Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mayco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mayco »

Timothy555 schreef:
02 mei 2020, 22:02
Ik ga eind september naar Las Vegas met KLM. Hopelijk lukt dat. Indien niet, is een voucher voor mij prima.
In 2021 staan er dan twee in plaats van 1 trips naar daar op het programma.

Maar we blijven hopen, en dat zal ik blijven doen tot het 100% zeker is dat het niet kan/mag.

Je ziet dat men voor binnen Europa, ondanks alle grootspraak van sommigen, echt wel opties voor deze zomer zelfs wil openhouden. Ik heb stiekem nog steeds een beetje hoop voor mijn zomervakantie ook.
Wij hebben ook geboekt voor eind september, zou er zelf ook flink van balen indien het niet door zou gaan.
Vliegtickets rechtstreeks bij KLM geboekt , auto bij Sunny cars (met annulering) en hotels bij booking allen gratis te annuleren.
Het is nog ruim 4 en een halve maand dus er kan nog veel gebeuren.
Bang ben ik in ieder geval niet om wel te gaan indien dit straks mogelijk is.
Mocht het allemaal niet doorgaan ...tja life goes on.
we gaan het meemaken toch?
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Eens met je.

Gelukkig ook hier direct bij KLM geboekt. Huurauto voor 1 dag ligt vast maar betaling achteraf, annuleerbaar tot de dag van op ophaling.
3 verschillende hotels liggen ook vast, maar zijn comps (gratis) en annuleerbaar tot 24u voor aankomst.
Heb ook 2 cabana’s gereserveerd, eentje bij MGM Grand dewelke tot 24 uur voor aankomst annuleerbaar is met 100% restitutie, een eentje bij Planet Hollywood waar het me niet helemaal duidelijk is of hij terugbetaalbaar is. Worst case staat er dus 230 USD op het spel, daar ga ik niet dood aan.

Afwachten en zien maar. Het is hier ook nog meer dan 4,5 maand tot vertrek.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 11:56
Gelukkig ook hier direct bij KLM geboekt.
"Gelukkig": Da's maar betrekkelijk.
"Direct": dat dan wel maar keuze "KLM": spijt van.

Wij kunnen niet meer met ons hele gezin reizen de komende 12 maanden. Had ik bij Delta geboekt (en 3 van de 4 vluchten waren door Delta uitgevoerd ook nog eens) dan had ik m'n geld gewoon terug gehad. Maar ik had bij KLM geboekt.

Intussen al een hele klachten procedure bij KLM doorlopen, annuleringsverzekering en rechtsbijstand aangehaakt maar geen oplossing, ik moet maar 12 maanden wachten. Ben er wel klaar mee...
Timothy555
Amerika-expert

Dat is dan vooral persoonlijk. Met een beetje goede wil kan je in de tijd post covid-19 toch een nut vinden voor de tickets?

Gesteld dat we niet gaan in september, dan is het gewoon puzzelen tot ik de volgende keer weg kan. En als je dat echt wil, lukt dat toch gewoon? Als ze uitgesteld zou worden, haal ik deze reis gewoon in hoor. Gewoon dubbel in 2021 dan.

Als je niet meer op reis wil... dan vind ik ook niet dat je recht hebt op geld terug. Stel je voor dat je een nieuw gekochte auto of meubelstuk niet meer wil omwille van de coronacrisis, dan verwacht je toch ook geen geld terug?
Gast

Bericht door Gast »

In deze onzekere tijden moet je maar afwachten of en welke maatschappijen overeind blijven.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -oplossing

Een refund of een voucher is leuk, maar als de maatschappij failliet gaat kun je naar je geld fluiten. Bovendien dwingt een voucher je om weer met dezelfde maatschappij te moeten vliegen, wat je ook minder flexibel maakt als je weer mag reizen.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Betekent dat vouchers niet meer geldig zijn en voor geld terug achteraan sluiten :(
Doorstart onder andere naam??
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 03 mei 2020, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 12:45
Als je niet meer op reis wil... dan vind ik ook niet dat je recht hebt op geld terug. Stel je voor dat je een nieuw gekochte auto of meubelstuk niet meer wil omwille van de coronacrisis, dan verwacht je toch ook geen geld terug?
Wat een onzinnige opmerking.
Ik had een reis geboekt voor april toen we gewoon konden. Het virus heeft alles op z’n kop gezet, pech. En blij dat we gezond zijn. Er is wetgeving die ons in NL beschermt. Als een dienst niet geleverd wordt heb je recht op je geld terug. Zelfde als ik een meubelstuk online bestel en dat niet geleverd wordt.
Maar de NL overheid maakt een uitzondering voor de reisbranche. KLM betaalt als je vanuit de USA reist wél terug omdat de Amerikaanse overheid meer druk zet. En Europa zie je niet nu het lastig wordt, die bemoeien zich alleen met het vermogen van je stofzuiger.
Laatst gewijzigd door harryh op 03 mei 2020, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En daar gaan we al, het is een mening van één persoon, voorlopig nergens op gebaseerd.

Reactie op het bericht van Terpies. :wink:
Ilene
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ilene »

Terpies schreef:
03 mei 2020, 12:48
In deze onzekere tijden moet je maar afwachten of en welke maatschappijen overeind blijven.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -oplossing
Dit is een opiniestuk van een voormalig adviseur van het bestuur van Air France-KLM
Luchtvaartnieuws zelf zegt Dit opiniestuk is ook gepubliceerd in de digitale editie van het Financieele Dagblad, en reflecteert niet noodzakelijkerwijs de mening van onze redactie.

De staat bezit iets van 12% aandelen in KLM. Bij faillissement zijn die waardeloos. Ik betwijfel of de staat ermee akkoord gaat dat KLM zich failliet laat verklaren
Timothy555
Amerika-expert

harryh schreef:
03 mei 2020, 13:09
Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 12:45
Wat een onzinnige opmerking.
Ik had een reis geboekt voor april toen we gewoon konden. Het virus heeft alles op z’n kop gezet, pech. En blij dat we gezond zijn. Er is wetgeving die ons in NL beschermt. Als een dienst niet geleverd wordt heb je recht op je geld terug. Zelfde als ik een meubelstuk online bestel en dat niet geleverd wordt.
Maar de NL overheid maakt een uitzondering voor de reisbranche. KLM betaalt als je vanuit de USA reist wél terug omdat de Amerikaanse overheid meer druk zet. En Europa zie je niet nu het lastig wordt, die bemoeien zich alleen met het vermogen van je stofzuiger.
Ik vind dat allesbehalve onzinnig. Ben je dan helemaal niet van plan nog te reizen in de komende pakweg twee jaar?

Ja, maar als je dat meubelstuk (met uitgestelde levering) plots niet meer wil omdat de omstandigheden gewijzigd zijn (I.e. je wil niet meer reizen post-Corona), dan krijg je ook je geld niet terug.

Ik vind dit, wereldwijd, trouwens een fantastische opportuniteit voor overheden om zich te verzekeren van een stem binnen luchtvaartmaatschappijen tegenover het nu verlenen van staatssteun.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 13:17
Ben je dan helemaal niet van plan nog te reizen in de komende pakweg twee jaar?
Jazeker maar blijkbaar heb je je nog niet in de voucher details verdiept, die zijn maar 12 maanden geldig, verder staan die op naam en last but not least krijg ik er geen ticket (in natura) voor terug, ws moet ik bijbetalen omdat die straks veel duurder zijn...

Misschien moet je je even verdiepen in de problemen die mensen ondervinden zie eerdere posts, ik vind je erg kort door de bocht mbt anderen hier. Fijn dat jij gelukkig bent met KLM, ik niet.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Leesbaar middle of the road artikel.
Er zit een aantoonbaar feitelijke onjuistheid in; BA streefde indertijd geen totale integratie na.
Nog voor corona, in aanloop naar de feestelijkheden rond KLM 100 jaar is die vraag ook opnieuw uitgebreid aan de orde geweest.
Het is doordat twee gesprekspartners het niet met elkaar komnden vinden een "gemiste kans " geworden.

Het vrijwillig faillisement zou financieel technies een oplossing kunnen betekenen.
Maar de schrijver van het artikel Marc van Ravels ziet het vooral ook als mogelijkheid om opnieuw een samenwerkingsverband tussen Air France en KLM te construeren .En daar snap ik echt helemaal niets van.
Want het is toch overduidelijk dat het volstrekte bureaucratisch geleide AF en het in Nederlandse zin nog steeds bureaucratisch geleide KLM ( wat haast anarchistisch is vergeleken met de Franse bureaucratie ) KLM in die verschillen de samenwerking zien falen.
Dus zou het vrijwillig faillisement een optimaal moment zijn om de samenwerking mwet Air France te beeindigen.

Maar ja ; er moet wel een samenwerkingsverband gevonden worden ; KLM solo kan nou eenmaal niet.
Of je gebruikt die situatie om een totale herstructurering aan te pakken. KLM: Next100.
Dan denk ik aan samenwerking met Ryanair.
Die hebben een succesvol businessmodel ; KLM heeft de globale verbindingen
De kleuren oranje en groen lijken mij veel meer succespotentie te hebben dan de kleuren rood wit en blauw
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert

harryh schreef:
03 mei 2020, 13:25
Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 13:17
Ben je dan helemaal niet van plan nog te reizen in de komende pakweg twee jaar?
Jazeker maar blijkbaar heb je je nog niet in de voucher details verdiept, die zijn maar 12 maanden geldig, verder staan die op naam en last but not least krijg ik er geen ticket (in natura) voor terug, ws moet ik bijbetalen omdat die straks veel duurder zijn...

Misschien moet je je even verdiepen in de problemen die mensen ondervinden zie eerdere posts, ik vind je erg kort door de bocht mbt anderen hier. Fijn dat jij gelukkig bent met KLM, ik niet.
Je hebt toch 12 maanden om een nieuwe reis te boeken? Je kan vliegtickets toch makkelijk 9-10 maanden vooruit boeken?

Ja, je zit vast aan KLM, maar bekijk het ook eens vanuit hun standpunt, zij hebben dit ook helemaal niet gewild. Dat je moet bijbetalen is trouwens helemaal niet zeker.
Ik hoor hier veel geroep over duurdere vliegtickets maar wil het eerst nog wel eens zien.
Gast

Bericht door Gast »

Timothy555 schreef:
03 mei 2020, 14:26
Je hebt toch 12 maanden om een nieuwe reis te boeken? Je kan vliegtickets toch makkelijk 9-10 maanden vooruit boeken?
Nee hoor, het is 12 maanden na ticketdatum van het oorspronkelijke ticket. Als je geboekt hebt in augustus of september 2019, ben je waarschijnlijk mooi de Sjaak met je voucher geldigheid.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:

Ja, je zit vast aan KLM, maar bekijk het ook eens vanuit hun standpunt, zij hebben dit ook helemaal niet gewild. Dat je moet bijbetalen is trouwens helemaal niet zeker.
Ik hoor hier veel geroep over duurdere vliegtickets maar wil het eerst nog wel eens zien.
Nu boeken = rechten verspelen, want er is al corona...

Vermoeiend dit. Jij zei gelukkig te zijn met KLM; Ik dus niet. Da's alles. Moeilijk te accepteren dat niet iedereen zoals jij denkt blijkbaar.
Laatst gewijzigd door harryh op 03 mei 2020, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Stel dat je wel geld terug kan krijgen misschien is klm dan eerder failliet en is het maar de vraag of je je geld nog krijgt. (Vergelijkbaar met een bank run) Het is gewoon een hele vreemde situatie die we nog niet eerder hebben meegemaakt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Timothy555
Amerika-expert

Terpies schreef:
03 mei 2020, 14:51
Timothy555 schreef:
Nee hoor, het is 12 maanden na ticketdatum van het oorspronkelijke ticket. Als je geboekt hebt in augustus of september 2019, ben je waarschijnlijk mooi de Sjaak met je voucher geldigheid.
Begrijp ik het goed: boeken binnen de twaalf maanden na originele ticketdatum? Toch niet reizen binnen de twaalf maanden na de originele ticketdatum?

Als dat het eerste is, nog steeds geen enkel probleem hier. De reservedata staan al vast in januari 2021 en in mei 2021.

[mention]harryh[/mention] dat was niet mijn bedoeling. Je mag het laatste woord gerust hebben. Ik reageer er verder niet meer op!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@chippie777 eens, maar technisch gezien lenen wij, voucher houders, nu 3 miljard aan KLM, plus de overheid ook nog eens 4 miljard oid. Ik steun KLM graag maar daar mag wel iets tegenover staan, bv ticket in natura zonder dat je hoeft bij te betalen, of nu geld terug en dan straks meer moeten betalen, die keus zou ik zelf moeten kunnen maken.

Dit is van twee walletjes eten, zowel lenen als straks de consument de prijs ervoor te laten betalen vind ik. Want dat gaat gebeuren met al die extra maatregelen en minder kunnen reizen.
CJ81
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door CJ81 »

Ik weet niet of KLM dit recent gewijzigd heeft maar ten aanzien van de geldigheid van de voucher vind ik nu dit op de site van KLM;
* Uw reisvoucher is geldig voor gebruik tot 31 december 2021 en kan worden gebruikt op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines, Virgin Atlantic en Kenya Airways.
* U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.

Dit zou dan betekenen dat iedereen, ongeacht wanneer je de tickets aangeschaft hebt (voor 21 april 2020) de tijd heeft tot 31 december 2021 om te boeken.
Jules88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jules88 »

Er stond eerst inderdaad dat de voucher tot een jaar na uitgifte (van de voucher) geldig was, en dat je een vlucht kon boeken op een datum die na de vervaldatum van de voucher valt.
Nu zijn blijkbaar alle vouchers geldig tot 31 december 2021, en kun je dus daarmee ook nog een vertrekdatum boeken tot november 2022.

Teruggave van geld kan wel nog na 12 maanden (mits KLM zelf geannuleerd heeft).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer