Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Krultang
Krultang
Hoi allemaal,
Ik heb even gekeken over het gebruik van een krultang en stijltang in de VS. Mijn stijltang is 110 volt, dus die kan ik denk ik gewoon gebruiken. Maar mijn krultang is 220 volt. Als ik hem daar in het stopcontact steek met een gewone adapter doet hij het gewoon niet, of doet hij het dan minder of gaat mijn krultang kapot? Ik wil het best aandurven om hem erin te steken als hij minder werkt, als hij maar niet helemaal kapot gaat.
Ik heb even gekeken over het gebruik van een krultang en stijltang in de VS. Mijn stijltang is 110 volt, dus die kan ik denk ik gewoon gebruiken. Maar mijn krultang is 220 volt. Als ik hem daar in het stopcontact steek met een gewone adapter doet hij het gewoon niet, of doet hij het dan minder of gaat mijn krultang kapot? Ik wil het best aandurven om hem erin te steken als hij minder werkt, als hij maar niet helemaal kapot gaat.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Krultang
Even de zoekfunctie gebruikt: viewtopic.php?t=47642. Als er geen 110V op staat zal ie niet werken.
Ik had die al gezien en ik ga geen vervormer kopen, maar ik lees soms dat de apparaten wel werken, alleen minder of voor een bepaalde tijd. Ik vraag me alleen af als je iets met teveel volt daar in het stopcontact steekt of je je krultang dan kapot hebt gemaakt.harryh schreef: ↑15 nov 2019, 14:29Even de zoekfunctie gebruikt: viewtopic.php?t=47642. Als er geen 110V op staat zal ie niet werken.
-
- Amerika-expert
Dat zal niet gebeuren, omgekeerd wel, van een USA krultang zal in NL de zekering doorbranden. Heb geen ervaring met krultangen
maar hij zal maar op de helft van z'n vermogen werken verwacht ik.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je hebt in de VS niets aan een krultang van 220 volt. Hij gaat niet stuk, maar het werkt gewoonweg niet omdat hij maar heel zachtjes gaat. In Nederland is het sowieso wel lastig om een krultang te vinden van 110 volt, maar ik heb online toch eentje kunnen kopen en die neem ik altijd mee. Deze doet het perfect in de VS.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon kopen bij de Wallmart of zo, kost bijna niks, en je kan hem je leven lang meeslepen op vakantie. Doet mijn vrouw al jaren met haar föhn en een krultang.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zoek eens op duo krultang. Bij de Bolle Meneer keus genoeg.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Op een kwart van het vermogen verwacht ik.
Halve spanning is halve stroom dus P(=spanningxstroom) is de helft van de helft.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
Inderdaad, is weer een tijd geleden 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo,
Mijn ervaring bij het gebruik van mijn stijltang was dat deze gewoon niet werkte in de US , ook niet met de omvormer.
Bij mijn volgende aankoop van een stijltang had ik wel de optie om te kiezen uit een een 'dual voltage', dus die wel werkt in de US maar ook hier in de EU.
Deze is van het Amerikaanse merk 'Chi', deze werk zowel hier in de EU als in de US zonder probleem. En het is één van de betere merken van haartools
vind ik toch
Mijn ervaring bij het gebruik van mijn stijltang was dat deze gewoon niet werkte in de US , ook niet met de omvormer.
Bij mijn volgende aankoop van een stijltang had ik wel de optie om te kiezen uit een een 'dual voltage', dus die wel werkt in de US maar ook hier in de EU.
Deze is van het Amerikaanse merk 'Chi', deze werk zowel hier in de EU als in de US zonder probleem. En het is één van de betere merken van haartools

2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon