Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door kalaman »

Van twee geplande reizen in 2020, Zuid-Afrika en Chili/Argentinië, inmiddels ons geld teruggekregen van de vliegmaatschappijen en al bij al nog voldoende kunnen reizen telkens net vóór de maatregelen verstrengd werden (Egypte, IJsland, Tenerife en La Gomera). Voor 2021 rekenen we nog niet op Trans-Atlantische vluchten, daarvoor zijn de cijfers aan de Amerikaanse kant van de wereld veel te slecht én ze worden ook steeds slechter. Ook naar Zuid-Afrika willen we voorlopig nog niet.
We hopen deze zomer dan ook opnieuw richting IJsland te trekken, dit zou de zesde keer zijn en hoe meer we gaan hoe meer we willen gaan...En als de grenzen nog gesloten blijven voor Amerikanen/Aziaten is dit écht "the place to be".
Voor de rest zal het afwachten worden waar de maatregelen versoepeld worden.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De bedoeling was dat we dit jaar naar Amerika gingen maar omdat we wel al vermoeden dat het waarschijnlijk toch niet doorging hebben we ook geen plannen hiervoor gemaakt. En juist bezig zijn met een reis uitstippelen, hotels uitzoeken etc. is gewoon ontzettend leuk maar die voorpret heb ik niet als ik in mijn achterhoofd weet dat het waarschijnlijk toch niet doorgaat. Die planning hebben we dus verschoven naar 2022.
Ik ga ervan uit dat we dit jaar wel weer naar Italië kunnen ook een favoriet land van ons. En dan met de caravan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Concrete Amerikaplannen hadden we sowieso niet, maar ik zou nog wel een keer terug willen naar New York en misschien de Deep South of de oostkant van Canada gaan bekijken. Dat zal pas voor 2022 of verder zijn vermoed ik.

Wij gaan meestal in juni twee of drie weken op vakantie en in september/oktober een dag of tien naar de Canarische eilanden. Ik heb geen idee wanneer wij aan de beurt zijn met vaccineren, maar kwam gisteren tot de vrolijke, maar ook ietwat ontluisterende conclusie dat als ze de 'overige' groep van 18-60 in aflopende leeftijdsvolgorde gaan inenten tussen april en september, wij in de eerste helft van die groep zitten (ik vergeet altijd dat ik inmiddels een veertiger ben, in mijn hoofd ben ik nog steeds 26). Dan zouden we in juni of juli aan de beurt zijn. Ik had ergens opgevangen dat dat de volgorde zou gaan zijn, maar dat kan ik ook mis hebben hoor.

Dat zou dan weer betekenen dat ons tripje naar de Canaries er dit jaar wel in zou zitten - en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

In juni schat ik in dat het een autovakantie wordt naar een land waar dan code geel of groen is. Bij mij staan Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië wel hoog het op het lijstje. Italië en Kroatië zijn ook leuk. Zoiets zal het denk ik worden, want we zullen dan net wel/net niet ingeënt zijn dus vliegen zie ik dan nog niet gebeuren.

Maar mochten we in mei al aan de beurt zijn, dan zou ik in juni graag naar Spanje vliegen en dan een rondreis maken door het deel van Andalusië dat we nog niet hebben gezien. Ik schat die kans echter niet hoog in.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees dat jouw verwachtingen voor het vaccin wel heel optimistisch zijn...

Maar wat houd je tegen om naar de Canarische eilanden te reizen? We waren er afgelopen oktober en ook de eerste weken van december. Je moet wel een negatieve test afleggen, maar dat vonden wij net een positief gegeven. Daar was het ook helemaal anders dan in de Lage Landen, met alle restaurants die open zijn (wel met strikte coronamaatregelen) en door het gebrek aan toeristen ook overal superrustig. Ondertussen is het wel strenger geworden om terug te keren naar huis en dit houdt ons momenteel ook wel tegen om binnenkort nog eens terug te gaan.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Wij durven het zonder vaccin nog niet aan om hutje-mutje in een vliegtuig te gaan zitten, ook al moeten mensen dan een negatieve test overleggen. Vaak mag die test 48 of zelfs 72 uur oud zijn en tenzij je in de tussentijd in quarantaine gaat, biedt dat natuurlijk geen garanties. Wat ons ook tegenhield waren de continu veranderende reisadviezen, de bijbehorende (niet)geldigheid van je reisverzekering en eventueel bij snel verslechterende situaties ook hals-over-kop weer terug naar huis moeten en daarbij afhankelijk zijn van een vliegmaatschappij. Deze combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat we afgelopen juni en september met eigen auto naar respectievelijk Limburg en het Zwarte Woud zijn geweest, om meer vrijheid te hebben en eventueel snel naar huis/een ander gebied te kunnen als het nodig was.

Maar goed, ik hoop en verwacht dat als de vaccinatiegraad tegen de zomer flink stijgt, de verspreiding van het virus ook snel daalt en dat daardoor weer meer mogelijk wordt.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De eerste besmetting te wijten aan een vliegreis moet nog vastgesteld worden, anders zou het cabinepersoneel al lang in opstand gekomen zijn. De keren dat we sinds maart gevlogen hebben (1x IJsland en 2x Canarische Eilanden) was de bezettingsgraad van het vliegtuig max 30%, dus "hutje-mutje" zit je nu zeker niet :wink: .

Maar wel volledig akkoord met die hinderpaal van het voortdurend veranderen van de maatregelen in deze of gene land. Zo lang daar geen beetje consistentie is, vliegen we ook niet meer.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik las van de zomer wel ergens dat er in Ierland een vlucht was gearriveerd met lage bezetting en toch een behoorlijk aantal besmettingen dat tot die vlucht terug te herleiden was. Een heel grote bijdrage zullen de vluchten zelf misschien ook niet hebben geleverd - ik zag een animatie van hoe de luchtcirculatie in zo'n vliegtuig werkt, van boven recht naar beneden, en dat leek er wel relatief veilig uit te zien. Maar zelf durfden wij het in ieder geval niet aan deze zomer.

Iedere keer die snel veranderende maatregelen zijn inderdaad irritant. En zolang dat nog aan de hand is, kan ik niet echt relaxt van mijn vakantie genieten. Terwijl ontspannen toch het doel van een vakantie zou moeten zijn. Zelfs in Duitsland kregen we daar nog bijna mee te maken: daar werd tijdens onze vakantie opeens een negatieve coronatest voor mensen uit Zuid-Holland en Noord-Holland verplicht, vlak voordat we vanuit het Zwarte Woud nog een paar dagen naar de Moezel gingen. Nu wonen wij in Brabant en waren we op dat moment al tien dagen in Duitsland, maar ja, zo'n appartementverhuurder heeft misschien ook niet de volledige topografie van Nederland op z'n netvlies en moet ons ook maar op onze blauwe ogen geloven dat we al langer in Duitsland zaten.

(overigens, La Gomera staat voor ons ook nog wel op de to-do-list. Ik heb alleen het idee dat je het daar erg moet treffen met het weer en dat het één van de nattere Canarische eilanden is, of valt dat wel mee?)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We waren vorige maand op La Gomera en daar moet je inderdaad niet naartoe voor het mooie weer. Zoals je meestal wel kan zien vanuit Tenerife liggen de bovenste toppen van het eiland zo goed als altijd in de wolken. Kan ook niet anders als je de prachtige groene plantengroei ziet eens je boven de 600 meter hoogte komt. Al het mos op de takken van de bomen komt er uiteraard niet mocht het er niet zo extreem vochtig zijn. Maar we vonden het wel prachtig en het deed ons ook soms denken aan bepaalde stukken van Hawaii. In tegenstelling tot op Tenerife kan je meestal niet hoog genoeg om boven de wolken uit te komen, maar het is absoluut een aanrader om het eens te bezoeken, het is een compleet andere wereld dan de andere eilanden met hun massatoerisme. We waren enkel nog niet op El Hierro en La Palma, maar we vermoeden dat dit de 3 eilanden zijn die nog hun echte authenticiteit behouden hebben.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja, dat denk ik inderdaad ook wel, dat dat nog vrij ongerept is. Misschien combineren we het ooit nog eens: een paar dagen La Gomera voor de natuur, gevolgd door een paar dagen strand op Tenerife. Wellicht zelfs wel dit jaar!

Hebben jullie op Tenerife trouwens de Mascakloof gelopen? Dat is ook wel echt een aanrader.

El Hierro en La Palma kennen wij inderdaad ook nog niet. Maar zelfs op de toeristische eilanden kun je genoeg moois vinden als je maar een beetje van de gebaande paden gaat. Prachtige uitgedoofde vulkaankraters waar je zelfs binnenin kan lopen op Lanzarote, rode rotsen die doen denken aan ZW-Amerika op Gran Canaria, heerlijke stranden op Fuerteventura.

Bah, nu krijg ik zin in vakantie... :x :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

GJ schreef:
07 jan 2021, 16:04
Hebben jullie op Tenerife trouwens de Mascakloof gelopen? Dat is ook wel echt een aanrader.
Nee, nog niet, gewoon omdat die de laatste tijd meer dicht dan open is. Nu zou ze opnieuw moeten open zijn, dacht ik.
Destijds wel de Samariakloof (17km) gelopen op Kreta, maar weet niet of dit te vergelijken is.
Coren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Coren »

We hadden eigenlijk voor vorig jaar meivakantie geboekt naar NY/Washington (geld terug en alles behalve NY pass, die is uitgesteld met 2 jaar). Plannen om dit jaar te gaan in augustus maar a) grote kans op warmte in NY en b) nog steeds niet mogelijk om "normaal" te reizen hebben mij doen besluiten de reis naar volgend jaar uit te stellen.

Hopelijk wel snel duidelijk welke weken de vakanties worden vastgesteld want beide kinderen op 2 verschillende scholen en geen vastgestelde 2 weken helaas.

Ik zie alleen nog nergens hotels staan die beschikbaar zijn, ik ga er even van uit dat dit komt omdat de reserveringsystemen maar een jaartje vooruit lopen? Of is gewoon nu al alles in april/mei volgend jaar uitverkocht? :-)

Overigens: vluchten in de zomer van KLM gecheckt (goede voorwaarden nu voor teruggave als je voor 31/3 boekt lijkt het) en de prijzen zijn vrij laag.
Misschien toch maar iets anders met het vliegtuig, goede tips voor de zomer zijn altijd welkom (ook niet-Amerika bestemmingen uiteraard)
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Hebben road trip zuidelijke staten en twee weken villa Cape Coral geboekt juni. Zoals het er nu uitziet zullen wij qua vaccinaties niet op tijd zijn. We zullen waarschijnlijk voor de derde keer een grote vakantie moeten annuleren sinds de uitbraak. Zucht :sadcry:
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Juni is nog vijf maanden weg. Lees eens was nieuwsartikelen van 5 maanden geleden terug en je beseft hoe snel dingen kunnen veranderen. Het is afwachten, maar kan nog werkelijk alle kanten op.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angeline Kievits »

Wij hebben voor juni/juli 2021 een rondreis gepland staan in ZW-Amerika (o.a. Yellowstone, GC, MV) van drie weken. Hotels zijn al gereserveerd (pay later), vliegtickets nog niet.
Zelf word ik over 1 week gevaccineerd (zorg); mijn man uiterlijk maart/april (60+) dus als we zouden vertrekken, dan gelukkig met een bewijs van vaccinatie.
En ik weet, in 5 maanden tijd kan nog veel veranderen maar oh..wat is het moeilijk die knoop door te hakken. Wel gaan (we willen zó graag, maar ja...wie niet), niet gaan (toch maar een jaartje uitstellen, zodat het leven nog wat meer genormaliseerd is hopelijk)...om gek van te worden, die twijfel.
Dit weekend ga ik in ieder geval besluiten. Of toch maar een weekje of 2, 3 wachten nog maar? Zucht...
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Vooralsnog is het plan in Augustus '21 naar het Zuid-westen te gaan.
De vouchers van afgelopen jaar (zouden eigenlijk naar Bali) heb ik afgelopen september al ingezet voor tickets; optimistisch dat het dan wel weer zou kunnen. Door een goede aanbieding van KLM hield ik zelfs nog wat over van de vouchers. Gelukkig kunnen we zonder kosten tot vertrek wijzigen (uiteraard wel prijsverschil bijpassen). Hotels en huurauto heb ik ook al gereserveerd; alles gratis annuleerbaar.
Het zal erom hangen of we allemaal (6 personen) voor die tijd gevaccineerd kunnen worden (én of we welkom zijn in de VS).
In het ergste geval annuleer ik alles en wijzig ik de tickets naar een andere bestemming voor herstvakantie '21.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij zijn dadelijk in Mei ook 2 jaar niet in de USA geweest. Vorig jaar Oktober ging niet door. We missen het plannen, ernaar uitkijken en natuurlijk de USA zelf :( maar goed het is zo momenteel. Dit jaar zal ook niks worden.

Wij hebben voor eerste week september paar daagjes Disneyland hotel in Parijs geboekt.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Claubo »

Wij zouden zomer 2020 een roadtrip Zuidwest gaan maken, geld tickets Lufthansa hebben we terug gehad, de camper- en autohuur van Tioga ook en alle geboekte campgrounds en hotels hebben ook geld teruggestort. Op Hotwire na (was een superdeal 2 nachten The Venetian), daar hebben we een soort van tegoed, maar ik denk dat die dit jaar verloopt. En op 1 campground na, zij gaven aan dat ze inmiddels een ander boekingssysteem hadden en onze creditcardgegevens niet meer hadden. Of we ons ccnummer, verloopdatum en cvc code wilden doorgeven, dat hebben we niet gedaan , vonden we te eng.
Toen hebben we na de eerste teleurstelling eigenlijk een hele leuke vakantie gehad in de Provence, Alpen en in Spanje aan de kust net over de grenst met Frankrijk.

Voor 2021 weten we het nog niet, we twijfelen of we vliegtickets zullen boeken naar Portugal, zou het allerliefst daar een fly-drive doen. Nou ja, eigenlijk zouden we onze reis naar VS willen maken, maar dat zal echt nog niet gaan denken we. De twijfel over vliegen naar Portugal zit erin of het tegen die tijd (laatste week juli en augustus) al kan, of we gevaccineerd zijn, of alles open is Portugal etc. etc. En kan het niet, nemen we dan ons financiële verlies? Nou gaan wij veel vaker met de auto op vakantie dan met het vliegtuig, zijn er anderen op het forum die wel al tickets hebben geboekt en daar minder twijfelend in zijn geweest?

En anders gaan we weer met de auto, ook leuk. Al hebben we al best veel streken in onze favo landen gedaan en wil mijn man niet nog een keer naar Le Marche in Italie of Toscane of noordelijk Costa Brava of Baskenland of de westkust van Frankrijk of de Provence of... :) . Echt luxe problemen :oops: , maar het is fijn om uit te kijken naar een nieuwe vakantie en alles uit te zoeken en te plannen en accommodaties te zoeken.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Wij hebben besloten dit jaar maar voor safe te gaan. Dus gaan we in juni 2 weken naar Frankrijk naar Saint Giron Plage in Les Landes, Het vooruitzicht op 2 weken rust, bos en strand maakt me gewoon happy. Hiervan weten we vrij zeker dat het door kan gaan. :wink:

Vorig jaar zouden we in juni van Houston naar Las Vegas, dit hadden we helemaal uit gezocht. Gelukkig hebben we alle kosten op de stoel resevering na terug gekregen.
Deze reis gaan we vast nog maken als alles weer wat genormaliseerd is.
Vosje8227
Amerika-ontdekker

Bericht door Vosje8227 »

Ik weet dat het een luxe probleem is, maar wij missen het reizen ook enorm. Mei / juni 2020 zouden we Yellowstone - MOAB - LV bezoeken. Heb er geen vertrouwen in dat het diezelfde periode dit jaar wel gaat lukken, dus de plannen al uitgesteld naar 2022. Hopelijk dit jaar binnen Europa wat mogelijkheden (o.a. IJsland en Scandinavië nog op het wensenlijstje staan) en wellicht in de tweede helft van het jaar nog een last minute "ver weg".
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

Wij hebben onze vakantie van juni -juli 2020 naar precies een jaar later verzet . Twee hotels die niet annuleerbaar waren ( New York en Washington) hebben wij toch om kunnen boeken naar 2021. Voor een hotel in Provincetown hebben wij een voucher gekregen . Verder nog niks geboekt, als we mogen gaan zal toch een last minute worden. Op dit moment kan niemand voorspellen wat in de zomer gaat gebeuren, het wordt afwachten! Als we dit jaar niet gaan kunnen wij pas in 2023 weer( de bouw van ons nieuwe huis start na de zomervakantie). In 2020 zijn wij toch 3 keer weg geweest : Dominicaanse Republiek/ Nederland/ Duitsland + Oostenrijk + Kroatië. In september stond Kos op de planning , helaas ook deze vakantie moesten wij omboeken . Hadden Oostenrijk gekozen, vertrek 23 januari 2021. Vorige week bericht gekregen van onze reisagent, ze hebben zelf geannuleerd. Inmiddels geld terug gekregen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer