Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Franka2410
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door Franka2410 »

Mrvanilla schreef:
12 mar 2020, 12:15
Ik heb een vouchercode ontvangen ter waarde van het bedrag. Ik zou alleen reizen. Ik weet niet of je, bij meerdere tickets, meerdere vouchers krijgt ook.
Denk je dat als ik nu een boeking plaats met een optie (15 euro per ticket), dus 72 uur bedenktijd heb en pas zondag definitief hoef te betalen, ik die boeking ook met een voucher kan betalen? Ik wil namelijk graag de tickets vastleggen voor juni om te voorkomen dat prijzen stijgen of vliegtuigen vol raken etc., maar het lukt me niet om contact te krijgen met KLM.

Ik ga er vanuit dat ik voor mijn twee tickets naar New York op 21 maart 2020 wel een voucher zal ontvangen.. Ik moet alleen zeker weten dat de voucher ook een geldig betaalmiddel is om de optie op de vlucht mee te betalen.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

@Pistolpete Zelf zou ik niet boeken, acht de kans groot dat de periode verlengt gaat worden. Wij gaan pas in oktober maar ook dat wacht ik eerst af.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Franciscus schreef:
12 mar 2020, 12:33
Zojuist hoorde ik de directeur van ANVR in het nieuws, met een ander standpunt dan vanochtend. Hij zegt nu dat je niet kosteloos kun annuleren omdat het buiten de invloedsfeer van reisorganisaties valt, het is overmacht. Hij zegt dat je contact moet opnemen met je reisorganisatie om te kijken of uitstellen danwel omboeken mogelijk is.
En daarom blijf ik herhalen: Even geduld hebben en wachten tot de maatschappij contact opneemt als je een vliegticket geboekt hebt met vertrek in de komende weken. Goede kans dat er heel veel vluchten zullen worden geannuleerd. Ik ben sowieso de sigaar met vertrek op 2 april maar ik wacht even af.
Erving
Amerika-ontdekker

Bericht door Erving »

Robbie&Irene schreef:
12 mar 2020, 13:18
Vraag me af waarom trump gekozen heeft om wel de Britten toe te laten, terwijl het daar net zo aan toe gaat als op het vasteland (uitzondering Italie). En wat te denken van Australie, zelfs Tom Hanks en zijn vrouw hebben het daar op gelopen en ook iemand van de formule-1 die nu al op losse schroeven staat. Zouden die ook een inreisverbod krijgen?
Ik denk dat deze hele actie niet in de 1e plaats over Corona gaat, dit zal wel iets kunnen helpen maar gewoon de normale vluchten (San Francisco-Chicago e.d.) verbieden vermindert de verspreiding in de USA 100% zeker. Ik begrijp waarom ze dit niet doen.
Het is politiek, diplomatie anno 2020, handelstekorten, verkiezingen (Rallye 'Round The Flag, wij Amerikanen moeten samen optrekken tegen die buitenlandse ziekmakers die het op onze geweldige levensstijl hebben voorzien........).
Hij trekt er denk ik wel stemmen mee.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Het is niet een uitzondering voor de UK maar een verbod op de schengen landen. De UK is daar geen onderdeel van, net zoals een aantal andere landen in Europa. Maar gezien de ontwikkelingen kan dat natuurlijk ieder moment veranderen.

Zonder grenzen in Europa heeft het weinig zin om specifieke landen te blokkeren. Net zoals het weinig zin zou hebben om specifieke staten uit de VS te weigeren en reizigers uit andere staten wel toe te laten.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Franka2410 schreef:
12 mar 2020, 13:26
Ik ga er vanuit dat ik voor mijn twee tickets naar New York op 21 maart 2020 wel een voucher zal ontvangen.. Ik moet alleen zeker weten dat de voucher ook een geldig betaalmiddel is om de optie op de vlucht mee te betalen.
Heb je hier wat aan?
https://www.klm.com/travel/aw_nl/plan_a ... /index.htm
Franka2410
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Franka2410 »

@IngridUSA Thanks! Ik had dit inderdaad gezien, als ik dit zo lees zou het gewoon moeten lukken!
STELA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door STELA »

Wij zouden 1-16 april naar LA vliegen, roadtrip door zuidwesten. We hadden onze reis al aangepast, om zo min mogelijk in LA te zijn, en alleen maar natuurparken te bezoeken (uitzondering Las Vegas).

Hebben hier reizigers tickets geboekt bij Delta? Wij hebben helemaal geen e-mails of informatie van Delta ontvangen.
Er is wel een melding dat het gratis omgeboekt kan worden, en geannuleerd met een voucher.
Wij hebben de goedkoopste ticket (light) ticket geboekt. Komen wij daarvoor ook in aanmerking?
Mijn voorkeur gaat zelf voor volledig geld terug, is makkelijker om dan tickets te zoeken voor de toekomst. Maar ik denk dat niet voor ons gaat gelden.

Zit nu te denken of het misschien ook mogelijk is om een ticket naar Canada te boeken. Is dat verstandig?
Of kan ik beter wachten met reizen.

Heb maandagavond Delta geprobeerd te bellen en stond toen al 25min in de wacht.. Zal het vanavond nog maar eens proberen....
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

IngridUSA schreef:
12 mar 2020, 13:47

Heb je hier wat aan?
https://www.klm.com/travel/aw_nl/plan_a ... /index.htm
Ja ik wel! Dank je wel die had ik zelf nog niet gevonden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij zouden op 2 april vertrekken. Na de eerste schrik en boosheid, zijn we aan het bellen gegaan. De vliegreis via Tuiflight hebben we kunnen annuleren en we krijgen het geld terug. Prima geregeld van TUI. We hebben via een particulier een villa gehuurd, kijken of we ook dat geld terug kunnen krijgen. Met de autohuur zijn we nog bezig.
Het is grandioos balen natuurlijk maar ja, het is niet anders.
Iedereen , met dezelfde problemen: sterkte.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

STELA schreef:
12 mar 2020, 14:00
Hebben hier reizigers tickets geboekt bij Delta? Wij hebben helemaal geen e-mails of informatie van Delta ontvangen.
Er is wel een melding dat het gratis omgeboekt kan worden, en geannuleerd met een voucher.
Wij hebben de goedkoopste ticket (light) ticket geboekt. Komen wij daarvoor ook in aanmerking?
Mijn voorkeur gaat zelf voor volledig geld terug, is makkelijker om dan tickets te zoeken voor de toekomst. Maar ik denk dat niet voor ons gaat gelden.
Gewoon bij Delta inloggen op je boekingsnummer dan krijg je de mogelijkheden. Ook jouw tickets komen in aanmerking voor gratis verzetten of een voucher. Of je je geld terug krijgt is nog niet zeker (daar zou ik niet op rekenen)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
TravelsBella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TravelsBella »

Wij zouden 13 april vertrekken naar Florida. Dit is dus precies 1 dag na het inreisverbod :shock: Ik hoop dat het bij deze 30 dagen blijft, maar het zou me niets verbazen als het wordt verlengd. We weten nu even niet wat te doen..
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Autohuur krijgen we ook terug. Nu de villa nog.
STELA
Amerika-newbie

Bericht door STELA »

Inges schreef:
12 mar 2020, 14:05
Gewoon bij Delta inloggen op je boekingsnummer dan krijg je de mogelijkheden. Ook jouw tickets komen in aanmerking voor gratis verzetten of een voucher. Of je je geld terug krijgt is nog niet zeker (daar zou ik niet op rekenen)
Goeie, bedankt. Ik had van de week nog ingelogd, maar daar stond niets. Nu staat er:
Change Flight

Follow a few simple steps to change your flight(s).

The value of your current ticket will apply toward the cost of your new ticket
A €150.00 change fee will apply per ticket
Any remaining value will be available to you as an eCredit
eCredits are issued per passenger and can be used for future travel on Delta Air Lines
CertainTrip Extras, opens in a new popup and seats are non-transferable

Cancel Flight

No longer able to take your flight(s)? You can easily cancel your trip.

After the cancellation process is complete, any remaining value will be available to you as an eCredit
eCredits are issued per passenger and can be used for future travel on Delta Air Lines
A €150.00 cancellation fee will apply per ticket (exceptions may apply)
Certain Trip Extras, opens in a new popup and seats are nonrefundable
Zal even moeten checken of wij dan alsnog 150 euro moeten gaan betalen...
krissy98
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door krissy98 »

TravelsBella schreef:
12 mar 2020, 14:08
Wij zouden 13 april vertrekken naar Florida. Dit is dus precies 1 dag na het inreisverbod :shock: Ik hoop dat het bij deze 30 dagen blijft, maar het zou me niets verbazen als het wordt verlengd. We weten nu even niet wat te doen..
Gewoon afwachten... Mijn vlucht gaat de 25e, ik ga nu nog niks ondernemen, pas als ik 100% zeker weet dat ik niet meer kan.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Heb je een vlucht met Lufthansa, dan kan je je vlucht annuleren met een full refund (zojuist zelf gelukkig ook kunnen doen)
https://www.lufthansa.com/de/en/my-bookings
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wees voorzichtig, want Canada kan natuurlijk ook op elk moment besluiten om in inreisverbod in te stellen. Deze ochtend hier op het nieuws: voorlopig niet, maar dagelijks hebben ze vergadering met het Corona Virus Cabinet Meeting, en ze zullen besluiten nemen "we believe in science, we believe in experts, and we will be guided by the scientific and medical advicse". Dus voorlopig niet, maar het kan wijzigen.

Canada heeft trouwens een probleem met hoe de US het momenteel aanpakt qua testen. Er worden procentueel veel meer Canadezen dagelijks getest op het virus. Aanvankelijk was het alleen als je symptomen had, en uit een van de hotspots kwam. Sinds maandagochtend is dat open getrokken naar iedereen met symptomen en een verblijf buiten Canada. (of natuurlijk als je 'close contact' had met besmette mensen). Men gaat hier zelfs actief op zoek naar mensen, door naar de woonzorgcentra te gaan en iedereen te testen met ademhalingsproblemen. Men is zelfs gestart met in de kwetsbare categorie van mensen de stelen te hertesten die ze weken geleden getest hebben op griep, om te kijken of het toch niet Corona was.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

harryh schreef:
12 mar 2020, 10:45
Wij zouden 2 april vliegen maar ik kies ervoor te wachten op communicatie door KLM, meer kans op teruggave ipv voucher of omboeken. Kunnen we zelf bepalen wat we dan gaan doen, vliegen gaat 'm sowieso niet worden ;)
Dit ga ik ook hanteren, slimme tip!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

@stella
bij ons staat niets over de 150 fee
We vertrekken 17 april, wat me wel meevalt is dat andere datums in oktober die als je zelf zoekt duurder zijn voor hetzelfde geld als ik nu geboekt heb dus zonder iets bij te betalen.

ik heb nog niet omgeboekt omdat ik nog altijd hoop "gewoon" in april te kunnen gaan
STELA
Amerika-newbie

Bericht door STELA »

@ONYX666
Watvoor soort tickets hebben jullie geboekt?
Wij hebben Economy Light/ Basic Economy op onze tickets staan.

Ik denk dat wij ook nog even wachten.. Als we alsnog een fee moeten betalen, kunnen we dat net zo goed op laatste moment doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer