Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
singha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door singha »

Hopen op 14 nov ( fingers crossed) tussenlanding op Mia op weg naar Mex, ESTA al in orde afgelopen week week aangevraagd na een paar uur goedkeuring nu nog het opheffen van de Europe COVID ban.
Als dit in orde is kunnen we eens verder kijken voor volgende zomer richting US (maar de autoverhuur is nog niet naar mijn goesting, duur en minder keuze, zoals reed vermeld in andere topics)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Fijn dat ie goedgekeurd is. Lijkt dus nog gewoon normale procedure te zijn ondanks de travelban.

Ik neem aan dat je met mex, Mexico bedoeld… Waarom vlieg je via de VS (Miami) naar Mexico? Als je ook rechtstreeks kunt vliegen en met het risico dat de ban er straks niet af is..

Was het prijstechnisch zo interessant?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Gisteravond antwoordde Jenn Psaki op een vraag over welke vaccins goedgekeurd zijn om toegelaten te worden tot de US het volgende:

I would point to the CDC. As you know, we're going to have an update on our international travel guidelines as we get closer to November. Early November remains the timeline that we're focused on, but I will leave it to our health experts to outline more specifics.

As we get closer to November??? 30 Oktober of zo!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
SKW!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door SKW! »

asv60 schreef:
05 okt 2021, 09:34
Gisteravond antwoordde Jenn Psaki op een vraag over welke vaccins goedgekeurd zijn om toegelaten te worden tot de US het volgende:

I would point to the CDC. As you know, we're going to have an update on our international travel guidelines as we get closer to November. Early November remains the timeline that we're focused on, but I will leave it to our health experts to outline more specifics.

As we get closer to November??? 30 Oktober of zo!
Als ik deze zin zo expliciet lees lijkt het erop dat november niet zeker is...
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

als je er al iets negatiefs uit kunt halen is het dat early november niet zeker is
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Toch wel opmerkelijk dat het WH nu de verantwoordelijkheid op de CDC schuift.

Biden heeft in januari per Executive Order (EO) de CDC en NHS opgedragen om de details van de travel ban opnieuw te bepalen. Maar hij heeft geen nieuwe EO uitgegeven om te kijken of de ban versoepeld kan worden.

Wel heeft hij een paar weken geleden via een nieuwe EO de mazelen nog toegevoegd aan de lijst van gevaarlijke ziekten waarbij patiënten verplicht in quarantaine gezet kunnen worden.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Big Al schreef:
05 okt 2021, 12:29
Toch wel opmerkelijk dat het WH nu de verantwoordelijkheid op de CDC schuift.
Biden heeft in januari per Executive Order (EO) de CDC en NHS opgedragen om de details van de travel ban opnieuw te bepalen. Maar hij heeft geen nieuwe EO uitgegeven om te kijken of de ban versoepeld kan worden...
Misschien dattum daar de vertraging in de precieze november grens-open-dag zit. CDC Director Rochelle Walensky waarschuwt al een paar maanden voor antibody-dependent enhancement (sorry ik weet NLs niet) in vroeg-gevaccineerden.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Een verslaggever van de BBC meldt zojuist dat het mischien niet early november wordt maar " somwhere " in November. Of dit waar is dat is een 2e. Er is niets officieel totdat het witte huis met een update komt.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

In antwoord daarop;
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je was me net voor :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door thebruins »

Ben ook erg benieuwd waar ze mee gaan komen. Lijkt me niet dat ze in de afgelopen maanden even snel een digitaal covid paspoort hebben opgezet. En onze QR codes scannen & controleren lijkt me ook niet mogelijk op zo'n korte termijn anders was het wel in het nieuws naar buiten gekomen dat de EU de US toestemming geeft die gegevens in te mogen zien.
Het lijkt me dan dus dat bijvoorbeeld de Europese airlines dat zullen gaan doen aangezien die waarschijnlijk wel QR codes kunnen/mogen controleren? Maar dan wordt dat door een externe partij gecontroleerd waar de US geen invloed op heeft, lijkt me niets voor de US om voor zo'n constructie te gaan. Al het andere lijkt me geen optie, want ik kan nog zo veel gele boekjes en A4 printjes meenemen, het heeft allemaal geen officiele waarde.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

thebruins schreef:
07 okt 2021, 06:57
Europese airlines
Dus we sluiten United, Delta, American, enz uit om ermee naar Amerika te vliegen?? Ik hoop, denk, dat je wat anders bedoelt.

Even de dreammodus aan:
- We gaan versneld op Schiphol (en andere vliegvelden) het immigratietraject doen. Kan men daar ook meteen mooi je coronapapiertje of whatever controleren!
En de dreammodus kan weer uit...
:blink:
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ja ik bedoelde airlines in Europa :)

Vraag me af of je droommodus dan werkt. Feitelijk houd je dan het probleem dat men een niet-EU land toegang moet geven tot de Covid gegevens, of dat nu in de US of NL is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In feite is het toch eenvoudig? De Amerikaanse overheid legt bepalingen op t.a.v. vliegen naar Amerika en de airlines moeten daarop controleren. Net zoals ze al controleren of je een geldig paspoort en esta/visum hebt. Ze moeten dus voortaan ook controleren of iemand gevaccineerd/getest is. Dan maakt het echt niet uit of de airline Amerikaans of Europees is.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
07 okt 2021, 11:06
of je een geldig paspoort en esta/visum hebt
Staat allemaal in het systeem waaruit een maatschappij moet putten. Daar zouden vaccinaties ook keurig in geregistreerd moeten zijn, of kunnen worden...
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

In feite is het toch eenvoudig? De Amerikaanse overheid legt bepalingen op t.a.v. vliegen naar Amerika en de airlines moeten daarop controleren. Net zoals ze al controleren of je een geldig paspoort en esta/visum hebt. Ze moeten dus voortaan ook controleren of iemand gevaccineerd/getest is. Dan maakt het echt niet uit of de airline Amerikaans of Europees is.
Alleen het grote verschil is dat een CBP officer van een paspoort zelf ook nog kan vaststellen op het vliegveld of deze ook echt geldig is aangezien een paspoort een internationaal geaccepteerd bewijs van 'bestaan' is. Voor Covid is dat er niet, dus KLM of Delta kan wel zeggen dat een reiziger gevaccineerd is maar de US kan dat dus feitelijk niet officieel vaststellen. Dat vind ik niets voor de US om dat zo toe te staan, aangezien ze meestal erg bureaucratisch en van de bewijzen enzo zijn.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat er dan mogelijkheden komen voor CBP om die controles uit te voeren. Wellicht dat het daarom lang duurt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

thebruins schreef:
07 okt 2021, 06:57
dat de EU de US toestemming geeft die gegevens in te mogen zien.
Het lijkt me dan dus dat bijvoorbeeld de Europese airlines dat zullen gaan doen aangezien die waarschijnlijk wel QR codes kunnen/mogen controleren?
Zou toestemming werkelijk het probleem zijn? :?
De app waarmee dat kan is vrij te downloaden, ik heb hem op mijn telefoon en elke negentienjarige hulpkracht van een restaurant of gepensioneerde vrijwilliger van de tenniskantine kan hem gebruiken. :?

Of de V.S. de Europese qr code willen gebruiken is een ander verhaal. Misschien willen ze een systeem dat voor alle landen, niet alleen Europese, gebruikt kan worden.
Groet,

Old Faithful
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe het hier allemaal technisch werkt, maar als dat zo is, dan zou dat inderdaad makkelijk zijn.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Iedereen kan de coronacheck app uitlezen, daar kun je gewoon een app voor op je telefoon installeren en dan zie je dat vinkje of niet.

Dus dat kunnen ze in andere landen en de USA ook gewoon doen en zo controles uitoefenen. Het is geen hogere wiskunde om die app te installeren.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer