Helaas vind ik het brood in Amerika niet te eten.
Waar ik was in Wisconsin, daar kocht ik brood Souer dough brood ofzo. Het ruikt niet lekker en het smaakt vies. Het ruikt naar urine.
Ik durf niet te klagen bij mijn vriend maar hij ziet het wel aan me dat ik het brood niet lekker vind. Er is daar ook geen warme bakker gewoon een kleine Hansen Supermarkt. Nederlands brood is toch het lekkerst en vers met een krokant korstje dat ben ik daar nog nergens tegengekomen
Je kan wel eens geluk hebben. Een paar weken geleden hadden ze bij de Walmart in Delta (CO) super lekker brood, zowel bruin als wit: dark twist bread en white twist bread. Korte stokbroden met een hele knapperige korst. Nergens anders meer tegengekomen.
Wij halen sinds de laatste keren VS altijd de Fresh French Bread bij de Walmart. Soort zacht breed stokbrood zonder rare zure smaak en gewoon vers. Te verkrijgen in meerdere soorten. Kosten 1$.
Backerei Forscher in Orderville. Deze ligt op de route (Highway 89) tussen Zion en Bryce.
Het is een Nederlandse bakker die voornamelijk Duits brood en banket maakt.
En dan goed lezen waar weinig suiker in zit. Want hoe donkerder het brood, hoe meer suiker leek het wel.
Wij kochten de whole wheat van Nature's Own en Franz Bakery, die waren low on sugar.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ja, thuis (binnen TX) weet ik precies welk merk ik moet hebben, maar daarbuiten sta ik altijd de hoeveelheid suiker per snee brood te vergelijken. En dan belanden we meestal bij een lichtbruin wheat bread, alles wat donkerder is, of meergranen, is meestal ook zoeter, zo jammer. Maar het brood dat ik thuis altijd koop is goed te doen, bezoek uit Nederland vindt dat ook altijd prima.
Helaas vind ik het brood in Amerika niet te eten.
Waar ik was in Wisconsin, daar kocht ik brood Souer dough brood ofzo. Het ruikt niet lekker en het smaakt vies. Het ruikt naar urine.
Ik durf niet te klagen bij mijn vriend...
Niet iedereen vind sourdough lekker. Ik vind de german sourdough van de bakkerij When Pigs Fly in Maine erg lekker. Mijn man weer niet maar hij vindt de blueberry granola van die bakkerij heerlijk en daar ben ik geen grote fan van. Ieder z'n smaak en iets is niet vies als ik het niet lekker vind. Blijf verschillende soorten brood proberen en je vindt vast wel eentje die je lust. En '...Ik durf niet te klagen bij mijn vriend...' klinkt op grotere problemen dus ik hoop dat je dat zo niet meende.
Moet zeggen dat tijdens onze laatste reis ik regelmatig aangenaam verrast was van de smaak van diverse merken. Vooral op de versafdeling, maar dan is soms 4 dollar voor een brood niets. Maar was prima te eten......
Ik zit trouwens mijn CD kast op te ruimen en kwam nog eentje tegen getiteld; Back to the USofA en nu staat op North of Alaska van Johnny Horton, ooit gekocht om als muziek achter onze Alaska reis te zetten. Moet nog steeds.... :
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.