Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

GJ schreef:
19 mei 2021, 11:42
Hoe weet je of het vals positief was, of 'echt' positief? Hebben ze er een tweede test achteraan gedaan die negatief uitviel?
De PCR-test was negatief en vervolgens een 2e sneltest die dus ook negatief was. Ik ben blij dat ik in de ochtend al was wezen testen en dat de uitslag van de PCR-test er in de middag al was, anders had ik gisteravond heel chagrijnig voor de tv gezeten. Mijn neus vond het gisteren na 3 testen wat minder leuk :)
Groeten, Tessah
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Timb schreef:
19 mei 2021, 11:46
Begrijp me niet verkeerd, maar dan zou je toch juist wel moeten testen? Je bent dan eventueel wel besmet en je brengt corona naar een ander land. Daarom zou ik het vreemd vinden als je met een vaccinatie naar een ander land mag, maar niet meer hoeft te testen?
Oh, op die manier. Nee, vanuit het oogpunt van het verplaatsen/verspreiden van het virus is het inderdaad niet de beste oplossing. Ik denk zelfs dat op die manier de tweede golf afgelopen zomer op gang is gekomen; door vakantiegangers die het virus mee terug namen uit Zuid-Europa.

Maar het zorgt er voor de zomervakanties wel voor dat er geen of weinig 'vaccinatiediscriminatie' ontstaat. Je hebt er immers weinig invloed op wanneer je je vaccin krijgt; dat gaat grotendeels op basis van leeftijd. Dan zou het van de zotte zijn dat bijvoorbeeld mijn 70-jarige, volledig gevaccineerde ouders (die echter nog steeds het virus kunnen oppikken en overbrengen) op basis van hun vaccin zonder test op vakantie zouden mogen en zeker zijn van een groen vinkje om te kunnen vertrekken. Maar dat mijn man en ik, die er niets aan kunnen doen dat we nog niet volledig gevaccineerd zijn, wellicht twee keer twee PCR-testen á € 100 per stuk zouden moeten laten doen met het risico dat je vakantie een dag van tevoren in het water valt. Terwijl we alle vier nog altijd het virus kunnen verspreiden, volledig gevaccineerd of niet.

Dus inderdaad, vanuit epidemiologisch oogpunt zou je eigenlijk iedereen, gevaccineerd of niet, moeten testen. Vanuit het oogpunt van mensen niet op kosten jagen en tot de dag voor vertrek in onzekerheid laten vanwege iets waarop ze zelf geen invloed hebben, vind ik het prima als je bij één prik geen testresultaat hoeft te overleggen. Zeker niet als iedereen inderdaad eind juni in de gelegenheid is geweest om z'n eerste prik te halen.
Tessah
Amerikafan

Bericht door Tessah »

Harry schreef:
19 mei 2021, 11:53
We komen net terug van het prikken, nergens naar gevraagd. :dontknow:
Fijn! :thumbup:
Groeten, Tessah
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Harry waar woon jij?? :wink:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

In Gelderland.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Is één van onze Neder/Belga-Amerikanen dit soort toestanden overigens al tegengekomen?

https://www.vice.com/en/article/88nnwg/ ... vaccinated

:dontknow: :lol:

Briljant dit. Weigeren om afstand te houden en mondkapjes te dragen tijdens een pandemie, maar wel bang zijn voor gevaccineerden omdat die gemuteerde virusdeeltjes zouden afscheiden. :blink:

Werkelijk, hoe krijgen ze het toch weer verzonnen. Ik denk dat de CDC/de overheid hadden gewild dat ze deze specifieke complottheorie zelf de wereld in hadden geholpen; het is in ieder geval een manier om ervoor te zorgen dat die wappies zich alsnog aan de regels gaan houden. Zij het rijkelijk laat.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

1966 kan nu een afspraak maken voor vaccinatie (zonder medische indicatie)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb me suf gerefreshed tot nu toe! Hartelijk dank voor het melden, mijn eerste prik gaat er op 31 mei in!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

michelly schreef:
16 mei 2021, 10:11
Ik ben benieuwd of je wel een afspraak kunt boeken als je "via via" (forum :lol: ) hoort dat jouw jaartal aan de beurt is en je de brief nog niet ontvangen hebt.
Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden :thumbup:
Dat komt al weken voor he, dat RIVM, VWS of Hugo de Jonge op twitter al aangeeft dat mensen uit een bepaald geboortejaar zich aan kunnen melden ook als ze de brief nog niet ontvangen hebben. Die komt dan vaak gedurende de week. Voor de afspraak te maken heb je dat niet nodig. Alleen als je erheen gaat.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik (begin 40-er) op mijn werk als laatste van de hele groep wordt geënt en dat blijkbaar veel 'jongeren' die vroeger 1 keer bij het ziekenhuis zijn geweest voor astma controle in een systeem staan om te worden uitgenodigd. Maargoed..Als ik rond Oktober weg kan vind ik het prima
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

1967 en 1968 kunnen nu een afspraak maken!
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

Bedankt ga het gelijk regelen :thumbup:
Site is nog niet bijgewerkt qua informatie, waar heb jij het gelezen?

Na tig keer verversen, gelukt. Zaterdag 29ste eerste prik!!
Nu nog 1970 voor partner :wink:
Tessah
Amerikafan

Bericht door Tessah »

Het gaat ook meteen de enige prik worden, want 1967 en 1968 krijgen Janssen.
https://www.rivm.nl/nieuws/mensen-uit-1 ... vaccinatie
Groeten, Tessah
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

Het gaat ook meteen de enige prik worden, want 1967 en 1968 krijgen Janssen.
https://www.rivm.nl/nieuws/mensen-uit-1 ... vaccinatie
Fijn om ingeënt te worden, baal wel een beetje dat het Janssen is, want mijn partner wil juist die niet en dan waarschijnlijk alsnog niet op vakantie :sadcry:
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Mag ik vragen wat daar dan het probleem mee is?
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

Die schijnt minder effectief te zijn en een aantal landen gebruiken die niet vanwege trombose bij sommigen. Het vaccin heeft ook andere samenstelling dan pfizer/moderna. Dus gaat hij zich waarschijnlijk niet in laten enten als hij Janssen krijgt. Hij is heel bang dat hij corona krijgt. De vaccinatie zou ook voor ons (rest gezin) weer beetje lucht geven..... Ik heb zelf astma, maar geen oproep huisarts gekregen. Laat mij wel inenten met Janssen is in ieder geval iets.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben van 1969 en kan waarschijnlijk over een paar dagen een afspraak maken. Zal ook wel Janssen worden.
Als ik vrije keuze had, zou ik ook voor Pfizer of Moderna hebben gekozen, maar zo niet is elk vaccin goed voor mij.
@marh : is jouw man arts of haalt hij -net als ik- alle wijsheid van tv en internet?
Het Janssen vaccin is inderdaad iets minder effectief in het voorkomen van de ziekte (besmetting), maar het beschermt wel 85% tegen ernstige ziekte. Dat is vergelijkbaar met de andere vaccins. Dus als je echt bang bent om Corona te krijgen, is het zaak so snel mogelijk een vaccin te krijgen. De luxe nemen om langer te wachten op een ander merk geeft alleen maar en langer risico toch besmet te raken.
En Janssen is gemaakt met conventionele technieken en niet zo experimenteel (mRNA) als Pfizer en Moderna; van deze nieuwe DNA technieken zijn nog geen lange termijn (neven)effecten bekend.
Tenslott: de trombose klachten zijn voornamelijk waargenomen bij vrouwen onder de 60 jaar. Naar mijn idee niet helemaal toevallig ook de groep die meer dan gemiddeld aan de pil is (waarvan bekend is dat deze het risico op trombose significant verhoogt, maar daar horen we niemand over). Dus als man maak ik me daar nog minder zorgen over: de kans vanmiddag met de auto te verongelukken is vele malen groter dan trombose na het Janssen vaccin. Dus ik ga ervoor.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

Ik ga er zelf ook voor, maar hij dus niet. Hij komt zelf bijna nooit buiten de deur. Ik en de nog schoolgaande kinderen zijn zijn enige contacten met buitenwereld. Las overigens 67% bescherming.
Maar dan nog ga ik de prik wel halen! Maar kan dus niet voor hem beslissen. Vakantie wilde ik graag weg dit jaar USA al laten schieten ivm zomervakantie te vroeg waarschijnlijk. Geen zin om weer een jaar thuis te blijven. Nu afwachten wat hij gaat doen, hij wil ook niet perse weg dus denkt de vaccinatie dan af te wachten tot hij 1 van de andere vaccins kan krijgen. Las net dat als je zwanger bent je geen Janssen krijgt, maar dat excuus kan hij niet gebruiken en ik ben te oud :)
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Dat het iets minder beschermt hoeft geen probleem te zijn zolang de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is. Dan circuleert het virus veel en veel minder, waardoor het risico op besmetting daalt en de iets lagere bescherming niet veel meer uitmaakt.

Wel jammer dat je man er zo in staat, zeker als hij zo bang is voor besmetting. De kans dat je slecht uit een coronabesmetting komt (waarbij trombose trouwens een veelvoorkomend verschijnsel is) is veel hoger dan de kans dat je een zeldzame bijwerking krijgt van het vaccin. Maar ja, dat is de rationele kant ervan, als je gevoelsmatig die knop niet kan omzetten en echt angstig bent voor het vaccin lijkt me dat ook een lastige persoonlijke overweging.

Zelf denk ik maar dat ik al meer dan een kwart eeuw zo'n groot risico loop op trombose door pilgebruik (waaronder enkele switches naar andere merken, wat in het eerste jaar extra veel risico's oplevert, en waaronder zelfs een tijdlang Diane 35) dat die Janssen-prik er nog wel bij kan. En mocht het misgaan dan zijn ze in de ziekenhuizen nu extra alert en weten ze wat ze je wel en juist niet moeten geven. Ik stroop mijn mouw op voor welk vaccin ze me ook willen geven. Maar nogmaals, als je er niet zo rationeel in staat is dat misschien lastiger.
MaGiL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaGiL »

GJ schreef:
22 mei 2021, 08:30
Fijn, nog 2 bouwjaren voordat ik mijn afspraak kan gaan inplannen. Gaat opschieten nu. Benieuwd wanneer de groep 1967-1968 nu wordt ingepland, hopelijk duurt het geen weken voordat je eindelijk gevaccineerd kan worden.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Nou, binnen 1 week! Zaterdag mag ik. Had zelfs vrijdag al gekund. Wel allemaal locaties in Zeeland, maar ik daar rij ik met alle plezier naar toe.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer