Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro-Dollar in 2019

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

De countertrend in de weekgrafiek, die in de daggrafiek als een stijgend trend(je) was te zien, bleek geen lang leven beschoren te zijn. Inmiddels is de stijgende steunlijn gebroken, is het evg40 gaan dalen en is er sprake van lagere toppen en bodems in de daggrafiek. Daarbij is de koers aangekomen bij het niveau van de bodems van eind april en mei (dikke lijn). Als de koers hier boven weet te blijven, betekent dat voorlopig een zijwaartse beweging in de weekgrafiek. Een daling onder deze bodems (dikke lijn) betekent een voortzetting van de dalende trend in de weekgrafiek.

eurodollardag.PNG
Groet,

Old Faithful
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Simpel gezegd, het wordt er voorlopig (waarschijnlijk) niet beter op :lol:
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Mijn hemel, wat is die Dollar koers aan het doen?
1 Dollar kost nu 0,91 Euro. Nog even en het staat 1:1.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Een duurdere dollar maakt Amerika minder aantrekkelijk als vakantieland en zorgt voor minder drukte op de toeristische plaatsen #omdenken :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik ga over een paar weken weer naar Europa, dus wel fijn voor mij!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Old Faithful
Amerika-expert

Op 25 juli schreef ik:
Old Faithful schreef:
25 jul 2019, 20:54
Daarbij is de koers aangekomen bij het niveau van de bodems van eind april en mei (dikke lijn). Als de koers hier boven weet te blijven, betekent dat voorlopig een zijwaartse beweging in de weekgrafiek. Een daling onder deze bodems (dikke lijn) betekent een voortzetting van de dalende trend in de weekgrafiek.
Al enkele dagen later kwam de koers onder de lijn en werd de dalende trend in de weekgrafiek dus bevestigd.

Eurodollar-dag.PNG

In de daggrafiek is een patroon van lagere toppen en bodems te zien en de koers beweegt onder een dalend evg40. De koers is wel een behoorlijk eind van het evg verwijdert, zodat de komende dagen een beweging richting het evg niet verrassend zou zijn.
Dutchess schreef:
31 aug 2019, 01:28
Ik ga over een paar weken weer naar Europa, dus wel fijn voor mij!
En ik ga over enkele weken naar Amerika. De een z'n ................ :cry: :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Wellicht een nieuwe sport, je vakantie uitzoeken op basis van de meest gunstige wisselkoers op dat moment?
Toevallig ga ik naar Schotland.....
Old Faithful
Amerika-expert

Het jaar 2019 loopt ten einde. Tijd om de koers van de euro/dollar nog eens onder de loep te nemen.
eurodollar week.JPG
Eerst de weekgrafiek. In deze grafiek zien we dat de euro begin 2018 op ruim 1.25 een voorlopig laatste hoogtepunt (1) t.o.v. de dollar behaalde. Daarna begon een daling waarbij de koers halverwege dat jaar onder het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde kwam en daar sindsdien ook niet meer definitief boven wist te komen. Het voorlopig dieptepunt van deze daling lag begin oktober 2019 net onder 1.09 (2). De countertrend bleef daarna “netjes zoals het hoort” onder het evg40 (3). Daarna daalde de koers echter niet als verwacht tot (onder) de vorige bodem (2) maar maakte rond 1.10 een hogere bodem (4). Een eerste lichtpuntje dat duidt op een mogelijk einde van de dalende trend. Op dit moment doet de koers een poging om na de hogere bodem (4) bij (5) ook boven de vorige top (3) te komen.
eurodollar dag.JPG
In de daggrafiek zien we een en ander meer in detail. Na het voorlopig dieptepunt (2) wist de koers medio oktober boven het evg40 te breken. De koers slaagde er echter twee keer niet in boven 1.12 te komen en een dubbele top werd gevormd (3). Daarna stokte de daling twee keer net onder 1.10 en werd een dubbele bodem gevormd (4). Daarna slaagde de koers er een derde keer niet in om boven 1.12 te komen (5) maar momenteel doet de koers een vierde poging boven dit niveau te komen.

Conclusie: Euro/dollar lijkt een poging te wagen een einde aan de dalende trend in de weekgrafiek te maken. Daarvoor is een koers boven het evg40 en de vorige top (3), beide rond 1.12, nodig. In de daggrafiek zien we dat de koers momenteel voor de vierde keer probeert boven dit niveau te komen.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer