef dan weinig aan mijn haar te doen) en het heeft me in Afrika en Azië nooit problemen opgeleverd, ook thuis (plattelandstadje) is het geen issue.
Gaat dit in de Verenigde Staten problemen opleveren of negatieve reacties uitlokken? Ik denk er over om ze uit te halen om gedoe te voorkomen. We verblijven een week in Downtown Chicago, gaan dan op rondreis langs natuurgebieden, doen onderweg o.a. LA, Las Vegas en Salt Lake City aan en blijven aan het eind nog een paar dagen in San Francisco.... Ik zal geen spannende wijken gaan bezoeken gok ik
Re: Cultural appropriation
Waarom zou dat in de Verenigde Staten negatieve reacties uitlokken? Je zult echt niet de enige zijn daar. 

Op de social media wordt (vooral in Amerika, in Europa in mindere mate) vrij heftig gereageerd op blanke mensen met dreadlocks, vlechten of cornrows. Ik vraag me dus eigenlijk vooral af of die reacties ook 'in het echt' gegeven worden...
De reacties die ik op internet lees hoor ik niet graag in mijn gezicht, ik wil mensen ook niet voor het hoofd stoten en weet wel dat er een verhaal achter zit.
Maar misschien speelt deze hele discussie zich vooral online af en valt het in het echt wel mee..
De reacties die ik op internet lees hoor ik niet graag in mijn gezicht, ik wil mensen ook niet voor het hoofd stoten en weet wel dat er een verhaal achter zit.
Maar misschien speelt deze hele discussie zich vooral online af en valt het in het echt wel mee..
Je hebt wel een punt in de zin dat er wel wat (over?)gevoeligheid bestaat. Of je je daar iets van aantrekt is een tweede. Daarnaast kom je daar gewoon als toerist en niet als iemand die zich politiek komt profileren.
Wees vooral jezelf en sta achter je eigen keuzes.... Als je daar bent en alleen maar denkt:” Had ik het maar zo gelaten” is toch ook niet wat. Je voelt je het prettigst bij wat je zelf mooi en handig vindt. Je doet het niet voor een ander.
Als je een kleine groep mensen die erg verbaal is op internet niet voor het hoofd wilt stoten, dan zou ik überhaupt niet op vakantie gaan (anti-vliegen lobby, massa-toerisme) met 'kinderen van gemengde komaf' (racisten, 'kinderen nemen is slecht voor het milieu'-lobby).
Overtreed je de wet door het dragen van dreadlocks? Nee. Draag je dreadlocks om iemand te kwetsen? Nee. Vind je dat de online schreeuwers een terecht punt hebben? Ik denk het niet, anders had je waarschijnlijk al het besluit genomen ze niet meer te dragen. Prima, in het uiterst kleine geval dat je op je haardracht wordt aangesproken heb je uitstekende argumenten paraat om de kritiek te pareren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Bedankt voor jullie input en jullie hebben zeker wel een punt. We gaan met meemaken. Ik kan altijd nog doen alsof ik geen Engels spreek 

Ik snap je bezorgdheid. Niet doen, niet eruit halen. De mensen die daar een probleem van maken vanwege cultural appropriation maken overal een probleem van. Die zoeken ruzie.
Als iemand stelt dat dreadlocks een zwart iets zijn, en die persoon is zelf zwart (African American), waarom spreekt die persoon dan Engels? Dat is een blank iets, overgenomen door zwarten in de VS. Stel het is een blank persoon, wat doet die persoon in de VS, in Amerika wonen is een Indiaans iets, terug naar Europa. Als je dergelijke claims tot in het oneindige gaat doortrekken dan krijg je dus wat ik hierboven zojuist beschreef.
Mocht iemand er wel een punt van maken, nooit fysiek worden want dat is assault. Zeg dat je niet met ze wil praten en loop door. Zoeken ze toch ruzie, direct filmen en 911 bellen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
"Land of the free, home of the brave"
Dat moet in mijn optiek genoeg zeggen.
Dat moet in mijn optiek genoeg zeggen.
Uit ervaring: blank en dreadlocks is echt geen probleem. Juist heel veel leuke reacties van Afro-Americans.
Fijn om te horen.
Wie weet schop ik nog wel een paar racisten voor de benen dan als alleenstaande moeder met 3 mixkinderen
..
Wie weet schop ik nog wel een paar racisten voor de benen dan als alleenstaande moeder met 3 mixkinderen