Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drukte volgend jaar in natuurparken
Drukte volgend jaar in natuurparken
Hoe schatten jullie de drukte in in de VS volgend jaar en dan met name in de parken. Ik lees dat het een extreem jaar qua toeloop aan bezoekers kan worden en daar heb ik zelf niet zo’n zin in. Ik kan niet goed tegen drukte. Maar ik vroeg me af hoe andere dat zien
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Drukte volgend jaar in natuurparken
Waar lees je dat? Bron??
De National Parks in Amerika kennen de laatste jaren al een flinke toename qua aantallen bezoekers. Daar zullen toeristen uit het buitenland een beetje aan bijdragen maar niet in die mate dat het daardoor veel drukker wordt. De drukte komt voornamelijk doordat Amerikanen zelf de National Parks ontdekt hebben. Die 'paar' toeristen uit Europa zullen niet zorgen dat de parken uitpuilen.
Een mooi overzicht van de aantallen vind je hier.
Wil je per park bekijken wat de bezoekersaantallen waren over de afgelopen jaren dan vind je die hier.
Roland
De National Parks in Amerika kennen de laatste jaren al een flinke toename qua aantallen bezoekers. Daar zullen toeristen uit het buitenland een beetje aan bijdragen maar niet in die mate dat het daardoor veel drukker wordt. De drukte komt voornamelijk doordat Amerikanen zelf de National Parks ontdekt hebben. Die 'paar' toeristen uit Europa zullen niet zorgen dat de parken uitpuilen.

Een mooi overzicht van de aantallen vind je hier.
Wil je per park bekijken wat de bezoekersaantallen waren over de afgelopen jaren dan vind je die hier.
Roland
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dit jaar was het in alle parken al een complete hel hoor. Erger kan niet.
Bron: mezelf
Wij zijn dit jaar in het zuidwesten geweest en het was overal veel drukker dan anders.
En aan de oostkust waar wij wonen puilen alle parken ook echt compleet uit.
Eens met Roland dat de buitenlandse toeristen daar niet zo heel veel aan veranderen, hoewel ik denk dat het in de busparken (dat is Grand Canyon, Bryce ed,...) het nog wel voor een extra toename zorgt.
Bron: mezelf

En aan de oostkust waar wij wonen puilen alle parken ook echt compleet uit.
Eens met Roland dat de buitenlandse toeristen daar niet zo heel veel aan veranderen, hoewel ik denk dat het in de busparken (dat is Grand Canyon, Bryce ed,...) het nog wel voor een extra toename zorgt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt overal alsmaar drukker.
Ik weet niet welke parken je hebt gepland maar als je niet tegen drukte kunt zou ik geen nationale parken bezoeken.
Wat vind je druk? Wat is acceptabel? Je zal niet snel ergens alleen zijn.
Marianne
Ik weet niet welke parken je hebt gepland maar als je niet tegen drukte kunt zou ik geen nationale parken bezoeken.
Wat vind je druk? Wat is acceptabel? Je zal niet snel ergens alleen zijn.
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Drukte in de nationale parken is relatief. De drukte concentreert zich voornamelijk op de parkeerplaatsen, eventueel aanwezige shuttlebussen en op de meest populaire trails, zoals de Mist Trail in Yosemite, Angels Landing en The Narrows in Zion, Delicate Arch in Arches, dat soort plekken. Ik heb me er nooit zo aan gestoord, terwijl ik ook niet zo van drukte hou. De drukste trails bewaren we als het kan voor het begin of einde van de dag.
In 2017 bezochten we hartje hoogseizoen Yellowstone, en dat viel ook reuze mee. Dat park is gemaakt op grote bezoekersaantallen. Bij de geiserbasins was het druk genoeg, maar nog wel te doen vond ik. En in de rest van het park vond ik het eerder rustig overkomen. Het is dan ook een heel groot park. @Renée76 Ik zou me om jullie geplande bezoek aan Yellowstone dan ook niet al te veel zorgen maken.
In 2017 bezochten we hartje hoogseizoen Yellowstone, en dat viel ook reuze mee. Dat park is gemaakt op grote bezoekersaantallen. Bij de geiserbasins was het druk genoeg, maar nog wel te doen vond ik. En in de rest van het park vond ik het eerder rustig overkomen. Het is dan ook een heel groot park. @Renée76 Ik zou me om jullie geplande bezoek aan Yellowstone dan ook niet al te veel zorgen maken.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Inderdaad zoals hierboven al beschreven: drukte is relatief.
Je zult niet zomaar alleen zijn op de populaire plekken. Maar je loopt ook zeker niet overal in polonaise.
Tenslotte zijn we allemaal toeristen die de bezienswaardigheden willen bezoeken. Ik sta het daar net zo goed drukker te maken
Wij hebben besloten dat drukte er nu eenmaal bij hoort en dat we ons daar dus niet (teveel) aan storen.
Zodra je net iets verder dan de gebaande paden gaat, wordt het meestal rustiger.
En het klopt dat sommige parken er gevoeliger voor zijn dan anderen. Maar ook dan... een paar jaar geleden waren we in het 4 juli weekend in Zion. Niet over nagedacht zeg maar, dus dat was aan de drukke kant. Maar dan kun je balen, of gewoon wat verder weg wandelen. Een jaar later waren we er mid juli. En toen liepen we de Observation Point Trail bijna alleen.
In 2019 waren we met Labour Day weekend in Yellowstone. De Grand Prismatic Overlook stonden we met een man of 20. De Fairy Falls een paar kilometer verder waren we met één ander stel. De Morning Glory Pool stonden we op Labour Day zelf om 10 uur helemaal alleen... En we zijn dus niet zulke vroege vogels. Kortom: op sommige parkeerplaatsen zal het druk zijn. Op andere plekken zal je er geen 'last' van hebben, zeker niet in zo'n groot park als Yellowstone.
Je zult niet zomaar alleen zijn op de populaire plekken. Maar je loopt ook zeker niet overal in polonaise.
Tenslotte zijn we allemaal toeristen die de bezienswaardigheden willen bezoeken. Ik sta het daar net zo goed drukker te maken

Wij hebben besloten dat drukte er nu eenmaal bij hoort en dat we ons daar dus niet (teveel) aan storen.
Zodra je net iets verder dan de gebaande paden gaat, wordt het meestal rustiger.
En het klopt dat sommige parken er gevoeliger voor zijn dan anderen. Maar ook dan... een paar jaar geleden waren we in het 4 juli weekend in Zion. Niet over nagedacht zeg maar, dus dat was aan de drukke kant. Maar dan kun je balen, of gewoon wat verder weg wandelen. Een jaar later waren we er mid juli. En toen liepen we de Observation Point Trail bijna alleen.
In 2019 waren we met Labour Day weekend in Yellowstone. De Grand Prismatic Overlook stonden we met een man of 20. De Fairy Falls een paar kilometer verder waren we met één ander stel. De Morning Glory Pool stonden we op Labour Day zelf om 10 uur helemaal alleen... En we zijn dus niet zulke vroege vogels. Kortom: op sommige parkeerplaatsen zal het druk zijn. Op andere plekken zal je er geen 'last' van hebben, zeker niet in zo'n groot park als Yellowstone.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren in 2019 in het Labor Day weekend in Yosemite.
Je moet dan niet de vallei in willen gaan, maar bij de Mariposa Grove was het rustig en bij de Tioga Pass was het ook goed te doen.
Ik heb even naar jullie route gekeken en de enige parken waar een goede planning handig is, zijn RMNP en Yellowstone. Met het aantal dagen dat jullie daar hebben kun je in principe aardig goed de drukte ontwijken. Dus op tijd naar de drukke plaatsen, en midden op de dag de wat minder populaire dingen doen. Je kunt dan bijvoorbeeld naar de Lone Star Geyser lopen, of een leuke wandeling doen.
Marianne

Ik heb even naar jullie route gekeken en de enige parken waar een goede planning handig is, zijn RMNP en Yellowstone. Met het aantal dagen dat jullie daar hebben kun je in principe aardig goed de drukte ontwijken. Dus op tijd naar de drukke plaatsen, en midden op de dag de wat minder populaire dingen doen. Je kunt dan bijvoorbeeld naar de Lone Star Geyser lopen, of een leuke wandeling doen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij vonden het in 2017 (sept./okt.) al zó druk in de nat. parks dat we in 2019 meer state parks hebben bezocht. Die zijn even mooi en veel minder druk.
Vooral het parkeren met een camper was een ramp. Met name omdat veel parkeerplaatsen voor campers in gebruik werden genomen door personenauto's, terwijl daar vaker wel nog plek was. En tja... een auto past wel op een camper plek maar andersom niet.
Dus mensen denk daar ook eens aan voor je je auto op een camper plek zet!!!
Vooral het parkeren met een camper was een ramp. Met name omdat veel parkeerplaatsen voor campers in gebruik werden genomen door personenauto's, terwijl daar vaker wel nog plek was. En tja... een auto past wel op een camper plek maar andersom niet.
Het wordt objectief gezien steeds drukker in de nationale parken, zoveel zelfs dat de NPS overal bezig is met pilots en maatregelen om dit te kunnen beheersen. Hoe je drukte ervaart is natuurlijk subjectief en er zijn zeer zeker trucjes om toch wat ' park voor jezelf' te hebben, zelfs in de meest drukke NP's (Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon, Yellowstone).
- De beste tip die ik kan geven is: vroeg opstaan. Uitslapen kun je thuis ook wel maar als je om 7 uur aan een trail kunt beginnen dan kom je de drukte pas op de terugweg tegen. Op die manier kwam ik vrijwel niemand tegen bij trails als Observation Point in Zion, South Kaibab in GC of Delicate Arch in Arches. Dat zijn erg populaire wandelingen.
- Rond etenstijd gaan wandelen tot zonsondergang (als je in de zomermaanden gaat) helpt ook de crowds doen uitdunnen.
- Kies een trail (of gedeelte van het park) dat wat minder populair is, vaak ook heel mooi en minder druk (bv Hetch Hetchy in Yosemite of Kolobs Canyon in Zion).
- Doe lange trails. Als je kiest voor full day hikes laat je 99,9% van de bezoekers achter je. Je moet daar wel zin en de conditie voor hebben, maar daar krijg je mijn inziens wel het echte wildernis gevoel bij. Daarnaast kom je zo op hele mooie plaatsen. Mijn uitschieter was Clouds Rest in Yosemite; een pittige wandeling maar ik kwam maar 6 of 7 andere mensen tegen.
Zoals gezegd; we zijn met veel (welvarende) mensen op de wereld die allemaal hetzelfde willen; reizen. Dus druk is het over vrijwel heel de wereld. Omdat Amerika de NP's zo toegankelijk heeft gemaakt qua infrastructuur is het daar nog extra druk. Als je je erop voorbereid en het accepteert hoef je je er niet echt aan te storen hoor.
Als je er wat vaker bent geweest kom je erachter dat er ook heel veel prachtige plaatsen zijn in de VS die niet in een NP liggen, maar ik kan me goed voorstellen dat een eerste of tweede reis naar de VS toch wel langs een Yosemite of Grand Canyon moet lopen.
- De beste tip die ik kan geven is: vroeg opstaan. Uitslapen kun je thuis ook wel maar als je om 7 uur aan een trail kunt beginnen dan kom je de drukte pas op de terugweg tegen. Op die manier kwam ik vrijwel niemand tegen bij trails als Observation Point in Zion, South Kaibab in GC of Delicate Arch in Arches. Dat zijn erg populaire wandelingen.
- Rond etenstijd gaan wandelen tot zonsondergang (als je in de zomermaanden gaat) helpt ook de crowds doen uitdunnen.
- Kies een trail (of gedeelte van het park) dat wat minder populair is, vaak ook heel mooi en minder druk (bv Hetch Hetchy in Yosemite of Kolobs Canyon in Zion).
- Doe lange trails. Als je kiest voor full day hikes laat je 99,9% van de bezoekers achter je. Je moet daar wel zin en de conditie voor hebben, maar daar krijg je mijn inziens wel het echte wildernis gevoel bij. Daarnaast kom je zo op hele mooie plaatsen. Mijn uitschieter was Clouds Rest in Yosemite; een pittige wandeling maar ik kwam maar 6 of 7 andere mensen tegen.
Zoals gezegd; we zijn met veel (welvarende) mensen op de wereld die allemaal hetzelfde willen; reizen. Dus druk is het over vrijwel heel de wereld. Omdat Amerika de NP's zo toegankelijk heeft gemaakt qua infrastructuur is het daar nog extra druk. Als je je erop voorbereid en het accepteert hoef je je er niet echt aan te storen hoor.
Als je er wat vaker bent geweest kom je erachter dat er ook heel veel prachtige plaatsen zijn in de VS die niet in een NP liggen, maar ik kan me goed voorstellen dat een eerste of tweede reis naar de VS toch wel langs een Yosemite of Grand Canyon moet lopen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Almere vak V
- Amerika-expert
Laat ik er nog eentje aan toevoegen. Gedraag je niet als een kuddedier...
Mooiste voorbeeld vind ik altijd als je vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon gaat. Daar mag je niet meer zelf naartoe rijden. Moet je met de bus. De bus stopt en iedereen loopt rechtdoor naar de Canyon om over de rand te gaan staan te gapen. Buslading, na buslading. Staan er honderden, zo niet duizenden mensen op elkaar. Ga 200 meter naar links. En daar staat niemand.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 03 aug 2021, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Helaas kun je in de parken maar op 1 plek vroeg zijn. Voor de volgende plekken is het al dringen op de parkeerplaatsen.
Zo zijn wij nog nooit in Yellowstone NP geweest en zullen er, puur vanwege de drukte, ook nooit komen.
We zullen er niets aan missen omdat we zo veel andere mooie plekken zullen zien.
Moet ik wel zeggen dat wij geen kuddedieren zijn. Als iemand ons zegt dat we ergens persé heen moeten, dan zeggen wij: we moeten helemaal niks.
Daardoor zijn we tijdens onze vorige camperreis voor het grootste deel dan ook geen Europeanen tegen gekomen en hebben we schitterende routes gereden.
Over drukte gesproken was dit voor ons ook een grote irritatie in 2019! Meerdere personen auto's op camper plekken. Of mensen die op grote parkeerplekken op een middenstuk precies in het midden gaan staan, terwijl tikkie naar voren/achteren en er kunnen twee auto's met de neus/achterkant tegen elkaar staan. Verder zijn de Nationale parken druk, maar wij hebben ons daar verder niet aan gestoord. Je moet tenslotte al het moois delen met andere bezoekers.Trails schreef: ↑03 aug 2021, 08:01Vooral het parkeren met een camper was een ramp. Met name omdat veel parkeerplaatsen voor campers in gebruik werden genomen door personenauto's, terwijl daar vaker wel nog plek was. En tja... een auto past wel op een camper plek maar andersom niet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Iedereen heeft het hier over drukte Pre-2020. Ik kan jullie vertellen dat seizoen 2020 en seizoen 2021 een heel ander verhaal is. Drukte is VEEL erger ook in state parks. Toch in de populaire touritstische regio's.
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De drukte in het Labor day weekend is kennelijk van alle tijden. Wij waren daar in dat weekend in 1992(!). Zelfde verhaal. Na een uurtje vruchteloos in een nauwelijks vooruit komende file gestaan te hebben, zijn we maar omgedraaid. Glacier Point ging goed. Evenals Mariposa en de Tioga Road. Dit geeft al een beetje de oplossing aan om drukte mijdend vakantie te kunnen vieren. Je moet niet willen gaan daar waar iedereen heen wil gaan. En in onze beleving blijft er dan nog genoeg te genieten over.Martin & Marianne schreef: ↑02 aug 2021, 18:48Wij waren in 2019 in het Labor Day weekend in Yosemite.![]()
Je moet dan niet de vallei in willen gaan, maar bij de Mariposa Grove was het rustig en bij de Tioga Pass was het ook goed te doen.
Indien we de vraag van TS interpreteren als "gaat het specifiek volgend jaar (2022) drukker worden?" dan denk ik dat het elk jaar nog wat drukker gaat worden dan in het voorafgaande jaar. Ik vrees dat de waarnemingen en ervaringen van @Tipsy_1 geen incident zijn maar een accuraat beeld schetsen wat ons te wachten staat.
De wereldbevolking groeit hard. De middenklasse groeit mogelijk relatief nog harder. De tijd van "het leven is om te werken" lijkt voorbij. Overigens is het onze ervaring dat het niet alleen in Amerika maar op heel veel andere plekken ook heel veel drukker is geworden. Tegenwoordig moet je langdurig in de rij gaan staan daar waar je vroeger zo naar binnen kon lopen.
We kunnen nog hopen dat de topdrukte dit jaar deels veroorzaakt wordt doordat sommige amerikanen door covid extra veel vakantiedagen opgespaard hadden, en doordat sommige mensen vanwege covid eerder een nationaal park opzieken dan andere toeristische attracties die binnen zijn, maar verder zal het inderdaad elk jaar drukker worden.
Wij waren 2 weken geleden in de Great Smoky Mountains, daar las ik dat ze in augustus een proef gingen doen met reserveringen voor de parkeerplaats voor de Lauren Falls Trail. Ook geen slecht plan denk ik.
Wij waren 2 weken geleden in de Great Smoky Mountains, daar las ik dat ze in augustus een proef gingen doen met reserveringen voor de parkeerplaats voor de Lauren Falls Trail. Ook geen slecht plan denk ik.
Terug in Texas!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mij viel het in 2018 op dat er zo veel chinezen waren.
Wat napluizen levert;
In 2019 gingen er meer dan 80 miljoen internationale toeristen naar Amerika.
Het merendeel komt uit Mexico en Canada. Uit China ongeveer 3 miljoen toeristen. En die willen allemaal de "highlights" zien.
Als / indien de grenzen weer open gaan...
Mijn beeld;
- Ik verwacht niet dat de Amerikanen volgend jaar de parken ineens laten liggen.
- Veel mensen hebben hun reis naar Amerika uitgesteld. Ik verwacht dat die gaan reizen zodra de grenzen opengaan.
- Laat het de helft meer zijn dan die 80 miljoen, dan praat je over 120 miljoen extra internationale toeristen.
- De toeloop en drukte zal enorm zijn (en als gevolg gaan de prijzen ook omhoog).
Wat napluizen levert;
In 2019 gingen er meer dan 80 miljoen internationale toeristen naar Amerika.
Het merendeel komt uit Mexico en Canada. Uit China ongeveer 3 miljoen toeristen. En die willen allemaal de "highlights" zien.
Als / indien de grenzen weer open gaan...
Mijn beeld;
- Ik verwacht niet dat de Amerikanen volgend jaar de parken ineens laten liggen.
- Veel mensen hebben hun reis naar Amerika uitgesteld. Ik verwacht dat die gaan reizen zodra de grenzen opengaan.
- Laat het de helft meer zijn dan die 80 miljoen, dan praat je over 120 miljoen extra internationale toeristen.
- De toeloop en drukte zal enorm zijn (en als gevolg gaan de prijzen ook omhoog).
Vroeg opstaan is zeker een goed plan, dan heb je (eventjes) wat winst tov de bustoeristen. In 2019 waren we in RMNP, rond 7.00u op de parkeerplaats nabij Bear Lake: volle bak. Nog 1 a 2 plekjes vrij.
We waren dat jaar ook vroeg in Yellowstone bij de Grand Prismatic Spring maar dan zie je dus niks omdat het fris is en er allemaal stoom hangt.
Soms ontkom je er niet aan.
Een mooi alternatief zijn de National Monuments en - Forests, die zijn vaak onbekender bij het grote publiek.
Wij hebben met potlood 2023 opgeschreven maar houden zeker een slag om de arm. Het moet wel vakantie blijven...
We waren dat jaar ook vroeg in Yellowstone bij de Grand Prismatic Spring maar dan zie je dus niks omdat het fris is en er allemaal stoom hangt.
Soms ontkom je er niet aan.
Een mooi alternatief zijn de National Monuments en - Forests, die zijn vaak onbekender bij het grote publiek.
Wij hebben met potlood 2023 opgeschreven maar houden zeker een slag om de arm. Het moet wel vakantie blijven...
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
Excuses dat ik nu pas reageer. We zijn op vakantie en WiFi is niet heel betrouwbaar.
Bron zijn mensen om me heen, met name die volgend jaar ook willen gaan, maar erover twijfelen omdat het extra druk zou zijn.
Onze route zou inderdaad Yellowstone plus omgeving zijn.
We zijn geen uitslapers dus dat is in ons voordeel.
In verband met de belastbaarheid van man wandelen we meestal in de ochtend. Rusten dan in de middag en doen dan in de avond nog wat.
Ik vond het een paar jaar geleden in Yosemite extreem druk. We konden het wel omzeilen door langere wandelingen te doen, maar in de vallei was het extreem.
Ik ervaar dat als niet prettig. Kinderen hebben adhd, man parkinson en ze zijn alle drie hierdoor snel overprikkeld. Vandaar dat we graag rustigere plekken opzoeken.
Bron zijn mensen om me heen, met name die volgend jaar ook willen gaan, maar erover twijfelen omdat het extra druk zou zijn.
Onze route zou inderdaad Yellowstone plus omgeving zijn.
We zijn geen uitslapers dus dat is in ons voordeel.
In verband met de belastbaarheid van man wandelen we meestal in de ochtend. Rusten dan in de middag en doen dan in de avond nog wat.
Ik vond het een paar jaar geleden in Yosemite extreem druk. We konden het wel omzeilen door langere wandelingen te doen, maar in de vallei was het extreem.
Ik ervaar dat als niet prettig. Kinderen hebben adhd, man parkinson en ze zijn alle drie hierdoor snel overprikkeld. Vandaar dat we graag rustigere plekken opzoeken.
Als het qua reis (en budget) een optie is, dan zou je kunnen overwegen om in de parken zelf te overnachten, daar waar je je wandelingen zou willen doen. Als je dan opstaat, dan ben je ook meteen op plek van bestemming. Ontbijtje en gaan...
De bekendste parken zijn al jaren enorm druk. Voor 2019 waren we al drie keer "uitgeloot" voor een hotel in Yosemite Valley (en dat echt een jaar van te voren reserveren) maar als je flexibel bent dan kun je er heus wel terecht.
De bekendste parken zijn al jaren enorm druk. Voor 2019 waren we al drie keer "uitgeloot" voor een hotel in Yosemite Valley (en dat echt een jaar van te voren reserveren) maar als je flexibel bent dan kun je er heus wel terecht.
The Great American Eclipse Trip 2024
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht