Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Hier in NL zitten we aangaande Corona, de aanpak Corona ervan en qua vaccinatie graad ( 80-90% over paar weken ) beter als in de US in ieder geval.

Lees wel berichten op dit keer de NOS dat de vaccins na half jaar minder effectief zouden zijn tegen ziekenhuis opnames? In Israël is de helft van mensen in ziekenhuis gevaccineerd en merendeel daarvan wel boven de 60? Raar en onvolledig bericht weer, waar je weer niks mee kan. Helpt anti vaccers weer op weg 😞

Maar reizen naar de US kan nog wel een jaartje duren. Wie weet langer.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

De VS heeft zojuist besloten om de grens met Mexico en Canada nog 1 maand gesloten te houden.

Copy paste beleid.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jebus4life »

Dan lijkt mij dat de vertrekkers van September er met quasi zekerheid een streep door mogen trekken...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De kans wordt wel heel erg klein dat we op 4 september kunnen vertrekken inderdaad. We wachten nog even af, dat kost ten slotte niets.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Yep, ik wil quasi zeker eerstdaags annuleren (vertrek 21/9), maar m'n echtgenote heeft een punt als ze zegt dat ik er werkelijk niks mee win ten opzichte van wachten tot bijvoorbeeld 15/9, en ze heeft een punt.

Die ene mini-waterkans dat het toch nog goedkomt, kan ik evengoed aangrijpen. Vooral omdat ik interessante vliegtickets bij KLM heb uitstaan, 4 hotels geboekt heb die nu een pak duurder staan, een auto gehuurd heb voor 1 dag aan 1/3e van de huidige prijs, en cabana's geboekt heb die ofwel een pak duurder zijn nu ofwel gewoon niet meer beschikbaar zijn.

Net voor de 'fun' eens uitgeteld, als ik alles annuleer zal er rond de $2600 bijgeschreven worden op mijn creditcard... Ik maak dan een klein beetje winst omdat de dollar inmiddels iets sterker geworden is :lol:

Bij 1 geboekte cabana is er een processing fee van $11 die je kwijt bent als je annuleert, maar vorig jaar had ik die ook al geboekt en toen ik mijn uitleg deed waarom ik cancelde, heeft men meteen zelf gezegd we storten ook de fee terug.

Edit: mijn echtgenote zei gisteren "ik zie dat je echt 'ongelukkig' bent dat je niet naar Vegas kan. Ik ben blij met een alternatieve vakantie maar ik weet dat jij echt heel graag die kant uit wil. Zodra het kan, boek je maar een solotripje van een week ofzo"

Dit maakt me toch enigzins blij, gezien ik makkelijk short notice op het werk vakantie kan krijgen en ook 36 vakantiedagen per jaar heb (meer dan genoeg dus).

:D
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Werk je toevallig ook in het hoger onderwijs? :wink: Met 41 vakantiedagen per jaar heb ik altijd zo'n medelijden met die Amerikanen die het met 10 of 15 moeten stellen. :lol:
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Galapogos schreef:
20 aug 2021, 16:37
Werk je toevallig ook in het hoger onderwijs? :wink: Met 41 vakantiedagen per jaar heb ik altijd zo'n medelijden met die Amerikanen die het met 10 of 15 moeten stellen. :lol:
Valt best mee hoor, ik heb standaard 37 dagen. Dan nog extra's afhankelijk hoeveel uren ik overwerk.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Galapogos schreef:
Financiële sector. Ik kan ook al m’n dagen vrij kiezen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Het betreft niet het vliegverkeer en daar valt ook van alles over te zeggen. Je mag wel met 150 man in een 737 zitten maar niet met 2 personen in een auto de grens over. Aan de andere kant, de regels op een vliegveld zijn een stuk makkelijker te handhaven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door ricktachtig »

The latest restrictions extend the prohibitions beyond the end of the busy U.S. summer tourism season. Airline officials say it will be at least weeks and potentially months before any U.S. travel restrictions are lifted, citing the rising number of COVID-19 cases.
https://www.reuters.com/world/us/us-ext ... 021-08-20/
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Ook dit is weer zo vreemd, US citizens kunnen wel naar Canada op vakantie, maar Canadezen mogen niet naar U.S.

Maar voor mij is het nu wel duidelijk dat de geplande USA reis met vertrek op 12 september niet doorgaat. Ga me nu volledig richten op onze geplande Canada-reis met vertrek naar Vancouver op 11 september.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Canadezen mogen gewoon naar Amerika maar niet over land.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Maar amerikanen mogen wel over land naar Canada...
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Achja, weer een reis die niet doorgaat, het begint te wennen. :roll:

We gaan nu (hopelijk) met de Harmony of the Seas een rondje Middellandse Zee doen in oktober.
Dat is ook een beetje Vegas maar dan op het water. :mrgreen:

Prachtige aanbieding via Mlife gescoord. :clap:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
20 aug 2021, 17:28
Galapogos schreef:
Financiële sector. Ik kan ook al m’n dagen vrij kiezen.
Jaarlijks: 27 verlofdagen + 10 dagen onbetaald verlof + 12 ATV dagen en dat met werktijden ergens tussen 6 en 18:00u. Ohhh ja 8 min met de fiets naar het werk 😆 Mij hoor je niet klagen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Robje1968
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Robje1968 »

Dit jaar stond bij ons in de planning om een rondreis door China te maken. Ergens in maart hadden wij het gevoel dat een trip naar Azië dit jaar niet tot de mogelijkheden zal gaan behoren. Wij waren toen wel optimistisch over de mogelijkheden om naar Amerika te gaan en dat waarschijnlijk in september de grenzen wel open zullen zijn.

Voorzichtig begonnen we dan ook te denken aan een roadtrip in het zuid-westen van Amerika.
Mede door de deskundige en enthousiaste hulp van een lid van dit forum, begon onze rondreis serieuze vormen aan te nemen en raakten wij steeds enthousiaster. Aardig wat uurtjes zijn wij kwijt geweest aan het plannen van de rondreis, zoeken naar hotels/Airbnb`s en het inplannen van bezienswaardigheden.

Wij hebben vrij lang de hoop gehad dat we uiteindelijk op 2 september richting San Fransisco konden gaan, maar twee weken terug hebben wij alles geannuleerd. Hoe jammer het is, het heeft ons wel rust gegeven dat we die beslissing hebben genomen.
Het voordeel van al onze inspanningen is dat onze reis helemaal staat en als hopelijk volgend jaar de grenzen open gaan, we die zo uit de "kast" kunnen trekken. Wat ons trouwens in positieve zin opviel, was dat we binnen één week het geld retour hadden van KLM. Ik heb ook andere verhalen hierover gehoord, dus dat was voor ons een meevaller.

Na onze annulering hebben wij gekozen om een roadtrip door Griekenland te maken. Wij vliegen nu op Thessaloniki, blijven een tijdje in het noorden van Griekenland. Daarna zakken we af om een paar dagen in Athene te vertoeven. Na ons bezoek in Athene gaan we het schiereiland Peloponnesus bekijken om vervolgens een paar dagen op het eiland Zakynthos wat te relaxen.
Als dat achter de rug is, vertrekken we richting Ioánnina en daarna nemen we de boot die ons dan naar Corfu zal brengen. Op dat eiland blijven we een weekje om daarna weer naar Nederland te vertrekken.

Nu de rondreis staat voor Griekenland hebben we er heel veel zin in en hebben we de teleurstelling van het niet doorgaan van de "Amerikareis" achter ons gelaten.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Robje1968 schreef:
21 aug 2021, 09:48
Wat ons trouwens in positieve zin opviel, was dat we binnen één week het geld retour hadden van KLM
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik wacht nu in elk geval al langer dan 1 week.
Robje1968
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Robje1968 »

Ik heb dit via de website van KLM gedaan en gekozen voor de optie annuleren.
Heb daarin aangegeven dat ik mijn geld terug wil, omdat EU toeristen niet worden toegelaten in Amerika.
Overigens had ik geen flexibel ticket, dus daarom was ik wat verbaast dat ik mijn geld zo snel terugkreeg.
Pikachu83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Pikachu83 »

RCRD schreef:
20 aug 2021, 21:09
Achja, weer een reis die niet doorgaat, het begint te wennen. :roll:

We gaan nu (hopelijk) met de Harmony of the Seas een rondje Middellandse Zee doen in oktober.
Dat is ook een beetje Vegas maar dan op het water. :mrgreen:

Prachtige aanbieding via Mlife gescoord. :clap:
Onze Symphony of the Seas hebben we verschoven naar eind oktober. Kan vrijblijvend en kosteloos verschuiven gelukkig. Wij kregen ook een Middellandse Zee voorstel, maar die stedentripjes vinden we lang niet zo leuk. Veel plezier met de Harmony, erg mooi!
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

@Robje1968 : Tja, ik ook via website KLM. Kennelijk jij dit keer wel geluk en ik niet. Vorig jaar augustus had ik na een telefoongesprekje met KLM binnen 5 min vouchers in mijn emailbox te midden van alle horrorverhalen op dit forum toen over eindeloze wachttijden....
Overigens maakt een flexibel ticket niet uit; de policy is nu dat je elke vlucht met vertrekdatum voor eind dit jaar kosteloos kunt annuleren met vouchers die je vervolgens uitbetaald kunt krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer