Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Ik hoop voor iedereen dat de grenzen inderdaad snel open gaan, maar nu de cijfers hier zo oplopen, is het risico er wel dat er toch beperkingen voor bepaalde landen (Nederland bv. ) zullen gelden. Dat daarvoor de grenzen pas open gaan als het weer beter gaat hier.
Xkim01
Amerikafan

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Xkim01 »

Misschien dat dan alleen mensen die volledig zijn gevaccineerd en vaccinatie paspoort het land in mogen en eventueel toch een negatieve test erbij? Dat klinkt redelijk goed heb ik het idee
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Xkim01 schreef:
16 jul 2021, 20:42
Misschien dat dan alleen mensen die volledig zijn gevaccineerd en vaccinatie paspoort het land in mogen en eventueel toch een negatieve test erbij? Dat klinkt redelijk goed heb ik het idee
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Laten we hopen dat de travel ban snel weg is zodat we allemaal weer weg kunnen. 🍀🍀🍀
Laatst gewijzigd door markro op 17 jul 2021, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vaccinatiepaspoort? Dat zou hier wel een probleem zijn, want de federale regering in Canada schuift het af op de provincies, en de provinciale overheid in Ontario heeft gezegd geen vaccinatiepaspoort te creeren.
Ik heb een email die bevestigd dat ik mijn vaccinatie gehad heb. Beide. Geen handtekening of zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Ik weet ook niet hoe het gaat, maar denk dat het zoiets gaat zijn. Mijn gevoel zegt wel dat je volledig gevaccineerd moet zijn.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Amerika doet toch niet aan vaccinatie-bewijzen, vaccinatie-apps en dergelijke.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Disney-Golf schreef:
16 jul 2021, 18:25
Bloomberg ziet het anders...

Biden Keeps Travel Ban on Europeans Despite Pleas to Ease It
By
Nick Wadhams
Het artikel waar je aan refereert is van vóór de meeting met Angela Merkel. Sindsdien is er dus wel iets veranderd, namelijk Biden die aangeeft waarschijnlijk binnen enkele dagen met nieuws te komen.
kastelke schreef:
16 jul 2021, 20:58
Vaccinatiepaspoort? Dat zou hier wel een probleem zijn, want de federale regering in Canada schuift het af op de provincies, en de provinciale overheid in Ontario heeft gezegd geen vaccinatiepaspoort te creeren.
Ik lees in dit gespreksverslag van gisteren dat er op dat vlak nu toch nagedacht wordt.

“Finally, First Ministers discussed the importance of working collaboratively on a proof of vaccination credential, and prioritizing work to implement a system that would enable Canadians to travel internationally with confidence.”

https://pm.gc.ca/en/news/readouts/2021/ ... 9-response
Laatst gewijzigd door Galapogos op 18 jul 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Even iets anders, ik sprak gister een vriend in Wyoming die daar een park runt. Hij heeft al wekenlang toeristen uit Duitsland België en Frankrijk.

Hij vroeg ze hoe ze binnen komen en stuk voor stuk geven ze aan via Mexico te vliegen. En dan NIET 14 dagen daar blijven, maar direct door…..

🤷🏼
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

@ovide: Tja, ook onder grensambtenaren zul je lapschwanzen hebben die het wel geloven, niet nadenken en niet doorvragen. Zie ook de NRC journalist die met een donkerrood Nederland op de Europese kaart allerlei grenzen overstak zonder controles of gewoon werd doorgewuifd. Dat zijn dan de geluksvogels onder de reizigers. Je vriend met het park heeft natuurlijk niet de gasten gesproken die wel werden tegengehouden.... Kortom, het is en blijft een gok om het op die manier te doen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Inderdaad, voor hetzelfde geld worden 9/10 van de mensen die het zo proberen gewoon terug gestuurd…
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is eigenlijk een verhaal waar we niks mee kunnen. En ook nog eens van horen zeggen.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

ovide schreef:
17 jul 2021, 08:04
Even iets anders, ik sprak gister een vriend in Wyoming die daar een park runt. Hij heeft al wekenlang toeristen uit Duitsland België en Frankrijk.
Gaat het over toeristen uit:
Belgium, Wisconsin
Germany, Pennsylvania
France(sville), Indiana
?? 🤭🙃😂
Diederik52
Amerikafan

:crazy: :lol:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

mtl schreef:
17 jul 2021, 09:56
Het is eigenlijk een verhaal waar we niks mee kunnen. En ook nog eens van horen zeggen.
Ik heb die verhalen via Mexico ook van meerdere gehoord, maarja dat telt volgens jou niet, is van horen zeggen. Zo is alles "van horen zeggen" ....kunnen we beter het forum sluiten hier.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Pascal schreef:
17 jul 2021, 10:12

Gaat het over toeristen uit:
Belgium, Wisconsin
Germany, Pennsylvania
France(sville), Indiana
?? 🤭🙃😂
Holland = Michigan
Nederland = Colorado
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Diederik52
Amerikafan

Misschien ook wel toeristen uit:
Italy (New York)
Denmark (South Carolina)
Luxemburg (Wisconsin).
Flauw, he?
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

We zijn al anderhalf jaar serieus genoeg. Nu en dan eens flauw doen moet kunnen.

Wat ik me in deze afvraag of deze mensen dat op eigen initiatief doen -wat ik zeer sterk betwijfel- of dat dat door sommigen in de reissector als ‘alternatief’ wordt naar voor geschoven om de travelban te ontwijken. Om toch maar reizen te verkopen en cash binnen te halen. Met een vette disclaimer allicht lukt het niet dan is het op risico van de reiziger…
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk zelf dat dit geen initiatief van de reiswereld is. Maar reisburo's zullen geen vragen stellen als je een ticket koopt.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Pascal schreef:
17 jul 2021, 12:49
Met een vette disclaimer allicht lukt het niet dan is het op risico van de reiziger…
Naar mijn idee is een van de risico's, wanneer een oplettende beambte je terugstuurt omdat je niet kan aantonen dat je 14 dagen in een derde land hebt verbleven, dat je de ESTA-vraag of jou ooit de toegang tot Amerika is ontzegd niet meer (legaal) met 'nee' kan beantwoorden (maar mogelijk herinner ik mij de formulering van deze vraag niet goed en is er toch nog wat speelruimte).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer