Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Strafblad winkeldiefstal.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sist
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Strafblad winkeldiefstal.

Bericht door Sist »

Hoi, ik ben Sist. Ik heb Esta al aangevraagd in 2019 en ik heb nu Esta die geldig tot 2021. En ik ga in augustus 2020 naar America voor 22 dagen vakantie, ik heb de reis met de luxe touring bus al betaald.

Maar in februari 2020, ik ben beschuldigd als een winkeldiefstal. Dit is mijn eerste ervaring aanraking geweest met politie. Ik heb tot nu toe nog aan het wachten of er komt de strafbeschikking is voor mij die betekent een strafblad.

Stel als ik een strafblad krijg, Krijg nog toegang naar America? Of word ik geweigerd? Of zal ik vragen aan Ambassade America voor een visum? Kan ik nog een visum krijgen?

Ik zit helemaal in de stress.
mtl
Amerika-expert

Re: Stafblad Winkeldiefstal

Bericht door mtl »

Relax. Stressen is niet nodig.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Stafblad Winkeldiefstal

Bericht door Big Al »

Hoogstwaarschijnlijk zal het geen probleem zijn als je hier als toerist komt.

Een strafblad zal meer een probleem zijn als hier hier wilt komen wonen (of werken).
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Strafblad winkeldiefstal.

Bericht door RNA »

Het blijft een grijs gebied, formeel heb je voor een ESTA een blanco strafblad nodig (er is een uitzondering, zie hieronder). De vraag is of de Amerikaanse immigratiedienst kan zien dat jij een strafblad hebt. In vrijwel alle gevallen is dat antwoord nee.
Maar, in het onwaarschijnlijke geval dat je eruit geplukt wordt en men aan je verhaal twijfelt kunnen ze contact opnemen met de Nederlandse politiedienst en informatie opvragen.
This question refers to crimes involving moral turpitude - Such offenses generally involve conduct which is inherently base, vile, or depraved and contrary to the accepted rules of morality and the duties owed to persons or society in general. There are factors, such as the age of the offender or the date of the offense that may affect whether an offense will be considered a crime involving moral turpitude for purposes of the Immigration and Nationality Act
Laat bovenstaande je niet afschrikken, de kans dat ze dit zullen doen is minimaal.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer