Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Zolang er nog geen vaccin is en groepsimmuniteit nog niet bereikt is, heeft iedereen een lokale verantwoordelijkheid om het virus niet *binnen* hun eigen gemeenschap te verspreiden. Iedereen heeft ook een globale verantwoordelijkheid om het virus niet *tussen* gemeenschappen te verspreiden.
Men windt zich (terecht) nogal op over mensen die hun lokale verantwoordelijkheid niet zo serieus nemen en zich niet aan de regel van anderhalve meter afstand houden. Maar je globale verantwoordelijkheid verzaken en de komende tijd gewoon (ver) op vakantie willen gaan is net zo laakbaar.
Men windt zich (terecht) nogal op over mensen die hun lokale verantwoordelijkheid niet zo serieus nemen en zich niet aan de regel van anderhalve meter afstand houden. Maar je globale verantwoordelijkheid verzaken en de komende tijd gewoon (ver) op vakantie willen gaan is net zo laakbaar.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zouden met Swiss Air (volgens mij valt deze ook onder de Lufthansa groep) vliegen op 4/7. Tijd is (nog) niet veranderd.
Of de vlucht inderdaad uitgevoerd gaat worden of dat wij toch (om medische redenen) moeten annuleren is nog afwachten,, alhoewel ik er niet echt op reken dat we kunnen vertrekken. Voor ons is de vlucht het meest risicovolle gedeelte van onze vakantie. De rest van de tijd zitten we in de natuur en kunnen we mensen vaak vermijden. Er staat zelfs geen stad op het programma.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
ik zie op de site van Gate1 (in 'mijn Gate1') de opmerking: status restitutie. Op de site van Swiss Air staan de vluchten nog gewoon actief.
Het gaat om een vlucht op 18 mei naar Vegas via Zurich. Kans inmiddels nihil dat die vluchten doorgaan, maar gek dat die 'restitutie' opmerking er staat. Ik heb verder geen bericht gehad.
Heeft iemand ook deze ervaring?
Gr, Gerben
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben, zoals eerder gemeld, voor 2 vluchten vouchers en voor 1 vlucht een formulier voor refund ingevuld.
Verder hebben we eigenlijk van alle geboekte campings en hotels het geld terug gekregen. Ook van enkele activiteiten hebben we geld teruggekregen. alleen van Sanctuary Cruises, voor het whale watchen in Moss Landing, krijgen we geen enkel antwoord. Niet positief, niet negatief, alleen radiostilte. We hebben naar 2 verschillende adressen gemaild. We verwachten nu niks meer. Dat valt ons behoorlijk tegen. We hebben een aantal jaar geleden ook een keer een tocht met hun gemaakt en waren toen razend enthousiast. Vandaar dat we nu weer wilden. Ik geloof niet dat we het nog een keer proberen als we in de buurt zijn. Dan maar naar een ander. Op de site kun je vanaf 27 april weer tours boeken. Wellicht krijgen we na die tijd antwoord, maar ik verwacht het niet. Jammer. Geen goede reclame.
Verder hebben we eigenlijk van alle geboekte campings en hotels het geld terug gekregen. Ook van enkele activiteiten hebben we geld teruggekregen. alleen van Sanctuary Cruises, voor het whale watchen in Moss Landing, krijgen we geen enkel antwoord. Niet positief, niet negatief, alleen radiostilte. We hebben naar 2 verschillende adressen gemaild. We verwachten nu niks meer. Dat valt ons behoorlijk tegen. We hebben een aantal jaar geleden ook een keer een tocht met hun gemaakt en waren toen razend enthousiast. Vandaar dat we nu weer wilden. Ik geloof niet dat we het nog een keer proberen als we in de buurt zijn. Dan maar naar een ander. Op de site kun je vanaf 27 april weer tours boeken. Wellicht krijgen we na die tijd antwoord, maar ik verwacht het niet. Jammer. Geen goede reclame.
Vandaag met United gebeld zou op 17 april vertrekken naar Fort lauderdale had een mailtje van cheaptickets dat een gedeelte van mij vlucht was geannuleerd, wat denk je heb ze ineens een vlucht ams/ atlanta / ffl nou breek mijn klomp ( vlieg dan met delta) is dit om ons een oor aan te naaien ? Wordt ook niet op de 17de gevlogen naar Usa . Maar heeeeeeel vreemd is dit dus mijn vlucht staat nog steeds niet geannuleerd
Dus nu maar hopen dat ik ooit mijn geld cq vouchers krijg want united nl werkt niet mee en op de site zeggen ze geboekt via 3 the party
Dus nu maar hopen dat ik ooit mijn geld cq vouchers krijg want united nl werkt niet mee en op de site zeggen ze geboekt via 3 the party
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik begrijp het niet zo goed. Je hebt een mail van Cheaptickets dat een gedeelte is geannuleerd. Je vloog met United en nu is het gedeeltelijk veranderd naar Delta?erwintjes schreef: ↑10 apr 2020, 14:09Vandaag met United gebeld zou op 17 april vertrekken naar Fort lauderdale had een mailtje van cheaptickets dat een gedeelte van mij vlucht was geannuleerd, wat denk je heb ze ineens een vlucht ams/ atlanta / ffl nou breek mijn klomp ( vlieg dan met delta) is dit om ons een oor aan te naaien ? Wordt ook niet op de 17de gevlogen naar Usa . Maar heeeeeeel vreemd is dit dus mijn vlucht staat nog steeds niet geannuleerd
Heel bijzonder maar ik vermoed dat het ergens een fout is want ze vliegen echt niet met "gewone"passagiers nu. Dus je krijgt vast nog wel een mail hierover....
Ik kreeg vandaag ook een bericht van Cheaptickets (ik vloog heen en terug met United 22-4/14-5) :
Je boeking is geannuleerd
Vanwege de huidige Coronavirus situatie, heeft de luchtvaartmaatschappij je vluchten geannuleerd. Wij starten het restitutie proces voor je op. (indien mogelijk)
Wij hebben de luchtvaartmaatschappij verzocht de restitutie in gang te zetten. Het kan weken duren voordat de restitutie is verwerkt, en het openstaande bedrag op onze rekening is gestort. Zodra we de restitutie hebben ontvangen, starten wij het terugbetalingsproces.
Wij nemen contact met je op (via e-mail) zodra het proces is gefinaliseerd. Vanwege het hoge aantal annuleringen, kan het weken duren voordat je een update ontvangt.
We vragen je vriendelijk geen contact met ons op te nemen over je annulering. Wij hebben geen additionele informatie van je nodig.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als je intercontinentaal bedoelt heb je gelijk. Maar in Amerika wordt nog "gewoon" gevlogen. Maatje van mij is gisteren nog "gewoon van Portland naar Dallas gevlogen en weer terug. Heen met niet meer dan 20 mensen aan boord. En terug met slechts 30. Maar er wordt nog steeds gevlogen.MarjoleinW schreef: ↑10 apr 2020, 14:46Heel bijzonder maar ik vermoed dat het ergens een fout is want ze vliegen echt niet met "gewone"passagiers nu. Dus je krijgt vast nog wel een mail hierover....
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou ze bellen. Heb ik ook gedaan met Dolphin whale waching (Cape Cod).Binnen 2 dagen hebben ze mijn geld terug gestort.jojostravelusa schreef: ↑10 apr 2020, 13:23Wij hebben, zoals eerder gemeld, voor 2 vluchten vouchers en voor 1 vlucht een formulier voor refund ingevuld.
Vanmorgen mail van KLM ontvangen dat vlucht van 12 mei naar LV is geannuleerd. Netjes ook alle opties genoemd:
You're entitled to a travel voucher if:
- You booked your flight on or before 16 April 2020, and
- Your flight was scheduled to depart on or before 30 June 2020, and
- Your flight has been cancelled by the airline, or you’ve decided not to travel right now.
You can request a travel voucher until 30 September 2020, even if your original travel date has already passed.
If your flight has been cancelled by the airline, your travel voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
If you’ve requested a voucher while your flight was not cancelled by the airline, the travel voucher is non-refundable.
Al eerder gezegd op dit forum > mooie en duidelijke oplossing van KLM. Zeker ook omdat je nu al de zekerheid hebt dat je (indien gewenst/nodig) toch een refund kunt krijgen na 1 jaar.
You're entitled to a travel voucher if:
- You booked your flight on or before 16 April 2020, and
- Your flight was scheduled to depart on or before 30 June 2020, and
- Your flight has been cancelled by the airline, or you’ve decided not to travel right now.
You can request a travel voucher until 30 September 2020, even if your original travel date has already passed.
If your flight has been cancelled by the airline, your travel voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
If you’ve requested a voucher while your flight was not cancelled by the airline, the travel voucher is non-refundable.
Al eerder gezegd op dit forum > mooie en duidelijke oplossing van KLM. Zeker ook omdat je nu al de zekerheid hebt dat je (indien gewenst/nodig) toch een refund kunt krijgen na 1 jaar.
Ik heb vanochtend dan ook een een mailtje gehad van Cheaptickets op mijn vraag of ik mijn geld terug kreeg omdat mijn vlucht mij niet vanuit Nederland naar New York bracht. Maar mijn vlucht in New York zou starten.( bericht op 2 april verstuurd, toen was mijn vlucht veranderd in New York- las Vegas ipv Amsterdam-sf-las Vegas)
ik zou vliegen op 22april.
Inmiddels is de hele heen reis eruit gehaald en staat er alleen mijn terug reis in van 14 mei.
Hun reactie op mijn vraag:
Helaas zijn (een deel van) je vluchten geannuleerd en zijn er momenteel geen alternatieven. We kunnen de data van je ticket wijzigen, waarbij je alleen een tariefverschil betaald indien het ticket duurder is of je kan zelf rechtstreeks bij de airline een voucher aanvragen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik vind het een beetje een aparte reactie terwijl er bij andere wel een restitutie plaats vind.
Of zie ik het verkeerd?
ik zou vliegen op 22april.
Inmiddels is de hele heen reis eruit gehaald en staat er alleen mijn terug reis in van 14 mei.
Helaas zijn (een deel van) je vluchten geannuleerd en zijn er momenteel geen alternatieven. We kunnen de data van je ticket wijzigen, waarbij je alleen een tariefverschil betaald indien het ticket duurder is of je kan zelf rechtstreeks bij de airline een voucher aanvragen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik vind het een beetje een aparte reactie terwijl er bij andere wel een restitutie plaats vind.
Of zie ik het verkeerd?
Je mag dus bij KLM ook zelf vrijwillig nu al je vakantieplan annuleren als je vlucht voor 30 juni is? Hebben wij niks aan, vlucht gaat 18 juli maar als ze die termijn zouden oprekken zou ik dat zeker serieus overwegen. Te veel onzekerheid, schuif het liever naar volgend haar door, ook al ben ik al bijna een jaar bezig met voorbereidingen.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wacht ff... dus de luchtvaartmaatschappij annuleert je vlucht de USA in maar jij krijgt niet de optie om te annuleren omdat de andere vluchten binnen de US wel uitgevoerd worden? Hoe moet je dan in godsnaam in de USA komen? Wat een ballentent (sorry dit vind ik echt te gek voor woorden) dat cheaptictets. Is eerder cheat-tickets dan. Daar zou ik zeker geen genoegen mee nemen!Pollekes7 schreef: ↑10 apr 2020, 17:07
Of zie ik het verkeerd?
- richardbrand
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gisteren hebben we besloten om onze vakantie in Augustus proberen te gaan omzetten.
Dus gisteren ook even gekeken of onze vluchten er nog in stonden.
Nu stond er boven onze vluchten deze tekst maar ik zie geen schokkende wijzigingen behalve een paar minuten eerder vertrekken en aankomen dan de originele tijden
There has been a change or cancellation affecting your trip. If you are not satisfied with this updated itinerary, you may be eligible to change your flight(s) at no extra cost. If you choose to cancel, you may be eligible to receive an eCredit, opens in new window to be redeemed at a future time. Click 'Modify Flight' to view your options to change or cancel. (Conditions Apply)
Be sure to check the latest Visa and Passport Requirements for each country you'll be stopping in or visiting.
If we are unable to accommodate a previously purchased Delta Comfort+® seat, Trip Extras or other trip purchases please select the 'Modify Flight' button and then the 'Cancel' button to see eligibility.
Betekend dit dat we ze nu kosteloos kunnen annuleren en het ecredit kunnen gebruiken voor augustus 2021, ik kom er zelf niet helemaal uit en wijzigen heeft voor nu nog zin omdat we nog in augustus kunnen boeken??
Dus gisteren ook even gekeken of onze vluchten er nog in stonden.
Nu stond er boven onze vluchten deze tekst maar ik zie geen schokkende wijzigingen behalve een paar minuten eerder vertrekken en aankomen dan de originele tijden
There has been a change or cancellation affecting your trip. If you are not satisfied with this updated itinerary, you may be eligible to change your flight(s) at no extra cost. If you choose to cancel, you may be eligible to receive an eCredit, opens in new window to be redeemed at a future time. Click 'Modify Flight' to view your options to change or cancel. (Conditions Apply)
Be sure to check the latest Visa and Passport Requirements for each country you'll be stopping in or visiting.
If we are unable to accommodate a previously purchased Delta Comfort+® seat, Trip Extras or other trip purchases please select the 'Modify Flight' button and then the 'Cancel' button to see eligibility.
Betekend dit dat we ze nu kosteloos kunnen annuleren en het ecredit kunnen gebruiken voor augustus 2021, ik kom er zelf niet helemaal uit en wijzigen heeft voor nu nog zin omdat we nog in augustus kunnen boeken??
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Het zal aan mij liggen, maar augustus... als in nog 4 maanden-augustus. Waarom zou je dat nu al willen annuleren? Dat kan toch ook 10 dagen voor afreis?
Heeft er nu echt niemand nog hoop dat we onze konten binnenkort weer op een vliegtuigstoeltje kunnen ploffen?
Heeft er nu echt niemand nog hoop dat we onze konten binnenkort weer op een vliegtuigstoeltje kunnen ploffen?
- richardbrand
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik snap best dat die vliegtuigen vast de lucht wel weer ingaan en dat de situatie er ook heel anders uit kan zien dan nu.
Maar we hebben ook een eigen zaak in de Horeca en zoals iedereen weet zijn die dus gesloten. En missen we ook grote evenementen zoals koningsdag, bruiloften en partijen.
En tuurlijk hebben we heus wel gespaard voor deze vakantie alleen ja waar we normaal volle bak draaien mogen we nu alleen wat bezorg en afhaalorders draaien. En dus kunnen we op dit moment daar de zaak mee draaien, maar ook al mogen we weer open zal het nog niet gelijk zo zijn als een paar weken geleden. En mocht de zomer hier weer alles open zijn en mensen blijven in Nederland zullen we alle zeilen bij moeten zetten en dan moeten we dus voor de zaak kiezen en onze vakantie uitstellen.
Dus ja vandaar mijn vraag of we dit kosteloos kunnen annuleren of omboeken?
Maar we hebben ook een eigen zaak in de Horeca en zoals iedereen weet zijn die dus gesloten. En missen we ook grote evenementen zoals koningsdag, bruiloften en partijen.
En tuurlijk hebben we heus wel gespaard voor deze vakantie alleen ja waar we normaal volle bak draaien mogen we nu alleen wat bezorg en afhaalorders draaien. En dus kunnen we op dit moment daar de zaak mee draaien, maar ook al mogen we weer open zal het nog niet gelijk zo zijn als een paar weken geleden. En mocht de zomer hier weer alles open zijn en mensen blijven in Nederland zullen we alle zeilen bij moeten zetten en dan moeten we dus voor de zaak kiezen en onze vakantie uitstellen.
Dus ja vandaar mijn vraag of we dit kosteloos kunnen annuleren of omboeken?
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat de problemen rond het virus binnenkort nog lang niet opgelost zijn. Het lijkt me sterk dat in augustus alles weer zoals vroeger is.Timothy555 schreef: ↑10 apr 2020, 17:29Heeft er nu echt niemand nog hoop dat we onze konten binnenkort weer op een vliegtuigstoeltje kunnen ploffen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Alles opgelost, dat denk ik niet.mtl schreef: ↑10 apr 2020, 18:54Ik denk dat de problemen rond het virus binnenkort nog lang niet opgelost zijn. Het lijkt me sterk dat in augustus alles weer zoals vroeger is.Timothy555 schreef: ↑10 apr 2020, 17:29Heeft er nu echt niemand nog hoop dat we onze konten binnenkort weer op een vliegtuigstoeltje kunnen ploffen?
Gaan we weer reizen? Dat DENK ik wel. Ik kan er dus ook naast zitten

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zie niet hoe je niet aan deze voorwaarde zou kunnen voldoen.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hier exact hetzelfde.... Zou 31mei vertekken. Alle vluchten t/m juni zijn geannuleerd. Kan vanaf juli weer KLM vluchten naar Vegas boeken.
En dit was al mijn herboek datum. Zou eigenlijk vandaag vertrekken.
De enige echte Ticketbaas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6304 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens