Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Bij ons stond het geld na annuleren van de tickets ook in twee dagen op de rekening. Één online formulier ingevuld om de tickets om te laten zetten in vouchers, dat duurde een dag ofzo. En een ander online formulier om de vouchers te laten uitbetalen. Dat ging instant.

Ik kwam er laatst achter dat KLM ook nog een ander (uitgebreider) formulier online heeft staan, waarbij ik vermoed dat een medewerker er daadwerkelijk naar moet kijken. Ik kan me voorstellen dat die route langer duurt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

Ik heb vorige maand deze KLM site gebruikt om mijn refund te claimen:
https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMa ... ll_null_SF
Kreeg ik via FB messenger van KLM doorgestuurd. De andere link waar je via de KLM website op komt, werkte niet. Deze wel; binnen 2 dagen stond het geld terug op mijn creditcard. En dat terwijl de reis betaald was van vouchers die ik van de geannuleerde reis van vorig jaar; die tickets waren gekocht bij Budgetair. Dus via een OTA geboekt en uiteindelijk toch rechtstreeks van KLM m'n geld retour.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Ik wacht inmiddels ook bijna 2 1/2 week op mijn klm voucher.
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

Wij wachten ondertussen ook al 2 weken op onze vouchers... Zal maandag maar eens bellen want vind het toch wel lang duren nu.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nog iemand die aan het speculeren is: http://usuktravel.blogspot.com/2021/08/ ... s.html?m=1
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

@mtl Interessant! Er staat in dat bericht "US immigration Attorney believes US Travel Ban will be lifted 9th September for fully vaccinated travellers." Er staat vervolgens wel bij "who have had a us recognised vaccine" dus AstraZeneca-gevaccineerden hebben dan pech volgens mij. Het gaat wel over luchtverkeer, het landverkeer met bijv. Canada blijft tot 21 sept verboden wat dan weer vreemd is. In elk geval heb ik de indruk dat ze wachten tot de Amerikanen klaar zijn met hun zomervakantie. De datum van 9 sept lijkt op zich toch nog wat willekeurig gekozen (als het waar is ...), een paar dagen na Labor Day.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

BA heeft mijn vluchten voor 4 en 25 nov al verzet. In ieder geval de heenvlucht naar Heathrow (eerder) en de terugvlucht vanuit San Francisco (later). Nog niet meer dan 3 uur verschil dus ik mag/kan niet annuleren maar ze zijn wel aan het schuiven in het schema. Wij hebben wel afgesproken dat als ze meer dan 3u verschuiven dat wij dan kiezen voor annuleren. We hebben er niet veel vertrouwen meer in dat het gaat lukken in november. We proberen het dan mei/juni 2022 wel weer (maar dan boek ik pas als ook echt de ban eraf is) Gaan we in november een rondreis maken in Andalusië (ben al voorzichtig begonnen met voorbereidingen).
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Dat zou dan dezelfde datum zijn als Canada open gaat voor vaxxed EU-reizigers.

Dit soort heel kleine, minuscule strohalmen is waarom m’n vrouw gelijk heeft om de reis met vertrek 21/9 nog heel even te laten staan.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

@Timothy555 Nee, dat is op 7 september. En jullie reis van 21 sept zou ik inderdaad dan nog even laten staan.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Ow, was ik even fout dan, sorry.

We kunnen maar hopen zeker? Hoop is gratis…
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

Een random opmerking op een random blogspot blog dat claimt dat binnen 2,5 week veel landen weer massaal mogen invliegen. Ik persoonlijk hecht er totaal geen waarde aan. Iedereen kan iets op een blog zetten.

Het zou zeker mooi zijn. Maar ik hoor dit liever vanuit de media of de officiële bronnen zelf.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

ricktachtig schreef:
22 aug 2021, 11:00
Maar ik hoor dit liever vanuit de media of de officiële bronnen zelf.
Inderdaad, maar ik ben nog steeds af een het wachten op die: "binnen enkele dagen" dat er duidelijkheid zou komen :roll: :roll:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is inderdaad niet meer dan speculatie en ik zou er geen verwachtingen van hebben. Verwacht niks, dan kan het alleen maar meevallen.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dit is degene die het bericht heeft geschreven: theenchantedarsehole.
Bron: geen enkele vermelding.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Timothy555 schreef:
22 aug 2021, 10:19
Dat zou dan dezelfde datum zijn als Canada open gaat voor vaxxed EU-reizigers.
Daar zou ik nog niet 100% zeker van zijn. Ik zou ook voor reizen naar Canada een slag om de arm houden want het is heel goed mogelijk dat bijvoorbeeld BC, vanwege oplopende cijfers, niet gaat versoepelen. Het is maar de vraag wat dat in gaat houden voor internationaal reizen.

Bron:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Wij hebben gisteren besloten alles te annuleren, 18 sept stond de heenvlucht naar Las Vegas gepland. We hadden ook tot vlak van tevoren kunnen wachten maar dit geeft inderdaad wel rust.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Waarschijnlijk staat het antwoord ergens maar ik vraag het toch
Stel dat we tickets naar de VS boeken terwijl de situatie nog hetzelfde is als nu. Dus officieel niet toegankelijk voor toeristen
Krijgen we dan later als het land nog steeds niet toegankelijk is bij annulering ons geld terug. Of kun je het beste wachten tot het land open gaat en dan tickets boeken
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat verschilt per maatschappij. Dus goed de voorwaarden doorlezen. Maar ik zou inderdaad wachten tot het land weer open is.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik heb op dit moment echt het gevoel dat het nooit meer open gaat. Hier rotweer en heimwee naar Amerika :sadcry:
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Timothy555 schreef:
20 aug 2021, 16:05
Net voor de 'fun' eens uitgeteld, als ik alles annuleer zal er rond de $2600 bijgeschreven worden op mijn creditcard... Ik maak dan een klein beetje winst omdat de dollar inmiddels iets sterker geworden is :lol:
Dit vind ik wel bijzonder. Ik ben juist best veel geld verloren door alle campings en cabins die ik heb moeten annuleren. Niet zo zeer in Dollars (maar 3 campings van de 13 wilden de annuleringsfee niet terug betalen). Maar door de verschillen in 'kopen en verkopen van dollars'. Dus los van de koers, kreeg ik veel minder terug door de kosten van de bank. Als voorbeeld: cabin in Yellowstone kostte 121,77 dollar. Er ging 105,42 af. Na annulering kreeg ik weer 121,77 dollar maar slechts 100,82 euro terug. Had jij dat dan niet?

Dat is dan weer een voordeel van motelovernachtingen want die had ik nog niet hoeven betalen en dus kostte het ook niets om te annuleren.
In feite had ik daarbovenop nog een annuleringsfee van in totaal 159 dollar. Door situatie uit te leggen deze naar beneden gebracht tot 41 dollar.
Maar door het verschil in in en verkoop dus toch wel veel geld kwijt voor niets.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer